Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Skrev jo under at det var bittert prat, så refs var vell strengt talt ikke nødvendig...
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Hvis Jensen ikke koster noe så greit nok, men ser ingen grunn til å gi Madsen alt for mye tillit før han har vist hva han duger til og det tar tid.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det samme gjelder det å ikke gi han tillit. Men det er vanskelig for glimt å gjøre noe som helst uten at det blir gneldring.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Mye murring ja.. Har vel noe med at dette er femte sesongen siden 2005 at vi spiller i Adeccoligaen. Mange supportere forventer at man ikke skal være her nede i sumpen.. Derfor blir styret, trenere, spillere, vaskedamer og kioskansatte analysert under ei stor lupe, for å se på hva man har gjort, hva man gjør nå og ikke minst hva man kunne gjort annerledes.

Hentes det talentfulle unggutter, selv om det bare er prøvespill som Glimt betaler svært lite for, blir det kritisert. Hvilken skade gjør dette egentlig? Vi har en tynn tropp, å fylle opp på treningene for å øke kvaliteten kan umulig være negativt? Konradsen var på trening, og Ingebrigtsen var på trening. Dette betyr jo ikke at de skal plassere Glimt-spillerne på benken. Skjønner ikke hvordan dette kan være negativt.

Det at man ansetter en talentutvikler, via utlysingsannonse, og intervjurunde, så stoler jeg på dømmekraften til de som ansetter, at han er kvalifisert til jobben. Dermed FULL tillitt fra meg. Det at han har jobbet i en landsdel hvor det florerer med talenter gjør han desto mer spennende for midt vedkommende.

Men klart vi kan jo surmule så mye vi vil frem til seriestart. Det er vi særdeles flink til her nord :wink: Og så er det noen som må surmule over andres surmuling, dermed er det i gang, hehe! Blant annet det noe krasse innlegget fra SM noen poster lengre opp her. Hehe..
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

:klapp
Enig med ingen87.
Utrolig uinteressant å lese alle de bitre, sarkastiske og lite konstruktive innleggene som til tider florerer her inne. Greit med kritikk, man skal være kritiske, men det er ikke vits i å gjenta ting til det kjedsommelige.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg kan vel si det samme til dere og, uansett hvor mye dere påstår at glimt har gjort alt så veldig bra og alt er bare rosenrødt, nei det er ikke.

Om vi nå fyller magen med luft, lener oss tilbake og ser på glimt igjennom, tja, det siste tiåret, så er det en ting som enda hefter ved klubben: INFORMASJON!

Ja, det var illle at glimt gikk dårlig økonomisk, ja det var ille at Ernst & co gjorde mye rart. Men samtidig bør det jo påpekes at glimt er en medlemsklubb hvor årsmøtet er høyeste myndighet. Hvordan har det vært med årsmøteinnkallinger og papirer der i det siste? For ikke å snakke om, hvor befinner enkelte av regnskapene seg? Hvor lett er det som (betalende) medlem å skaffe seg oversikt(for ikke å snakke om hvor lett det er for media....) over hva klubben egentlig holder på med? Hadde administrasjonen i glimt gjort jobben sin, så hadde årsmøtet hatt en reel mulighet til å påvirke situasjonen(hvorvidt de hadde gjort det er en annen side av saken).

På samme vis, det nåværende styret lovet, gjennom noen avisartikkler i mennighetsavisa i fjor, at man nå skulle være en åpen klubb som skulle føre dialog med sitt publikum. Jeg forventer ikke at man forteller hvem man har tenkt å kjøpe, men jeg forventer jo faktisk at hjemmesiden blir brukt. I tillegg mener jeg at glimt, nærmest av prinsipp, burde ha offentliggjort papirer om hvordan økonomien i klubben er, med jevne mellomrom. Det kan være så enkelt som at klubbrevisoren skriver på hjemmesiden hver tredje måned at økonomien er under kontroll, eller at økonomien er gjennomgått og grunnlaget for videre drift er tilstede. Da vil jo medlemmene virkelig ha en kontrollmekanisme som tydeliggjør hvordan økonomien er. Det hjelder lite at direktøren sier at økonomien er bra, jeg vil ha det bekreftet fra en uavhengig part.

Og det jeg virkelig savner når det gjelder Bodø, er en avis som ikke er redd for å grave. Børre er en ting, men jeg vil ha tilbake tilstanden mens det enda var Nordlands Framtid og Nordlandsposten i Bodø; reel konkurranse om nyheter. Da kunne man ikke gjemme seg bak at man var sponsor.

For å oppsummere, ja, glimt har gjort en del bra, men vi kan ikke hvile på laurbærene. Det finnes enda områder med enormt forbedringspotensialle, hvilket jeg snart forventer at glimt utnytter. VI trenger jo ikke akkurat å lage tv av dette, men treningsrapporter, meldinger om skader, klipp fra trening, historiske kamper osv er slik som glimt burde få til å legge ut på hjemmesiden. Men hittil ser det ut til at de er fornøyd med å være mystiske der de sitter på kontrorene på aspmyra...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Jeg har ikke sagt at alt er rosenrødt heller, må gå an å nyansere litt, selv om vi er på et internettforum. Eller hva Boomba :lol: Jeg mener at ansettelsen av Madsen var smart, og jeg mener at dersom han har et ubeskrevet blad i Christer Jensen som han mener har noe å vise på trening, ja så stoler jeg på det. Det er han som er ansatt som talentutvikler og ikke jeg.

Jeg er helt enig i at klubben har MANGE ting å henge fingrene oppi. Blant annet dette med informasjon utad, men orsker ikke gå inn på det samme som du allerede har skrevet.

Poenget med mitt forrige innlegg, er at desto lengre vi befinner oss i Adecco jo mer murring vil det være. Folk vil være mer negativ for hver N'te sesong vi er i Adecco. Derfor leter vi etter årsaker og syndebukker. Slik vil det være så lenge vi ikke er den suksessrike klubben som vi supportere ønsker at Bodø/Glimt skal være. Derfor vil et slikt forum som dette fremstå som veldig negativ, siden det er her våre synspunkter på feks. treningsfritt, talentflukt, nysigneringer, etc, kommer til uttrykk. Da hjelper det ikke at noen skal klage over at andre klager. Da begynner den beryktede snøballen fort å trille. Hehe..
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Klart det er rar prioritering om vi får enda en kantspiller. Men hverken Nordberg, Stensland eller Berlann er noe mere enn fremtidshåp enda. Og Jim er kanskje ikke en typisk ving heller. Så den nye spilleren kan jo hentes dersom han går rett inn i elvereb.
Kristatistisk
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

ingen87 wrote:Jeg har ikke sagt at alt er rosenrødt heller, må gå an å nyansere litt, selv om vi er på et internettforum. Eller hva Boomba :lol: Jeg mener at ansettelsen av Madsen var smart, og jeg mener at dersom han har et ubeskrevet blad i Christer Jensen som han mener har noe å vise på trening, ja så stoler jeg på det. Det er han som er ansatt som talentutvikler og ikke jeg.

Jeg er helt enig i at klubben har MANGE ting å henge fingrene oppi. Blant annet dette med informasjon utad, men orsker ikke gå inn på det samme som du allerede har skrevet.

Poenget med mitt forrige innlegg, er at desto lengre vi befinner oss i Adecco jo mer murring vil det være. Folk vil være mer negativ for hver N'te sesong vi er i Adecco. Derfor leter vi etter årsaker og syndebukker. Slik vil det være så lenge vi ikke er den suksessrike klubben som vi supportere ønsker at Bodø/Glimt skal være. Derfor vil et slikt forum som dette fremstå som veldig negativ, siden det er her våre synspunkter på feks. treningsfritt, talentflukt, nysigneringer, etc, kommer til uttrykk. Da hjelper det ikke at noen skal klage over at andre klager. Da begynner den beryktede snøballen fort å trille. Hehe..

Helt enig! Her har vi vært heldig å fått tak i en spilleutvikler med bredt nettverk på østlandet, som samtidig har fått et godt forhold til Glimt. Han er aktiv, reiser rundt og spiser lunsj med store talenter rundt omkring for å overbevise dem om at Glimt er bra klubb. Tror dere at de store talentene bare kommer til Glimt for at det er verdens navle? Det ligger hardt arbeid for å få unge, urbaniserte mennesker med store fotballambisjoner, opp til Bodø. Denne mannen er til og med aktiv på twitter, hvor han forteller smånyheter som er svært spennende. Men klart, alltid skal man klage. Alltid.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

AN's dekning av Glimt når nye høyder: http://www.an.no/nyheter/article5876455.ece
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Kanskje de har ansatt Glimtforums eksentriske skribent Fredrik Naurstad?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Kan jo knapt bli verre enn det er, så hvorfor ikke ?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Jeg ser så jævlig godt for meg hvordan det der skjedde :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by BørreA »

Mads Torrissen tar gjenvalg. Og han ønsker at Ørjan Bergs erstatter i styret blir en person med “massiv Glimt-erfaring”.

http://www.arntzen.info/2012/01/mads-ta ... imt-leder/

Mvh BørreA :)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Hva slags stilling er det Ørjan Berg får?
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mjh »

Syns å huske at det var "trenerkoordinator", 50%

Edit: "massiv glimt-erfaring"? Må vell være en tidligere glimtspiller da, men hvem? :)
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Husker ikke hvilken tråd det var snakk om dette i, men nå skal også Sogndal og vår kjære lillebror granskes av Skatt Øst. Les mer.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Stian Sommerheim
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Feil i url´en din, Zero (ah, der har du fiksa :) )- og hvem i alle dager tror du jeg mener når jeg skriver "lillebror" i Glimtsammenheng? :lol: Les mer, neste gang ;)
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Haha tok den nå....slow motion i hodet mitt i dag :lol:
Stian Sommerheim
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 35 times
Been thanked: 23 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Thomas Andersen »

Zero motion :P
Gult er kult!
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Zero »

Hehe minst! :rock
Stian Sommerheim
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Image

Huff, som jeg håper det enten er måten nr. 11 står på, eller at dette bare er "treningsdrakter".

Noen som vet hva det er Jim har på armen sin? Trodde først han hadde tatovert seg, men ser på dette bildet at det står "skins" (kanskje?), og det er et slags skinn. Merkelig å bruke noe slikt i hallen..
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Skins er et merke som produserer kompresjonsklær. Hvorfor en fotballspiller bruker det på den ene arma er mer merkverdig for meg. Kompresjonsklær er mye utbredt i sykkelmiljøet.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

siden han har det på begge armene er det kanskje snakk om en undertrøye?

edit: eller kanskje det er disse:
http://store.skins.net/usa/men/active/a ... eeves.html
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Locked