Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Blir kanskje litt enkel logikk menne... ingen med hue på rett plass ville vel valgt Berntsen/Nilsen/Saltnes foran Mathias Normann?? Forskjellige posisjoner, ja, men imo er det kun A. Konradsen og Bjørnbak som skal ligge forhan ham på den lista.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Enig med siste taler. Kunne vel også kutta den lista litt. Hvor interessant er det når DB forsøker å rangere Junkeren-spillere? Men håper Glimt har Nessø fra Mjølner i kikkerten. Han må jo være bedre å satse på enn visse andre spisser.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tjongs »

Syns lista mest av alt beskriver hvilken bølgedal fotballen i Nordland er i for tiden, og har vært noen år. 50 spillere er jo bare to litt store staller. Når de i veldig stor grad må fylles opp av spillere fra fjerde nivå er det litt trist.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

mortsto wrote: Fri Nov 02, 2018 1:49 pm Men håper Glimt har Nessø fra Mjølner i kikkerten. Han må jo være bedre å satse på enn visse andre spisser.
Jeg fikk litt pepper på Facebook-sida da jeg omtalte han som spiss. Han er visst egentlig midtbanespiller (?), men har spilt spiss denne sesongen. Om dette er tilfelle så burde han egentlig være enda mer interessant. En målfarlig midtbanespiller som kan benyttes som spiss?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Menne...er han noe mer enn en rappkjæfta høy-på-sæ-sjøl Narvik-væring som har hatt en god sesong godt nerri divisjonene? Vi har jo Herrem og Kupen allerede i stallen med de merittene, bare at de ikke var SÅ langt nedi divisjonene.

Syns heller det skal handles kvalitet, når vi allerede har "stallfyllet" i de posisjonene.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Er de rappkjefta Narvikværinger?

Jeg vil heller ha en kvalitetsspiss på topp, og en type som Nessø som erstatter. Istedenfor fire halvgode søringer.
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Ser nå at han er 25 år, og trodde han var noen år yngre. Men jeg tar gjerne en rappkjefta Narvikværing på laget. Vi bør alltid gå for de beste i Nord-Norge, og når det først skal hentes squad-players så gå for folk fra Narvik og Mo, og ikke Åsane eller Miedź Legnica.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Nettopp!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ikke fra Narvik men fra Kabelvåg, samme sted som Stig Johansen. Vi har vel bra erfaring med spillere fra Lofoten. En meget bra spiller spør du meg.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Playmaker »

Kristoffer Nessø var vel på prøvespill her for 1 år siden. Tilbakemeldingene var nokså positive da han holdt tempoet og gjorde en grei figur. Men det holdt visstnok ikke.

En annen Glimt bør se på er Mathias Johnsen (1995) hos Mjølner. Harstadgutt.

Også har jeg tidligere nevnt Mahmoud Laham (1995) på forumet her. Hatt deler av oppveksten sin i Bodø. Vært eminent for Fram Larvik til tross for deres krisesesong. Jørgen Tjærnås (sønn av Lars, og ekspert på breddefotball) har begge to med i "Årets lag for 2.div avdeling 1".

https://xn--sportshjrnet-2jb.com/arets- ... vdeling-1/
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Så vil jeg nevne spissen hos KFUM. Det største talentet jeg har sett i 2.div i år. Oustanding også i siste kamp mot FFK hvor de vant 3-0-. Tror at han bare er 22 år. Mot Skeid som KFUM vant 3-1 var han også banens beste spiller. Moses Wawa.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Ikke veldig Glimt-relatert, men måtte "noen" på Aspmyra lese dette og la seg inspirere før siste kamp.
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/p6 ... ce=vgfront
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Tjener vi noe ekstra på å havne på 11 kontra plassene nedenfor?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Klarer ikke finne årets tall, men de siste årene har 11 og 12 fått ca 400.000 mer enn 13 og 14.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Oversikten som viser pengesummene står på side 7 i Spåkula-tråden.

Vi fikk 8,9 millioner og det var samme sum for 11-14 plass. Vi hadde tjent 500 000 hvis vi hadde fått 10-endeplassen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg får nok påvist hjerne- og øyekreft hvis jeg leser mer inne på Facebook-forumet enn hva jeg allerede har gjort, så da tar jeg heller mine refleksjoner her.

# Jeg er brukbart fornøyd med sesongen. Jeg synes den klare tendensen har vært at man ikke blir utspilt i noen kamper. Det er en undervurdert egenskap. Det er selvsagt 4-5 matcher man ikke har vært med i (FKH H, Brann B, Godset B blant annet), men det må man nesten bare regne med. Jeg er selvsagt ikke fornøyd med at man bare har vunnet én av kampene man har spilt mot lag som har spilt mot lengre ned på tabellen. Det er altfor, altfor dårlig. Men det er de nok fullstendig klar over på Aspmyra. Moss bygde jo sin Eliteserie-eksistens på å slå lagene bak seg på tabellen. Klarer man å skru det til noen hakk der og omgjør 2-3 U'er til seire neste sesong kan man virkelig klatre på tabellen.

# Jeg synes all-over at klubben har fått dårlig betalt i poeng. Molde B føltes nok litt som et ran, men det var vel strengt tatt ikke det. Sarpsborg B ville nok blitt sett på som et ran, men også der var Glimt best de siste 20 minuttene. Skulle hatt straffe på overtid hjemme mot RBK og hadde fortjent minst et poeng. Men når det er sagt: Jeg synes det er synd at man for eksempel i Stabæk- eller Sandefjord-kampen borte ikke satser litt mer på slutten. Så får man heller risikere at ett poeng ryker noen ganger. Uavgjort-resultat begeistrer ingen.

# Zinckernagel var en treff. Det samme var Isidoro. Popovic ga økonomisk fortjeneste. Synes dette er helt OK uttelling, men man skulle jo selvsagt alltid ønsket seg mer.

# Tilfellet Marius Lode. Hadde Knutsen og Bjørkan fått det som de ønsket hadde Lode spilt i AaFK eller Viking nå. Takk og lov for at han ikke ønsket det. Da han kom inn i vår så alle med øyne det samme: Det er knapt én spiss i Eliteserien som løper fra jærbuen. Stødig med ball i beina og har et ferdighetsregister som går utenpå Brede Moe. Han er bedre på nesten alt. At Glimt såpass kontinuerlig har forsøkt å kvitte seg med Lode er beyond me.

# Enkelte av kjøpene. Herrem har hatt få ordentlig muligheter til å spille seg inn, men det forteller meg at han har vært helt skrekkelig på trening. Og de minuttene han tross alt har fått har vært fullstendig tafatte. Kanibalisme-kulturen rundt Glimt lever i beste velgående, for da Opseth sleit på det verste ville folk ha ham benket. Dette til tross for at han er en dobbelt så god spiss som alternativet. Det er gjerne en grunn til at Opseth startet 30 av 30 kamper i Eliteserien denne sesongen. 10 mål er ikke så verst for en spiss på et sådär lag. Nesten 1/3 del av Glimts scoringer denne sesongen - det er slik det skal være.

# I forlengelsen av dette: Kampledelsen i jevne kamper. Det var først i Stabæk-kampen at man evnet å forsøke noe annet når man stanget. Da kom Evjen inn for å tilføre balltempo og bevegelse. Svært betegnende at det var i denne kampen at den forløsende scoringen man jaktet kom - og ikke av de tre tusen gangene Herrem har fått komme inn. Jeg har hamret Herrem mye og jeg forventer at han spiller i en annen klubb neste sesong. Det regneskapet kan ikke se bra ut.

# Den øvrige kampledelsen er jeg også kritisk til. Det er så forbanna Glimt å kun rullere med 12-13 og maks 14 spillere. Så slenger man plutselig inn Morten Konradsen de siste 20 på Lerkendal. Det er så ufint ovenfor ham og han har elendige forutsetninger for å gjøre en god figur. Jeg savner at man i større grad bruker troppen. Det er av flere, meg inkludert, påpekt at Glimt-troppen 2018 har vært jevnere enn på mange år. Da savner jeg at man bruker denne bredden i større grad. Slik at spillerne som kommer inn ikke har på seg Glimt-drakt under flomlys for første gang på flere måneder.

# Patrick Berg. Ser flere omtaler han som et talent. Det er helt straight å mene det, men spilleren som fylte 21 på lørdag er selvsagt ikke noe talent. Nei, han har ikke nådd peaken fotballmessig, men han er på ingen måte et talent i noen forstand. Jeg holder ikke pusten for hva han kan finne på i vinter som kan få meg til å endre oppfatningen. Og da har han fortsatt 2 1/2 år igjen av kontrakten (som sikkert ikke var billig i utgangspunktet)...

# At også Brede Moe fikk forlenget kontrakten med tre år i sommer klarer jeg heller ikke bli helt klok på. Knutsen og Bjørkan ser ut til å innføre en mer spillende stil enn hva som har vært praktisert i Glimt tidligere. Denne tanken gir jeg stående applaus på første rad. Men hvordan man da kan komme fram til at en så begrenset fotballspiller som Moe skal være brikken i dette sliter jeg med å gå opp.

# Man kan sikkert mene mye om måten Trond Olsen ble avskiltet, men det skal jeg ikke legge meg så mye opp i. Synes det isolert sett var en riktig avgjørelse. Verre er det at man ikke gir Thomas Jacobsen en sesong til. En helt decent spiller jeg har støttet lenge. Han gjør jobben og han er en stallspiller som kan bekle begge backene og begge indreløperplassene. Og han er en kontinuitetsbærer fra byen. Som jeg argumenterte med da enkelte forumister ikke ville ha Daniel Berntsen til Bodø: Hvor mange spillere fra Bodø finnes det egentlig som er god nok til å spille Eliteserien? Ikke mange og hvis det er mulighet for at noen av disse kan aksle den gule trøyen synes jeg det er synd at klubben ikke benytter seg av det.

# Gedde Lab-greien. Det vil jo selvsagt vise seg om det kommer penger på konto 2. januar 2019, men hvis det ikke gjør det kan jeg ikke skjønne hvis ingen hoder ruller oppe på Aspmyra. Herrefred og fader så pinlig det ville vært. Det er nødt til å få konsekvenser.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Mye i en post!
- Enig ang. Lode. Et prov på klubbens (Bjørkans?) begrensninger innen spillerlogistikk.
- Likeså Herrem. Prov på at nettverk er begrenset til Os kommune og omegn,
- Kampledelsen håper jeg blir bedre - kanskje når Knudsen har fullført alle trenerkursene? Det er sikkert bare ikke dekt ennå...
- P.Berg: Håper fortsatt på utvikling her. Vi så det i Saltnes som ikke er noen ungfole lengre, og mulig også for P.Berg. Men ref. trenernes spillerbruk - schepisk til at det skjer i Glimt for P.Berg.
- Gedde Lab. Latterlig sak. Lukter ny styreleder lang vei, hvertfall. Tydelig at han har vært en sentral brikke her.

Vil legge til - er Badou-saken død? Har vi avklart at det er takk og farvel til de tapte overgangskronene?
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Larsson, dette var en skikkelig oppsummering. Langt på vei enig i det meste. Skal bli spennende å se hva det nye trekløveret i trener/sportslig team. Jeg tviler på at dette blir noen suksess.

Hvis Åssa skal fortsette å ha ansvar for å speide spillere og hente dem så blir dette krise.

PB er ikke noe talent lenger, han er en voksen kar som har spilt mange kamper. Han må ta steg gjennom vinteren, mange steg for å bli en av de 11 som starter flest kamper neste sesong.

Tror nok at Martin Bjørnbakk er ferdig i Glimt, det er for mange øyne som har sett hans solide spill. Kanskje det blir Sollieds første kjøp i sin nye klubb Lokeren? Pengene kommer alltid godt med, så får vi håpe at erstatningen ikke blir Moe...

Selvsagt skulle dette Gedde Lab greiene fått etterspill, men vi snakker om Glimt. En av de mest uprofesjonelle organisasjoner full av profesjonelle aktører. Dessverre så er nok Glimt lekegrinda hvor de kan prøve ut alle ting de ikke får testet i hverdagen.

Edit:
Hvorfor skal vi få Badoupenger?
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Om man først drar opp fantasipenger (Geddes Lab), så tenkte jeg det var rom for Badou-penger også :-D Vi får jo ikke det, selvsagt, men når det kom frem var Glimt selv ute i media og sa at dette var noe de skulle ettergå med UEFAs hjelp. Etter det har ikke jeg hørt noe, men kan jo ha vært en liten notis i AN som sier at den er offisielt sett lagt død.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Lode må Glimt snarest gi ny kontrakt. Jeg synes faktisk han har vært bedre enn Bjørnbak siste del av sesongen.

At Glimt ville la han gå er et mysterium.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Mange mysterier i og rundt Glimt, så ikke la det gå innpå deg Garrincha :lol: :lol:
@liverglimt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Nei, da hadde jeg nok vært innlagt for lenge siden :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

@Larsson: B/G har hentet 9 spillere til denne sesongen (Kupen, Popovic, Herrem, Wollen Steen, Isidoro, Zinckernagel, Krysiak, Tagbajumi, Konradsen) med snittalder på 28,4 år. Uheldig med Kupen, kanskje, men 3 forsøk på å hente spissalternativene Kupen, Tagbajumi og Herrem som samlet sett ikke har vært på banen!!! Larsson synes at treffprosenten er OK, men 22% treff (2 av 9) synes jeg er rimelig trøsteløst. Dårligere trackrecord er nesten ikke mulig.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det er vel akkurat spillerlogistikken som jeg ikke forstår. Tror nesten hele fotball Norge var sjokkert at vi klarte å få Popovic til Bodø, med det resultat at han så og si aldri fikk sjansen til å vise hvor god han er. Kupen kan vi holde utenfor denne diskusjonen så lenge han ble skadet før sesongstart. Av de resterende er det kun Zinckernagel som er en suksess. Isidoro kunne vi erstattet med allerede signerte spillere. Jeg forstår heller ikke signeringen av MK, en spiller som hverken RBK eller TIL fant god nok. En ny Drage signering?. De andre som blir nevnt her skulle aldri ha ankommet Bodø/Glimt. Så er da spørsmålet hvem har hovedansvaret, er det trener eller sportslig leder, eller styret.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Ecke: Jeg tror en del syns at Tor-Kristian Karlsen matcher den trackrecord-en.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Locked