Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Glimt lii i ubalanse mot ODD og Stabæk. Mye skyldes usikkerhet om salg, det var jo til og med diskusjon om Layouni ikke ble med til Skien. Nå er alt avklart og jeg tror Glimt nå vil spille med enda mer entusiasme og guts. Vi må gå for gull. Er vi 2 poeng bak Molde før siste serierunde vinner vi serien.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

For det meste enig med Larsson, men jeg tror ikke vi kan konkludere med at JPH ikke har nok lyst hvis han ikke klarer å gripe muligheten første kamp fra start...

Men jeg har trua på at han faktisk gjør det!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by J I P »

Jeg var ikke klar over at det i England er forbudt for motstanderen å se motstandernes åpne treninger i forkant av kamp.

Gjelder samme regel i Norge?

Har jo forstått at Glimt ikke lenger ønsker at Ecke gir indikasjoner på startoppstillingen i sosiale medier.

Og æ har jo sjøl blitt tilsnakket på trening fra Glimt når æ hadde med kamera på ei trening.

https://www.tv2.no/a/10423090/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Den jobben det medisinske apparatet har gjort i år er for meg (dog sett langt utenfra) likestilt med den jobben som er gjort på treningsfeltet/i kamp av spillerne. Patrick Berg kom altså tilbake én måned tidligere enn antatt i vår. Og nå Boniface som man fryktet var ferdig for sesongen.

Det lønner seg å bruke penger på et bra medisinsk apparat. Veldig bra!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

En interessant artikkel om Hornelands inntreden i RBK. "Horneland snakker om at du «må skjønne filosofien og kulturen» for å overleve i Rosenborg. – Vi var naive som ikke satte oss inn i kulturen. Analysen vi gjorde av klubben i forkant var rett og slett ikke god nok, sier Eirik Horneland. – Det lå en arv her, men ingen i klubben sa noe om det, mener Emberland."

https://www.vg.no/sport/fotball/i/GGKpn ... tent=row-1

I dag er det 50 år siden det siste NNM ble spilt med B/G som den siste NNM-vinneren. Det er også det det handler om, "kulturen".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Etter kampen i går så sitter jeg og reflekterer. Den minte meg veldig mye og VIF kampen. Begge disse kampene kunne vi vunnet med 8-0. Vi var veldig høyt oppe etter VIF kampen, men alle husker kampen etterpå mot ODD hvor Glimt ikke var til å kjenne igjen. Gjentar det samme seg mot LSK?. Hva skal til for å gjenta prestasjonene?. Klarer Glimt å være høyt oppe, har inntrykk at vi sliter litt med det. Tips. Få bakkekontakt igjen og bruk motivator og alt av fornuft inn mot LSK kampen. Hvis Glimt klarer å gjenta prestasjonen mot LSK er vi på et nivå vi ikke har sett tidligere. Vær obs husk vi møtte et veldig dårlig fotballag i går.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Det gjorde vi når vi møtte VIF også. Skjønt, den kampen var hakket mer solid, en tilnærmet perfekt kamp som nesten fikk KK til å ta til tårene. Denne kampen var ikke samme, og spillerne/KK var ikke like overrasket over egen prestasjon etterpå. Mer som om man hadde forventet det selv.

LSK på Åråsen er for meg 0 poeng uansett når på sesongen den spilles og hvilken form lagene er i. Ren bonus om vi tar poeng her. Vi har teknsisk sett en god sjans mtp formen, men får ikke meg til å tro på poeng her.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Ifølge regnearket på oversikten over spillertråder, går følgende kontrakter ut i år: Friedrich, Moberg, Isidoro og Reitan(lån, tror han har ut 2020 i RBK).
Neste år går Sigurjonsson, Runar Hauge, Saltnes, Bjørkan, Kupen, Zinck, Bergan og Moe ut.

Bortsett fra Isidoro, håper jeg at samtlige av årets potensielle Bosmenn får tilbudt forlengelser. Med mange millioner inn på konto, håper jeg på tidlige forlengelser på Hauge, Saltnes, Moe, Bjørkan og Zinck. Spesielt de to siste tror jeg andre klubber kan snuse på allerede etter sesongslutt.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Trenergeniet Tom Nordlie viser seg som den store tenkeren han er. Skeid på vei mot nedrykk. Et tankeeksperiment: Hvor hadde Glimt vært i dag om Nordlie hadde fått jobben istedet for Jan Halvor Halvorsen? Eller som assistent for Bjørkan i 2017? Hadde vi i det hele tatt hatt et lag å følge? Økonomisk ruin + spillerflukt + midt på OBOS-tabellen er vel det mest realistiske. 1000 stykker innom portene i seriekampene. "Men han skaper hvertfall oppmerksomhet" er motargumentet... Det gjorde Ernst Pedersen også. Ble nesten konkurs. Tar en kjedelig fyr som gjør en god jobb kontra en sirkusartist som ikke gjør jobben ti av ti ganger.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Nordlie har vel blitt en løsning for desperate klubber, og ingenting annet, etterhvert. Håper Glimt har lagt bak seg de dagene i overskuelig fremtid.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

Aasmund Bjørkan er ønsket av Sandnes Ulf.

https://www.nrk.no/nordland/bjorkan-ons ... 1.14751610

EDIT: Nest-Sotras trener Steffen Landro er også aktuell.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

«I hate Tromsø. They all talk slower up there because they are idiots.»

Herlig artikkel om «The arctic circle derby» i siste FourFourTwo
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg har sagt det før og jeg gjentar meg: Erlend Reitan er type og en vinnerskalle det blir tungt å erstatte i vinter: https://www.an.no/sport/fotball/elitese ... -4-1114604

Sesongens øyeblikk for meg er fra serieåpningen på Aspmyra på stillingen 2-0 og Reitan banker ballen opp på tribunen for så å reise seg opp og stirre inn i øynene på Horneland et lite sekund før han jogger hjemover. Allerede da skjønte jeg at enkelte spillere på dette laget skiller seg fra tidligere utgaver. For meg slår det Evjen elleve minutter på overtid.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Lite tvil om det. Alltid offensiv og uredd i uttalelsene, og han viser jo samme attitude på banen. Er ikke Norges beste høyreback, men skulle veldig gjerne hatt ham med videre pga pakken med sportslig og den vinnerskallen. Litt som med Ricardo - heller ikke den mest solide keeperen, men 'pakken' er svært god!
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Agenten til Layouni på Twitter « Sägs att en super intressant berättelse kommer att komma ut i Norsk media relativt snart.

Berättelsen om hur Amor Layouni köpte ut sig själv från Glimt, och hur Frode Thomasens agerande borde göra honom arbetsbefriad.

🤭🤗😅👆🏼⚽️»
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Oioioi... Blir det ennå mer bråk nå?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Kjedelig hvis det skal bli negativitet rundt denne overgangen for Glimt sin del, uavhengig av om Glimt er å klandre eller ikke. Bjørkan antydet jo også at det hadde vært dramatisk i Dagen derpå.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Vært enormt mye negativt med Thomassen som sjef,ikke ett godt tegn.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Kanskje greit å vente til media skriver, kontra å "stole blindt" på det en agent sier.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Janco »

G-s-enz wrote: Sun Nov 10, 2019 5:54 pm Vært enormt mye negativt med Thomassen som sjef,ikke ett godt tegn.
Da kan du jo ramse opp?
Synes for egen del det har vært mye positivt :glimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Tar det etter kamp,heia Glimt!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Deja vu?
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

G-s-enz wrote: Sun Nov 10, 2019 7:45 pm Tar det etter kamp,heia Glimt!
Spill the beans - hva henviser du til?
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by G-s-enz »

Det hørtes nok værre ut enn det er men:

To håpløse leserinnlegg på glimt.no som nok støta mange.

Klønete handtering av blussaken(sett opp mot hva andre klubba har gjort).

Litt ovenfra og ned holdning som jeg vet andre har reagert på.

Danny Hayes(ikke bare han der da).

Underskudd(ikke bare han det heller)

Lite folkelig og synlig kontra Hege f.eks,nå er han nesten en person som er veldig involvert når det er negative ting.

Også denne da,selv om det godt kan hende at det bare er vås.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Syns ikke akkurat det var voldsomt mye negativt... Får se om de kommer noe ut av det med Amor, om det er noe i det. Mulig han har tråkket på noen tær hos folk som har andre kulturer, men i midtøsten har de det med å ta seg selv og sin kultur litt vel høytidelig.
Una mas cerveza.
Locked