Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Jeg er helt enig, han ser veldig mange unødvendige begrensinger. Hvis man finner en god rutine på dette så er det i alle fall verdt et forsøk, og man kan redusere involverte ned til et minimum. Alle er klar over at det er utfordrende, men hvis man bestemmer seg på forhånd for å bare problematisere, så klarer man å finne argumenter for synet sitt. Welhaven strever alt ham kan etter å være politisk korrekt.

Fotball betyr mye for veldig mange i samfunnet. Folk trenger noe positivt i hverdagen, noe å glede seg til. Det er ikke alle som ønsker å se på konserter på Facebook.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10045
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Selv om en treningskamp i Sverige ikke ble noe av er det oppstart der 9 mai. Det er ikke kommet noe forslag om å endre det. Man starter med cup og allsvenskan starter 1 juni. Dusj etter kamp og garderobe forhold blir endret ut fra covid-19 pandemien. Det blir begrensning hvor mange som kan dursje samtidig og at det blir puljevis . Kanskje jeg må finne meg et svensk lag å heie på. Valakari har forresten fått sparken i TIL
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Ja mulig jeg også må få meg et svensk lag. Det får muligens bli Östersund siden det er det nordligste laget i Allsvenskan. Dessuten har jeg fine barndomsminner fra et badeland der da jeg var liten. Blir vel nedrykkstrid da.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Glimt1916
Posts: 5637
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 434 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Svenskene håper å spille ferdig cupen i månedskiftet mai/juni, og så starte Allsvenskan 14. Juni.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Nå er Brann kommet med gode forslag https://www.vg.no/sport/fotball/i/70O8d ... na-trening
Knuta
Posts: 10045
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Bundesliga restart 9 mai uten publikum. Det begynner å røre på seg. Tyske Bild melder dette.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Tyskland nærmer seg, Sverige i juni, og selv helsedirektør Guldvog ser for seg å åpne for spill: "Kamper for tomme tribuner er en mulighet, naturligvis, for ute på en fotballbane er det bare 22 spillere, og det går an å lage rammer rundt disse som kan være ganske gode og trygge. Det kan man nok ikke gjøre for breddefotballen på samme måte, sa Guldvog til NTB etter torsdagens pressekonferanse. " Selvsagt går det an å lage trygge rammer for spillerne!
Knuta
Posts: 10045
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Sverige starter cupkamper i mai.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Men merkelig denne gangen fra Adressas Anders Pamer: "Branns forslag om å nekte 300 eliteseriespillere annet sosialt liv enn sammen med sin familie og sine lagkamerater, er drastisk. Det vil gjøre denne lille yrkesgruppen til noen slags zombier på ubestemt tid. Ingen sosial kontakt med venner eller slekt utover den nærmeste familie. Ingen spasersturer. Ingen handling." https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 9845b.html

Zombier? Anders Pamer har tydeligvis ikke fått med seg at for de fleste har det vært restriksjoner for mange utover sin nærmeste familie lenge, og smittevernsregler hindrer iallefall ikke spaserturer og handling medfører i prinsippet heller ikke smitte. Joker-Jan leverer ved døren eller holder butikken stengt for alle andre :D
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Nå innebar vel forslaget fra Brann tiltak mer i retning av isolasjon enn bare av sosial distansering?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det må jo være fullt mulig for spillerene å gå seg en tur der det ikke er mye folk. For min egen del føler jeg at dagligvarebutikken er den plassen smittefaren er størst. Turgåing er null problem, hvis man ikke oppsøker trafikkerte turløyper.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10045
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vi elsker å lage problemer ut av ingenting i disse corona tider. Som sagt på Island som har full kontroll over pandemien har barn, ungdom og voksne trent som vanlig i disse tider samt at barnehager og skoler har vært åpne. De har derimot kjørt en beinhard disiplin mot aldres og sykehjem. Samt hatt et enorm testsystem på voksne over 25 år. Selvfølgelig må spillerne få lov til å vandre gatelangs og vær sosial innenfor normale regler etter fotball kamper. Bare unngå alders og sykehjem og folk med sterke underliggende sykdommer noe spillerne vet. Angst, frykt og dårlig mental helse vet vi hva fører til
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Når jeg gremmes over mangel på fotball, er det utrolig gledelig å se det ungdomslaget/B-laget som blir klart for start dette året. Vanskeligere å se hvor alle "midtbanespillerne" skal plasseres.

Keeper: Marcus Andersen
Backer: Tobias Johnsen, William Mikalsen
Midtstoppere: Martin Mjelde, Ask Tjærandsen-Skau
Midtbane: Adan Hussein, Mats Halsøy, Andreas Schjelderup
Kant: Kent Malic Swaleh, Sebastian Tounekti
Spiss: Elias Hoff Melkersen

Og da har jeg flyttet Runar Hauge til "bare" å spille A-lagsfotball!!
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Det er jo ett kruttsterkt lag ecke,om alle har maksdagen tror jeg ingen i divisjonen er i nærheten av å matche dem.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Lett å få assosiasjoner til Trond Fredrik Ludvigsen/André Hanssen tidlig på 2000-tallet med situasjonen til Swaleh og Tounekti nå. To store nordnorske talenter i tett alder som jeg vil anta kommer til å bo sammen. Ludvigsen og Hanssen presset hverandre og det ble en intern kamp dem i mellom om hvem som fikk gjennombruddet sitt først. Logisk å hente begge når man først henter én.
Slår én av de til og blir solgt til en større klubb om to-tre sesonger har man lyktes. Det er bare å krysse fingrene.
Knuta
Posts: 10045
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Trenger vi nå bare en midtstopper og keeper. Dette ser bra ut. Heia Glimt.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Frankrike avbryter sesongen og går rett på neste sesong til høsten (eller når den kan starte): https://www.nrk.no/sport/fransk-fotball ... 1.14998787

Nevnes også at UEFA gir alle land med høst/vår-sesong frist til 25 mai for å avklare hva som skjer med den pågående sesongen. Dette må vel få konsekvens for årets (høstens) Europa League, da de fleste av deltagerplassene fylles av lag som nettopp må avklare dette. Kan ikke se at det har kommet noen offisielle uttalelser fra UEFA eller andre på hva som er planene fremover.

Er det en sjans for at EL 2020/2021 rett og slett blir avlyst? Hva skjer med Glimt sin deltagelse i såfall? Hvis vi gjennomfører en ny sesong i Norge, vil det jo bli delt ut nye Europacup-plasser.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det gjenstår å se, men det kan vel tenkes at i den grad det blir gjennomført noen sesong, så blir den "nøytral", ettersom lag ikke nødvendigvis har rettferdige konkurranseforhold. Ser for meg at det langt på veg kan handle om å oppfylle avtaler med TV-selskaper om antall kamper osv, men kanskje uten anna premiering enn det som ellers kommer med ligaplassering, og uten opprykk, nedrykk og så videre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Fascinerende presentasjon av hvordan klubben bruker data og analyse til vurdering av spillerne på Dagen derpå. Jeg tror definitivt dette er veien å gå og at penger lagt i slike system vil betale seg. Det ser hvertfall veldig proft ut.

Legger også merke til i klippebildene at én treningsgruppe består av Skytte, Moe, Lode og Saltnes. Konsekvensen av dette er vel at Skytte blir pushet til det ytterste. Skulle jo tro de ønsket å spre tre bjellesauer som dette i ulike grupper for å få opp trøkket. Men systemene lar vel ingen snike seg unna.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10477
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Helt fantastisk, og så spennende å følge med på også.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det var en god stund på Aspmyra i spill 11 mot 11 i formiddag. Det var mange nye og gledelige bekjentskaper. Ungdommene Sebastian Tounekti og Kent Malic Swaleh på hver sin kant fikk de første målene i dag. Junker og Skytte fikk vist seg fram med masse fine kvaliteter. Junkers hodescoring var oppløftende, og Skytte hadde god driv og teknikk. Jeg ble positivt overrasket over Victor som så ut som en slankere og kjappere utgave enn i fjor.

Oppstillingene:
A) Nikita - Sampsted, Moe, Ask, Foosnæs - Saltnes, Berg, Schjelderup - Swaleh, Victor, Tounekti
B) Andersen - R.Hauge, Amundsen, Bergan, Bjørkan - Hussein, Skytte, J.Hauge - Zinckernagel, Junker, Solbakken

Lode var vel opptatt med eksamen, slik jeg forstod, og Konradsen var ikke klar for dagens trening.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 88 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Godt å høre, kjenner jeg gleder meg veldig til seriestart :)
Hvordan synes du Sampsted er i forhold til Reitan?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg har sett lite, men jeg har minst like store forhåpninger til Alfons som til Reitan. Jeg synes han gjennomgående er teknisk bedre og dermed tryggere.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15805
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Alfons er allerede legende i mine øyne, etter måten han hælflikka ballen forbi Meling (?) og løp forbi ham, utafor bana. Brasiliansk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/1nEyo ... -soeknader

Glimt søkte om 416 900 kroner fra Lotteritilsynets krisepakke, og fikk godkjent 319 400 kroner. I samme artikkel fremgår det at Rosenborg kun får 65 000 kroner, enda de søkte om 4,4 millioner. Molde søkte om 414 540 kroner, og fikk godkjent 95 000 kroner.

Jeg kjenner ikke så godt til bakgrunnen for hvorfor klubbene har fått godkjent det de har, men igjen synes jeg dette viser at Glimt fremstår som en veldig profesjonell og veldrevet klubb for tiden!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Locked