Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Pellegrino spilte med lue i dag, det sier vel alt om hvor mye han forventer å bruke hodet.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Men poenget står likevel, selv med Pellegrinos manglende hodestyrke og måltørke for tiden: ville det ikke vært bedre å ha en av de to inne i feltet, enn å "kaste bort" en potensiell målscorer på en fake-manøver som uansett bare fungerer sånn passelig?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Begynner så smått å få Brann-kampen på avstand. Det er vel dette som gjør fotball så spennende; selv etter en hel sesong med tusenvis av enkelthendelser, så koker det ned til at seriemesterskap (eller ikke) avgjøres av én god eller dårlig ballberøring.

Uansett: Dette er helt i egne hender fortsatt. Selvsagt ville det vært superstas å feire gullet på Aspmyra i går. Men kanskje vil denne konsentrasjonssvikten nå føre til at laget virkelig skjerper seg, gruser Zoroya på veien før Mjøndalen får unngjelde neste søndag.

Mjøndalen er en vanskelig motstander, såret dyr som de er. Men samtidig: Vi har kun tapt én gang mot dem de siste ti årene, i en 1. divisjonskamp. De ligger ikke tilfeldig sist på tabellen - tabellen lyver ikke én runde før slutt. Dette SKAL være brutal styrkeforskjell så lenge Glimt kommer skjerpet på jobb. Og selv om kampen i går viste at også Glimt-spillerne er mennesker og lar seg påvirke mentalt av stundens alvor, så er det på ingen måte slik at Mjøndalen har nerver av stål. De har hatt matchball i hver eneste kamp sesongen igjennom for å berge plassen, men feilet gang på gang. 2 seirer på de siste 10 hjemmekampene. Ikke en statistikk til å bli skremt av. For egen del har vi ikke tapt på de siste 12 bortekampene. Og uavgjort holder i denne kampen (selv om det er en kjip måte å vinne seriegullet på, uavgjort mot tabelljumboen!). Mjøndalen MÅ vinne! De kan ikke parkere bussen i håp om å kapre poeng, de må fram og score mål. Mot det aller beste forsvaret i landet! Det er nødt til å skape rom bakover.

Denne tar vi!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimterfrem »

Ja, det bør være klar forskjell mellom lagene. Men historien har jo ofte vist at i slike nervedrama så handler det mest om hvem som vil det mest. Mjøndalen har en makeløs evne til å hente krefter til å unngå nedrykk gang etter gang, og det er det som skremmer meg. Bedre målforskjell enn både Stabæk og Brann har de utrolig nok også. Takk gud for at Mjøndalen er i en situasjon der de MÅ ha tre poeng for å unngå nedrykk, for da trenger vi ikke bekymre oss over at de kommer til å parkere bussen helt. Men de vil ligge lavt, som Brann gjorde. Vi må bare spille som vi gjorde i første omgang i går, og sette sjansene våre, så skal det gå veien. Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn trodde jeg at vi måtte vinne mot Mjøndalen for å ta gullet, men du har rett Los-Loco, vi trenger faktisk bare uavgjort. Det beroliger meg litt.

Eneste er at jeg er litt bekymret over at gutta skal ha en tøff bortekamp i Ukraina i beina (og lang reise) før en såpass mentalt og fysisk utfordrende kamp.
User avatar
Kvass
Posts: 350
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kvass »

Frykter et scenario der Mjøndalen får et tidlig mål, hvorpå de parkerer bussen og Glimt blir stående og stange ved å rulle ballen fra side til side uten å greie å produsere sjanser. Og Mjøndalen samtidig bruker uendelig lang tid på alle dødballer.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Det blir heldigvis charterfly for dem, det gjør det hakket mer levelig.


EDIT: Da er billett til Mjøndalen-kampen bestilt. Regner med vi fyller opp de tre bortefeltene Mjøndalen har satt av! :glimt
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1291
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 11 times
Been thanked: 177 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Buster »

Vi har spilt 12 kamper mot Mjøndalen, og det har gått 9 år og 3 måneder siden vi tapte sist mot dem.

2021 Bodø/Glimt - Mjøndalen 2-0
2020 Mjøndalen - Bodø/Glimt 2-3
2020 Bodø/Glimt - Mjøndalen 2-0
2019 Bodø/Glimt - Mjøndalen 0-0
2019 Mjøndalen - Bodø/Glimt 4-5
2017 Bodø/Glimt - Mjøndalen 1-0
2017 Mjøndalen - Bodø/Glimt 1-2
2015 Bodø/Glimt - Mjøndalen 5-1
2015 Mjøndalen - Bodø/Glimt 1-2
2013 Bodø/Glimt - Mjøndalen 2-0
2013 Mjøndalen - Bodø/Glimt 0-3
2012 Mjøndalen - Bodø/Glimt 1-2
2. september 2012 Mjøndalen - Bodø/Glimt 2-1

Da spilte Londak, TJ, brødrene Braaten, to unge nyinnlånte spillere fra Senegal, Imingen, Christian Berg, Daniel Berntsen, Tommy Knarvik og Magnus Sylling Olsen på laget. Vini Dantas og Jim Johansen kom inn i andre omgang. Uten forkleinelse for noen som spilte på laget i 2012 vil det være en SKANDALE om vi taper i Mjøndalen på søndag! Det er ikke mange lag vi har bedre tak på enn Mjøndalen.
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

I uka hvor vi skal ta gruppeseier i ECL og seriegull, kan det være at KK gir tidenes motivasjonsboost ved og si at han signerer ny kontrakt??
Una mas cerveza.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Hadde vært helt fantastisk og en kjempeflott julegave til oss :glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Galnasen
Posts: 340
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 36 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Galnasen »

Skal vi virkelig ikke få feire et potensielt gull på en ordentlig måte i år heller?! :fy
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Med mindre Mjøndalen bestemmer seg for å gi de 600 billettene til bortesupportere, så skal vi ikke det nei.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
kengu
Posts: 32
Joined: Thu Jun 25, 2020 10:46 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by kengu »

NFF er forvirret rundt reglene. Skal ha et møte i morgen tidlig for å få avklart regler om publikum.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Herregud, tragisk avslutning av serien. Kunne ikke koronapass, metern og andre tiltak gitt flere tilskuere. Helt annet vaksineringsnivå nå enn da vi hadde 600 tilskuerere på kampene sist. Personlig mener det er en overreaksjon, men det er bare meg.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Gavharr
600 var innendørs med 3 kohorter av 200 der det må være minst 2 meter mellom kohortene.

Utendørs skal man enten holde meteren, eller munnbind.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Tror siste runde går som planlagt publikumsmessige.
NB: Ble bekreftet akkurat nå av myndighetene. Siste runde går som planlagt uten restriksjoner
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Ahhhh. Det er så fantastisk at fornuften kan seire i blant. Da blir det stemning...
User avatar
Kvass
Posts: 350
Joined: Sat Nov 20, 2021 9:33 am
Location: Oslo
Has thanked: 32 times
Been thanked: 56 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kvass »

I november og desember har hele 5 av 7 kamper endt uavgjort. Det er ganske mye på kort tid, og det er et nokså markant negativt omslag. Dette til tross for at det ikke har vært store endringer i lagoppstilling, og noen nøkkelspillere er til og med kommet raskere tilbake fra skade enn man kunne håpe på. Sliter derfor litt med å forstå hva denne utviklingen skyldes…
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Mot Brann var det jo mer uflaks og en iskald Pelle som gjorde at det ikke ble seier. Ellers er det kanskje litt flatt batteri på laget som helhet. Eller så kan vi jo tenke at Kjetil for en tid tilbake sa at han tenkte seg til RBK i 2022
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Noen som vet om alle de røde feltene på LNS-tribunen under lenka for sesongkort betyr at det faktisk er solgt sesongkort der? Eller er det bare enkelte plasser det selges sesongkort på?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16625
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Jeg mener jeg leste ett sted at de som har sesongkort i år har forkjøpsrett på sine plasser neste år. Hvor lenge det varer vet ikke jeg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

mortsto wrote: Sun Dec 12, 2021 11:21 am Noen som vet om alle de røde feltene på LNS-tribunen under lenka for sesongkort betyr at det faktisk er solgt sesongkort der? Eller er det bare enkelte plasser det selges sesongkort på?
Husk at du har frist til 23. desember kl 16:00 på å fornye sesongkortet ditt. Etter denne fristen vil vi fjerne reservasjonen din og åpne setene for salg til publikum.
Dette er vel grunnen?

Jeg kjøpte på L i høst. I Glimts iver til å flytte meg så påstår de at jeg kan fornye mitt sesongkort på SNN! Jeg har aldri og skal aldri ha sesongkort på SNN!

K og L er det ikke mulig å kjøpe sesongkort på. Så da blir det ikke sesongkort på meg for 2022.
@liverglimt
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Vill gjetting fra min side, men dette skyldes vel at Glimt vet at mange av kampene i 2022 ikke vil selge ut langsidene engang. Så når Glimt skal spille mot Ham-Kam eller AaFK i fellesferien, så betyr reglene i eliteserien ekstra kostnader og logistikkutfordringer om en må holde en hel tribune åpen for en eneste person.
Det er mulig det er gått prestisje i saken, men et vennlig råd er å unne seg et sesongkort under tak på LNS. Det koster neppe mer enn det en bruker på masse enkeltbilletter, med de fordelene det medfører mtp cupfinaler e-cupspill, osv.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Spørsmål: Det har vært snakk om spillere til England og spille-tillatelse. I dette tilfelle om Patrick kan selges til en Premier League-klubb. Hvordan hadde det seg at Zinckernagel kunne gå til England? Han hadde jo ingen landskamper, feks. Slo det inn så seint som etter overgangen hans?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Jeg skjønner grunnen til at de ikke vil selge sesongkort igjen på K og L. Likevel så har behandlingen i de siste kampene vært under enhver kritikk, så jeg har holdt meg hjemme og kommer ikke til å kjøpe sesongkort for 2022. Ei heller gå på hjemmekamper.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

mortsto wrote: Sun Dec 12, 2021 1:27 pmHvordan hadde det seg at Zinckernagel kunne gå til England? Han hadde jo ingen landskamper, feks. Slo det inn så seint som etter overgangen hans?
Var det ikke noe der om at han hadde kjøpt seg bolig i England tidlig på høsten for å omgå reglene?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Locked