Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Takk, Ecke
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Nå er det folksomt på treningene! Av angrepsspillerne fortsetter Victor på krykkene, men Kupen og Konaté viser mer og mer. Blir det Glimt B mot Junkeren for noen av disse på tirsdagen, eller blir det Åga 1. mai? Berg (skulder) og Oliver (lyske) er de eneste som ikke er med i spillsekvensene. Berg er ankeret 16. juni. Han ser ikke ut til å merkes med skulderen.

Fredag er fridag.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Antallet på treningene er strålende nyheter. Dette er noe av det Geir Bakke har trukket fram som en av de viktigste årsakene til S08’s suksess de siste årene. Konkurransen på XI tvinger de som er utenfor til å vise seg fram og det igjen fører til at det blir gode treningsøkter.

Mandag får guttene testet seg mot kanskje det laget som har vært best i treningsarbeidet i landet de siste to-tre årene. Jeg gleder meg. Kampene kan ikke komme tett nok.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Jeg grugleder meg. Kan vippe begge veier denne matchen (Jada, som alle matcher med Glimt involvert).
Om vi taper, så er jeg spent på hvordan neste match blir. Om vi vinner, så har vi virkelig en flyt å prate om.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Sagt det før og sier det igjen: Erlend Reitan er en type som hadde vært fin å ha i Glimt på fast basis. Nesten borderline psycho utpå banen - ganske ulikt veldig mange av talentene som kommer opp i norske fotballklubber for tiden. https://www.an.no/sport/fotball/glimt/e ... ss=granted

Sign him up!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Glimt 2 møter Jukereren klokken 18 i kveld på Aspmyra.
Husk sesongkortet hvis du ønsker gratis inngang på denne kampen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Innstranden slo ut juniorlaget i cupen med 5-4 etter at B/G ledet 1-4. Etter å ha sett B-laget i en veldig heldig seier, og mye trøsteløs fotball, mot Junkeren (2-1), og etter en seriestart med 0-6 i Hønefoss, er det grunn til å spørre om hva som skjer i akademiet?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Legg til pinlig avlysning mot Finnsnes som ikke akkurat utstråler ydmykhet.

Men ja, er det for mange kamper der de må sjonglere spillerene hit og dit for å stille OK lag?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Skal jeg hoste noe om holdninger blant akademispillerne, eller skal jeg holde meg for god for det?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

G-s-enz wrote: Sat Apr 27, 2019 3:59 pm Legg til pinlig avlysning mot Finnsnes som ikke akkurat utstråler ydmykhet.

Men ja, er det for mange kamper der de må sjonglere spillerene hit og dit for å stille OK lag?

Pinlig avlysning? Har ikke fått med meg at kampen er utsatt engang, men hva er det som gjør det pinlig?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

denne diskusjonen kan dere ta i U-avdelingsforumet.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

eidurgud wrote: Sat Apr 27, 2019 4:49 pm
G-s-enz wrote: Sat Apr 27, 2019 3:59 pm Legg til pinlig avlysning mot Finnsnes som ikke akkurat utstråler ydmykhet.

Men ja, er det for mange kamper der de må sjonglere spillerene hit og dit for å stille OK lag?

Pinlig avlysning? Har ikke fått med meg at kampen er utsatt engang, men hva er det som gjør det pinlig?
Avlyste kampen i møte med nff uten at Finnsnes fikk delta på møte. Uvisst om nff tok kontakt eller om Glimt gjorde det. Uansett Glimt hadde Widerøe oppover og SAS nedover. Kunne enkelt løst det med hurtigruta nedover eller buss i 9 timer. Overnatting hadde det blitt uansett da kampen gikk 21:00. De ville måtte ta buss tre timer til Tromsø for å nå SAS-flyet uansett så reiseruta ville ikke blitt katastrofalt mye lengre.

Finnsnes hadde lagt opp til folkefest og masse sponsorgreier så de taper nok mye penger som kun vil bli delvis refundert. Skader ikke for omdømmet å vise litt goodwill og fleksibilitet for mindre klubber samt at det er litt arrogant å ikke høre med hjemmelag før man avlyser. Mulig endel av dette er NFFs feil men Finnsnes klaget på avgjørelsen og burde inngått en dialog med Glimt for å løse det.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

B-laget er vel ikke en del av ungdomsavdelingen, Sulliken?

Jeg fikk med meg ranten til Heggelund på twitter, om dette stemmer er det slettes ikke bra PR for Glimt - selv om det er forbundet som utsetter kampen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Glimt har fått litt dårlig omtale etter at de fikk utsatt kampen uten av Finnsnes var enige.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Synes det kunne utstråles litt mer ydmykhet fra Aspmyra-kontorene her, uansett hva som er bakgrunnen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

https://www.eurosport.no/fotball/dette- ... tory.shtml

Andreas Schjelderup fra Glimt topper Joacim Jonssons liste over de mest spennende spillerne på G15-landslaget.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Godt å se at det gror godt i akademiet. Jeg har veldig sansen for spillere med god fotballforståelse. Hvis vi ser på f.eks Martin Ødegaard som har fantastisk teknikk og en outstanding dødballfot, jeg hevder likevel at fotballforståelsen er hans beste attributt.

Hvis vi tar Ibba Laajab, som også har veldig god teknikk og gode avslutningsferdigheter pluss styrke. Han var hos oss en spiller med mer å gå på når det gjaldt fotballforståelse. Hadde den vært som Martin Ødegaards så tror jeg han hadde vært god nok til å spille på høyt nivå i Europa.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Gror godt? Jeg er litt overrasket over avstanden mellom de som er innom A-laget og de nest beste i Akademiet. Jeg hadde ventet at flere var kapabel til å hospitere med A-laget enn det som er aktuelt. G19 slo Viking i går 3-2, en god målestokk, mente Dent, men jeg ser ingen av disse som pr. i dag vil overleve trening i A-laget. Foreløpig må vi stole på positiv utvikling hos Hauge, Mikalsen, Johnsen, Ask, kanskje de eneste spillerne som er nær nok, og selvfølgelig Evjen. Hauge og Ask er VG2-elever, mens Mikalsen, Johnsen og Evjen er VG3. Spennende å se B-laget i dagens kamp mot Skjetten på Aspmyra kl 1500.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Det er spennende typer i R Hauge, Ask, Mikalsen og flere. Jeg vet selfølgelig ikke fra mitt ståsted noe om de bak disse, men det er jo bra at Eurosport peker ut en 15-åring fra Glimt som årskullets største talent. Etterveksten vet vi ikke hvordan de blir, kun tiden kan gi oss svar på det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Men det er selvsagt et poeng at de gode kullene vokser ikke på trær. Derfor bør vi ta godt vare på de vi har. De unge tar forhåpentligvis steg, ingen vet om hvordan de blir. Mathias Normann dro til Alta og ble plutselig en bedre spiller over sesongen. Det Glimt kan gjøre er å bruke ressurser på spillerutvikling. Så er det å håpe på det beste.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Da ble det en positiv opplevelse i B/G 2-Skjetten med 5-2 lørdag middag på Aspmyra. Adrian Skindlo (2), Runar Hauge (2), William Arne Hanssen (1) var målscorerne i en velspilt kamp. B-laget manglet Ask Tjærandsen, William Mikalsen og Kasper Øyvann, men dominerte likevel kampen, og seieren kunne gjerne vært større.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Må jo bare applaudere den profesjonaliteten som lyser av laget for tida. Dere får i det minste NAVere til å se seriøse ut, så samfunnsbidraget er da i det minste positivt.

Jeg forbanner den dagen jeg begynte å engasjere meg i den håpløse fjottklubben. De to følelsene som best beskriver mitt forhold til klubben er skuffelse og skam. Dette er jo faenmeg sjølskading.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Knutsen forteller om spillere som er veldig sliten etter de siste kampene, OK, men det gjelder ikke for Berg, Kupen, Oliver, Isidoro, Konradsen, Hauge. Resultatet viser at det er begrenset med kvalitet i denne troppen, og det er urovekkende at laget trenger Evjen og Layouni for at det skal bli bevegelse og fart. Det går for det meste i "sirup".
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Husk Glimt 2 - Skjervøy i dag klokken 14:00 på Aspmyra
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Midt i en konfirmasjon :(
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Locked