Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Den så interessant ut. Blir vel neppe ny skåringsrekord i år, men kan bli noen mål likevel. Kanskje 50? Da blir det 500 bols for sesongen, om du velger å gi en tier per mål.
Fotball er nesten alltid morsomt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Kk og hans betydning/påvirkning på klubben/laget har jo vært diskutert en del. Personlig er jeg opptatt av kontinuiteten på trenersiden. Kk blir på et tidspunkt å forlate Glimt. Sannsynligvis ut kontrakt og fornying er vel ikke å forvente grunnet familie etc. Uansett er det noen internt i klubben som kan ha treneransvaret videre? I mine øyne ville det vært det beste, men om vedkommende ikke finnes så kan vel dette ansettes og settes på "skolebenken" av kk og resten av trenerteamet. Hvilke synspunkter har dere på dette? Skrekken er jo at en ny trener kommer inn med nye idéer som går på tvers av den kulturen/treningsfilosofien som er bygget opp i Glimt. En Horneland som forkaster alt av moderne fysiske målinger etc.
Sniken
Posts: 776
Joined: Thu Mar 08, 2018 6:00 pm
Has thanked: 126 times
Been thanked: 193 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sniken »

Veldig interessant og viktig debatt. Jeg forutsetter at klubben i arbeidet med å ansette ny trener er veldig klare på dette og bruker lang tid på denne prosessen. Samtidig skal vi ikke være redd for nye idéer. KKs måte å gjøre ting på i dag er ikke nødvendigvis innertier om 5 år. Fotballen utvikler seg, og Glimt må være åpen for å ta inn nye tanker selv om basisen suksessen de siste årene er bygget på, må ligge i bunnen. Å lete etter en mutert KK er ikke veien å gå. Ei heller å hente inn en dinosaur a la Horneland.
Last edited by Boombadila on Wed Apr 14, 2021 7:02 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Bjørkan sørger jo for kontinuitet og jeg vil tro resten av trener-teamet trekker i samme retning, så jeg håper på intern rekruttering uten at jeg vet hvem som vil passe. Kanskje Dent er klar etter to sesonger i Stjørdal?
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

I følge Glimt.no sin terminliste er det seriekamp mot RBK på søndag 18/4. Er det vanskelig å få lagt inn treningskampene og de 10 første seriekampene på nettsiden?. :D
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Bli bedre kjent med Glimt!

Klipper inn et innlegg jeg la inn i "linketråden".
J I P wrote: Fri Apr 23, 2021 11:42 am Glimt har presentert seg selv på et medlemsmøte i regi av NITO.
Medlemsmøtet ble streamet og presentasjonen er lagt ut på youtube

Youtube.com: NITO - NORGES INGENIØR- OG TEKNOLOGORGANISASJON
Stream: Slik oppnådde fotballklubben Bodø/Glimt suksess
.

Klubbpresentasjonen ble holdt av trenerutvikler Stig Johansen og Leder for marked og salg Tom Steffensen.
Du blir bedre kjent med Action Now og du får også et hint om hvordan årets drakter blir.
En "må se" presentasjon for den som vil vite hva mer Glimt driver med enn bare A-laget.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Podcasten Indre Bane med Glimt-spesial i dag.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.an.no/slik-vurderer-an-glim ... -4-1405090
Tre dager igjen til eliteseriestart. AN med pluss-sak om prestasjonene hittil. Bjørkan, Moe, Lode og Berg vurderes som de beste. Botheim, Lindahl, Kongsro, Kvile og Konradsen trekker snittet ned.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Avisa Nordland har laget til årets sesongstartbilag og det finner du på følgende link:

https://issuu.com/mediateamreklame/docs ... glimtbilag

Avsparket nærmer seg dag for dag og time for time.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Jokke har nok en gang ikke troen på Bodø/Glimt. Han bruker egentlig akkurat de samme argumentene som i fjor, egentlig. Sånn typ før eller siden må Glimt bomme-argumentasjon. Midtbanwn og treneren får nesten toppscore.
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Så vil jeg støtte meg på Svea sin tweet: Det er bare tips. Ingen grunn til å bli sint eller opprørt for et tips.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Før 2019 sesongen var de fleste "eksperter" enige om at Glimt kom til å rykke ned. I 2020 hadde vi og mistet for mange nøkkelspillere til å vinne.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Jepp, men ingen av sesongen kunne man med særlig sannsynlighet tippe at ble som ble. 2020 kunne man tippet dem høyt etter et godt 2019, men likevel, kan liksom ikke være etterpåklok og si de ikke kan noe siden de ikke tippet det slik.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Tenkte å gå gjennom stallen litt,er den egentlig så sterk? Var den sterkere i fjor?

Keepere:

To relativt jevngode keepere som begge har høyt toppnivå samt tabber i seg. Khaikin ett lite knepp over Smith.

Forsvar:

Fire soleklare førstevalg med Høibråten som eneste reelle utfordrer. Synes det er veeeldig tynt bak backene om ikke Lindahl kan spille der?

Midtbane:
Kruttsterk lagdel. Pur klasse i hver posisjon.

Angrep: Den soleklart svakeste lagdelen. Solbakken viste i fjor at han kan levere målpoeng,men hvor lenge holder kroppen? Tounekti virker å være langt unna(korona setback). Sørli må levere målpoeng som han ikke har gjort tidligere,men virker å ha det i seg. Botheim har ikke vist noe som tilsier mål,en bra treningskamp og enkeltvise gode øyeblikk i de andre kampene. Lindahl virker ikke å være allverdens til kant,sa vel når vi signerte han at han var veldig bra som vingback. Ser foreløbig ut som han ikke har greid å omstille seg til ny rolle. Brassen bør være god. Vi skriker etter en god spiss inn.

Jeg tror vi får en laaaangt tyngre sesong i år om vi ikke får inn noe før overgangsvinduet stenger.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Skulle ikke de to nye være på trening i dag? 🤔 Godt mulig de var det men ikke sett noe om det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vix »

Pernambuco skulle være det, Rataj virket det ikke helt klart når skulle komme. Men enig, hadde ventet en sak om det.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Det har blitt snakket opp og ned om, det er en kvalitet Glimt har fått over de siste tre-fire årene jeg kjenner jeg er veldig glad for. De gjør mange spillere mye bedre. Keeperne er ett eksempel. Spissene et annet. Glimt forsøker ikke å kjøpe ferdig vare som andre klubber kanskje har gått glipp av. De kjøper talent, planlegger og forbedrer. Hagen for Berg, Amundsen og Kvile for Lode og Moe osv osv. Det er en langsiktig planlegging og det gjør ordentlig godt i sjela. Skulle vi ikke vinne Eliteserien i år, betyr ikke det at alt rakner. Det er en kontinuitet i klubben og det smaker nesten(!) bedre enn seriegull.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Spent på Vetlesen, hvor lenge han greier å holde tålmodigheten vedlike. Håper på mer spilletid på han snart. Forhåpentligvis får vi en komfortabel ledelse snart så disse kan komme inn tidligere.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Tre bodøgutter i landslagstroppen til tross, dagens beste Glimt-nyhet er fort Kotengs frieri til Hareide om å forlenge RBK-karrieren.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Villareal fra en by med 50.000 med gule drakter vinner Europa League. Neste lag som vinner kommer også fra en by med 50.000 og gule drakter.😀
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Hæ? Lillestrøm har 85757 innbyggere. Vi skal jo vinne Champions League.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Føler diskusjonen om vingene osv flyter litt i alle trådene nå. Tenkte å dra diskusjonene inn i denne tråden.

Slik jeg ser det er det mange momenter som spiller inn. På venstresida er det små justeringer for at det klaffer. Ofte er det siste pasninga før gjennombrudd som svikter eller at det går litt for sakte slik at de ikke får isolert Ola eller Bjørkan en mot en.

Høyresida er ei anna historie,der sliter vi med at relasjonene er svake helt fra midtstopper/back prøver å tre gjennom indreløper/kant. Fet har vært uvanlig svak og Sørli finner ikke ut om han skal møte/gå på løp eller trekke inn i banen. Hele dynamikken der er feil. Ofte så ender de med å spille opp på Sørli feilvendt,dårlig oppskrift.

Den største årsaken slik jeg ser det er at man mangler spillerene med x-faktor. Ja det er helt umulig å erstatte Zink men jeg skulle ønske vi hadde flere som kunne gå av en mann uavhengig av om det er 30 meter bakrom.
Jeg tror brassen kan være en sånn type men hans lån er jo ganske kort 🤔

Ett annet moment er at Kasper Junker var så mye mer enn en målscorer,han dro stopperene alle veier for å skape rom for andre,samtidig som han var en bakromstrussel. Det bremser oss at Botheim stortsett er god i boks,ja han har blitt bedre i banespillet men det er en laaang vei å gå.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.vg.no/sport/fotball/i/7KW79 ... rann-bloer
Om den økonomiske ståa i eliteserien. Glimt passerte for første gang 100 mill i omsetning. 22 mill i overskudd. RBK med hele 33 mill i underskudd.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

G-s-enz wrote: Tue Jun 01, 2021 6:31 am Det bremser oss at Botheim stortsett er god i boks,ja han har blitt bedre i banespillet men det er en laaang vei å gå.
Sammenligner man de første kampene med de siste, så ser man at han har gått steike langt allerede.
Sitter med en følelse at hvis han fortsetter utviklingen så blir han pinadø solgt i sommer vinduet :skål
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Da får vi utvikle han litt saktere...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Hah, sommervinduet er vel noe tidlig :-D vi har jo fortsatt ikkeno spissalternativ.
Una mas cerveza.
Locked