Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Som Angely0 sa. Her har vi en tråd som kan omhandle om vi må selge spillere og andre ting rundt spillerstallen til Glimt. Begynte og å bli litt utålmodig på "forsterket laget"-tråden, da den omhandlet alt annet en potensielle forsterkninger.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Blir spennende å se om Thomas J drar til Lyn, eller om han velger å kjempe for en plass her. Jeg håper ikke han drar.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Bateman26 »

Jeg tror TJ drar..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Jeg håper vi klarer å få luket vekk litt "ugress". Jacobsen, Råstad og Sakariassen gjør ikke mye utav seg på dette laget.
Men samtidig har man sympati og ønsker at de skal bli, mest fordi to av de trives godt og alle tre er nordlendinger og har Glimt i hjertet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Ser ikke helt hvordan du kan si at TJ har hjertet i Glimt, spesielt ikke hvis han drar nå.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Young Gun »

MhepA wrote:Jeg håper vi klarer å få luket vekk litt "ugress". Jacobsen, Råstad og Sakariassen gjør ikke mye utav seg på dette laget.
Uenig! Som Kåre selv har sagt, så er dette spillere som hever laget på trening og iforkant av kamp, med kvaliteter som presser de "faste" på laget til å yte enda mer. Ser heller at disse blir enn å få inn noe nytt som kanskje ikke er bedre eller like sultne som disse nordlendingene er på å spille for Glimt. Vi trenger en bred stall, og jeg tror faktisk spillere som Olsen og Værner Rønning er mer aktuelle å selge enn benkevarmerne.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

Men vi kan jo ikke drive å fylle laget med Jonas Kolstad'er heller.
Trond blir nok ikke solgt, såfremt det ikke kommer et veldig godt tilbud, noe det ikke tyder på i disse tider.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

Nå var vel TJ skadet nesten hele sesongen slik at han var vel aldri en reel utfordrer til Hamod, dessuten var Hamod en av våre bedre spillere denne sesongen! Men håper han blir! Tviler på at glimt vil bruke penger/ressurser på å hente inn en erstatter..
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Hva skal vi gjøre om Hamoud blir skadd, da - dersom TJ forsvinner? Mounir er ingen Vegard Sannes, akkurat (ref. supermann).

Glimt trenger TJ - og TJ trenger å vise Bodø at han klarer nivået i Tippeligaen også! Quitting is for losers, Thomas - bli!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

http://www.na24.no/propaganda/article2461889.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

sykt det der at de eneste lagene som fikk mindre enn oss var Hamkam (nedrykk) og Godset (ville i en normal sesong spilt kvalik). Til og med Aafk (som ville ha rykket ned i en normal sesong) fikk mer enn Glimt som kom på 4. plass.

Noe er riv ruskende gæærnt med fordelingen når det er slik. TV meg en hvis plass.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Det er tydelig at det finnes mange på dette forumet som har kompetanse innenfor mange forskjellige aspekter når det kommer til ting som bedriftsstyring, økonomisk planlegging og så videre. Det er også tydelig at enkelte av disse personene som innehar denne kompetansen, som for all del er sårt tiltrengt i en klubb som Bodø/Glimt, og forsåvidt i en hver annen organisasjon som ønsker å blir bedre, da ingenting bedrer seg av seg selv. Disse er til tider svært engasjerte i debatten rundt Bodø/Glint, og kommer med råd som fra det synspunktet de har mener er fornuftige for klubben(man må alltids ta høyde for at fornuftige forslag kan overgås av justerte fornuftige forslag, dvs forslag som har tilgang til slik informasjon som vi forumdebatnter nødvendigvis ikke har, også kalt inside information), og således kan de besitte en kompetanse som faktisk kan være verdifull for klubben. Det jeg da lurer på når det gjelder disse personene er følgene, med forbehold om man har gjort dette tidligere, er hvorfor disse ikke involverer seg mer aktivt i klubben? Med aktivt mener jeg at man stiller til valg og gjør seg tilgjengelig for årsmøtet, slik at årsmøtet får flere gode kandidater å velge imellom. Det ville jo ha vært en virkelig mulighet for å øke kompetansen i organisasjonen Bodø/Glimt.
Igjen, mitt lille spørsmål, hvorfor påtar man seg ikke slike verv, men holder seg til å kritisere på internett?

Edit: leifer(de jeg fant)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Synes det er mye riktig i det som Boombadila sier. Personlig kunne jeg godt tenke meg en jobb i Glimt, men jeg bor i Oslo og jobber her så for meg er det umulig.
Men det er vel ikke alt som skrives her som er kritikk?. Mye er jo forundring og spørsmål. Når likviditeten og resultatene for 2008 ser helt ok ut for styret i oktober, og det 2 måneder etterpå er et underskudd på 10 mill, så er det grunn til å stille spørsmål om hva slags økonomistyrings-parametere Glimt har og hvilke månedlige kontroller som blir gjennomført.
Så til neste problem. Nå er jo underskuddet 10 mill, og hva bør gjøres for å få dekket dette?.
Da mener jeg og flere med meg å basere seg på salg i 2009 for å dekke dette er veldig lite realistisk.

Pengesekken er skrudd igjen (også i England). Siste er at Everton ikke kommer til å foreta noen kjøp i denne perioden. Så derfor mener jeg at Glimt må se på alle andre muligheter, ellers så får klubben som alle elsker ikke lisens i 2009.
Det er det som gjør at mange her på forumet er ganske fortvilet.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mendi »

Boombadila wrote:Igjen, mitt lille spørsmål, hvorfor påtar man seg ikke slike verv, men holder seg til å kritisere på internett?
Tja, slik jeg ser det så vil jo det å engasjere seg i Glimt være å spille russisk rullett med egen yrkeskarriere. Dersom en faglig sterk person med god ballast fra næringslivet engasjerer seg i klubben så tar han risikoen med å ende opp som Ernst Pedersen, seende ut som en flopp og en klovn. Nå begynner jo jeg mer og mer å bli av den oppfatning at Pedersen må ha tatt rollen som klovn på enkelte områder, men likevel. Hvis man har ambisjoner om å nå langt så er neppe en fotballklubb i konstante økonomiske problemer det rette steget å ta. Et annet aspekt er at de som innehar den kompetansen som Glimt trenger, får seg lett en jobb andre steder med millionbeløp i årslønn. Skal vedkomne gå ned mange hundre tusen i lønn for å hjelpe Glimt? Du finner ikke mange som gjør det.

En aktuell kandidat må være en som har vært lenge i gamet og ikke har mer å bevise, der kan Glimt være en passe utfordring. Om han skulle mislykkes så vil han uansett ikke ha mer å bevise på andre arenaer. Og en erfaren næringslivsmann kan også være i en slik økonomisk situasjon at han ikke er like opptatt av lønnsforskjellen som det en yngre mann åpenbart vil være.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Pressekonferanse kl.12.15 på Aspmyra. Økonomi er hovedspørsmål.
Kanskje klubben har fått alternative løsninger, i stedet for salg??.



http://www.an.no/glimt/article4052669.ece
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Her kan det skje mye, AN spekulerer i at Benn E. slutter med umiddelbar virkning, noe som vel må sies å være dramatisk all den tid det bare er uker til årsmøtet hvos han skulle slutte uansett.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Rottene forlater det synkende skipet:

http://www.an.no/glimt/article4052669.ece
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

hehe.. an.no er nede...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dalers »

Så va også Tott borte, noen uker etter Knoll....

Ut av dette kan vi vel lese en medskyldighet i tåkelegging av den økonomiske situasjonen gjennom 2008?? Eller hva, eidurgud? ;)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Kanskje han føler mistillit etter at han fikk kritikk rundt uttalelsene om salg av Olsen?
Fotball er nesten alltid morsomt
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by sjura ;) »

Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dalers »

Avgått styreleder Benn Eidissen slakter generalsponsor Nordlandsbanken og gir banken skylden for at han går av som styreleder i klubben.

Eidissen sa at under hans periode i Glimt har ikke banken bidratt med noe annet en sponsoravtalen, mens de tidligere har gjort alt de kunne for å berge klubben.
Herregud, Eidissen.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Raseriet mot NB kan vel bare tolkes som at Eidissen og Pedersen helt bevisst har drevet klubben over evne med tro på at NB nok en gang skal berge klubben. Hadde kanskje vært en idé å avklare dette med banken før man setter klubbens framtid på spill? En ting er i hvert fall sikkert, Eidissen, om dette går til helvete så trenger du ikke å se fullt så langt for å finne syndebukken :fy
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Mest sannsynlig har vel NB stilt som krav at Eidissen gikk på dagen for å berge Glimt nok en gang. Jeg tipper at NB har gitt Glimt en kreditt ut Januar slik at Glimt får betalt lønningene.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Calle Manøver
Posts: 832
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:24 am
Location: Midt i Bodø, midt i verden!

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Calle Manøver »

Tror du har rett i det med NB, men på bakgrunn av denne setningen tror jeg løsningen er lenger:
an.no wrote: I følge den nye styrelederen jobber Glimt fortsatt med å selge Olsen, men det er ikke lenger avgjørende å selge spilleren før dette overgangsvinduet stenger 31. januar.
Last edited by Larsen on Thu Jan 15, 2009 6:37 pm, edited 1 time in total.
Reason: Unødvendig sitering
"Sakariassen for President!"
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mr Bean »

Faan for ei smørja dette er blitt..Blir bare trist så trist.. :(
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Locked