Ernst Pedersen går av

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Ernst Pedersen går av

Post by supahman »

....

Ernst Pedersen fratrer stillingen fra dags dato...

Merkelig og synd!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Glimt1916 »

Bakgrunnen for dette er stor inntektssvikt og at det mot slutten av året ble klart at det går mot et stort underskudd i 2008. Styret og administrasjonen arbeider imidlertid intenst med tiltak for å begrense underskuddet mest mulig.
Nu kjenn æ at æ bli ganske bekymra.......
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Knuta »

Jeg slutter aldri å forundre meg over økonomiansvarlige i idrettsklubber. Finnes det ingen forecast over inntekter/utgifter 2-3 måneder fram i tid. Det er jo merkelig at et økonomisk overslag i oktober, fullstendig er snudd på hodet i desember. Er virkelig styringsparameterene så dårlige i Glimt. Jeg er nesten sjokkert.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Glimt1916 »

Her e det ganske fristende å spekuler fritt, men man får vel bare vent og se ka som kommer ut om dette. Et skikkelig lyskespark av en førjulsgave fra Glimt dette.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

Slik en kan lese det har styret tatt tak i den økonomiske situasjon når denne har kommet fram og at de har lagt ansvaret på direktøren som ble bedt om å fratre sin stilling med øyeblikkelig virkning.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by tjongs »

Overraskende, men utfra pressemeldingen er ting åpenbart ikke slik de burde være, og da må noen ta ansvaret. Forøvrig virker det jo som underskuddet har kommet som lyn fra klar himmel, SÅ overrasket kan de da ikke være over det. Håper virkelig ikke bakgrunnen er noen form for kreativ bokføring, tilliten fra NFF er vel ikke akkurat sterk fra før.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2718
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 86 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Mr Bean »

:shock: Ka i svarte??? Hmmmm...Skeptisk til denne julegaven ja... Som lyn fra klar himmel dette på meg iallefall. :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by liverglimt »

Hvis dette skal få stå som det er og styret ikke går av som en følge av dette så MÅ mere fakta komme på bordet.

Direktøren er styrets mann i det daglige virke. Hvis styret har fått dette som lyn fra klar himmel så må de ta konsekvensen av det og forlate umiddelbart. Da har de heller ikke gjort jobben sin!
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Ernst Pedersen går av

Post by J I P »

Kan Profflisensen ryke på grunn av dette?

Ikke rart at NFF lovde ekstra oppfølging av oss.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Ernst Pedersen går av

Post by XuliX »

dette kom som et sjokk!!

Men lisensen står i fare for 2010.

Trist dag.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

Falch overtar direktørens arbeidsoppgaver, mens Ernst skal jobbe i Glimt til 12.februar. Som ballhenter da, eller??
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Kesseboy »

Betyr dette at vi kan møte opp seinere ...?

Jeg har bare ett ord: Merkelig!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by G-s-enz »

Jævla merkelig,jeg lukte nå ugla i mosen her,men orke ikke komme med nå spekulasjona her,det bringe neppe nå godt,håpe vi får alle fakta på bordet :?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

G-s-enz wrote:håpe vi får alle fakta på bordet :?
Det får du nok aldri.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by G-s-enz »

Nei det holdes sikkert internt :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by tjongs »

Håper det kommer mer opplysninger temmelig snart, spørs om det kommer noe før årsmøtet, men da får man iallefall svar. Utfra hvordan det høres ut akkurat nå (derfor det trengs mer opplysninger), virker det veldig tvilsomt med lisens i 2010. Får bare håpe det ikke er så dramatisk som det høres ut som.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

http://www.ab24.no/content.asp?page=534 ... 2,1&lang=1

Viker som sparken ja....
Benn Eidissen sier til ab24 at de først nå helt på tampen av året er blitt oppmerksom på at underskuddet for 2008 blir svært stort.

- Ja, det blir så stort at vi sammen med Ernst fant ut at dette er den beste løsningen.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by eidurgud »

Faen, dalers - nå irriterer du meg!
- Har dere gitt Ernst Pedersen sparken?
- Nei. Ernst har ikke sagt opp og vi har ikke sagt han opp. Men vi er blitt enig om at det beste for klubben er at han fratrer sin stilling med en gang. Vi vet at dette høres dramatisk ut, men jeg kan si så mye at prosessen forut for denne avgangen har vært tung, men god for klubben. Og det er det viktigste.
Han har da faenmeg ikke fått sparken, det står svart på hvitt i din egen lekeavis!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by tomath »

Men hvis han ikke har sagt opp og har blitt sagt opp, hva står igjen da? Kontrakten går ut og blir ikke fornyet? Det virker i hvert fall som han i realiteten har fått sparken, men kanskje ikke på papiret.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Ernst Pedersen går av

Post by dalers »

alt er oppe til tolkning. Jeg tror da verken på det som står svart på hvitt eller det en kan lese mellom linjene. Å bli bedt om å fratre sin stilling fordi det er det beste for klubben kan sikkert kalles så mangt. Jeg kaller det.... ja nettopp
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by tjongs »

Han har vel fått sparken, på samme måte som en trener får sparken. Man "blir enig" om å avslutte arbeidsforholdet. Om han har fått sparken, eller har trukket seg er uansett temmelig uinteressant. Det som er interessant er årsaken og konsekvensene.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Hvis dette skal få stå som det er og styret ikke går av som en følge av dette så MÅ mere fakta komme på bordet.

Direktøren er styrets mann i det daglige virke. Hvis styret har fått dette som lyn fra klar himmel så må de ta konsekvensen av det og forlate umiddelbart. Da har de heller ikke gjort jobben sin!
Dette er i beste fall unyansert Liverglimt! Hvis styret får dette som lyn fra klar himmel, så er det nettopp direktøren som enten har holdt tilbake informasjon eller ikke hatt kontroll nok til å avlevere korrekt informasjon til styret. Konsekvensen av dette er uansett at direktøren må ta sin hatt og gå, slik det er skjedd her.

Styret er avhengig av å kunne stole på den informasjonen de får fra administrasjonen, og har faktisk tatt ansvar ved å tuppe ut direktøren. Dersom styret skal holdes ansvarlig må det komme som en konsekvens av at de faktisk HAR fått informasjon, men enten ikke vært kompetent nok til å forstå den, eller ikke tatt de nødvendige beslutninger på bakgrunn av den informasjonen de har fått.

Sannheten i denne saken er vel ikke usannsynlig sammensatt, men styret rapporterer uansett til årsmøtet, og det kan bli interessant om årsmøtet i Glimt for en gangs skyld vil være i stand til å vise muskler og la det få konsekvenser også for styret dersom det viser seg at de sitter med en del av skylden her (nå skal vel Benn gi seg uansett, så det blir vel neppe så dramatisk).

Og for de som mener Ernst ikke har fått sparken; get a grip! Selvsagt er det det han har. Mer tydelig kan det ikke sies når en direktør fratrer med øyeblikkelig virkning. Det er effekten av at styret må ha uttalt at han ikke lenger har styrets tillit. Det er sånn det fungerer.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 240 times
Been thanked: 115 times

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Wendigo »

Virker noe underlig at det skal komme som en overraskelse nå, min første tanke var å se det i sammenheng med sluttføringen av sponsoravtaleforhandlingene. Nå ville vel ikke de hjulpet så mye på 2008-resultatet, men det ville vel ikke være første gangen noen setter seg på gjerdet og håper på å bli berget av bedre tider senere...

Hvis styret får sjokk i slutten av desember over årsresultatet, så er noe veldig galt. Om dette er styret eller administrasjonens feil blir vanskelig å mene noe fornuftig om uten mere info.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Ernst Pedersen går av

Post by Glimtfan »

Er det fortsatt noen som mener det er feil å kritisere økonomistyringen til ledelsen? :(

At Pedersen og styret er "enig" om at han skal gå, betyr i klartekst at han har fått beskjed om å trekke seg. Jeg er ikke overrasket over denne meldingen, dessverre. Det har vært mange faresignaler rundt økonomiske tiltak, bl.a i forhold til finansiering av spillerkjøp. Jeg håper vi får inn en leder som har skikkelig administrativ bakgrunn og som har mer kunnskap i forhold til økonomi, markedsføring og ledelse.
Locked