Ernst Pedersen går av

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Krølle »

eidurgud wrote:Jeg har ikke forsvart Ernst nå, jeg har kritisert lekeavisa..ehm...nettavisa ab24.no. :wink:
Du påstår stadig vekk at du kritiserer ab24.no. Men det er ikke så lett å få tak i hva det er du kritiserer. Kan du konkret utdype hva denne nettavisen har skrevet feil i denne saken? Eller er det som Baggins antyder, at du ser det som problematisk at en avis her i byen faktisk mener noe?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by eidurgud »

Re krøllus

eidurgud wrote:"problemet" ligger i at for at de skal skaffe seg lesere, så må de komme med noe nytt, noe som ikke AN vil/tørr skrive - og da er det ikke bestandig det bikker ned på rett side av det som er heeelt sant - hvis du skjønner? Han prøver så hardt å skape sensajon i det han skriver, sikkert for å provosere litt også, men for meg så blir det bare helt feil.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Krølle »

Det er ikke helt enkelt for deg å være konkret her, ser jeg. Spørsmålet om hva du mener de har skrevet feil i denne saken er fortsatt ubesvart.
Last edited by Kesseboy on Sat Dec 27, 2008 7:39 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet sitat av ovenstående innlegg.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by eidurgud »

Du kan spørre så mye du vil, hvor leser du at jeg sier det de har skrevet er direkte feil?
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Krølle »

Greit. Du er bare kritisk, uten egentlig å mene noe som helst. Tøft.
Last edited by Kesseboy on Sat Dec 27, 2008 8:47 pm, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet sitat av ovenstående innlegg.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by eidurgud »

Si meg, har du lesevansker? Hvor leser du at jeg har skrevet at det ab24 skriver er direkte feil? Nå er det på tide at du kommer med noe vettug, for de siste postene dine har kun vært sitat fra posten over, og generelt svada.

Les hva jeg har skrevet, så slipper du å komme med mere tull.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by liverglimt »

Nå er det nok. Vi holder oss til TOPIC som er at Dirken går av og ikke hva dere to mener og ikke mener om AB24. Det kan dere ta på PM!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Ernst Pedersen går av

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

Det e intet annet enn imponerende hvis næringslivet skal hjelpe Glimt ut av denne krisen også... Vet at det må bli slik, men det må virke som å pisse i buksa en kald vinterdag.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by liverglimt »

Har du andre forslag til løsning Dalers? :)
@liverglimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

Nei, men jeg lurer bare på hvem som gidder. Tidligere og nåværende direktører og styrer ser ut til å misbrukt litt tillit når det kommer til forholdet klubb-næringsliv.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Heltenjohn »

Så kan det jo være at næringslivet vil høre historien direkte fra Glimt, uten å gå via AN...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by liverglimt »

Dalers, Jeg er helt enig med det. De må jo bli lei av dette ustanselige maset. Men kanskje vi ved dette årsmøtet kan få inn ett styre som kan ansette en direktør som kan få kontinuitet i inntektene til klubben. Det er i så fall på tide.

Det betinger i så fall at klubben får inn litt økonomisk og markedsmessig kompetanse framfor "fotballfaglig" kompetanse i styret. Da hadde nok flere næringslivsaktører ønsket å støtte klubben mer.
Heltenjohn wrote:Så kan det jo være at næringslivet vil høre historien direkte fra Glimt, uten å gå via AN...
Hva har AN bidratt med å opplyse om? Ingen ting, og Eidissen har kjørt ut ett brev som bare viser at han sitter og syr nota si selv som han skal fanges med.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Knuta »

Nå har vel krisemøtet vart i 3 timer, jeg er veldig spent på utfallet. Kan desverre ikke se noen andre redningsmuligheter for Glimt enn at samarbeidspartene spytter inn nye millioner.

Urealistiske drømmer om spillesalg har jeg ikke tro på i 2009.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Glimt1916 »

Heilt avhengig av spillersalg innen 31. januar. Flott.

http://www.an.no/glimt/article4045131.ece
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Mr.North »

Glimt har vel før vært i krise og berget seg unna avgapet. Så jeg ser ingen grunn til å tro at ikke Glimt denne gangen også snor seg unna å miste lisens og så videre. Det finnes nok sikkert penger i Bodø også, og sikkert noen som vil hjelpe Glimt til å unngå total krise for klubben.
Noe annet vil være særdeles overraskende (Men selvsagt gledelig for min del) :wink:

Dessuten klarer sikkert Glimt å få solgt Trond Olsen for noen millioner.

Ps: liverglimt da, driver DU av alle å siterer innlegget som sto rett over ditt eget? Hehehe :glis
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Novi »

Skal vel ikke være så rappkjeftig når egen klubb nettopp fikk et lån på 15 mill for å rydde opp i egen udugelighet.
Una mas cerveza.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Johansen »

La oss håpe at spillersalg går ut på at investorer kjøper våre beste spillere, ser mørkt på at Trond forsvinner og Vikingstad har takka for seg..
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Mr.North »

Novi wrote:Skal vel ikke være så rappkjeftig når egen klubb nettopp fikk et lån på 15 mill for å rydde opp i egen udugelighet.
Rappkjeftig? Jeg sier jo at jeg ikke tror at Glimt ikke klarer å berge seg unna kollaps jo! Ja, TIL har fått god hjelp fra sponsorer, næringsliv og investorer. Vet ikke om det er det du er sur for eller om det er noe annet? :mrgreen: Derfor sier jeg at det antagelig også finnes noen som er villig til å hjelpe Glimt. For det er neppe så bunnskrapt i pengeskrinene i Bodø. TIL og Glimt har fordelene med at de er de eneste store lagene i Nord-Norge, med tanke på å dra inn penger.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Krølle »

Mr.North wrote:Ja, TIL har fått god hjelp fra sponsorer, næringsliv og investorer.
Du "glemte" kanskje behendig å nevne 15 mill. i krisehjelp fra Tromsø kommune?
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Crazy horse »

dalers wrote:Nei, men jeg lurer bare på hvem som gidder. Tidligere og nåværende direktører og styrer ser ut til å misbrukt litt tillit når det kommer til forholdet klubb-næringsliv.

Riktig. Selv blir jeg nærmest flau over at de har havnet i krise igjen. Fatter ikke helt hvordan de klarer det. Er optimismen for stor en liten periode kan du ta deg faen på at man havner brått og brutalt ned på jorda igjen. Det må da gå an å finne ut hvor potensialet ligger hen, når det gjelder det økonomiske og legge an drifta etter det? Om man bommer med pluss/minus en million, så er det greit, men ti millioner er jo fulstendig skivebom. Man kan jo trøste seg med at RBK går med over det dobbelte i minus, men så har også mye på bok. Glimt har jo ikke egenkapital i det hele tatt.
Jeg ønsker selvsagt at investorer og "snille onkler" skal trå til igjen, men forstår hvis de kvier seg.
Fotball er nesten alltid morsomt
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Mr.North »

"Krølle" :

De 15 millionene var allerede nevnt av andre :wink: . Hva så? Hva er poenget og problemet?

TIL kom seg ut av problemene sine, og jeg sier at trolig gjør Glimt det også. Så igjen, hva er problemet, vil dere heller at jeg skal legge meg ned, le rått, og si at Glimt aldri i verden klarer å hoste opp penger til å berge seg? Da blir det kanskje morsommere å svare?
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Knuta »

Glimt1916 wrote:Heilt avhengig av spillersalg innen 31. januar. Flott.

http://www.an.no/glimt/article4045131.ece
Utrolig skuffende. Skal en tvinge Everton eller Fulham til å kjøpe Trond før 31.jan?.

Trond er så vidt nevnt i disse 2 klubbene og det er et hav mellom en liten interesse og kjøp av spiller, spesielt i disse dager.
At Glimt i det hele tatt har salg som et must for å få lisens, overrasker meg veldig.
Hvis det er tilfelle tror jeg nok lisensen ryker, men i det lengste håper jeg at det hele er litt mer nyansert enn det som står i AN.

Det er jo litt underlig at Glimt på et samarbeidsmøte med investorer osv, kommer fram til en konklusjon om at det eneste som kan redde klubben er salg av spillere før 31/1. Skremmende.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Krølle »

Kan selvsagt ikke tvinge de til noe som helst, men det er nå en gang da overgangsvinduet for internasjonale overganger stenger.
Last edited by liverglimt on Tue Jan 13, 2009 12:08 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Knuta »

Krølle wrote:Kan selvsagt ikke tvinge de til noe som helst
Ordet tvinge var selvfølgelig ironisk ment(trodde det var opplagt). Det jeg ville påpeke er at situasjonen virker ganske håpløs, hvis salg innen 31/1 er eneste alternativ.
Som sagt så håper jeg inderlig at Glimt har en reserveplan, hvis ikke så ryker jo lisensen.
Locked