Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det vil være et alvorlig sykdomstegn for klubben hvis det gjør dette slås gjennom uten drama, debatt eller i det minste heftig kritikk.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Sjokkerende men ikke overraskende!!
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Et såkalt kontrollert sjokk?
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Mange vriene spørsmål en kan stille ledelsen, men jeg er veldig nysgjerrig på hva klubben tenker om evt videre samarbeid med Diambars-akademiet. Spillerne vi har hentet derfra har vært en sportslig suksess, og bare en hjerneblødning unna en økonomisk suksess. Hva er grunnen til at vi ikke har prøvd oss på flere derfra? Økonomi? Andre faktorer? Om noen stikker på supportermøtet, så gjerne spør om dette.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Jeg har ingen oversikt over status på Diambars generelt, men ser at TIL hadde to spillere derfra forrige sesong som floppet totalt. Kan det hende at akademiet generelt, eller eventuelt de spillerne som gjøres tilgjengelig for klubber på TIL og Glimt sitt nivå, ikke holder like høyt nivå som tidligere?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Den medieforståelsen de viser på Aspmyra er under enhver kritikk. Gjennomgående elendig. Trodde Ramsvik hadde litt bedre kunnskap og forståelse, men den gang ei.

Glimt burde stått på hodet om AN og Bodø Nu for eksempel ønsket å streame supportermøtet på nett. Det er som en kompis så treffende sa det for et par år siden: Nå er landslagsinteressen så lav at de burde de ikke bare innført åpne treninger, men også åpne hotellrom. "Eksklusivitet", my ass. De som gidder å bry seg bør selvsagt få lov til å gjøre det. Og de som ikke bryr seg mer enn at de orker å forlate sofaen bør kunne ha anledning til å få med seg ordelagene i andre medium. Kan ikke skjønne hva dette er godt for. Det ENESTE Glimt får ut av dette er a) folk mistenker at man har noe å skjule (og som er en HELT legitim tanke mtp de overraskende røde tallene som dukket opp før jul) og b) negativ medieomtale. En double whopper. Journalism 101.

Istedet stenger de dørene. Jeg blir helt matt. +-sak, men inntrykket den gemene hop får av at dette slås opp er tretusenganger verre enn en eventuell åpning av dørene ville gitt: https://www.medier24.no/artikler/bodo-g ... okt/458439
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Du har absolutt noen poenger, men jeg tror ikke nødvendigvis at dette er så fryktelig som du vil ha det til.
Det kan godt hende Glimt er interessert i at flest mulig folk skal møte opp på dette møtet, og ved å hindre at alt fra møtet blir gjengitt i AN, så vil flere av dem som sitter på gjerdet kanskje gidde å dra på det møtet.

Kun spekulasjon fra min side, men mener det er litt mer nyansert, og de har nok tenkt seg om to ganger før dem kom til avgjørelsen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Jeg er litt todelt,kjipt at de f.eks ikke kan streame eller rapportere fra den. Samtidig helt latterlig at de klager dersom det skal komme svar på noen spørsmål som de selv har vært for feige til å stille. De sier jo selv at de er der flere ganger i uka,Glimt er tilgjengelig for dem nesten hver dag. Må være mulig å få svar på det de lurer på ila den tiden enn å klage på en dag i løpet av 365 dager.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

gavharr wrote: Tue Feb 19, 2019 4:39 pm Du har absolutt noen poenger, men jeg tror ikke nødvendigvis at dette er så fryktelig som du vil ha det til.
Nettopp. Dette er hele essensen. Det interessante er ikke HVORFOR de stenger, men at de STENGER. Det er det folk og media sitter igjen med. Og det er det Glimt ikke virker å forstå. Og det sender ut et fryktelig kjipt signal til de som faktisk bryr seg, men som ikke har anledning til å stille.

Snart kan NFF sette opp terminliste etter en kort ringerunde til mulige tilskuere med spørsmålet "når kan du komme". Interessen er snart på det nivået - og lederne i klubbene og NTF/NFF har skyld i dette.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Total skivebom av Glimt. Skjønner nesten ikke at det er mulig.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Syns reaksjonene er litt i overkant. Vi får vel rapport derfra tidsnok, og håper stemningen ble bra. Med media tilstede ville det blitt en pressekonferanse, og det var ikke poenget her.

Men dette ville heller ikke vært issue om det ikke var så ille med økonomi og spillerlogistikk, og at Glimt holdt så kjeft om det.
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

I følge denne artikkelen(gjemt bak pluss...) kommer følgende frem om økonomien:
https://www.an.no/bodo-glimt/fotball/sp ... 5-4-962549
Det var litt magiske penger i økonomien som de ikke hadde regnet med. De sa det var tre ting som alle var på i underkant av to millioner som de ikke hadde fått med seg. Det ene var en faktura fra treningsoppholdet på Marbella i fjor, det andre var feilberegnede lønnsutgifter på 1,7 millioner og det tredje var at de fikk mindre akademistøtte enn de hadde regnet med, forklarer Tymi.
Hvordan det er mulig å feilberegne lønnsutgifter på 1,7 millioner er meg en gåte.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Bare helt utrulig amatørmessig,rart å ikke regne med ei regning fra Marbella også.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimt1916 »

Jeg håper de lyver.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Vi har altså prøvd oss på både JLB og Sane sålangt, liker at de legger lista høyt. Håper de får napp snart :)
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10719
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2223 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Wow, sjokkerende økonomiske ustyrligheter. Likevel ikke overraskende. Det er så utrolig amatørmessig. Klubben har det som skal være noe av det fremste på markedet i styret, likevel så bruker styret klubbens økonomi som en lekestue. Det er utrolig, helt utrolig!

Jeg skjemmes på styret og administrasjonens vegne. Som Glimt1916 sier, "Jeg håper de lyver" – virkelig. Jeg blir flau...
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

JHA wrote: Tue Feb 19, 2019 10:40 pmliker at de legger lista høyt.
Har de egentlig lagt lista så høyt, eller har de bare ringt de som fortsatt er på telefonlista?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Tror JLB og VS er to realistiske forsterkninger som kunne kommet rett inn og styrket laget, så jeg synes lista ligger der den bør. Kunne vært morsomt å fått en oppsummering av evt forumbrukere som var innom.

Må ellers bare hive meg på kommentarer som allerede er kommet om inkompetansen når det gjelder det økonomiske. Har en kompis som alltid er på etterskudd med regninger, som "oppdager" uforutsette utgifter som om de skulle falt tilfeldig i hodet på ham, og som, når han endelig har betalt ned kredittkortet, makser det ut igjen for å belønne seg for å ha vært så flink med nedbetalingen. Han jobber ikke i Glimt, men det kunne han like godt ha gjort. Jeg kan ikke fatte og begripe at en eliteserieklubb i 2019 driver på slik det skisseres. Håper AN i pur hevnlyst kvesser knivene as we speak.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

2 millioner for 9 dager på Marbella? Man kan jo spørre seg om det er vell investerte penger.

Ser det er 31 norske lag som drar dit i år, er det obligatorisk å delta?

https://escape.no/info/marbella-2019/team-hotel/

1.7 mill i glemte lønnsutgifter ja.. Høres for meg ut som en sluttpakke til Trond Olsen. Hadde han kontrakt kun ut 2018?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Glimt kan jo ikke ha gått i underskudd på at TO forsvant seks mnd før tida. Jeg vil tro Glimt satt igjen med en liten restkostnad siden han sannsynligvis gikk ned i lønn i Sogndal?
Grunnen til at lønnsbudsjettet sprakk er vel sikkert pga Tagbajumi, og solid lønnshopp til Bjørnbak fra april. Men å kalle dette "glemte lønnsutgifter"?
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Novi wrote: Tue Feb 19, 2019 7:56 pm Syns reaksjonene er litt i overkant. Vi får vel rapport derfra tidsnok, og håper stemningen ble bra. Med media tilstede ville det blitt en pressekonferanse, og det var ikke poenget her.
Dette poenget verken ser eller kjøper jeg. Oppsettet/ordningen er fullt og helt i Glimts hender. Om de hadde ønsket at AN/Bodø Nu skulle være flue på veggen med sine kamera hadde de forholdt seg til det. Det er forsåvidt helt vanlig i mindre PL-klubber med slike supportermøter. Da får pressen slippe inn.

Det «eksklusive» arrangementet lokket 50 stykk. Ikke til forkleinelse for noen, men disse 50 ville møtt opp på Aspmyra uavhengig om det er Rosenborg eller Kjelsås som står på motsatt halvdel. Hei Glimt! Det er ikke de femti stykkene som møter opp som er problemet. Problemet er de 5000 som kunne møtt opp, men som av ulike årsaker ikke gjør det. Hva med å rette fokuset litt i deres retning? Skulle tro Ernst Pedersen fortsatt styrte sjappen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Marbella tror jeg bare er en bløff. Man kan vel ikke 'glemme' en utgiftspost på 1,7 mill fra mars/april og ikke bokføre dette. Hva slags regnskapssystem har Glimt, er det etter innfallsmetoden?.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Flashback til da alle surmula når Bjørn Tore Hansen kom innom for å humørløst samle inn bilag. Drit kjedelig å være i grønn sone, men enda kjedeligere å ramle ut av grønn sone uten å ha hatt noe moro å vise til.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Det positive må jo være at hylekoret som mente at Glimt må satse over økonomisk evne for å lykkes, fikk testet ut sin teori :D :D
(Ikke forum relatert)

Dritt kjedelig og får virkelig håpe de har tatt lærdom av dette, nesten utilgivelig å gjøre slike tabber en gang.
Totalt utilgivelig å gjøre det to ganger. Noe de som styrer er totalt klar over selv, dette var en tabbe som ikke skal gjentas.


Så må jeg jo og spørre, 2 mill for 9 dager i syden?? Må jo være et siffer for mye der??
Hvis ikke, hva hadde det kostet for en 9 dagers treningsleir i Steigen heller?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Har fremdeles ikke an+ så baserer dette på hva jeg leser her inne. Det er nesten som man ikke tror det man leser. Noen uavhengige må jo inn å granske hva som har skjedd her, for det kan ikke ha vært tilstedeværelse av rutiner. Dette må klubben, supporterne og byen komme til bunns i for at det ikke skal skje igjen. Hårreisende.

De koster nok såpass disse treningsleirene i Spania,men det er jo sjokkerende at de påstår de ikke har hatt kontroll på det. Samme med lønnskostnadene som de ikke "visste om". Slike ting er ikke noe man bare glemmer.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Locked