Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Da får jeg minne om at han også spilte venstreback de seks-seirene-på-rad-kampene som berget kontrakten i 2015.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

TJ har sammen med Bjørnbak vært desidert best på Glimt i år.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det gjorde han faktisk. Vi vet ihvertfall hva vi får. Stødig defensiv, bidrar nada offensivt.
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg liker å vise til børsen til Alt om Fotball da jeg anser denne som mer objektiv enn hva hver enkelt av oss supportere måtte mene. Vi blir fort blendet av "våre egne"!.

Børsen til Alt om Fotball sier at: Popovic, Isidoro, Moe, Moberg, Jose Angel, Ulrik Saltnes, Jens Petter Hauge og Kristian Opseth har spilt bedre enn Thomas Jacobsen denne sesongen, basert på gjennomsnittlig børspoeng.
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

I tillegg er TJ nesten en "luxus-spiller" i den forstand at han kun bidrar defensivt. Litt som forsvarsversjonen av Trond Olsen. Men Olsen har jo faktisk kommet seg på den defensive biten.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Skummelt å se på terminlisten. Vi kan risikere å stå med 3 poeng etter å ha spilt en tredjedel av sesongen. Vi skal altså møte, Rosenborg(h), Kristiansund(b), Sarpsborg(b), Strømsgodset(h), Molde(b) og TIL(h) i de neste kampene.... Vi kan selvfølgelig også vinne alle kampene, men jeg vet hva jeg syntes ser mest sannsynlig ut...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Vi har tidvis vært så rævva at bare det at det skal spilles kamp gjør at man mister trua på laget.

Er ikke noen skremmende liste det der, bortsatt fra RBK som kommer på et dårlig tidspunkt formmessig. De andre er jo lag vi skal kunne hamle opp med å slå/ta poeng fra - men må møte opp klar for kamp, da.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vel RBK spilte 2-2 hjemme mot KBK og 1-1 borte mot ODD. Nå er de høyt oppe etter seieren mot Molde, det passer Glimt utmerket. Vi kan slå alle lag, bare vi stiller med riktig lag og innstillingen er på topp.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Er vel snart 9 år siden sist RBK vant på Aspmyra?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Akkurat, statistikken brytes som regel etter 8-10 kamper noe som er helt normalt. Men da må Glimt stille med:

Popovic
Isidoro, Bjørnbak, Lode, TJ

Moberg, Angel, Saltnes
Hauge, Zinckernagel, Layouni.

Så må Angel få beskjed om å slå direkte i bakrom og slutte med forsinkelser i spillet.
Zinckernagel jobber som fan i 60 min, så inn med en heltent TO og Hauge som spiss og TO på høyre kant som skjærer inn og dunker til med venstreslegga.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Høres ut som en bra plan.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Aldri i verden om Opseth settes ut om han ikke et skadet. Og er han, er det garantert Herrem som starter. Ny mann som egentlig er indreløper/kant som spiss? Eh, nei.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Tradisjonell tankegang. Ibba spilte ikke spiss før han kom til Glimt og det gikk jo bra. Vi er nødt til å tenke annerledes. Opseth har ikke møtt spillere med slik kvalitet som RBK's sine midtstoppere. Mitt utgangspunkt i denne kampen er at vi trenger tempo i angrepet og rask forflytningsevne. Det ble også diskutert i Glimtstudio om Zinckernagel som en mulig spiss da han har gjort det tidligere og har teknikk og hurtighet til å bekle den rollen. Vi kommer ikke til å stange mot en RBK mur, dersom det var tilfellet kunne Opseth være riktig mann.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Mange mener jo at Acosta, Wormgaar er det beste stopperparet i serien, og jeg tror ikke de står noe tilbake for RBK sine stoppere. Reginiussen er vel best av alle fire, men jeg ville tatt både Acosta og Wormgaar foran Hovland.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Uhm, altså, Zinkernagel må være en jævel som spiss på trening for å starte i den posisjonen mot RBK. Det kan selvsagt blir slik, og at vi forsøker en taktisk overraskelse her, men hvor ofte funker det? Resten av laget må også henge med her, og with all do respect, vår gjeng er ikke erfaren nok til å gjøre noe annet enn det vi har trent oss gode på ila vinteren. Kjetil var også den som absolutt ville ha Herrem hit, og om Opseth er skadet så vil han se at Herrem kommer inn og gjør det han er kjøpt for.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Joda Martin Wiig ble jo også hentet for å være backup som spiss men var helt ubrukbar. Vi må tenke litt utradisjonellt for å ta RBK. Ellers så er jeg mye enig Novi.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Taktiske overraskelser som det kanskje trenes på i ei økt før en kamp har jeg liten tro på.

Nesten-faktoren er Glimt sin største fiende skriver Bodø Nu
https://bodonu.no/nesten-faktoren-er-bo ... 0.04-03:33
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hoho. Salte må gremmes over det bildet i den reportasjen der. Synes ellers det pekes på viktige ting i kommentaren. Det minner litt om hvordan Kåre I forklarte de dårlige kampene i sin tid. Det var så mye fokus på marginer i mot, tvilsomme dommeravgjørelser, og andre bortforklaringer der hvor alle andre så fortjente tap.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Der va vi under streken. Ser TIL tidvis rundspiller Godset med pen possesionfotball og mye bevegelse. Daniel Berntsen briljerer tidvis.

Blir nok en kamp med Stabæk,Sandefjord og Ranheim om å ende over kvalikk.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

TIL: Turbulent pengesluk, økonomisk dopet og i vedvarende krise. God innsats, holder seg oppe.

Glimt: Norgesmester i grønn sone, sunn økonomi og harmoni. Sykt variable, heislag.

Forstå det den som kan ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Det vil vel ikke være første året vi lurer på dette med mental trening.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ett par spørsmål kan man jo stille seg:

Er det utviklende eller en bremsekloss å ha 4-3-3 nedfelt i ett styrevedtak?

Har vi for høye forventninger all den tid forsvarsrekka er den samme som sist?

Er det vits å ha en sportslig leder når det ikke er frigitt noe tid til dette kontra i fjor? En som jobber fulltid med spillerlogistikk må være bra rævva om han ikke ser hvor mange poeng Brede Moe har kostet oss ila hans tid her.

Er det tilfeldig at vi har akkurat samme angrepsmønsteret som i 1993 eller sitter det så mye konservative tanker i veggene på Myra?

Hvorfor ser det ut som spillerene hater fotball store deler av kampene?

Hvorfor utvikler vi stortsett bare en type spiller?

Hvorfor hentes det ikke inn kompetanse på de områdene vi åpenbart sliter? Mental trener? Speider/sportsdirektør?

Det gjøres mye bra i Glimt men vi har en laaaaang vei å gå,og jeg er redd vi enda er en OBOSklubb på mange områder.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

TJ-Moe-Lode-Jonassen lukter sterkt OBOS, mens Isi-Bjørnbak-Lode/Moe-Bjørkan høres bedre ut. Men, selv OBOS-rekka kan funke i ES hvis midtbanen funker. Midtbanen vår har ikke fungert ordentlig siden Badou dro. (Jada, både Saltnes og Moberg var gode i OBOS, men vi begynner vel å se forskjellen nå?)

Jeg mener vi ikke har samme angrepsmønster som i 93, tvert imot gjør vi lite av det vi tradisjonelt har vært gode på. Det kan så klart være fordi fotballen har utvikla seg, men de siste sesongenes Glimt har virka litt retningsløse i angrepsspillet, synes jeg. Og, Opseth har totalt andre kvaliteter enn Normark/Stjerno/Johansen/Sæternes/Martins for å nevne noen.

"Hvorfor utvikler vi stortsett bare en type spiller?" er et utrolig godt spørsmål. Jeg har mange teorier, men det vesentlige er at det er et problem. Spesielt fordi det påvirker rekrutteringa utenfra. Vi henter jo stort sett inn én type spiller, som merkelig nok er veldig like de vi utvikler sjøl ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Ja midtbanen har ikke vært bra sålangt. Mangler tempo blant annet. Har også tilgode å se at alle på midten spille bra samtidig,og det er vel kanskje ett tegn på at noe skurrer. Finnes alternativet å putte på midten i stallen? Jeg frykter at svaret er nei.

For meg virker det litt som man prøver å spille som 1993-årgangen,men har ikke kvaliteter som passer det,så da blir det en slaks mellomting som er ingenting. Men er litt tidlig å konkludere all den tid det har sett ok ut mot LSK og ett bedriftslag som lata som de var TIL.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Vil tro både ecke og mortsto fikk med seg Daniel Berntsen på Alfheim i kveld. Det håper jeg flere gjorde...
Locked