Kamptråd Lyn - Bodø/Glimt Søndag 12. September

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Kamptråd Lyn - Bodø/Glimt Søndag 12. September

Post by J I P »

Image

Det ser ut til at mye dreier seg om Europacupen og Besiktas for tiden, men vi skal ikke glemme at på Søndag er det kamp igjen og Lyn er motstander.

For tabellplasseringen vil denne kampen være særdeles viktig. Med tap havner vi igjen nede i sumpa. Med seier er vi oppe i ryggen på LYN og har heng på øvre halvdel av tabellen.

En av Lyn sine nøkkelspillere den siste tiden har vært Jan Derek Sørensen. Nå imponerte han ikke akkurat spesielt mye på Ullevaal i går, men på Lyn har han puttet jevnt. La oss håpe på en blek Jan Derek taklet ut på sidelinja av Kristoffer Paulsen. Deretter vil han skvette unna hver gang Kristoffer nærmer seg.

Ble Tromsø-kampen egentlig en utladning etter europacupkampen? Da må vi ha lov til å tro at den er helt ute av hodet nå slik at fokus er ene og alene på denne kampen og ikke Besiktas.

Resultattips: 1-2
Last edited by J I P on Thu Sep 09, 2004 3:53 pm, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Teve
Posts: 19
Joined: Mon Aug 16, 2004 10:12 am
Location: Trondheim

Post by Teve »

Har stor tro på at Lyn blir slått på Søndagen. Tror Tromsø-kampen var en liten utladning, men nå tror jeg Glimt har full tenning og vinner greit mot Lyn. Tips 1-3
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Stig scorer 1-0 målet. Deretter så sette Ludde inn 2-0, før Titten scorer 3-0 målet som gir alle oss Glimt Fans en deilig søndag :lol: Jan Derek Blir Knust av K.Pulsen
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Er rimelig sikker på at den pausen Glimt har hatt nå, er utrolig viktig. Kampprogrammet før Tromsø-kampen var tett som fy, og det bar spillet åpenbart preg av. I motsetning til TIL-spillerne som hadde god hvile i forkant av kampen, ble Glimt-spillerne hektet av på kondis i løpet av andre omgang. Tipper kampen hadde blitt en helt annen dersom det ikke hadde vært UEFA-cup kamp bare få dager før.

Nå har spillerne igjen fått hvile helt ut, og lagt stressnivået litt ned. Vi kjører over Lyn, det er jeg sikker på!

Og jeg er kjempespent på å se hvordan Titten er tenkt brukt. Hvis Stig holder hele kampen, men Trond Olsen fremdeles er skadet, kan kanskje et spennende alternativ være en litt vridd angrepsrekke med både Titten og Stig sammen på midten, og Ludde på høyre. Tipper at det ville blitt litt kaos hos Lyns midtstoppere da! :)

Runar står jo over, så det åpner for CB i hans posisjon, og han skulle vel ha nok kapasitet til å følge opp angrepene oppover venstresiden. Med både Titten og Stig som oppspillspunkt ville han få nok av anledninger til å vise at han duger som pasningslegger.

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Ja det var faktisk en spennede tanke det der. Titten og stig sammen forran kassa.. det tror jeg kunne blitt veldi bra.. Fordelen med at runar er ute er at vi slipper 4312..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Post by Glimt-fan »

Lyn blir slått 3-0 :wink:
Han får en ball...
User avatar
gull_haar
Posts: 428
Joined: Sat Jun 05, 2004 9:56 pm
Location: Bærum, Gjettum

Post by gull_haar »

Glimt-fan wrote:Lyn blir slått 3-0 :wink:
Trur du må tipp på odsen. Kanskje du bi rik. Dette må jo bare bli slutt resultatet. :wink:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Kampen går på webtv for de av dere som har mulighet for og se det
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Stig Johansen måtte atter en gang kaste inn håndkledet på trening og stiller neppe blant de elleve som møter Lyn på søndag. Trøsten får være at Trond Olsen er klar.

Det begynner å bli en stygg uvane, men Stig klarte ikke å fullføre treningen i dag. Det betyr at han er svært tvilsom mot Lyn på søndag. Det er igjen en muskelstrekk i låret som plager ham, slik at verken løp eller skudd sitter som det skal.

Derimot er Trond Olsen klar etter å ha fått et kraftig overtråkk på U-21 samlingen denne uken. Trond trente for fullt i dag og anser seg som 100 % restituert.

Dermed tror vi laget blir slik: Horn, Paulsen-Kjølner-Hansen-Halvorsen, Hanssen-Theting-Berg, Bjørkan- Olsen-Ludvigsen.

Kilde Glimt.no
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Flotters at Trond Olsen er med i troppen!!! Men Stig er jo lite heldig med omstendighetene. Hmm. Spennende blir det vel uansett.

Nå som VIF har banket RBK sønder og sammen lar jeg alle muligheter stå åpne foran morgendagens kamp...
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Post by Sulliken »

Bateman26 wrote: Dermed tror vi laget blir slik: Horn, Paulsen-Kjølner-Hansen-Halvorsen, Hanssen-Theting-Berg, Bjørkan- Olsen-Ludvigsen.

Kilde Glimt.no
Går ut i fra at det er C. Berg du mener. Runar soner jo karantene for det håpløse kortet han fikk mot TIL. hadde lyst å sette skuddpremie på dommeren der... :evil:

Råstad er jo og tilbake etter operasjonen.. kanskje han dukker opp på banen igjen i løpet av kampen.

Litt spennende er det at både oddsen og osloavisene tipper at Lyn vinner.. Måtte Gud forby!!!

Glimt vinner 1-3.

0-1 Olsen, 1-1 Derek, 1-2 C. Berg, og mens lyn angriper som gale for å få en utligning, kontrer glimt i det 83 minutt og Ludde fastsetter 1-3.

Nevnte jeg at jeg er synsk?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Flott vær i Oslo i dag.
Overskyet, rundt 16 grader med gløtt av sol.
Alt ligger til rette for å banke Lyn igjen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Som alltid er jeg usikker før kampstart. Det Glimt viste i Tromsø var rett og slett begredelig. Noe har å gjøre med formasjonene fordi Stig ikke spilte og Chr. Berg ble løpende rundt i ingenmannsland. I hvert fall hadde ikke Glimt noen spiss i den kampen.

Jeg håper Stig kan spille en halvtime i dag. Runar Berg er ute. Chr. Berg tar sikkert hans plass og det passer Chr. bedre. Og spiller Olsen? Og hva kan vi vente av Titten? Her er det mange usikkerhetsmomenter.
Masinga
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

Nei, jeg må si meg sagtens ening der, Masinga. Vet ikke helt hvordan dette kommer til å gå. Jeg har ikke fått den godfølelsen i magen enda. Hmm, tror derimot jeg brygger på mageknip. Som vil forverre seg kraftig i takt med alle kakene jeg skal spise i kveld. Og til sist vet jeg ikke om jeg har vondt i magen på grunn av kakene eller kampnervene... :? Hva skal man tro? Jeg vet sannelig ikke, jeg.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Ifølge glimt.no spiller Olsen, Stig er litt mere usikker men regner med at han får sine vanlige tjue - tredve minutter og etter det blir det nok Titten som får sin deby. Titten har allerede skåret to mål i gult for b laget så han kan skåre i gult også
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
El Cid
Posts: 1094
Joined: Tue Mar 02, 2004 7:49 pm
Location: Oslo, Bjølsen Valsemølle

Post by El Cid »

Vi får iallefall en bra plassering på Ullevaal, "mitt" lag har vunnet alle kampene jeg har sett fra høyre nedre del av Norsk Tipping tribuna, så lover bra dette! =)
Bor du på Østlandet? Bli medlem du også!
http://www.glimtsupporter.com
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Hvor i all verden er Titten? Det ser jo ikke ut til at han er med i troppen til Oslo, iallfall i følge VG og Nettavisen!

Noen som vet hvorfor?


Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Post by Los-Loco »

0-0 til pause, ikke så mye å skryte av så langt. Men 3 poeng er viktigst, har ingen behov for stilkarakter i dag, så lenge Glimt putter minst ett mer enn Lyn!

Los-Loco har talt!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Der var det 1-0 til lyn....
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Og C.B spiller Råttent for ente gang!!!!! Hva skal til for og få han på benken???? Jeg er så drittlei av dette. På tide og inndra klippekortet!! Vært bedre og hentet inn en unggutt istedet!! :evil:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Synes det er relevant å stille spørsmålstegn ved bruken av Christian Berg. I form en meget god spiller, men han har åpnebart ikke vært i form etter skaden. Synes det blir litt feil at Tom Høgli, som nesten uten unntak har vært positiv når han har fått sjansen, ikke får sjansen når Runar er ute.

Ellers er det rett og slett tragisk at vi ikke har annet enn Brekke og Steinbakk å kaste innpå når vi skal bytte i angrepsrekka...
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Hærregud for en elendig kamp av glimt det nytter ikke og ligge bakpå så lenge for så å prøve og avgjøre det når det 5 min igjen
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Trapattoni wrote:Synes det er relevant å stille spørsmålstegn ved bruken av Christian Berg. I form en meget god spiller, men han har åpnebart ikke vært i form etter skaden. Synes det blir litt feil at Tom Høgli, som nesten uten unntak har vært positiv når han har fått sjansen, ikke får sjansen når Runar er ute.

Ellers er det rett og slett tragisk at vi ikke har annet enn Brekke og Steinbakk å kaste innpå når vi skal bytte i angrepsrekka...
Kunne ikke vært mer enig. Tom Høgli har vært God i de kampene han har fått prøve seg. En C.B ute av form trenger vi ikke :!:
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Med CB og Råstad som ikke er i form eller mangler kamptrening er det ikke rart at alle ballene ble skutt over midtbaneleddet. Tror nesten de måtte bli slitne i nakken av og se opp i lufta etter ballen.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Post by Nokia »

Bateman26 wrote:Med CB og Råstad som ikke er i form eller mangler kamptrening er det ikke rart at alle ballene ble skutt over midtbaneleddet. Tror nesten de måtte bli slitne i nakken av og se opp i lufta etter ballen.
så du kampen?? Hvorfor gikk stian av?
Post Reply