Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Bra at dere kommer på banen, dessverre må jeg si at " bare ikke tenkt på det" er veldig betegnende for hvordan jeg opplever at klubben kommuniserer med fans/supportere.

Jeg antar at du/dere nå har fått lest dere opp på diverse kommentarer i denne tråden rundt økonomirot, og lurer derfor på om dere har en bevisst strategi om hvordan dette skal kommuniseres utad, og om dere mener det som er kommet ut til nå (referat supportersamling) er godt nok?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Det triste er jo at dette er ting som har blitt ønsket i nesten 20 år, alle vi som er utenfra byen har etterlyst mere intervjuer. Mere faglige innlegg osv. Og det er mange år siden live streaming med spørsmål har vært nevnt som et fantastisk virkemiddel for å engasjere oss. Det er disse tingene som har vært min store irritasjon over klubben, fordi her er det så lett å gjøre ting som engasjerer.

Det positive er jo at nå er det endelig folk i klubben som virker å høre når man forteller hva man ønsker. Og ønsker å gjøre de endringer som må til for at vi skal føle oss inkludert i klubben igjen. Hva med å starte en tråd ( Mener det var en tidligere, men finner den ikke ) med forslag til hva vi ønsker at klubben skal gjøre. For at vi skal føle oss bedre ivaretatt?
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det jeg savner mest når det gjelder info er informasjon om spillere, skader osv. Hvordan er status på Kupen, Zinckernagel, Evjen, Bjørkan. Man hører om en skade og så er det tyst. Man hører om opptrening så er det tyst i 5-6 måneder. Skulle ønske en status en gang i uken, vi har jo 'journalister' fra AN som stortsett vandrer rundt på Myra, hvorfor kan man ikke lage noen reportasjer. På AN.no har man en egen link til Glimt stoff. Men der er det tynne greier. Det samme er Glimt.no, stortsett gamle saker.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

JannikeRamsvik wrote: Wed Feb 27, 2019 8:19 amJeg heter Jannike Ramsvik og jobber som leder for marked og kommunikasjon i Bodø/Glimt. I går fikk jeg en mail der jeg ble gjort oppmerksom på dette forumet, og en invitasjon til å delta i debattene. Uten at jeg kjenner historikken mellom admin på dette forum og admin på Facebook-gruppen "Glimtforum", så vil jeg tro at noen av dere deltar begge steder. Da har dere sikkert sett at vi følger delvis med der inne og poster en del nyheter til dem.
Velkommen ombord! Jeg tror du vil finne at dette forumet har lavere aktivitet, men høyere kvalitet enn facebookgruppa. Vi kan også være sinte og spydige, men jeg tror (og håper?) vi er litt mer konstruktive. Som noen andre har påpekt, det er en del gode forslag og innspill i trådene på dette forumet, men det kan kanskje være en idé å opprette en egen kommunikasjonstråd? Da slipper man å tråle gjennom lange tråder der forslagene er iblanda sleivspark og frustrasjonsutbrudd.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JannikeRamsvik
Posts: 6
Joined: Wed Feb 27, 2019 8:05 am
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JannikeRamsvik »

Hei Wendigo og alle dere andre.

Hverdagen vår er helt ekstremt hektisk i tiden før seriestart. Jeg vet ikke om jeg klarer å beskrive dagene våre. Nesten alle jobber lange dager og det skjer sykt mye. Det er mange beslutninger som tas i litt større fart enn vi skulle ønske i en roligere hverdag. Vi jobber hardt med å komme oss til en hverdag med mer forutsigbarhet enn dette. En hverdag med mer erfaring og enda mer kunnskap.

Jeg kan fortelle dere kort hvordan vi bygger opp kommunikasjonsarbeidet vårt nå;

- Jeg jobber som leder marked og kommunikasjon, men tittelen rommer strengt tatt 2 fulle stillinger og jeg har derfor jobbet med å bygge hjelp rundt oss. Mye av mitt fokus går til å jobbe med inntektene våre, men som dere vil se under her, så brukes det tid på kommunikasjon også.
- Regine er vår inhouse journalist, men hennes rolle må ikke forveksles med de eksterne medienes rolle som gravende og med sine spekulasjoner f.eks rundt spillersalg/kjøp. Regine har ansvar for glimt.no og våre sosiale medier og jobber for å gi dere best mulig informasjon og innsikt i hva som rører seg i klubben. Regine driver også nettbutikken vår.

Så kommer vi til hjelperne;
- Styret og jeg jobber med å lage retningslinjer på mediehåndtering og ekstern kommunikasjon. Dette arbeidet er utfordrende, men veldig viktig i en ny mediehverdag.
- Forrige uke var markedssjefen i Norsk Toppfotball på besøk hos oss. Sammen med oss og Riktig Spor jobbet vi med å strukturere ut våre overordna mål, våre målgrupper og viktigste budskap. Av dette kommer det et slags "kart" som vi skal styre etter, slik at vi er sikret å dekke de områdene vi ønsker å jobbe med. Alt i fra profilbygging til engasjement rundt kamp, omdømme, akademi osv.
- Akkurat nå jobber Riktig Spor med å lage nye annonsemaler for oss. Vi trenger mer "feeling" i annonsene våre og håper å lage noe dere liker.
- Vi lander en avtale med et performance-byrå som skal hjelpe oss å utnytte tilgjengelige data for å optimalisere ulike budskap mot ulike målgrupper og få økt vår rekkevidde. Adword og søkemotoroptimalisering er også en del av denne avtalen.
- Nettbutikkleverandøren vår MyStore hjelper oss å sette opp såkalt retargetingannonser, slik at vi får best mulig salg og synlighet av butikken.
- Vi har en plan for hvordan vi skal finne hver kamps egen historie, for å bygge opp stemning mot kamp.
- Vi skal lage en plan for hvordan vi løfter frem den gode historien om våre unge spillere i full fart på vei opp.
- Vi har en plan om å lage en del "dybdesaker" der mennesker i klubben forteller litt tyngre om sine prosjekter eller sin hverdag.
- Vi har booket datoer for de 2 åpne møtene, som vi altså streamer live. Vi jobber med datoer for mer faste møter fremover. Målet er en gang i måneden.
+++ en god del mer.

Håper dere kan gi dere tro på at det sitter mennesker med god kompetanse både i eget hus, samt at vi har god ekstern hjelp for å bygge et enda bedre kommunikasjonsarbeid i Glimt.

Men - vi er ikke feilfrie. Vi kommer til å ta dumme beslutninger, eller for raske beslutninger. Det kommer til å være ting vi ikke tenker på, eller som dere tenker på før oss. Vi er velsignet med en haug med folk som mener noe om det meste vi gjør. Noen dager er det supert. Noen dager er det ikke fullt så artig å lese hva som skrives. Men vi lærer og vi utvikler oss. :)
JannikeRamsvik
Posts: 6
Joined: Wed Feb 27, 2019 8:05 am
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JannikeRamsvik »

Wendigo wrote: Wed Feb 27, 2019 9:22 am Bra at dere kommer på banen, dessverre må jeg si at " bare ikke tenkt på det" er veldig betegnende for hvordan jeg opplever at klubben kommuniserer med fans/supportere.

Jeg antar at du/dere nå har fått lest dere opp på diverse kommentarer i denne tråden rundt økonomirot, og lurer derfor på om dere har en bevisst strategi om hvordan dette skal kommuniseres utad, og om dere mener det som er kommet ut til nå (referat supportersamling) er godt nok?
Jeg har ikke lest meg opp her inne.
Økonomien har vi kommentert fyldig og svært ærlig på supportermøtet, og dette ble sitert i avisene + i vår egen oppsummering på glimt.no.
I tillegg kommer årsberetningen og årsmøtet den 12.mars der dette blir tema.
Vi har et internt møte på fredag der vi skal diskutere hvilke saker vi eventuelt ønsker å kommunisere tyngre frem mot årsmøtet og i hvilken form.
JannikeRamsvik
Posts: 6
Joined: Wed Feb 27, 2019 8:05 am
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JannikeRamsvik »

Knuta wrote: Wed Feb 27, 2019 9:54 am Det jeg savner mest når det gjelder info er informasjon om spillere, skader osv. Hvordan er status på Kupen, Zinckernagel, Evjen, Bjørkan. Man hører om en skade og så er det tyst. Man hører om opptrening så er det tyst i 5-6 måneder. Skulle ønske en status en gang i uken, vi har jo 'journalister' fra AN som stortsett vandrer rundt på Myra, hvorfor kan man ikke lage noen reportasjer. På AN.no har man en egen link til Glimt stoff. Men der er det tynne greier. Det samme er Glimt.no, stortsett gamle saker.
Når det gjelder denne typen informasjon gjør det sportslige apparatet vurderinger på hva de ønsker å dele åpent og hva de holder litt tettere til brystet. Vi skal fortsette å stille spørsmål om disse tingene og formidle det vi får lov til å si. ;)
JannikeRamsvik
Posts: 6
Joined: Wed Feb 27, 2019 8:05 am
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JannikeRamsvik »

JHA wrote: Wed Feb 27, 2019 9:52 am Det triste er jo at dette er ting som har blitt ønsket i nesten 20 år, alle vi som er utenfra byen har etterlyst mere intervjuer. Mere faglige innlegg osv. Og det er mange år siden live streaming med spørsmål har vært nevnt som et fantastisk virkemiddel for å engasjere oss. Det er disse tingene som har vært min store irritasjon over klubben, fordi her er det så lett å gjøre ting som engasjerer.

Det positive er jo at nå er det endelig folk i klubben som virker å høre når man forteller hva man ønsker. Og ønsker å gjøre de endringer som må til for at vi skal føle oss inkludert i klubben igjen. Hva med å starte en tråd ( Mener det var en tidligere, men finner den ikke ) med forslag til hva vi ønsker at klubben skal gjøre. For at vi skal føle oss bedre ivaretatt?
Takk :) Jeg har bare jobbet her i halvannen sesong og kan ikke svare for de 20 forrige årene. Start gjerne en slik tråd som du foreslår.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Hei, og velkommen til glimtforum.net!

Det er flott at noen fra innsiden kommer hit og forteller litt om hvordan det jobbes i klubben. Det har vi etterlyst her inne siden forumets start i 2004.

Her inne er vi som moderatorer en del strengere på hvordan vi diskuterer med hverandre enn på FB (gruppa der "stjal" forøvrig navnet vårt, vi har ingenting med den siden å gjøre). Her vil du finne få meldinger "skutt fra hofta", og dermed blir innleggene av høyere kvalitet. Jeg håper du tar deg litt tid til å lese litt på de forskjellige trådene slil noen i klubben vet hva som rører seg i hodene til en del av de mest dedikerte supporterne.

Så lager jeg en ny tråd med kommunikasjon mellom klubb og supportere.

Øyvind.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
JannikeRamsvik
Posts: 6
Joined: Wed Feb 27, 2019 8:05 am
Been thanked: 12 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JannikeRamsvik »

Flott Øyvind. :) Jeg skal se hva jeg rekker å lese meg opp på. Lover i alle fall å stikke innom med jevne mellomrom :)
Last edited by Sulliken on Wed Feb 27, 2019 7:08 pm, edited 2 times in total.
Reason: Sitat av direkte overstående innlegg
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Knuta wrote: Wed Feb 27, 2019 9:54 am Det jeg savner mest når det gjelder info er informasjon om spillere, skader osv. Hvordan er status på Kupen, Zinckernagel, Evjen, Bjørkan. Man hører om en skade og så er det tyst. Man hører om opptrening så er det tyst i 5-6 måneder. Skulle ønske en status en gang i uken, vi har jo 'journalister' fra AN som stortsett vandrer rundt på Myra, hvorfor kan man ikke lage noen reportasjer. På AN.no har man en egen link til Glimt stoff. Men der er det tynne greier. Det samme er Glimt.no, stortsett gamle saker.
Den er så midt i blinken Knuta, har tenkt nøyaktig det samme.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Velkommen til forumet, trivelig. Det er strikse, men gode regler her på forumet, og her er et lite tips: Hva enn du gjør, aldri sitér en direkte overstående post, for da klikker Sulliken :lol: :klapp
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

:lol: :lol: :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Svar Garrincha. Ja forstår ikke hvorfor Glimt ikke kan fortelle hvordan det går med f.eks Kupen som har vært borte i et år, eller om alle de ovennevnte blir med til Spania. Jeg leser stadig om VIF som oppdaterer status på troppen, hvem som er ute, når de regner med å være tilbake osv. Hva er det som er problemet her??.
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Nå ble jo dette med skade oppdateringer tatt opp med klubben for 5-6 år siden. At vi virkelig ønsket å få innblikk i slike saker.
Da fikk vi en beklagelse for at det var en del regler de måtte forholde seg til, personvern og Niso som begrenset dette.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

Nå kan dere få svar på alle deres spørsmål. Livesending på Facebook-siden til Glimt.
"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Flere som har problemer med streamen? Jeg fikk se en veldig hakkete versjon av Gregg Broughton før jeg falt helt ut og nå kommer jeg ikke inn igjen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Bruker link fra AN og den funker.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

FB fungerer utmerket i Vietnam! :D
@liverglimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Ok. Er nok bare jeg som har dårlig nett. Kanskje mange på jobb som bruker kapasiteten for å se ski-VM eller noe sånt. Burde melde dem inn til ledelsen for uvettig bruk av nett i arbeidstiden.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

For de som husker diskusjonen om Glimt-akademiet, så var det interessant å høre om tankene han hadde. Spesielt med tanke på "avgift" og slikt.

Ellers en god strøm, jeg synes faktisk KK svarer godt. Og i likhet med da Hans Wilhelm Steinfeld var i Moskva, så trenger han ikke mikrofon.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Han akademisjefen virket ekstremt dyktig!

Synes nesten synd på han når ingen hadde noen spørsmål å stille mtp hvor engasjert han var.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
JHA
Posts: 950
Joined: Wed Jan 23, 2019 1:52 pm
Has thanked: 103 times
Been thanked: 141 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by JHA »

"It seemed like Solbakken was on a MotoGP bike and our defenders were on a bicycle"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Først ved at det ble igangsatt en intern evaluering av måten klubben rapporterte på i forhold til økonomi.
Er dette Freddys egne ord, eller nærmere et sitat? Får meg til å grøsse.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Har gitt opp kampen mot "i forholdismen". Fra samme artikkel: " I tillegg har det vært feilføringer i forhold til lønn"

Ellers skjønner jeg fortsatt ikke helt hvordan dette budsjettarbeidet beskrives.
"en av årsakene til at underskuddet blir mindre er støtte fra Nordlandsglimt. I tillegg har vi klart å styrke arbeidskapitalen gjennom en avtale med huseier som tar deler av investeringene som ble gjennomført tidlig i 2018."

Underskuddet som presenteres vil være på drøye 1,7 mill. Så langt ser det jo ok ut. Men

"Da skaden først skulle skje, skjedde den på et relativt gunstig tidspunkt for Glimt. Pengekassa var på mange måter tom, men planlagte salg av kaptein Martin Bjørnbak til Molde og toppscorer Kristian Fardal Opseth til Erzurumspor var essensielt for å få rettet opp i underskuddet. I etterkant er også Mathias Normann solgt fra Brighton til russiske Rostov. Også den overgangen kan komme til å tilføre Glimt et hyggelig pengebeløp. Deretter ble Jose Angel lånt ut til Sheriff Tiraspol."

Alt dette er jo 2019-saker? Glimt/Nordlandsglimt skal da ha fått inn 10-15 mill på spillersalg? Hva brukes til å dekke opp fjorårets underskudd, og hva kan brukes på å forterke laget på?

EDIT: Er det Nordlandsglimt som eier spillere og som bestemmer over pengene? Kan de i teorien si at "vi tar halvparten. Glimt får den andre halvparten og kan bruke tre mill på å dekke fjorårets udnerskudd, samt tre mill på å forsterke laget"?
Locked