Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Har den kommet på nett da?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Ai, ai, ai. Mine verste mistanker bekreftes...

Oppfølging: Beskrivelsen gjengir problemer på alle nivåer. Da rir jeg kjepphesten min: Alle problemer er ledelsesproblemer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Med god talentutvikling, god spillerstall og sunn økonomi er det meste på plass for å kunne lykkes. Neste etappe er å rydde i det sportslige og administrative apparatet, samt å sikre en sportslige ledelse (i styret, en sportslig administrasjon og trenerapparatet) som kan skape en enhetlig sportslig profil med en tilfredsstillende treningskultur. Kompetanse er åpenbart mangelfullt gjennom hele Glimt-organisasjonen pr dato. Kanskje er jeg en arrogant utdanningsentusiast. Det skjærer likevel i øynene at Tromsø i de siste årene har hatt en Høgmo som vel snart avslutter sin doktorgrad i idrett, mens antall års utdanning i B/G tilsammen overstiger ikke Høgmos alene. Det forteller hva B/G har prioritert, vennskap, mer enn kunnskap.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Penger til B/G

Post by ecke »

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Kan noen scanne og poste det som står i dagens AN?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Du kan kjøpe PDF'en for en billig penge på AN.no.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Står dette i AN papir? Sitter utenfor Trondheim stuck på hotellet med ungene, noen som har mulighet til å sende meg artikkelen på mail eller noe?
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Takk
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Jeg kjenner jeg blir provosert. Kvitt oss med både Tom Kåre og Cato for ingen av dem er fornøyd med jobben som spillerutvikler, og da blir de garantert til å forlate klubben til fordel for en 2. divisjonsklubb eller lignende. Behold de som er i klubben og la de jobbe videre. Men kvitt oss med disse to, og for guds skyld la det skje noe i dette styret som forøvrig ingen aner hvem er og hva de driver med. Det MÅ skje noe, hvis ikke blir vi liggende der vi er nå og muligens havner nedover i systemet. NOEN må ta tak, og jeg takker for at DGH har tatt ansvar og gått ut med denne pressemeldingen. Det skal ikke være akseptabelt at de havner på et slikt nivå som de er på nå.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Selv om den pressemeldingen til DGH ikke var noe å rope hurra for, så har det fremdeles presset frem en kommentar i fra Børre som gir Glimt noe som ligner agenda for hva som må fikses i klubben.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det likner jo ikke en agenda når alt er galt, alt må fikses, alle må byttes. Børres beskrivelse av klubben, med forbehold om at den har rot i virkeligheta, tegner jo bildet av et organisatorisk Titanic i Nordishavet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Sitter på et hotell i Øst-Timor (her går alle barna rundt med C. Ronaldo på ryggen, stakkars folk som aldri har hørt om Runar Berg) og leser meg opp på Glimt. All honnør til DGH for pressemeldingen sin, og bra kommentar av Arntzen også. Nå er brannfakkelen ute der, og bekreftet vel kanskje mye av det vi fryktet av problemer i ledelsen.

Nå er jeg spent på rapporterne fra Alta-kampen og hvordan utarter seg. Skuffende at vi må bruke nok en høst og vinter på å se frem til neste sesong og alle endringene som kommer da, men jeg håper det skjer mer enn bare utskiftninger i trener- og spillerstall.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Kesseboy wrote:Det likner jo ikke en agenda når alt er galt, alt må fikses, alle må byttes. Børres beskrivelse av klubben, med forbehold om at den har rot i virkeligheta, tegner jo bildet av et organisatorisk Titanic i Nordishavet.
Nå svartmaler du litt. Økonomien er bra, og vi har vel aldri fått opp så mange talenter fra egne rekker før? Spillerstallen er også bra, men joda - den holdningen dem viser er jo ikke helt bra - men noe en trener eller en administrasjon kan ordne opp i.

Men ja - når det pekes på at trenere, styre og administrasjon ikke duger så er det litt mye å ta inn over seg. Sant det.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hvis det er sånn at stemninga er på frysepunktet mellom trenerne, så håper jeg virkelig ikke de har noen form for førsterett på stillingene som spillerutviklere. Jeg kan ikke tenke meg til at forsmådde eks-trenere kan bidra med engasjement og positivitet i klubben i årene som kommer. I tillegg så mener jeg det må forlanges at ungdomstrenere og spillerutviklere utvikler spillere og lag etter en plan for a-laget, og ikke slik ecke påstår TKS har eksperimentert med ungdomsgruppa de senere år.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Det var en ting som slo meg også; dersom TKS står for en helt annen filosofi enn Stig Johansen, Ørjan Berg, Cato Hansen, Aasmund Bjørkan, Jan-Erik Bjerk +++, så blir det ikke riktig for meg å ansette han nedover i systemene.

Et av fortrinnene til Glimt, slik jeg ser det, er den gjennomgående filosofien i alle år. Når en spiller kommer på A-laget kjenner han rollen sin tvers igjennom, fremfor at dem skal spille på en måte i alle år, så komme til evt. TKS på guttenivå, men så tilbake til det gamle igjen etter et par år.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Børre Arntzen wrote:- Hvilken horde, lo en Glimt-profil da jeg spurte hva han synes om utspillet fra supporterklubben Den Gule Horde.
Bare jeg som tenker Christian Berg? :tenk
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Nei, du er ikke den eneste. Det han svarer i intervjuet ang manglende åpenhet og "det er bare å komme i kantina" gjør at jeg ikke skjønner om det er arroganse eller om han helt mangel forståelse om hva saken dreier seg om.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by sjura ;) »

tror ikke det er noen vits i å spekulere for mye i hvem som har sagt det, selv om vi alle har våre mistenkte.. Vi finner ikke ut hvem det er uansett.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det kunne vel vært bortimot hvem som helst. Er sånne utsagn som tar fra meg det meste av resten av lysten til å komme på neste hjemmekamp.

Edit: Ærlig talt, hvor har vi havna hen? Jeg føler meg spesiell nok som følger Glimt fra uke til uke, føler at "folk flest" ser på meg som en raring. Og så skal man få høre sånt fra spillere man forsøker å støtte?!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

En Glimt-profil trenger ikke å være en aktiv spiller. De fleste i Glimtsystemet er jo Glimt-profiler, uten at jeg har anelse på hvem som står bak utsagnet, og heller ikke er så opptatt av det.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Du har selvfølgelig helt rett. Men synes ikke det gjør saken stort bedre, etter å ha rukket å tenke meg om.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Var det kamp idag? Jeg var for opptatt til å leke med vom og tarmer..
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Det kan være flere, men det som er ganske sikkert er at det er noen fra den gamle skolen. Jeg kjenner igjen den holdningen på lang vei.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Det kunne vel vært bortimot hvem som helst. Er sånne utsagn som tar fra meg det meste av resten av lysten til å komme på neste hjemmekamp.

Edit: Ærlig talt, hvor har vi havna hen? Jeg føler meg spesiell nok som følger Glimt fra uke til uke, føler at "folk flest" ser på meg som en raring. Og så skal man få høre sånt fra spillere man forsøker å støtte?!
Den traff en knapp hos deg den der, Kesse :D Sjelden du er så emosjonell i dine kommentarer ;)

Forøvrig helt enig - var ikke mye imponert over DGHs pressemelding når den kom, men den traff tydeligvis ganske bra siden den klarer å lokke frem slike kommentarer. Uttalelsene som kommer viser et enormt holdningsproblem som er gjennomsyret hele organisasjonen - og det kjipeste er nok at dette er noe alle har visst om, men at det nå er absolutt bekreftet.

Selv tror jeg egentlig jeg har fått nok Glimt for en stund. Nå er det dems tur til å overbevise meg om at de er interessante å følge. Før har det vært et tomrom når jeg har gått glipp av Glimt-kamper, mens nå føler jeg det heller som en waste of time å både se kamper og vie tid til Glimt generelt. :roll:
Una mas cerveza.
Locked