Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Jeg synes media har fått svar på det meste av spørsmål som ha blitt spurt sålangt. Det økonomiske rotet ble redegjort for når AN spurte, styrelederen har svart godt på alle spørsmål, forklarte hvor minusene var og hvor store de var. Forklarte hvilken jobb som er gjort for å dekke mest mulig av minusen slik at man sikter seg inn på å fortsatt være i grønn sone. Og forklarte hvilke tiltak som er gjort for å unngå samme feil igjen. Sagt rett ut at dette var en tabbe som man har jobbet beinhardt for å rette opp, og sørget for kvalitets sikring i alle ledd slik at dette aldri skjer igjen.

Knudsen har vært ærlig på spørsmål om spillere, hvordan han ønsker stallen skal være, fortalt at han er mektig imponert over hvor hardt det jobbes imot potensielle forsterkninger og snakket litt om hva Bjørkan har gjort.

Ja dette er ikke overskriftsnyheter som KLAMYDIA osv, men det viser da en klubb som er villig til å svare på spørsmål som stilles.
Årsaken til lite Glimt stoff i lokalpressen skyldes at det ikke er så mye agurknyheter å skrive for tiden og klubben vil ikke ut med noe rykter. Kanskje vi burde signere Trond Olsen igjen?

Medie utspill fra klubben selv derimot, der er det mye som kan gjøre bedre. Bjørkan er en utmerket skribent, utnytt dette.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Hva kommer først - Glimt-nyheter i tilgjengelig media, eller interessen for Glimt-nyheter i tilgjengelig media? Om dette hadde trukket lesere (klikk) ville man kanskje sett mer av det, all den tid vi har lokalmedia som er ekstremt drevet av dette. Ideelt sett skulle jeg sett lokalmedia som var gode på å lage profiler og storyer som kan plukkes opp nasjonalt, men all den tid dette uteblir er det Glimt sitt ansvar. Så enig i at det her kan bli bedre. Syns forsåvidt at det virker som om det jobbes i riktig retning med Ramsvik i front, selv om hun også har mange baller å sjonglere.
Una mas cerveza.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Jeg har nok ganske andre meninger enn JHA om til hva "redegjort for" betyr.

Det lille jeg har sett er vel mest gpp med noen knagger å skylde på.

En redegjørelse må nødvendigvis også handle om årsaken til det som skjer. Og det er det sagt fint lite meningsfylt om. Vi må vite basis-årsaken. "Vi regnet feil" er midt i rekken, litt som å forklare at du punkterte fordi lufta forsvant ut av ett hull i dekket.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg vet ikke hva Glimt nøyaktig har uttalt om budsjettsprekken, men i en klubb som Glimt som var kun bredden av et k***hår på havne i skifteretten for under et tiår siden, så fortjener man ei mer detaljert åpen forklaring på hvordan dette kunne skje. Ikke bare at det har skjedd og at det skal bedre seg. Kanskje Glimt har glemt at folk sto å solgte vafler på torget i dugnaden på å redde klubben. Folk fortjener ei forklaring.

Jeg baserer inntrykket mitt av hva som er sagt fra Glimts side kun på det som er skrevet her i forumet, siden jeg ikke kommer til å abonnere på an + før sesongen begynner. Altså at Glimt ikke går i detaljer på hvordan budsjettsprekken oppstod offentlig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Wendigo wrote: Mon Feb 25, 2019 3:15 pm En redegjørelse må nødvendigvis også handle om årsaken til det som skjer. Og det er det sagt fint lite meningsfylt om. Vi må vite basis-årsaken. "Vi regnet feil" er midt i rekken, litt som å forklare at du punkterte fordi lufta forsvant ut av ett hull i dekket.
Inge Henning har fortalt bra om hva og hvorfor, og hva som er gjort for å unngå dette i fremtiden til AN.
At de har valgt å ikke skrive noen sak rundt det er en annen sak.

Her burde absolutt klubben bruke egen markedsførings avdeling / hjemmesiden og komme med den redegjøringen slik at vi får med oss alt uten at det skal siles ut igjennom media først.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hvordan vet vi at media får svar på alle spørsmål? Vet vi egentlig det?
Det er en ubekreftet sannhet at alle vet mer enn de forteller. Så også å regne i klubben vår. Vi som supportere er mest sett på som nyttige idioter som alltid aksepterer. Jeg er helt på linje med Larsson, det er alt for dårlig oppbygging av profiler.

Gjør ting som ingen andre gjør, så blir det vei i vellinga.
@liverglimt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

JHA wrote: Mon Feb 25, 2019 1:19 pm Jeg synes media har fått svar på det meste av spørsmål som ha blitt spurt sålangt. Det økonomiske rotet ble redegjort for når AN spurte, styrelederen har svart godt på alle spørsmål, forklarte hvor minusene var og hvor store de var. Forklarte hvilken jobb som er gjort for å dekke mest mulig av minusen slik at man sikter seg inn på å fortsatt være i grønn sone. Og forklarte hvilke tiltak som er gjort for å unngå samme feil igjen. Sagt rett ut at dette var en tabbe som man har jobbet beinhardt for å rette opp, og sørget for kvalitets sikring i alle ledd slik at dette aldri skjer igjen.
Interessant konklusjon basert på følgende fakta:
- 6. desember kommer det melding fra Aspmyra om at underskuddet blir betydelig større enn hva som tidligere var forespeilet. Tallene blir kommunisert ut, men ikke årsaken. 10. desember kommer dette ut i en avisartikkel i AN
- 19. februar er det supportermøte og årsaken til millionunderskuddet kommer fram. I et supportermøte som forøvrig var stengt for pressen
- Noen dager senere stiller styreleder opp før treningskampen mot AaFK og letter på sløret hva som ble kommunisert ut på supportermøtet.

Det er snakk om over TO MÅNEDER fra underskuddet blir kjent til årsaken kommer ut. En ungdomskolesommerferie. Man går fra én årstid til en annen i løpet av en periode på to måneder. Og som jeg skrev på forrige side; man kan trygt legge til grunn at Bodø Nu og AN har tatt sine telefoner opp til Aspmyra for å få avdekket årsaken i mellomtiden, jf. Jensens kommentar på Facebook-siden.

Glimt er helt avhengig av tillit. Glimts eksistens hviler på tillit. Greit nok at de viktigste eksisterende personene/sponsorene med penger på konto garantert har fått beskjed om hva som er årsaken i løpet av disse to måneder. Men hva gjør det med potensielle personer/sponsorer med penger på bok? Og kanskje like viktig: De tusenvis av Glimt-supporterne som er i sesongkortmålgruppa? Tror du de har lyst å kjøpe sesongkort slik situasjonen var mellom medio desember og medio februar?

Jeg lar det stå ubesvart for svaret gir seg selv.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

2 måneder med intens jobbing på å finne ut hva faen som skjedde feil, jobbing med å rette opp i feilen slik at man fortsatt kan være i grønn sone, jobbing med å kvalitetssikre alle ledd slik at slike feil ikke skjer igjen og innhenting av hjelp utenfra slik at man står godt rustet til å ikke gjøre lignende tabber igjen. Ja tiden flyr når man jobber rævva av seg, og det er ingen vits å utale seg i media om slike ting før man har fått en skikkelig gjennomgang av alt og fått ryddet skikkelig opp etter seg.

Når det gjelder tillit så er jeg dønn enig.
Ja dette ble nok en stygg ripe i lakken og lakken er allerede bra slitt. Jeg blir mildt sagt sjokkert hvis dem ikke streamer neste åpne møte slik at alle får muligheten til å være med. Sier seg selv at når det er et lunch møte så er det bare den harde kjerne som tar turen.
Her har de en enestående mulighet til å nå ut til alle og svare på spørsmål som kommer via facebook på en livestream.
Så spørs det om de tør å ta den. Jeg blir iallefall dypt skuffet hvis vi bare får et kort referat fra det møtet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Kan noen som er bedre informert enn meg svare på dette: Hadde de glemt å budsjettere med Spania-turen? På 1.7 millioner? Var dette noe som rett og slett ble glemt da de laget budsjett for 2018, eller har jeg misforstått?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Nå har jeg ikke tilgang på AN her og kan verifisere, men det som ble sagt var vel langs linja "vi glemte av en faktura fra Spania".

Husket den sikkert da namsmannen stod på døra og sa betal, s'il vous plait.

For de av oss som har måttet jobbe litt med regnskap, er det morsomt å se at man plutselig oppdager kostnadene noen terminer etter at de er pådratt, særlig når man kan flyte på erfaring (vi har vært der før, vi vet at det koster penger).
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Så da var ikke mediestrategien så bra likevel, JHA...?
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Man kan vel si at mediestrategien er todelt, indirekte og direkte. Den indirekte (Aviser osv ) som har blitt diskutert mest her. Den synes jeg får godkjent. De svarer godt for seg når de blir spurt og de svarer når de kan svare for seg. Ja jeg forstår godt at de ikke svarer da de er midt oppi evaleringen av hva som gikk feil med økonomien. Da venter man til alt er ordnet opp og man har kvalitets sikret prosessen slik at det ikke skjer igjen.
Man kan heller stille spørsmål til media som ikke spør de spørsmålene man vil ha svar på eller velger å ikke lage noe artikkel på en del av svarene de har fått.

Der er den direkte mediestrategien jeg har klaget på i mange år. Her har dem et sinnsykt potensiale og virkelig noe dem burde gjøre noe med. Det har vært museskritt i riktig retning med noen "meningsløse" innlegg på Instagram osv. Det var et stort skritt i riktig retning å ha et supporter vs klubben møte. Det ble prøvd ut og svaret var at det burde være åpent for alle.
Da er det for eksempel så jævla enkelt å sette opp en facebookfeed på neste møte, å ha en som tar imot spørsmål på feeden som han/hun kan spørre når de er "spørretimen" Dette ville vært et gigaskritt i riktig retning mot å inkludere oss som ikke har muligheten til å møte opp. Det er dyrt nok å reise fra sørhelgeland for å se kamper, reiser ikke for et lite lunchmøte selv om jeg svært gjerne skulle vært der og stillt noen spørsmål.

Det er også enkelt å få Bjørkan til å lage et etter kampen referat, fortelle litt om hva som skjedde uken før kampen. Hvorfor man gjorde de valgene man gjorde osv. Inkluder oss i hva som skjer og hvorfor valg blir gjort, i stedet for å la folk kritisere i evigheter fordi dem ikke forstår.
Han er en fantastisk skribent, burde og skrive et månedes brev til supporterene offseason, for å fortelle litt hva det jobbes med i klubben.

Det er også enkelt å få Kolstad til å gå rundt med kameraet en gang i mnd, med supporterenes spørsmål som ble stillt på facebook siden deres osv.

Det er så himla enkelt å inkludere "oss" uten at det koster penger eller spesielt mye tid, men dette er av en eller annen grunn noe klubben ikke velger å prioritere. Totalt uforståelig for meg.

Jeg spurte klubben om dem ikke kunne gjøre en facebook live sending på møtet, de åpner for at vi kan stille spørsmål via mail, da vil jeg jo selvsagt høre svarene. Og med en enkelt Facebook live så får alle som bryr seg om klubben kan delta. Men av en eller annen grunn så er altså dette ikke mulig og vi blir avfeid med et lite referat. Noen jeg ikke forstår i det hele tatt og faktisk finner litt provoserende.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Det koster lite å streame ett møte. En person, helt sikkert en frivillig kunne tatt seg av det. Mange flinke folk rundt klubben. En fribillett eller tre, eventuelt et sesongkort så er saken i boks for alle møter de trenger. Vær kreativ. Det koster ingen ting.

Skal de trekke meg til stadion når jeg er i området så må karmaen i klubben opp. Jeg har ikke vært på myra på flere år, men jeg er en stolt supporter og vitterlig betaler jeg dette forumet også. Vi har alle lov til å være supporter på det nivå og som vi vil. Det er ingen ting som tilsier at alle skal stå å synge på stadion for å være fullblods supporter. Skal hjemmesitterne tekkes så må de bli mer interessert, få mer informasjon og bli trigget til å dra til stadion for å se kamp.

Mediestrategien er muligens på plass i noen permer, men i praksis er den ikke-eksisterende. Den strekker seg til de obligatoriske møtene som alle lag har. Resten er opp til klubben å endre og tilrettelegge.

Starten er åpent streamet møte. Det tekker folket rundt klubben på en helt annen måte enn de tror. Vi er noen nyttige idioter som streamer TRENINGSKAMPER! Hallo! Sugen på gul fotball som vi er så må vi jo se noe...

Kom igjen glimt, vis at dere kan.

PS! Jeg har vært på flere bortekamper!
@liverglimt
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Jeg har litt problemer med å forholde meg til en grundig redegjørelse for media som ikke er publisert. Hvis jeg da forstår det riktig har man gitt en bedre og mer i dybden redegjørelse til AN enn til supporterne? Sitter man da og venter på at AN kommer til å publisere?

Blir ikke klokere på hva som egentlig foregår, men det betyr vel bare at alt er som det bruker.

Neste problem er å bruke 2 månder på å finne ut hva som har skjedd, det er for lang tid for å finne ut av feil man allerede vet konsekvensen av. Hvis man kan fortelle hva underskuddet blir så vet man hva problemet er.

Og ett verre problem: "rette feilen". Hvis feilen er en faktura som ikke er ført osv. så betyr å rette feilen at man faktisk får den fakturaen ført i regnskapet. Her snakker man om å rette feilen som å dra ned igjen underskuddet. Meg bekjent har ingen redegjort for ekstra inntekter i 2018. Som betyr at jeg gjetter (siden ingen redegjør) på at man har jobbet med å kvitte seg med spillere lengre, og flyttet inntekter fra nyåret inn i 2018-regnskapet...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

JHA wrote: Mon Feb 25, 2019 11:21 pm Jeg spurte klubben om dem ikke kunne gjøre en facebook live sending på møtet, de åpner for at vi kan stille spørsmål via mail, da vil jeg jo selvsagt høre svarene. Og med en enkelt Facebook live så får alle som bryr seg om klubben kan delta. Men av en eller annen grunn så er altså dette ikke mulig og vi blir avfeid med et lite referat. Noen jeg ikke forstår i det hele tatt og faktisk finner litt provoserende.
Har du spurt de om de åpne møtene de har invitert til? Skal vel være et på torsdag kl. 12..
For det første mener jeg at åpne møter midt på dagen er en dårlig deal. Da MÅ de åpne opp for en form for streaming.
I tillegg har nesten alle treningskampene i år gått midt på dagen. Slik jeg har forstått det har det kommet en del "drypp" i intervjuer i forbindelse med disse.
At supportermøtet ikke ble streama har jeg til en viss grad forståelse for, men har også hatt forståelse for at de hadde åpna dette med streaming. Det virker som om "vi" i distriktene blir litt glemt, for ikke å snakke om alle Glimt-patriotene som bor rundt om kring i landet. Vi ser fulle busslass med Glis'ere på bortekamper, på østlandet, fortjener ikke de å ta del i slike supportermøter?

l 2019 har jeg inntrykk av at det meste streames, med mindre det skal være eksklusivt. Enten eksklusiv påmeldingsavgift, eller i dette tilfelle eksklusive supportere. Jeg vet ikke hvor sunt det er at klubben legger til rette for at noen supportere skal føle et mer eksklusivt bånd til klubben enn andre.
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Hva med meg som har bodd i Spania og nå i Vietnam de siste 13 årene? Jeg må skape gule nyheter selv :D
@liverglimt
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

ingen87 wrote: Tue Feb 26, 2019 9:38 am Har du spurt de om de åpne møtene de har invitert til? Skal vel være et på torsdag kl. 12..
Ja det første møtet var etter ønsker lukket, så der var ikke streaming noe å tenke på. De fikk testet det ut og bygger videre på det.
Er det lunchmøtet nå jeg tenker på ja. De er åpent og de skriver at de kan ta imot spørsmål på mail, og da tenkte jeg automatisk. DAMN skal de virkelig begynne å gjøre en innsats for å skape engasjemang blandt alle oss som ikke er i umiddelbar nærhet.
Så jeg spurte igår
Er det mulig og livestreame møtet på Facebook? Og da eventuellt legge ut streamen slik at folk kan se senere?
Altså, skal jeg stille spørsmål så vil jeg jo høre svarene også. Og alle med facebook vet hvor enkelt det er å lage en slik stream.
Om kvaliteten ikke er perfekt så spiller det da ingen rolle, er innholdet vi er sulteforet på.
Her er svaret jeg fikk
Nei, dessverre. Det har vi ikke mulighet til denne gangen. Det er noe vi kan se på til senere. Men, det blir lagt ut et lite referat fra møtet på glimt.no :)
Et svar som jeg faktisk finner meget provoserende. Her kaster de rettåslett bort en gigamulighet til å gjøre noe fantastisk. Slipper ut litt steam her inne og svarer dette til dem
ikke mulighet? Kan du forklare hva dere legger i ikke mulighet?
Er vel tilgjengelig internett på sportsbaren og føler meg sikker på at det er mulig å oppdrive en ledig laptop med webkamera.
Så nå nettopp tikket dette svaret inn fra Glimt
Vi skal ta en ny runde på det, så får vi se om det ordner seg
Ikke helt det svaret jeg ønsker, men er en start. Så får vi se om de orker å prøve å inkludere alle som ikke er pensjonister/arbeidsløse og i umiddelbar nærhet.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg synes egentlig det er litt spesielt at de i hele tatt må "mases" på! Dette er i mine øyne noe som sier seg selv, spesielt når de velger å legge det til dagtid.

Bra du er på tråden! Fortsett med det, og så får du gi et lite vink om de snur på dette. For det er langt fra sikkert at det blir allment kjent...!
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Helt hjelpeløst. La den mediestrategien de kjører nå holde på i et par år til og man skal være fornøyd om man passerer 1000 tilskuere på kamp (og da mener jeg faktisk oppmøte, ikke sesongkort). Helt sinnssykt. Men jeg møtte motbør på forrige side da jeg luftet denne kritikken for første gang, så noen liker tydeligvis status quo.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Se her se her :glimt
Det blir livestreaming :D Du får benke deg foran daten på trosdag!
Nå begynner ting virkelig å gå rette veien, rettåslett fantastisk at de hører på oss og tilrettelegger slik at alle kan få bli involvert i Glimt fremover.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Veldig bra! Godt jobba! :D
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Til dere som kritiserer Glimts arbeid med agenter kan jeg anbefale Eurosports podcast med Thomas Berntsen og Geir Bakke. Da får dere nyansert bildet litt. Og som de påpeker: Et godt forhold til agenter er man som selgende klubb helt avhengig av. Noe annet som festet seg: Selg når du kan, ikke når du må. Det er akkurat det Glimt har gjort med Opseth og Bjørnbak i vinter.

Også dere som ønsker å bli smartere hva angår norsk klubbdrift bør lytte. Her er guttene med det som må sies å være fasiten i Glimts størrelsesorden: https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Sier de noe om grunnleggende bokføringskunnskaper? Eller er de så tøffe i trynet at de bare bluntly antar at dette er på plass?

For det var vel avgjørende i om vi "kunne" eller "måtte" selge Opseth og Bjørnbak.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

JHA wrote: Tue Feb 26, 2019 12:19 pm Se her se her :glimt
Det blir livestreaming :D Du får benke deg foran daten på trosdag!
Nå begynner ting virkelig å gå rette veien, rettåslett fantastisk at de hører på oss og tilrettelegger slik at alle kan få bli involvert i Glimt fremover.
Hvilket klokkeslett planlegges dette?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
JannikeRamsvik
Posts: 6
Joined: Wed Feb 27, 2019 8:05 am
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JannikeRamsvik »

Hei alle sammen.

Jeg heter Jannike Ramsvik og jobber som leder for marked og kommunikasjon i Bodø/Glimt. I går fikk jeg en mail der jeg ble gjort oppmerksom på dette forumet, og en invitasjon til å delta i debattene. Uten at jeg kjenner historikken mellom admin på dette forum og admin på Facebook-gruppen "Glimtforum", så vil jeg tro at noen av dere deltar begge steder. Da har dere sikkert sett at vi følger delvis med der inne og poster en del nyheter til dem.

Vi skal forsøke å følge med på de viktigste debattene her inne også, og svare der vi føler at vi kan og bør. :) Dere er også hjertelig velkommen til å løfte de største spørsmålene deres mer direkte inn til klubben, gjerne via min epost; jannike@glimt.no , så kan jeg legge ut svar her inne.

Jeg kan jo begynne med en kort kommentar til det åpne møtet i morgen. Jeg ser dere kommenterer formen på det. Nå har vi valgt å streame møtet live på Facebook. Dere har jo helt rett; det er en enkel sak rent teknisk, og en fin guest til våre fans rundt omkring. Vi hadde rett og slett bare ikke tenkt på det, og når vi første gang fikk spørsmålet, så så vi for oss at dette ble litt styr. Derfor svarte vi i første omgang nei. Vi har ikke erfaring med live-sendinger, vi har ikke erfaring med å lede sendinger på en slik måte at det blir seer-vennlig, så det føltes rett og slett som en litt stor greie. Men, så tenkte vi oss om, og besluttet å hoppe i det. Det blir som det blir, rett og slett. Håper dere får noe ut av det. :)

Nå skal jeg sende et tilbud til en kunde, før jeg, Ørjan B og Gregg skal sette oss ned og se på hvordan vi kan få inn sponsorer til Glimt Akademiet. Deretter skal vi i møte med en potensiell stor ny sponsor. Deretter har vi internt allmøte, og helt på tampen av dagen har jeg et møte med Avisa Nordland som skal lage saker om årets kampsponsorer. Puh.

Legg gjerne inn noen direkte spørsmål til meg, så skal jeg se om jeg kan svare litt mer i morgen eller fredag.

Heia Glimt.
Locked