Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Knuta wrote: Sat Nov 14, 2020 8:48 pm Har mange ganger kritisert NFF. Men det er norske helsemyndigheter som har endret karantene reglene for fotballspill utenfor Norge.
Nei, Norge har ikke "endret karantene reglene for fotballspill utenfor Norge". Norge har et annet sett karanteneregler enn mange andre land. Og fotballen er utrolig nok ikke unntatt disse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Norge har endret reglene i forrige uke på grunn av mer smitte i Europa og mener at dagens UEFA protokoll ikke tar høyde for dette, derfor er det et problem også for Molde i EL, mulig at myndighetene gir Molde unntak for karanteneregelen, men det er ingen signaler som tyder på dette. De nye karantenereglene sier at alle som har vært i utlandet skal i 10 dagers karantene uansett om de er smittet eller ikke. Unntaket gjelder ikke fotball, men samfunnsnyttige formål. Hadde denne regelen vært tidligere måtte Glimt laget vært i karantene etter Milan kampen. Derfor er jeg bekymret for serieinnspurten. Det jeg er lei meg for er at fotballen som har vært et mønsterbruk med sin protokoll og oppfølging skal bli skadelidende. Det tok lang tid før protokollen ble godkjent og vi fikk i gang seriespill. Dette takket jeg mye Lise Klaveness for som gjorde en fantastisk jobb, og sloss lenge med Raja og Høie og Guldvog.
Nå tar jeg meg en pils og titter på Sverige mot Kroatia i UEFA spill.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Fotballen er nok mest skadelidende i løpet av denne tiden ja. De har ikke hatt noen fordeler sammenlignet med andre bransjer.

Så lenge spillerne klarer å holde seg smittefri og NFF klarer å telle til ti så går nok serien som vanlig. Kanskje får ikke Molde delta i EL, og det er jo synd for dem. Men det er som med landskampene, det er spesielle omstendigheter.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by geirminator »

Skal det i det hele tatt være mulig å få ferdigspilt denne sesongen må NFF fire på prinsippet sitt om at de siste to rundene skal spilles synkront, samtidig som Moldes hjemmekamper Europaligaen må flyttes til et annet land, og de må holde seg utenlands fra 26. november til 11. desember. Noe jeg ikke tror kommer til å skje.
Så får vi se om NFF velger å la Molde få representere Norge i Europa og kansellere Eliteserien 2020, eller spille ferdig serien og da indirekte nekte Molde å få spilt i Europa.
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Molde har rett til å delta i EL og det vil de gjøre og går antakelig videre dersom de ikke taper mot det østerrikske laget. Da vil de få karantene og serien utsettes et par uker ut i Januar. Det eneste alternativ er at Molde får dispensasjon og serien går som normalt. Jeg er for Norges måte å løse covid-19 problemet på. Men reagerer på at alle de andre 54 landene i UEFA har en annen forståelse og oppfattelse av UEFA protokollen. Også Finland som har hatt de strengeste covid-19 reglene og de som har minst smitte. Hensikten må være å hindre smitte og ikke drive med paragraf rytteri.
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Den eneste bortekampen de har igjen går 10. Desember. Det er nesten en måned til, og ting kan ha endret seg til da.

Uansett må man bare ta det som det kommer. Kanskje blir serien ferdigspilt over nyttår. Om smittesituasjonen da er som den er nå synes det er greit nok. For meg personlig vil det mest sannsynlig være en fordel. Jeg har flybillett til Bodø til jul, der planen var å feire seriegullet og være sammen med familie i jula. Men med dagens smittesituasjon kan det være at jeg må avlyse det. Da kan jeg heller komme nordover og feire gullet i januar.
geirminator
Posts: 230
Joined: Sat Oct 17, 2020 10:47 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 48 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by geirminator »

Glimt1916 wrote: Sun Nov 15, 2020 12:11 pm Den eneste bortekampen de har igjen går 10. Desember. Det er nesten en måned til, og ting kan ha endret seg til da.
Med mindre de tar seg videre fra gruppespillet. Uansett, første playoff-runde er 18. februar, så forhåpentligvis har man klart å ferdigspille serien før den tid.

Krysser alt jeg har av fingre og tær for at det blir full runde til helga, og at vi omsider får oppleve følelsen av å vinne seriegull. :glimt
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

eam Manager Håvard Sakariassen i Bodø/Glimt skriver til VG at de vil søke om å flytte kampen, men kun om spillerne fortsatt er i karantene når kampen skal spilles.

– Hvis våre landslagsgutter er ute av karantenen til kampstart, spiller vi kampen på oppsatt tid. Hvis spillerne fortsatt er i karantene søndag kveld, vil vi søke å flytte kampen. Vår forståelse av situasjonen er at spillerne er ute av karantene kl 13:00 kampdag. Hvis denne forståelsen av situasjonen er riktig, spiller vi kampen på oppsatt tid, skriver Sakariassen til VG.

Nils Fisketjønn bekrefter at spillerne som har vært på landslagssamling er ute av karantenen klokken 13.00 søndag 22. november
https://www.vg.no/sport/fotball/i/1B7B1 ... eriekamper
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det kan hende jeg er teit og naiv og sånn, men ettersom Godset har hatt spillere ute og derfor gått glipp av noen treninger, hadde ikke en fair ting vært, for begge lag, å foreslå å utsette kampen til tirsdag-onsdag?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Glimtspesial i neste Josimar!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Er det sånn at man må abonnere for å få Josimar? Kan ikke kjøpe det enkeltvis?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Trur du kan kjøpe enten nettabonnement eller kjøpe enkeltartikler 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Narvesen fører josimar.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Berg og Lode smittet av Corona...
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Kompis med milde symptom anslo at han ikke var fysisk i topp form før etter seks uker. Kjipt for gutta som ikke får feira gullet med klubben. Må de holde seg på karantenehotellet i ukesvis?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Fuck!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7343
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 465 times
Been thanked: 899 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Det har vært så mye skryt av den smitteprotokollen i fotballen. Men det synes da vitterlig som om prosentandelen smittede fotballspillere er en god del høyere enn hva som gjelder for resten av befolkningen?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10786
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2300 times
Been thanked: 383 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Du trykker på ett ømt punkt nå. Det er mange smittede i fotballmiljøet. Alt for mange!
@liverglimt
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

"De tre spillerne er tilnærmet symptomfrie natt til fredag, sier Sand i en pressemelding."
Satser på at de har matchformen inne når de er tilbake.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Men spørsmålet er kanskje helst hvor mye smitte de sprer ut av fotballmiljøet? Har forstått det sånn at litt av poenget er at spillerne får innsnevret friheten sin en del utenfor fotballen. At det er økt risiko for at smitte sprer seg internt i miljøene når de spiller mot hverandre, reiser sammen osv må jo være noe det er tatt høyde for.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1100 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Ja, dette smittehysteriet håndteres åpenbart av UEFA-protokollen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5648
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 183 times
Been thanked: 354 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Det var kjørt noen stats på smittede toppfotballspillere og det var i forhold til antallet som er testet ikke mer enn noen promille.
Kritisk
Glimt1916
Posts: 5630
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 431 times
Been thanked: 437 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Først tenkte jeg at jeg at det har gått så langt at jeg bare ble oppgitt, men nå kjenner jeg at jeg fortsatt er ganske forbanna på hele opplegget. At landskamper burde pauses en periode fremover er opplagt.
jendoriluka
Posts: 512
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Grunnen til noe høye smittetall i fotballen har vel først og fremst med å gjøre at de blir testet mye mer enn andre grupper i befolkningen? Mørketallene ellers er vel store, naturlig nok, mens de i fotballen tester jevnlig. Lode og Berg er så å si symptomfri (i følge media).
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

mortsto wrote: Fri Nov 20, 2020 10:07 am Kompis med milde symptom anslo at han ikke var fysisk i topp form før etter seks uker. Kjipt for gutta som ikke får feira gullet med klubben. Må de holde seg på karantenehotellet i ukesvis?
De får vel 10 dagers karantene etter at smitten ble registret. Teoretisk klar til RBK men spiller neppe. Berisha ble smittet samtidig da han trente og spilte med klubben og derfor fikk hele Viking karantene. Glimt må nok klare seg uten Lode/Berg i 2 kamper.
Locked