Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Melkersen ikke happy med Glimts håndtering rundt hans siste år. Vanskelig å være uenig i endel han sier, manglende oppfølging osv osv. Kan høre hele intervjuet på Rasmus & Saga sin podcast.

Vi har nok litt å gå på mtp oppfølging men det har vi vel indirekte innrømmet siden vi skal hente flere inn i temaet rundt overganger.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Vi har sikkert noe å gå på, men det har vel alle lag. Det er trist om Melkersen opplevde det sånn. Samtidig så er jo oppfølging eksempelvis en subjektiv opplevelse. Forutsetningen er om man har en dialog. Merkelig at ikke denne "mangelen" ikke er blitt ytret før da han tidligere var i klubben. Alt i alt så tror jeg nå han er fornøyd og jeg ønsker han all lykke videre i karrieren.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Det er i dag tre måneder siden Melkersen sist forlenga med Glimt. Så jeg er ikke helt sikker på at den oppfølgingen har vært så dårlig som han nå påstår.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Det er nok ikke hele historien nei. Tipper han fikk beskjed om at Glimt hadde Espejord på vei inn og at han da måtte kjempe med Espejord, Boniface og Nordås - med mulig utlån av ham eller Nordås. Sånn sett tipper jeg det var greit for alle parter. Dersom han slår til i Skottland så tror jeg det er mer Glimt som ikke så nok i ham enn at han ikke ville til Glimt.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Så lenge han ikke lenger er Glimt-spiller, så kan det være det samme. Jeg håper vi får se Nordås som midtspiss i løpet av året. Som kant har han litt å gå på.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Vet ikke om dette passer i denne tråden. Uansett, om vi får inn denne Plestil og Ola blir da er vel Sørli påtenkt som venstre back. Er det noen " kvalitetsspillere" (med dette mener jeg av de mer etablerte) som kan omskoleres til midtstopper(Lode). Kanskje dumt spørsmål, men om det skulle være spillere av der offensive slaget innehar mange spillere i troppen tekniske ferdigheter også. Meget gode egenskaper å ha som midtstopper....
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Vetlesen inn for Saltnes på midten og Salte som stopper ville ikke svekke oss alt for mye.
Så tipper jeg Moberg kommer inn som et 6 valg på stopper plass hvis det virkelig skulle gå at skogen.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Saltnes kan gjøre en grei jobb som midtstopper men mister mye framover når han ikke spiller inndreløper.

Pelle kan værr backup som spiss

MÅK er jo en potet som kan brukes litt her og der, men helt klart best som inndreløper.

Sikkert flere som kan brukes på andre posisjoner også.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hmf. Innlegget mitt om hvorvidt Glimt kommer til å forsterke mer før Celtic-kampene eller ikke, var ikke verdig "forsterke laget"-tråden, så da prøver jeg her.

Siden det er kun lov å registrere tre nye til disse kampene, lurer jeg på om Glimt fått inn de spillerne de skal ha foreløpig. Regner med Espejord, Vetti og Brice kommer inn. Jeg håper også Sørli ble registrert selv om han ble skadet lenge før kampene startet.

Siden overgangsvinduet i Norge varer ut mars, så kan en jo ta en ny vurdering av stallen etter Celtic-kampene.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Kun tre selv om noen av de som er registrert forsvinner? Da blir det nok de du nevner, ja. Med mindre det kommer en signalsignering noe sted som går rett inn. Vi er vel litt usikre på den fysiske formen på Espejord og Vetti, hvertfall.

Dersom vi går videre, har man mulighet til og registrere noen mellom rundene?
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Om man skal ha inn flere spillere så hadde det vært greit å få dem inn tidligst mulig, tar litt tid å venne seg til spillestilen vår og de fleste nye får seg et "sjokk" når det kommer til inntensitet i treningene og trenger en god stund før de er klare for å spille for Norges beste lag. Venstreback og kanskje en midtstopper hadde vært helt greit å få inn og en offansiv spiller til. Har dessverre en haug av kontrakter som går ut etter sesongen så man burde tenkte i de baner at noen av disse drar kanskje alle sammens og da må man inn med en liten haug av spillere før neste sesong også. Så greit å starte nå med noe av dem.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

@Novi: Nei jeg tror det er tre mellom gruppespill og resten av rundene. Det hadde ikke vært urimelig om denne kvoten hadde økt hos lag fra land som er mellom sesonger.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Er vi klare for et Bodø/Glimt damer? Jeg synes det er en svært god tanke. Ser i an at diskusjoner er i gang igjen.
I følge artikkelen jeg refererer til (men som jeg ikke har linket) er det sju personer som diskuterer saken, to damer og fem menn.... Begge damene fra Glimt. Hva tenker Grands spillere om saken, mon tro?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Jeg er 100% for!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Akkurat samme for min del, de får finne ut av hva de vill selv og blir man enige om at det blir B/G damer så fint det, men går like fint om de fortsetter som IK Grand.
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Mange snakker om vi er svekket, at vi har mistet mange spillere osv.
Men damn, har vi noen sinne startet en sesong med bedre lag? (Og vi jakter enda flere spillere)
Blir noen heftige internkamper fremover!

Nikita
Brice-Moe-Høibråten-Sørli
Fet-Vetti-Saltnes
Solbakken/Plestil-Boniface-Pellegrino

Mvuka-Espejord-Komsoom
Konradsen-Hagen-Vetlesen
Kongsro/x-Kvile-Amundsen-Alfons
Smiths
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5565
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Er ikke Hagen førstevalget nå?
Kritisk
JHA
Posts: 949
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Ser kun 3 førstevalg, Nikita, Moe og Saltnes.
Solbakken hvis han ikke drar.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
oj
Posts: 106
Joined: Thu Jul 14, 2005 4:50 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by oj »

Pondus wrote: Fri Jan 14, 2022 2:33 pm Vet ikke om dette passer i denne tråden. Uansett, om vi får inn denne Plestil og Ola blir da er vel Sørli påtenkt som venstre back. Er det noen " kvalitetsspillere" (med dette mener jeg av de mer etablerte) som kan omskoleres til midtstopper(Lode). Kanskje dumt spørsmål, men om det skulle være spillere av der offensive slaget innehar mange spillere i troppen tekniske ferdigheter også. Meget gode egenskaper å ha som midtstopper....
Jeg tror Ola Solbakken hadde blitt en fantastisk midtstopper. Om ikke annet for å tørke av ham Tyrkia-gliset i sesongen før han stikker.
Glimt e lage
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Vi har fire stoppere. Jeg tror vi skal slite med å få inn noen som er bedre enn Marius H på kort sikt. Og vi har to i backup som jeg tror pusher bra på førstevalgene. Så jeg skjønner ikke snakket om flere inn og Saltnes som kriseløsning.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Har Glimt ankommet Spania?. Helt stille som i graven. Har AN's utsendte gått i hi.
Galnasen
Posts: 333
Joined: Tue Jan 19, 2021 9:33 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 34 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Galnasen »

Treningsarenaen hvor de skal holde til har lagt ut video av at de kom på lørdag. Ellers blir det sikkert lagt lite ut fra Glimt selv den første uka ettersom medieansvarlig ikke reiser ned før uke 2 av oppholdet. AN har jeg gitt opp for lenge siden. Her har man mulighet til å skape enda mer blest rundt laget gjennom tett oppfølging, men stille som graven.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

AN hører deres rop i mørket og har publisert intervju med Bjørkan ang sønnens Hertha-debut. https://www.an.no/pappa-aasmund-etter-s ... -4-1539378
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

re Knuta:
For meg virker det som at Glimt har endret sin mediastrategi og gjort det vanskeligere for avisas joutnalister. Glimt hentet Niklas fra nrk og ønsker nok å formidle nyhetene selv, og det er jo greit nok.
For et par uker siden sa Glimt nei til direkteintervjuer med spillere, de måtte i så fall være digitale.
I fjor ble avisas joutnalister innlemmet i "Glimtkohorten" da de var i Spania. Vi har ikke lest noe om det denne gangen og da går jeg ut fra at det ikke er sånn denne gangen.
Hvis mine tanker om dette er riktig syns jeg Glimt skyter seg selv i foten, avisa nordlands dekning av Glimt har vært veldig bra, og tett på de siste årene.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Tror det skjedde noe i tilliten mellom Glimt/KK/AN da det famøse oppslaget om at KK kunne få en fantasi lønn i Glimt, og generelt at AN ble et oppslagsverk for spekulasjoner i Trønderaviser. Dette var det mange i Glimt som reagerte på. Men om det er en riktig strategi av Glimt selv å bestemme hva som skal offentliggjøres er vel for å si det mildt en ganske korttenkt strategi.
Locked