Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Ser Dagbladet kan opplyse om at 40000 Nordmenn planlegger utenlandspåske. Så det finnes altså minst 40000 nordmenn som er enda mindre solidariske enn Bodø/Glimt. Det er jo litt godt å tenke på :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Unntak for toppidrettsutøvere på den siste pk’en. Da legger man til rette for seriestart i mai likevel. Tippe åpning for treningskamper rett over påske? Da bør isåfall Glimt komme seg kjapt hjem.

Glimt-spillerne må vel dessuten på karantenehotell i 7-8 dager hvis de ikke kommer seg hjem før 29. mars, jf. reglene som ble presentert nå. De kan heller ikke teste seg ut av det. Da tipper jeg Glimt endevender og reiser hjem søndag.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Glimt har hele tiden definert dette som en nødvendig reise som da ikke krever at hele karantenetiden tilbringes på et hotell, ref. nye regler publisert hos NRK. Regner med at passkontrollørene i Bodø er velvillige med laget når de returnerer.
Personer som returnerer til Norge etter unødvendige utenlandsreiser må tilbringe hele karantenetiden på karantenehotell, og kan ikke teste seg ut på dag nummer tre som i dag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16608
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Larsson wrote: Tue Mar 23, 2021 6:44 pm Unntak for toppidrettsutøvere på den siste pk’en(...)
Det trodde jeg også. Men de lokale tiltakene er strengere i blant annet Viken. Så Lillestrøm, Stabæk etc får fremdeles ikke kontakttrening.
I følge min bedre halvdel (som kan det der med reglement, anbefalinger og forskrifter fra det offentlige, da hun jobber med slikt), kan fortelle at lokale tiltak kan være strengere enn nasjonale tiltak. Men lokale tiltak kan ikke formilde nasjonale tiltak.

Så jeg er ikke så optimistisk på at det blir 2. Mai. Håper jeg tar feil.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg håper, og tror ikke, at Thomassen & co baserer sine valg på magefølelsen hos en passkontrollør x antall dager fram i tid. Men dette må avklares, ja.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Hadde jeg vært Glimt ville jeg blitt til 11.april, da kanskje karantenereglene er endret, det er i hvert fall ikke noe å tape på det. Nå endres jo reglene daglig. Som sagt dersom hele lag må i karantene dersom en spiller eller leder har Covid-19, så kan man bare glemme 2.mai. Vi skal ikke forvente at unge spillere i alle klubber skal låse seg inne, og når smitten nå er størst blant de unge så sier det seg selv at flere spillere i alle klubbene får en eller flere med covid-19 både i april og i mai. Så får vi se hva Helse og FHI og NFF kommer fram til. Det blir spennende. Først må en få lov til treningskamper for alle lag på minimum 3-4 uker før serien kan starte.
JHA
Posts: 952
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 105 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Er årets drakter klare?
Dette er året hvor vi skal øke populariteten i utlandet, må ha noe tøft da! Skulle gjerne sett havørna på drakten igjen ( i et litt mørkere trykk )
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Glimterfrem
Posts: 818
Joined: Tue Jan 12, 2021 3:17 pm
Has thanked: 21 times
Been thanked: 118 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimterfrem »

Synes havørna på drakten var unikt og stilig. Enig at den bør være et lite hakk mer fremtredende. Vanskelig å se effekten med mindre det var veldig nærme. Viktig at klubben utnytter populariteten rundt klubben nå.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Vet ikke om noen kan svare, men prøver. Er det noen som vet hvor mye glimt får inn gjennom sponsorer, hovedsponsor etc. Et det eventuelt bonuser tilknyttet ved oppnådde resultater eventuelt? Har glimt bonuser som en del av lønn til spillerne slik som eksempelvis RBK?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Du kan lese alle årsmøtepapirene på glimt.no. Der står alt.
@liverglimt
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Ok, skal jeg gjøre.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Sportskommentator Jan Petter Saltvedt glemte å smøre seg inn med solkrem og fikk solstikk under arbeidet med denne artikkelen. Så spørs det om han gjenspeiler folkemeningen.

NRK.NO: Solbrent i skyggen

Seriemester Bodø/Glimt hevet seg over alle reiseråd og dro til Spania for å trene og spille kamper. Halvannen måned senere er de på vei hjem – uten skam, sympati og sin stjernespiss.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Nok en del av denne kampanjen mot Glimt. Selvsagt er dette skivebom av NRKs sportskommentator, utdannet jurist. Eller hva,

Men så lenge die hard-fansen er fornøyd og forstår den «nødvendighetsvurderingen» klubben har gjort er det vel all good?

Aksene med Molde i kåringen som Norges Verste Klubb har ikke møttes riktig ennå, men det er ikke mange flere feilskjær til før man er helt på linje.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Selvsagt måtte Glimt forvente reaksjoner av denne typen, og jeg synes også Saltvedt har et poeng ved at Glimt, ved Thomassen og delvis Knutsen, kunne ha vært mer ydmyke overfor kritikken.

Likevel, det er jo direkte løgn at det bare er Erling Moe som har tatt Glimt i forsvar. Jeg har også registrert i hvert fall Vegard Hansen, Kristoffer Løkberg, Yaw Amankwah og Christian Gauseth også.

Og det blir også veldig unyansert når han kaller Fagermo sitt utbrudd forståelig, mens Moe nesten avfeies med at han ønsker å unngå kritikk av Molde sine fordeler med opphold i Spania. Det hadde vært verdens enkleste ting for Molde og sitte stille i båten i denne saken og la Glimt stå alene i stormen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Jurist ja.Han opererer som aktor i denne artikkelen og ønsker å få Glimt dømt og lar det være opp til forsvarerne å få fram de formidlende omstendighetene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er jo ofte et typisk trekk med journalister som ønsker en ensidig vinkling. De har stor makt. Historikken som er årsak til at Glimt reiser utelates. Det snakkes ikke om at Glimt mistet 3 ukers trening på grunn av sterkt smittetrykk i Bodø, og ville antakelig hatt flere tilfeller. Ikke nevnes det at smittevern legen i Bodø ga grønt lys. Men det jeg har lært meg i disse corona tider er at det meste er svart/hvitt og sunn fornuft begrepet er foreløpig lagt på is. I min naivitet trodde jeg at hovedsaken i disse dager er å unngå smitte. Heldigvis er det få som leser NRK.no. Saltvedt glemmer eller utelater bevist at Eggen støtter Glimt’s tur 100 prosent. Det er typisk for denne type kronikker. Så blander han inn Qatar og Junker som eksempler hvor håpløse Glimt er. Trønderen Saltvedt er nok skikkelig sur for at Glimt har overtatt RBK sin rolle som Norges beste lag. Det merket jeg på flere uttalelser og innlegg i fjor. Det er bare å glemme fyren.
Larsson
Posts: 1634
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 234 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Rollen til en sportskommentator er å ... *sjekker notatene* ... kommentere sportslige, moralske og juridiske problemstillinger.

Men for all del. Støtt gjerne klubben i tykt og tynt, og ens for all del ikke motforestillingene eller begrunnelsene for dem. Vær like bastant som dere beskylder andre for å være. Ref Molde er det nok tunge dager for de Molde-supporterne som ikke har tatt dissens i noen av deres feilvalg de siste årene.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Jeg støtter ikke klubben i tykt og tynt, det tror jeg alle vet. Men jeg støtter treningsleiren. Jeg mener Glimt burde håndtert både Junker overgangen og Qatar boikotten på en annen måte. Jeg liker ikke når noe blir ensidig presentert som denne kronikken, hvor man utelater de som støtter treningsleiren, men fokuserer på de som tar avstand, og i tillegg ikke forteller noe som helst hvorfor Glimt valgte treningsleiren fremfor en elendig treningshverdag i en by med stor smitte. Men etter hvert er man vant til ensidige vinklinger både fra VG og Dagbladet. Jeg kan være sterkt uenige med kronikker, men så lenge de ikke er ensidige så synes jeg det er fint og en del av en debatt.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Larsson,

Jeg har ingen problemer med at det kommer kritikk, synes heller ikke at den er helt uberettiget. At den er unyansert (ref mistenkeliggjøringen av Moes motiver for å forsvare Glimt) er også til å leve med, og kanskje innafor i en kommentar. Det jeg synes er uakseptabelt er det han skriver usannheter for å få frem poenget sitt. Det må også være lov å påpeke.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Kommentaren skriver om det moralske ved klubbens valg, og denne typen omtale tror jeg det er like godt å venne seg til først som sist. Valgene er tatt, og treningsleiren er gjennomført. Ingen andre klubber kom etter, slik både supportere og Glimt selv nok trodde skulle skje. Glimt har pådratt seg dette omdømmet selv, og treningleiren kommer til å bli et samtaleemne gjennom hele sesongen, særlig om vi gjør det bra.

Støtten fra Vegard Hansen gjaldt forøvrig ikke det moralske aspektet ved treningsleiren.
– Om det er noe moralsk feil ved det, tror jeg ikke jeg skal uttale meg om. Det får andre ta seg av. Det er jo ikke noe juridisk galt, hvert fall. Jeg bruker ikke en kalori på å dømme dem.
Edit: det er en svakt skrevet kommentar, jeg er kun enig i delen i treningsleieren. Men når jeg ser hvordan enkelte Glimtsupportere diskuterer på sosiale medier så skjønner jeg at rollen som drittklubb er sementert for en stund fremover. Jeg vil tro at den måten å argumentere på fascinerende nok er et forsøk på å hjelpe klubben, helt uten forståelse for at man gjør det motsatte.
Glenn P
Posts: 2836
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Så andre lag har ikke supportere i den kategorien du skriver om? Det blir for dumt, alle lag har hele spekteret av debattanter, de har alltid vært der og kommer til å være der. Er ikke noe eget med enkelte Glimtsupportere selv om du tror det.

Men om kronikken. Virket som noe en videregåendeelev hadde skrevet natta før innlevering. En influenserblogger er jo som Louis Theroux i forhold.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Har jeg sagt det? Akkurat nå er det Glimt det skrives om, ikke alle andre klubber, og noen tilhengere går rett i angrepsposisjon og oppnår dessverre det motsatte av det jeg regner med de er ute etter.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Må si jeg synes Saltvedt er overraskende krass og unyansert i sin kommentar. Greit å ha synspunkter som går mot Glimt i denne saken, jeg er uenig, men har en viss forståelse med dem som er kritiske.
Det jeg reagerer på er at kronikken kjennes sint ut, som om den var skrevet av en mann full av aggressivitet. Kan man være aggressiv uten at det ligger noe personlig bak?
Hva tenker Saltvedt å oppnå? Treningsleiren er over, så det ejo for seint å få satt en stopper for den.
Skulle tro han var kompis med Fagermo...(prøvde å la være, men klarte ikke)
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Moberg ble kjørt som spiss i dag, så det er fortsatt alternativet vårt til Botheim. Det er svært magert om vi går inn i sesongen kun med det.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Saltvedt er forresten ikke Trønder, han er fra Nøtterøy.
(Trodde noen her som mente han var trønder men det må ha vært i kommentarfeltet på an.no jeg leste det)
Last edited by Crazy horse on Sun Apr 04, 2021 3:47 pm, edited 1 time in total.
Fotball er nesten alltid morsomt
Locked