Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Aldri så galt at det ikke er godt for noe med andre ord. Jeg tror ikke Glimt har godt av å handle på kreditt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Dette er bare pinlig, Glimt må selvfølgelig gjøre opp for seg.
Tippeliga 2015
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Snorreth »

De burde, men om det er en selvfølge er jeg jammen meg usikker på.
Vi er jo nesten blitt problemklubb.
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Janco »

Hmmm, tror vi kan være glad for at ikke Kw.... jaja, den nye spilleren, skjønner norsk :lol:
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Jeg er mye overrasket over at Bodø/Glimt lager en sak overfor Ranheim på dette grunnlaget, en sak som vil skape ytterligere skepsis overfor klubbens evne til å håndtere sine omgivelser. Det ville være meget interessant å vite hvem som er juridisk rådgiver for klubben i denne saken, eller om klubben forsøker å være juridisk sakkyndig alene.

Det eneste grunnlaget for at betalingsavtalen skulle kunne oppheves, må vel være dersom Ranheim visste eller hadde grunn til å tro at Vikestad ville gi seg etter 1/2 år.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

ecke wrote:Det ville være meget interessant å vite hvem som er juridisk rådgiver for klubben i denne saken
Bare for å fjerne en hver tvil; det er i alle fall ikke meg!!!

Hvis dette er nivået BTH har tenkt å legge seg på så lover det på ingen måte godt. Det hadde selvsagt gått an å kontaktet Ranheim for å høre om de kunne ha forståelse for situasjonen og kunne være villige til en reforhandling av avtalen. Men å skjemme seg ut på den måten der for resten av fotball-Norge ved å ta saken i media... :fy
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Regner med de har snakka med Ranheim før det havna i media..?
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Frodo Baggins »

Ifølge Ranheim så har de ikke det. Ranheim sendte en fax for en stund siden og har ikke hørt noe fra Glimt
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Ranheim er, som de andre mindre klubbene i Trondheim, ikke noen rik klubb, så jeg tror ikke de gir fra seg penger uten kamp. Lederne i Glimt må stikke fingeren i jorda og gjøre det som er lurt i denne saken. Betal Ranheim.
Fotball er nesten alltid morsomt
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Parelius »

Hvorfor kan ikke bare vi supportere gå ut i media å si at vi skjemmes over at klubben ikke vil betale for den ingåtte avtalen?
Vi må da han en viss innflytelse på ledelsen? Så får vi heller selge Råstad for å få endene til å møtes.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kenneth »

http://www.an.no/sport/article4120627.ece
I går tikket det inn 8.075.000 kroner på Glimt-kontoen for salget av Trond Olsen til Rosenborg. Det betyr at både Ranheim, Strindheim (Thomas Rønning for 300.000 kr), Bryne (Håvard Sakariassen for 100.000 kr) og Viking (leie av Birkir Bjarnason for en ukjent sum) vil få pengene sine i løpet av denne uka.
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

– Vi må få disse sakene ut av verden så snart som mulig. Slikt tar av våre ressursen, sier Hansen
Det er rett og slett imponerende! :klapp Kan ingen journalister i Bodø skrive?
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mariasha »

Psj, ser du ikke hvor nært N og R er på tastaturet, eller? :)


Godt å se at man forhåpentligvis får alle disse sakene ut av verden, det er rett og slett pinlig, og kan absolutt ikke være godt for Glimts rykte.. Håper Glimt blir enige med Ranheim (gjerne at de gir seg..) fort.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Vel, jeg må si at jeg ikke trodde at det var mulig, men dagens ledelse nede på aspmyra har jo utvist en enda mindre evne til mediakontroll en det den forrige ledelsen klarte. Bra jobba dette. Vi får håpe for deles del at alle spøkelsan er ute av skapet, eller så kommer vel trønderbataljonen oppover igjen...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by -list »

Får jo etterhvert inntrykket av at Bodø/Glimt AS ikke er så nøye med å betale regninger.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Vegard »

I går fikk B/G 8.075.000 kroner inn på kontoen. Nå betales regningene :)
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Jeg betviller ikke at regninger betales, men spørsmålet er hvilke regninger som blir betalt. Ser ut som om at vi er avhengige av å selge litt mer for å gå sånn nogenlunde i null.

Vi får selge Råstad til Ham-Kam, så kanskje vi berger oss i år og.

PS: kan vi ikke selge styret og administrasjonen og? Er vel noen tidligere statsråder som trenger litt hjelp til å administrene pengene sine...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glimtfan »

Noe sier meg at det er snakk om å gi bort Råstad eventuelt selge han for småpenger (noen hundretusen maksimalt). Tror ledelsen er vel så opptatt av å slanke lønnskostnadene våre, noe som er fornuftig.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mendi »

Råstad med to år igjen av kontrakten må da være verdt minst 1 mill, jeg kan ikke skjønne annet. I alle fall i en "normal" situasjon. Men det er klart at om Glimt er desperate for å få ned lønnskostnadene så kan det jo være at de bare slipper han. Nå tror jeg imidlertid ikke at Råstad har så sinnsykt høy lønn at det blir de voldsomme besparelsene å bare gi han bort.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

lønna hans ligger vel på gjennomsnittet...
+ arb.giver avg. ++
så at han hever over millionen på de neste 2 årene regner jeg med..
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Ivar Hoff hudfletter hele Bodø/Glimt

Det er vanskelig å si seg uenig med Hoff når det gjelder slakten av ledelsen, men angrepet på spillerne må vel være tidenes skivebom? Han karakteriserer dem som middelmådige og dårlige noe som må føles som en blodig urettferdig respons når de nå har bestemt seg for å ta i et tak for å berge klubben. Vi snakker jo tross alt om en spillergruppe som kjempet seg til en 4. plass mot alle odds forrige sesong.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Heltenjohn »

Ivar Hoff er en mildt sagt middelmådig fotball-viter.
Hva med gigant-underskuddene til andre klubber???
Er hele Norge's fotball-ledere en gjeng med inkompetente idioter? Ja, ifølge Hoff!
Kan ikke den mannen søke på den ledige stillingen som fotballdirektør i ffk, der de har gjort en god jobb å se om han kan videreutvikle den?
Tipper den hadde gått på dass, som hans trenerkarriere...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det er vanskelig å ta Ivar Hoff seriøst uansett hva det gjelder. Jeg mister ikke akkurat nattesøvnen av dette.

Må presisere at jeg ikke synes kritikken er urettmessig, basert på hva som har kommet fram i det siste, men at Ivar Hoff skal bedrive straffeutmåling er jo bare dumt. Og nå ser det jo ut som om Ranheim, Steinkjer og Viking får betalt snarlig, så da er jo det problemet ute av verden -- for nå ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Los-Loco »

Heltenjohn wrote:Ivar Hoff er en mildt sagt middelmådig fotball-viter.
Hva med gigant-underskuddene til andre klubber???
Ivar Hoff er en kar som spissformulerer seg, og som gjør at han ofte får et nokså useriøst preg.

I dette tilfellet er jeg imidlertid helt enig med innholdet i kritikken hans, selv om jeg kanskje ville ha valgt andre formuleringer. At drift og økonomistyring i Glimt har vært elendig, ja det er jo åpenbart! At klubben strengt tatt skulle ha mistet lisensen er også korrekt. BTH forsvarer klubben med at rapporteringen som ble gjort i høst var basert på prognoser, og at man dessverre ikke traff med disse. Factum est at Bodø/Glimt ikke har truffet korrekt med sine prognoser i rapporteringen til NFF en eneste gang, og at NFF begynner å bli mektig lei av dette. Man kjører konsekvent med for optimistiske budjetter og prognoser, og hvis NFF kun skulle styrt etter regelverket ville det ikke blitt spilt Eliteserie på Aspmyra i år, det er helt sikkert. Men NFF har selvsagt ikke noe ønske om å degradere klubber, og strekker regelverket langt for å la klubber som Glimt beholde lisensen.

Hoffs kritikk rundt spillerlønninger er jeg også helt enig i, selv om det er grovt urettferdig å rette denne mot Glimtspillere spesielt. Men på generelt grunnlag så er det ikke mye vettugt relatert til øvrig arbeidsmarked at spillere på et par og tyve tjener godt over en halv million kroner ++ i året, når inntjeningen i klubbene ikke er tilstrekkelig at butikken går rundt.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Locked