Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by PEMA »

Janco wrote:Nå kan vi jo håpe på hat-trick av Sakk :wink:
Du må stille opp i NRK sitt nye humortalentshow, der Harald Eia og Trond Viggo Torgersen er dommere.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Nokia »

Banii wrote:Postordre-"Belgieren" vår virker helt ubrukelig og er jo mildt sakt en "hot potato".

Gi Oduro litt tid så skal du se at han blir en Hit!! :glimt
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Banii »

Mulig, mulig.

Theting har dog bevist at han må deporteres.
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Får tro Alo er på plass til neste kamp. Jeg er veldig bekymra over både intensitet og ikke minst pasningskvaliteten.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Larsen »

Det blir for teit å plukke ut Theting som den som er skyldig i tapet, da leter man bare etter en syndebukk fremfor å innse at bortimot hele laget slet i dag.

Vi møter et lag som løper mer, er raskere og mer teknisk enn oss. Det merkes at vi har et av ligaens eldste lag for vi er aldri i nærheten av å flytte føttern like raskt som Molde. Runar var knappest involvert i kampen for å ta et eksempel. Selv CB kunne ikke gjøre noe i dag og var vel kjørt allerede i første omgangen av all løpingen når Glimt rotet bort ballen.

Forfærdelige saker rett og slett.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Larsen »

Forøvrig synes jeg det er litt rart at Konradsen blir satt inn når Ludde går ut, jeg er selvsagt glad for at han får sjansen for han er en talentfull ungutt men jeg synes ikke han kommer til sin rett på kanten. Vi hadde fått mer ut av at belgieren ble brukt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Ikke Thetings feil at vi taper, han er vel så vidt jeg kan se ikke i nærheten av noen av målene til Molde. Men han gjør en dårligere kamp enn sist. Jeg tror ikke han er mannen å bruke på stopperplass. Da kunne han sikkert gjort seg bedre på indreløperplass, for Thomas Rønning mangla pondus i dga.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Knuta »

Kampen minnte meg om Sparta - Glimt for 2 år siden. Greit nok at Theting spiller elendig, men at Mounir, Forko, TR, Runar og Derek var helt elendige i dag bekymrer meg enda mer. Ikke en eneste gang klarte Mounir å bryte foran Molde-spilleren på Molde's venstrekant. I det hele tatt virket det som om Glimt ikke var klare til kamp. Merkelig og betenkelig at Molde scorer på 3 dødballer.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by MhepA »

Vi kommer til å ligge på nedrykk etter denne runden.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Nokia
Posts: 3759
Joined: Sun Feb 22, 2004 2:54 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Nokia »

Bare for å presisere, Theting var langt fra den eneste som sviktet og er ikke alene med ansvar for dagens tap. Det jeg derimot sier er at Theting holder Adecco standard som stopper!!! Resten av laget svikter på intensitet, tøffhet, teknikk, fotballforståelse osv....

De røde lampene må på allerede nå. Sikkert noen som vil si at det er å rope varsko tidlig, jeg mener at man allerede nå ser en tendens som man må jobber hardt for å snu snarest! :twisted:
Skogmo
Posts: 15
Joined: Mon May 05, 2008 12:05 am
Contact:

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Skogmo »

Ikke for å være medgangsupporter, men inni i H kor dårlig glimt spilte i dag..

3 mål mot på 3 dødballer..sier bare litt om forsvaret til glimt. Taper heade duell 2 mot 1.
Når man først får et dødball mål mot, må man unngå dette i senere situasjoner.

reis hjem og tren på dødballer.

Ikke rart hamoud ikke er på landslaget. Elendig spilt i 2 kamper nå. Feilpasninger på feilpasninger.

Thomas Rønning spilte ekstremt dårlig i dag.

Nei, nok negativ prat.... satan og,,,
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by BoForPres »

Theting og T. Rønning må benkes neste kamp. Rønning spring som vanlig, men er CP med ballen. Theting hmm..
Hvorfor spiller Theting??? Hva har han som skal tilsi at han forsvarer en plass på laget? Fart? Nei! Hodestyrke? Njei..

Få inn Konradsen for Rønning og Alo for Theting!

Bare spilt 2 kamper, men grep må gjøres. Må ha seier neste hvis ikke frykter jeg for selvtilliten og en tøff sesong.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Champ »

Ut med Theting og inn med Sakk på stopperplass til neste kamp. Theting holder jo knapt 2 div nivå!! Skal ikke legge all skyld på Theting, for hele laget sviktet i dag. Men han MÅ ut i neste kamp. Kåre har virkelig mye å ta tak i til neste kamp.
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Banii »

savner birkir :(
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
protrainerxt
Posts: 35
Joined: Wed Aug 17, 2005 10:06 pm

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by protrainerxt »

Til BoForPres.

Hvorfor spiller Theting, sier du. Han har hatt 110% tillitt i ALLE klubbene han har vært i, og sågar bært kapteinsbindet i alle klubbene. Det er bemerkelsesverdig å lese at du sitter her inne på et forum og mener å vite bedre enn hva Kåre og trenerteamet bør gjøre av taktiske disposisjoner. Kåre vet best, han følger guttene dag ut og dag inn på feltet. Han vet vel da best om Theting bør velges fremfor Alo eller omvendt. Men du har helt rett i at det Theting har vist i de to første kampene, er grunn nok til å kunne så tvil om Theting er ferdig på dette nivået. Men om Kåre nå velger Theting fra start neste kamp, så er det garantert på grunn av at det ikke finnes bedre alternativ pr.dags dato. Det kan vi jo også mene er betenkelig, i aller høyeste grad. Stallen er for tynn, ja jeg vil si syltynn.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

Med unntak av Trond Olsen var dette akkurat det samme laget som slo Rosenborg 3-1 på Lerkendal for under et halvt år siden. Problemet ligger ikke i utgangspunktet i spillerkvalitetene, men de mentale kvalitetene og tenningsnivået hos spillerene. Samtlige spillere er giddalaus og ukonsenterte kampen gjennom. Ingen kjemping om andreballer, en utrolig passiv holdning hos enkelte spillere i forsvaret (Forko, Theting) og total mangel på evne til å sette preg på kampen, det siste gjaldt spesielt midtbanerekka. Når man slipper inn idiotmål på dødball imot er det tegn på at man må lære seg å holde fokus på motstanderenes plassering og løp i feltet. Håper de jobber knallhardt på dødball mot og konsentrasjon/tenning til neste helg!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by tjongs »

Dette var begredelige saker, ikke så mye mer å si enn det. Nå har vi to hjemmekamper på rad, og der bør vi ta minimum 4 poeng, ellers havner vi skikkelig i sumpa fra start. Havner vi blir det tungt å finne flyten, noe vi trenger å finne for å holde oss trygt unna den verste nedrykksstriden.

Idag tror jeg ikke Glimt hadde slått Raufoss for å si det slik, synes ikke Molde var så fantastisk gode akkurat, men de fikk jo utrolig lett match da. Defensiv dødball bør det kanskje trenes litt på.....

To uker i helvete nå...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by eidurgud »

Ikke den værste sangen Tungtvann har produsert.. :wink:
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Knuta »

Opp med hodet folkens, med seier hjemme over Lyn i neste kamp er vi ajour med fjoråret. Det kommer 2-3 slike drittkamper kamper hvert år, nå er den første unnagjort, vi kommer til å møte en ultratent og hevntørstig gjeng i neste kamp. Sann mine ord.
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by -list »

Neste vinner vi ;)
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Mendi »

Ikke noe stor kamp av Glimt, men jeg sitter med en følelse av at vi møtte veldig god motstand i dag. Molde kan være medaljekandidater med det laget der.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by T1N av KT »

Jeg snakket litt med Runar Berg etter kampen. Han kunne fortelle at Molde var vanskelige å spille mot. Han var spesielt imponert over El Hadji Maktar Thione. Han var i det umulige hjørnet. Han tror at det vil være flere lag som vil slite mot Molde, og han lovde at Bodø/Glimt kommer sterkere tilbake.
Så, vær med godt mot, venner fra nord!
-Hilsen Øystein- En simpel kratter.
krattet tifo
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by FSHelgeland »

Det var en fortjent Molde-seier, de trillet jo ball i hatt med oss, men uansett hvor fortjent det var. Så er det meget skuffende at de får slippe så lett til på dødball, her var det dessverre flere av de bak som ikke gjorde jobben sin.
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Nå som man har fått kampen litt på edruelig avstand så er det vel på tide å komme med noen små betrakninger:

Vi slet med tempo, det gjaldt alle mann alle, og vi klarte ikke å kamuflere det slik som vi klarte i fjor.(første bortekamp i fjor tapte vi 2-0 hvor målene kom de siste 10 min). Londak gjør mye rart, men også det han skal gjøre. Mounir blir til tider usynlig, men det er fordi at man ikke klarer å etablere ett passninsspill som varer i mer enn tre trekk. Theting og Rønning har en dårlig dag på jobben, er litt for redde for å støte. Dog får sistnevnte ett lite pluss for skåring. Forko har heller ikke den beste dagen på jobben sin, men klarer å ta unna deler at det som kommer i mot han.
T. Rønning sliter og løper, men blir aldri venn med ballen. CB gjør det han skal gjøre, men hvor er alternativene hans når det gjelder passninger? RB prøver, men hadde lagt børsa hjemme idag. Ludde er faktisk positiv de ti minuttene han er på, og inn kommer Konradsen som gjør en sånn der jobb. Ikke ille, men heller ikke det supre. Martins river og sliter, men mister ballen fordi han blir alt for alene på topp. JDS prøver, men får ikke rytmen til å stemme. Alt i alt virker det som om vi var uvenner med ballen, og spilte derfor molde gode.

Min høyst subjektive vurdering etter kampen er at Molde sin keeper skulle ha hatt rødt kort for takling som bakerste mann, men det er nå så. Heller ikke mannen i sort hadde sin beste dag på jobben i går, men det påvirket ikke oss i noen retning.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: Molde FK - Bodø/Glimt Søn 22. mar 2009 kl. 18:00

Post by Sulliken »

Vel den siste statementen der er jeg ikke 100% enig i, boombadila.

Jeg mener frisparket som førte til 2-0 aldri skulle vært frispark. Theting står i ro og blir løpt på. I Håndball kalles det brøyt. Dette i tillegg til at Jan-Kjell Larsen burde ha vært utvist er to situasjoner som kunne ha ført til et annet resultat.. Selv om jeg tviler.

Utrolig fortjent tap, og det var pinlig å være Glimt-supporter i går. La oss håpe på to strake hjemmeseire før vi heier frem årets første borteseier i Sandefjord :)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply