Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Det er for øvrig litt påfallende at det bare er eliteseriespillere som har testet positivt. Regner med at man bare har fått resultatene først her i Norge siden det var disse spillerne som ble sendt hjem først, og at det kommer et lite skred av positive tester også på de øvrige landslagsspillerne. Regner med at media da tar kontakt med Alfie Haaland, Mini Jakobsen, Jens Petter Hauge m.fl. for en kommentar da.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Det må de jo bare gjøre. Jeg mener uansett det er tåpelig å bruke dette som et slags bevis på at dere tok feil og Høie hadde rett. Jeg bor på Tøyen, og til daglig ser jeg folk som går på butikken uten å desinfisere nevene, uten å holde avstand og til og med noen uten munnbind(selv om det tross alt har blitt hakket bedre). Så om det finnes noen kritikk som virkelig fremstår som idiotisk, så må det være den fra foståsegpåere i diverse kommentarfelt som mener at fotballspillere ikke er med på den felles "dugnaden" som vi andre er med på. Fotballspillere lever jo i total isolasjon sammenlignet med Ola Nordmann, og tester seg jo jevnlig og ved det minste tegn på symptomer. Jeg tipper at de fleste som er asymptomatiske eller har "lette" symptomer blant den gemene hop IKKE bidrar til å stoppe dette viruset, men det kan jo hende det er jeg som er fordomsfull...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Kritikken går vel på ingen måte på fotballspillere, som nærmest lever i isolasjon som du sier. Det er jo apparatet rundt som fortjener en smekk. Å insistere på å gjennomføre betydningsløse treningskamper og Nations League når hele land går i lockdown nummer to er jo total skivebom.
Håper for JP sin del at han ikke blir en løs kanon som journalister ringer for å få friske og kontroversielle uttalelser.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Testing, testing ...
Lode, Henriksen og Berg fikk svar om at de var smittet av korona sent torsdag kveld. En uke etter at Omar Elabdellaoui testet positivt på viruset.

– Hvor mange tester har de tre spillerne vært igjennom siden forrige torsdag?

– De har vært gjennom tre tester, sier Sand.

Altså har de tre spillerne testet negativt to ganger, før den positive testen kom.
TISK funker på samfunnsnivå. Det funker ikke for små grupper.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Selvfølgelig hadde Høie rett, helt uavhengig av disse positive testene. Alle landskamper burde vært stoppet.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Ja, han hadde helt rett i at UEFA burde ha latt være å gjennomføre disse kampene i utgangspunktet. Det er et synspunkt de fleste er enige. Jeg mener bare at å komme rekende med kritikk fordi man som "vanlig" arbeidstaker i den lokale murerbedriften mener at man ikke får samme særbehandlingen som fotballspillere, er passelig idiotisk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Jeg kan ikke svare for hva andre evt sier, men fotballen har fått mange fordeler gjennom pandemien, og de virker nå å være sjokkerte over at de ikke kan gjøre akkurat som de vil. En av de flaueste kommentarene som kommer til å stå igjen etter dette er når spillerne presterte å si "Vi opplever liten forståelse og vilje til å forstå vår situasjon."

Edit: Joshua King er også smittet. Fire til nå altså.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er ikke bekymret for kampene som skal spilles uten Berg og Lode. Det takler vi veldig fint. Men en utbredt smitte i fotballmiljøet vil forlenge serien ut til neste år, og det ønsker vi ikke. La hvertfall årets sesong bli ferdig, så får man se hvordan verden ser ut ved planlagt oppstart av neste års sesong.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Glimt1916 wrote: Fri Nov 20, 2020 2:26 pm Jeg kan ikke svare for hva andre evt sier, men fotballen har fått mange fordeler gjennom pandemien, og de virker nå å være sjokkerte over at de ikke kan gjøre akkurat som de vil. En av de flaueste kommentarene som kommer til å stå igjen etter dette er når spillerne presterte å si "Vi opplever liten forståelse og vilje til å forstå vår situasjon."

Edit: Joshua King er også smittet. Fire til nå altså.
Er det du Welhaven?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Etterpåklokskap er den kjedeligste og minst nyttige formen for klokskap, men den er ofte fasiten på om hvorvidt det en i utgangspunktet har tenkt er riktig. Og det viser jo dagens nyheter med all tydelighet om at man har gjort. Totalt fire smittet i landslagstroppen. Hadde lett vært alle + støtteapparat hvis man ikke hadde tatt grep forrige fredag og tatt laget av flyet lørdag.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Tror aldri jeg har lest en kommentar fra Welhaven, men om han sier dette så er jeg enig med han. Det NFF har holdt på med i det siste er jævlig flaut, og det virker som om noen av dem har begynt å innse det selv.
Glimt1916
Posts: 5640
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Arkiv i Nordland har et bildearkiv med gamle Glimt-bilder for de som er interessert

https://www.flickr.com/search/?text=Bod ... tf1lhk8VvI
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

God morgen, Seriemestere!

La oss bruke dagen på å Le-Gråte.....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Gratulerer folkens. Vel blåst.
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg er på adrenalin rush enda! Tipper jeg vaket i søvn ca 4 timer... 🤣🤣
@liverglimt
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Første matchball, og seier mot Godset. Samme motstander som da vi vant finalen i 1993. Jeg forstår ikke hvordan jeg greide å bli nervøs, men jeg greide nå det. Det virket litt nervøst ute på banen også, unntatt for Nikita. Han sto som en gud! Jeg må klype meg i armen for å forsikre meg om at jeg ikke har drømt det hele - Vi er seriemester. For et lag. Selv uten JP, Marius L, Brede, Hugo og Patrick - et halvt lag med gode spillere - så vinner vi borte og tar gullet. Laget gjør bare akkurat nok til å sikre seieren. Ikke bare tar vi seriemesterskapet, vi tar det mer overbevisende og dominerende enn noe annet lag har gjort det. For et lag, og for en vinnerkultur de har i dette laget.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Mange slitne, men glade gutter på Nrk Nordland direkte nå.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16613
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 997 times
Been thanked: 782 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

å LeGrine? Er det et nytt verb?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Har slitt med å sette ord på dette og har enda ikke sjangs. Ble lite søvn i natt,hjernen på høygir som gikk gjennom alt av motgang og nedturer til den lange oppturen dette har vært sida 2017.

Det som står seg som det mest utrulige med denne reisen,når jeg studerte i Bodø skrapa jeg sammen det jeg klarte som fattig student for å bidra til redningsaksjonen for å redde klubben. Har enda kortet jeg fikk av Glimt som takk. Aldri har klubben vært nærmere å opphøre,aldri i min fantasi kunne jeg drømme om at det skulle bli seriegull en dag. Leide hos Arild Berg den gang og Runar var innom med nå inventar og så kortet(jeg var ikke hjemme),skrev på eget initiativ autograf på drakten.

Så i dag er den drakten en påminnelse om hvor jævla nært vi var nedleggelse og hvor jævla langt vi var unna seriegull. Selvsagt måtte den på i dag på jobb.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg har min bortedrakt fra 2006, den minner meg på tiden med de italienske kontaktene og all galskapen i pengebruk. Så kjenner meg igjen i beskrivelsen. :)

Hærlig dag i dag med skjorta på!
@liverglimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Jeg har hatt hjemmeeksamen i dag, men Glimt, Twitter og alskens aviser holdt meg våken til 05:00 i morges, så var ikke optimal form på meg etter 3 timer på øyet. Men jeg fikk levert i alle fall. Alt var fryd og gammen frem til vi i kveld får beskjed om at vi er i karantene pga. at en ansatt i barnehagen til guttungen er smittet med coronaen. Det er sabla kort vei fra himmel til helvete i 2020 🤬
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

God bedring i 2222 😁🤣
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8383
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg leste en plass at Berg og Saltnes var 2 av 4 spillere igjen etter nedrykket i 2016. Men hvem er de to andre?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Berg, Saltnes, Bjørkan, Moe, JP og Konradsen er spillere som var med på nedrykk i 2016 og som fikk gull i år.
Locked