Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Knuta har nok (dessverre) rett. Saltnes har blitt bedre selv om han ikke er på topp ennå. Fet jobber jo som fy, slik at KK ikke klarer ta ham ut. Har gitt opp og håpe på Vetlesen på indreløperen. Det artige er jo at der han viser seg best i kamp er når han trekker seg ned mot midten, og er i indreløperposisjon.
Una mas cerveza.
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Frykter at du har rett Knuta. Men er lov å håpe at KK ser det at man kan bruke Vetlesen som inndreløper istede for en av de 2 som ikke akkurat har sprudlet i år. For å gi dem et spark bak pluss at Vetlesen får vist seg fram fra sin beste posisjon og må bevise qt han er verdig sjangsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

De ti mest engasjerende lenke-innleggene fra norske Facebook-sider de siste 24 timene kom fra:

1. Dagbladet
2. NRK Nyheter
3. Fotballklubben Bodø/Glimt
4. NRK Nyheter
5. NRK Nyheter
6. Hege Storhaug
7. Sykehuset Telemark
8. Norsk Sykepleierforbund
9. Nettavisen
10. Dagbladet
Denne poppet opp i twitterfeeden min. Visste ikke at dette var en ting, og vet ikke hvordan Glimt pleier å gjøre det på facebook, men jeg synes jo dette unektelig må være en fjær i hatten til de som jobber med sosiale medier i Glimt. Antar at det er signeringen av Pellegrino det gjelder.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Det er nok signeringen av Pellegrino ja. For øvrig kjipt å se Storhaug der, selv om det ikke er overraskende.
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Om Normann går til PL for ca. 140mill så blir det vel litt penger til Glimt? Eller har jeg feil?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Ja, tenkte det samme. Det blir jo "bare" solidaritetsmidler, men når det kommer opp i så høye beløp så trenger vel ikke den være helt uvesentlig? Det blir vel 7 millioner til fordeling ved en salgssum på 140 millioner. Vet ikke hvor mye som tilfaller Glimt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Pondus
Posts: 1733
Joined: Mon Jan 04, 2021 7:07 pm
Has thanked: 79 times
Been thanked: 188 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Pondus »

Ville vel dekke årslønna til KK sin nye kontrakt😁
jonsnow
Posts: 1644
Joined: Thu Jan 22, 2009 2:45 pm
Has thanked: 466 times
Been thanked: 124 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jonsnow »

Vil vel sitte igjen med mesteparten da han var her i 3.5 av årene mellom 15-20 år. Sånn ca. 70% av tiden! 70%av 7mil= 4,9 mil sån ca.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Fin årslønn for KK det :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glenn P
Posts: 2843
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 214 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Tror ikke 70% er helt rett. Mener det er mer for de eldre årene mot feks 15-17årene? Så mer enn 70% kanskje?
User avatar
Janco
Posts: 576
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 108 times
Been thanked: 39 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Janco »

3 Glimt-spillere tatt ut i landslagets brutto-tropp :)
Rekordene kommer på rekke og rad, gitt... og i tillegg er det vel 3 eks-Glimtere i JP, Sørloth og Normann.

https://www.eurosport.no/fotball/nykomm ... tory.shtml
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by youron »

Satt å tenkte litt på det om å lettere få folk på kamp. Kolletivt er det elendig ut til Aspmyra på kampdag og parkering er det dårligere og dårligere med. Husker jeg riktig at Bodø/Glimt hadde et samarbeide med busselskapet? Der de kjørte Glimtbuss fra Fauske eller Tverlandet en liten stund før kamp som stoppet og plukket opp tilskuere på veien mot Aspmyra. Det må da være en god ide å gjeninnføre.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

I dag kan en ta tog 16.05 fra Fauske. Tilbake 21.10. Fra/til Tverlandet er det selvfølgelig flere muligheter hvis en virkelig vil. Men når kampen sendes direkte på nett, så er det jo det soleklart enkleste valget.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

TV i godstolen vil alltid være det enkleste, men man skal ikke kimse av det å gi folk alternativer. Har man tilbud om en buss med likesinnede som stopper rett utenfor stadion, så blir jo det en litt større "kampopplevelse" enn å bare fise avgårde i sin egen Opel.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10058
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Klarer man ikke å gå og sykle i Bodø?.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Du snakker som om dette er et problem kun for Glimt.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Det kan ikke skade å diskutere hva som kunne bidratt til å få flere folk på kamp. Hadde jeg fortsatt bodd i Bodø hadde jeg dratt på alle kamper, uansett. Men hvordan skal vi få med oss de som i utgangspunktet er positivt innstilt, men som prioriterer det bort til slutt?
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Absolutt. Jeg mener bare at "Klarer man ikke å gå og sykle i Bodø?" er mer et utsagn ala "ungdommen nå til dags" enn et konstruktivt innspill. Vi ser det samme hos andre klubber. I Trondheim stråler sola, og RBK skal spille en avgjørende kamp mot et fransk topplag, og selv om maks kapasitet er 7000 tilskuere, er det fortsatt ledige billetter både hos Kjernen og på de andre tribunene.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Dette er sikkert enormt sammensatt, men mange gikk nok "lei" Glimt i tiden etter 2008-sesongen. Ikke først og fremst pga. det sportslige, men snarere pga. et Glimt med sugerør i statskassa for å sette det litt på spissen. Det tar nok noen år hvor man viser at man har laget et solid økonomisk fundament, og ikke driver over evne i kåbbåi-stil ala Ernst Pedersen, før man får tilbake noen av de som falt fra da. Noen kommer dessverre aldri tilbake heller.

Men jeg tror det største problemet er synet på norsk fotball som forfektes av det jeg vil tro er majoriteten av det norske folk som er opptatt av fotball. En så enkel ting som å se hvor mange som avgir stemme på VG-live under kampene for å vise hvilket lag dem holder med, kan jo avsløre at det er stoooooor forskjell på antall tilskuere som holder med Manchester United eller Liverpool, og et hvilket som helst lag i norsk eliteserie, og dette inkluderer også de største publikumslagene som RBK og Brann.

Som oftest utbasunerer disse folka som KUN ser PL og CL, at dem ikke gidder å se norsk fotball pga. det begredelige nivået. Dette er gjerne basert på en enkelt kamp dem så for X antall år siden. Disse døgeniktene formerer seg, og indoktrinerer dette synet i sine etterkommere. Disse etterkommerne vet knapt at man kan se toppfotball live i sin egen by, men har gjerne vært 2-3 ganger på Anfield eller Old Trafford før fylte 15. Spør noen disse om dem vil være med på Aspmyra, så er det ikke spesielt aktuelt. Dette er altså noe som etterhvert nesten blir kulturelt betinget.

Som om ikke dette er nok, så vil jo aldri nivået i norsk fotball bli stort bedre uten publikum. De ekstra inntektene publikum gir er jo dem som til syvende og sist avgjør hvor man plasserer seg i fotballhierarkiet. Rosenborg vil i kraft av sin evne til å mønstre nesten 20000 publikummere på stadion til hver hjemmekamp ALLTID ha et økonomisk fortrinn kontra Glimt, TIL eller et hvilket som helst norsk lag som sjelden eller aldri samler over 5000 tilskuere.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Ja det virker å være et generelt problem i norsk fotball. Det er sikkert mange sammensatte grunner til dette, og det er nok ikke alt man kan gjøre noe med. Større konkurranse fra tv-fotball, Netflix og andre fritidsaktiviteter for eksempel.

Men noe av det mest fascinerende når jeg har spurt kompiser i Bodø om dette er at de foretrekker å se kampen på tv i stedet. Komfort og muligheten for å ta seg en øl gjør dørstokkmila lang, og etter hvert blir det en vane. Det er en kulturting jeg mener man kan klare å gjøre noe med på sikt om man er bevisst på det. Å vinne i kveld, for så å trekke et storlag i gruppespill kan være en start på noe positivt. Å få fks Tottenham til Aspmyra, med 8000 på tribunen og fulle puber før og etter kamp ville vært en drøm.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

En ting er tidsklemme og familielogistikk hos voksne fans (jeg får bare sett halve kampen i dag selv om jeg skal se den på TV). En annen ting er å nå ungdom. Vi så for noen år siden at selv om Glimt slapp inn de under 16 gratis, så var det relativt få som benyttet seg av dette tilbudet. En kompis som jobber i et bettingbyrå refererte til et webinar som handlet om tiltak for å få folk under 30 til å se mer fotball. Ungdom/unge gjør det i mye mindre grad enn før.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 240 times
Been thanked: 115 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

gavharr wrote: Thu Aug 26, 2021 12:30 pm [...]
Disse døgeniktene formerer seg, og indoktrinerer dette synet i sine etterkommere.
[...]
Jeg har ofte tenkt på behovet for iq og egnethetstest på folk før de får lov å formere seg, men aldri tenkt på at vi også burde ha ett krav om at de heier på en norsk fotballklubb. Jeg er for!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Jada, satt det litt på spissen, men synes ikke det er et helt ueffent forslag selv ;)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Nå vet jeg ikke hvem som eventuelt blir sportsminister ved et regjeringsskifte men J.G Støre abonnerer på Premier League.
Er han en del av problemet?

TV2.no: Premier League har aldri vært dyrere å se på TV i Norge. Nå kommer Støre med en advarsel: - Må være lov å melde en bekymring.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Han er en del av problemet dersom han sørger for at engelsk fotball blir billigere.
Personlig håper jeg det blir enda dyrere å se engelsk fotball. Gjerne en tusenlapp i måneden.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Locked