Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

VG selger et eget Glimtmagasin på tilsammen 108 sider. Det må jeg si.
https://butikk.vg.no/products/seriemest ... nt=row-r10
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Det har jeg allerede bestilt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Konradsen 6, Vetlesen 3, Moberg 4 og Hagen 4 er de som nok håper på å få de magiske sju kampene for å faktisk få gullmedalje. Kommer laguttaket fremover til å bli påvirket av det?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Sulliken wrote: Thu Nov 26, 2020 12:21 pm Det har jeg allerede bestilt.
Samme her. De ble vel sendt ut i dag, så du og jeg har vel den i postkassen i morgen den dag :glis :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10716
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Uenig med Arntzen. Den twittermeldinga er samme som skapet i Molde, det er morsomt. Jeg har fått tommel opp fra en del trøndere, så det er ikke alle som tror at RBK er best. SOm en sa det: "det er en generasjon siden vi var best"
@liverglimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Litt enig med Arntzen, men konstaterer samtidig at mange her i Trøndelag er sterkt kritiske til tilstanden i RBK for tiden. De ble rundingsbøyer i går.
RBK har en stor moderniseringsjobb foran seg, om de skal nå opp til gamle høyder igjen.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Før kokte man suppe på spiker men nå kokes det suppe på twitter.

Var det ikke Ulrik som fikk tyn fra BørreA etter et pauseintervju for en måned eller to siden hvor budskapet til Børre var noe av det samme som han tar opp nå?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Jeg syns det er humor om det kommer fra GLIS eller Glimt i Steigen. Fra Glimt's egen konto var den over kanten - syns jeg.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

God humor er 'skapet på Røkke løkka' og utsagn som 'fiskehippi'. Så er jeg mer skeptisk til å vinkle ting negativt og latterligjøre noe som var en positiv gest og noe flott mot laget Bodø/Glimt. Vi bør ligge på et høyere nivå enn klanen og kanarifansen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Synes meldinga var morsom, og tror de fleste trøndere skjønte at det var en spøk. Engasjement skapte den i hvert fall :lol:
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by OTH »

Enig med Novi, jeg synes det var en fin spøk, men det bør ikke komme fra Glimt sin offisielle konto. Fra en supporter konto hadde det vært genialt.
Det med skapet i Molde har jeg fått mange positive tilbakemeldinger om og spørsmål om jeg var med på det
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Som sagt mye er morsomt men har fått en del tilbakemeldinger om at RBK ‘spøken’ ikke var morsom men platt. Se for dere at TIL vinner serien og Glimt stiller med æresvakt og en tosk skriver lignende Twitter om Glimt. Mulig mange i Tromsø ville synes det var fantastisk men ikke så mange i resten av landet. Vi er for tiden så suverene så det er ikke nødvendig å hovere.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Det hadde vært like morsomt det. Hvorfor i all verden skulle man bli fornærma av det? Det er bare en spøk, noen liker den, noen ikke. Selv har jeg ikke snakket med en eneste person som ikke synes det det var morsomt, og det inkluderer både RBK- og Enga-supportere i tillegg til Glimt-supportere.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Jeg synes den var hårfint over streken. Såpass hårfint at Glimt allerede har gjort tilstrekkelig opp for seg med den etterfølgende forsonende tweeten. Jeg vil likevel heller at Glimt skal ha en twitterkonto med litt humor, som av og til befinner seg i nærheten av streken, fremfor en kjedelig konto med utelukkende formelle tweets. Håper derfor at dette ikke fører til noen form for knebling eller korreks av NAJ.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Synes den er herlig rett og slett, fryktelig mange land og strand rundt som likte den, så får heller krenkekoret hyle ut på vegne av trønderne. Har sett hele 4 stk trøndere som var litt små sure resten har vært av BG fans stort sett av den eldre garde. Må kunne tåle en spøk og denne var ikke spesielt ufin! Skulle ha vært mye værre før man hyler ut om at det er ufint, Når RBK som alle andre blir rundingsbøyer/statister etter hvert i kampen så er det bare på sin plass å spøle litt om det.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.nrk.no/mr/xl/kvifor-har-nok ... 1.15232981
Morsom artikkel om byer med anstendige fotballag. Og om like store byer som ikke har det.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Herregud for en drøm dette året har vært sett med fotballbriller. Seriemestere trodde jeg faktisk aldri jeg skulle få se Bodø/Glimt som, og i tillegg året etter de tok en knallsterk andreplass. Hjelpes, tatt meg litt tid før det gikk opp for meg :) Takk for følget så langt, måtte neste år om mulig bli enda bedre!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Larsson wrote: Sun Oct 25, 2020 1:46 pm Ettersom man etter alle solemerker vil få pokalløfting 19. desember håper jeg klubben er forberedt på å smi mens jernet er varmt. Hvis klubben IKKE har stand i Glasshuset/City Nord de siste to ukene før jul hvor man selger supporterartikler og sesongkort for 2021 er det en grov feilvurdeing emm. Hvis disse ikke er klare fysisk til den tid bør man kunne trykke opp noe som senere løses inn i selve kortet. Bedre forutsetninger for salg kan jeg ikke tenke meg.
Sesongkortsalget er nå startet.
Fordeler med sesongkort
Fast sete på tribunen
4 eksklusive nyhetsbrev kun for sesongkortinnehavere
Ett "sesongkorttreff» på Aspmyra før sesongstart
10% rabatt i nettbutikken
Ett superspesialtilbud fra nettbutikken i løpet av sesongen
Forkjøpsrett til Champions League-kamper og cupfinale
Eksisterende sesongkortinnehavere har forkjøpsrett på sine plasser fra 2020 frem til 30. januar 2021.
https://www.glimt.no/billetter/sesongko ... gkort-2021
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

...og det var, etter hva jeg kan forstå på et høyt antall venner som allerede har kjøpt, en riktig vurdering av både meg og Glimt. Veldig bra!

Fint at de lokker med gull og grønne skoger som i cupfinale eller Champions League. Sannsynligheten for cupfinale vil alltid være tilstede, så det bør man legge inn fast. Det koster ekstremt lite å gjøre det, og gevinsten kan være stor for de som kjøper sesongkort.

Kjøpeviljen til Glimt-supportere har aldri vært større. Én ting er at man aldri har opplevd et bedre lag, men en har aldri hatt mindre mulighet til å støtte laget gjennom å få dra på tribunen. Jeg har merket det på meg selv: Jeg har aldri handlet så mange effekter som i år. Jeg forstår jo at supportereffektene generelt har gått unna i jevnt tempo i tråd med poengfangsten, og det er veldig bra. Og det er fint at klubben smir mens jernet er varmt.

Så får vi heller bare glemme de gangene man har irritert seg over at de har tatt juleferie på Aspmyra i denne perioden.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10716
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Glimtkampene har vært en motivasjon for meg gjennom dette året som ble noe helt annet enn alle hadde regnet med ved siste nyttårsaften.
@liverglimt
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Hva er det som skjer?
Som liverglimt skriver i posten over; Glimtkampene har vært en motivasjon gjennom året, og det har det vel vært for oss alle! Denne helgen spilles kun noen utsatte kamper og en vet knapt hva en skal finne på når kroppen er i Glimtkampmodus til tross for at det er 3. søndag i advent og man skulle vært opptatt av helt andre ting enn fotball!

Som guttunge i Bodø kan jeg huske de første Glimtkampene mine på skolegress i Bankgata. På grusbanen var det kjørt fram lastebiler hvor det sto folk på lasteplanene og heiet på Dutte, Bulle og Arne Hansen med flere. I nabolaget mitt var de første spadetak tatt for den nye stadion, og det hendte vi gutta snek oss under gjerdet og sparket ball på det nye gressteppet frem til vi så banemester Opsahls hvite VW pick-up komme kjørende nedover Hålogalandsgata. Da var vi raske til å krype under porten mot H7 og gjemme oss blant småtrærne der treningsfeltet ligger nå.

I 1973 ble jeg «tvangsflyttet» sørover til Tønsberg da pappa tok imot et jobbtilbud her. Jeg fikk derfor ikke med meg den flotte tiden da Dutte, Terje og Arne kom hjem og den første storhetstida startet. Fordelen med å bo her var at det var kort vei til Ullevål og cupfinalen 75 som jeg fikk med meg live.

Siden har det vært opp og nedturer så det holder, men det har vært Glimt i hjertet bestandig, og har sett Glimt på mange baner i Norge. Dette året var planen også reise ut i Europa for å se Glimt, men det ble jo ikke mulig!

Jeg begynte dette innlegget med: Hva skjer? Vi har henta en trener som fikk sparken i bydelsklubben Åsane, en god del spillere som hadde prestert «så der» i Danmark, Sverige eller Norge samt en del lokale gutter derav noen som var i ferd med å gi opp fotballen og Bodø/Glimt og så har vi fått dette! Et fotballag selv Erling Moe nå skryter av! Et eventyr jeg ikke hadde trodd at jeg skulle få oppleve fordi Glimt aldri ville få ressurser til noe sånt. Så har Glimt, til tross for begrenset økonomi, bygd stein på stein, forsterket trenerapparat, forsterket helse, ja forsterket alle ledd og fremstår som et mønsterbruk.

Jeg så av TV-bildene at da Glimt var i Milano hadde de med seg folk fra administrasjonen som vanligvis ikke har noe på en slik reise å gjøre. Det samme da de dro til Drammen for å sikre gullet, Regine fra supporterbutikken mm, folk fra økonomi etc. var med og hvilken genistrek tenkte jeg. Dette er måten å bygge klubb på! Det er oss, hele klubben som står bak, vi står sammen, og vi opplever sammen. Jeg sier som Halvdan sa da han fikk folket med på allsang: Æ e imponert!

Jeg har én drøm igjen dette året, å få stå på Aspmyra kommende lørdag når Ulrik og Patrick skal heve pokalen. Jeg har sesongkort og håper å bli trukket ut, jeg har flybillett hjem både den 20. og den 23. siden kampen ble flyttet fram og tilbake. Bodø/Glimt førr evig :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

200 sesongkort solgt på rappen
https://www.an.no/sesongkortene-flyr-av ... -4-1338834

Bannerbilde fra Glimt sin Twitterkonto

Image
Last edited by J I P on Thu Dec 17, 2020 4:16 pm, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Locked