Tabellen 2004. Mitt tips!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Tabellen 2004. Mitt tips!

Post by Masinga »

Sånn for skam skyld vil også jeg komme med mitt tips slik jeg ser situasjonen sånn en måned før seriestart. Til grunn legger jeg først og fremst spillertroppene, trenerne og hvem som evt. har talenter som vil slå til i år. Det er ørsmå marginer og serien kommer helt sikkert til å bli jevn.

1. RBK. Umulig å tippe noe annet. Den dagen RBK blir detronisert vil komme som en overraskelse på alle. By Rise er en bedre trener enn Hareide og vil føre arven videre.

2. Viking. Kanskje litt dristig. Treneren har ikke bevist noe på høyt plan. Men jeg tror Viking vil få en voldsom opptur med det nye stadionet i Jåttåvågen. Blir et av landets aller fineste anlegg og publikum vil strømme til. Har ellers mange gode spillere.

3. Glimt. Også dette dristig. Egentlig liker jeg ikke å tippe mitt favorittlag så høyt oppe. Jeg vet nedturen kan bli stor. Men Glimt har flust av rutine i laget. Holder spillerne seg skadefrie, vil det bare være dårlig innstilling som kan frata Glimt en ny topplassering. Gåre er en av landets beste trenere!

4. Lillestrøm. Luringen Arne Erlandsen ser ut til å ha tillit igjen blant spillerne. Bjarmann er ute og er vanskelig å erstatte. Spillerstallen er styrket og LSK får alltid frem talenter fra Romeriket.

5. Brann. Har også styrket stallen, men vil de nye blomstre i Bergen? Brann er svært avhengig av Kvisvik og Olofinjana. Og hvor god trener er egentlig Mjelde?

6. Odd. Bra stall, men holder treneren mål? Og når begynner Odd å vinne bortekamper?

7. Stabæk. I mangel av noe bedre plasserer jeg Bærumslaget her. Jeg tror treneren er god, men motoren i laget Martin Andresen er borte. Danske Mads Jørgensen erstatter ikke ham i en håndvending.

8. Tromsø. Høgmo er en smart trener og TIl har uten tvil talenter som venter å få ut potensialet. Litt for mange oldiser på midtbanen trekker ned.

9. Fredrikstad. Ikke la dere lure av resultatene i treningskampene! Når serien starter kommer publikum, lagets 12. spiller. Og Eggen er sønn av sin far.

10. Sogndal. Litt for mange spillere har forsvunnet. Klarer talentklubben å erstatte disse i år? Neppe.

11. Vålerenga. Masse trøkk rundt laget, men jeg klarer ikke å se de store stjernene. Og Rekdal tror jeg er litt for gravalvorlig og dårlig til å motivere. Ny, trøblete sesong.

12. Lyn. Mange store ord og vyer fra fagforeningspampen Morgan Andersen. Holder ikke når alvoret starter. Også usikker på treneren. Jan Derek Sørensen er bra. Men denne Hansen fra Tromsø er og forblir et uromoment.

13. Molde. Nedturen fortsetter med Odd Berg. Kan snart ikke flyte lenger på gammel storhet.

14. Ham-Kam. Kan ikke se at troppen er god nok selv om treneren er bra og ambisiøs.
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Prøver å sette opp en liste jeg også.

1.RBK. Vanskelig å se for seg at ikke de skal vinne igjen, er usikker på By Rise som trener...men det hindrer nok ikke at RBK vinner igjen.

2. Brann. Har fått flere gode forsterkninger, tror det blir en veldig god sesong på Brann.

3. Glimt. Kontinuitet er et pluss, ikke så stor gjennomtrekk av spillere som andre lag.

4. Viking. Godt lag, har litt sansen for Viking.

5.Tromsø. Kommer til å vise at de er mye bedre enn det de viste i fjor. Detter tror jeg dessuten blir Morten Gamst Pedersen`s år.

6. ODD. Bra stall, grei sesong.

7: Vålerenga. Hadde egentlig tenkt å tippe enga litt høyere, men jeg er overbevist om at Runar Normann kommer til å lage trøbbel....Har sikret seg Gashi som bare blir bedre og bedre. Brocken så ut som en veldig solid forsterkning mot Newcastle. Flere andre forsterkninger som kan slå til iår. Ser ikke bort fra at de havner mye høyere om Rekdal klarer å kontrollere Normann.

8. Lillestrøm. Bjarmann kommer til å savnes, har ikke den største troen på LSK...dessuten er det forhåpentligvis slutt på at de har klippekort på poeng mot Glimt.

9. Stabæk. Andresen borte...det kommer til å merkes.

10. Sogndal. Mistet flere gode spillere, fått inn et par gode spillere men neppe nok til å erstatte de som dro.


11. Molde. Nedturen fortsetter.

12. Ham-Kam. Eliteserien blir tøffere og tøffere. Det kommer de nyopprykkete lagene til å merke.

13. LYN. Stor gjennomtrekk av spillere, aner ikke hva de nye står for men jeg tror ikke dette kan være positivt. Se etter Morgan Andersen i avisene når serien begynner, tror han kommer til å lage mye forstyrrende støy for Lyn.


14. Fredrikstad. Mye entusiasme uten at jeg tror det hjelper, tror det blir som med Aafk i fjor.



Et par kommentarer til slutt:

Flere lag har forsterket med spillere jeg aldri har hørt om før, synes det er veldig vanskelig å vurdere lagene i år.
Aner jo ikke om disse blir forsterkninger eller ikke, ser ikke bort fra at flere kan ha gjort veldig gode signeringer. Videre er det jo enda ting som kan skje før seriestart som endrer mitt syn på hvordan tabellen blir seende ut.
Fullt mulig at jeg revurderer mine valg...dessuten er jeg svært dårlig til å tippe tabeller :D
Kakemonsteret
Posts: 533
Joined: Sat Feb 21, 2004 2:00 am
Location: Mørkved

Post by Kakemonsteret »

Min Tabell tippeligaen 2004:

1. Rosenborg -Spiller på penger, kjøper vekk alle farlige motstandere som vanlig. Ingen har sjans å slå dem.

2. Stabæk -Ligger å lurer, gått en plass opp de to siste sesongene og har etablert seg som et stabilt lag.

3. Fredrikstad -Tror folket fra plankebyen er litt sleipe, og gjør nesten det samme som glimt gjorde i 93. Jokere i Ringberg og han svensken med ei arm.

4. LSK -Mange spennende kjøp i sommer, så i treningskampen mot Glimt at de har et spennende kantspill, og kan hevde seg i år.

5. Glimt -Samme stall som i fjor, men tror nivået på TL blir høyere i år og glimt har ikke mer enn ett middels lag. Kan komme lengre opp hvis vi lager litt mer framover, og forsvaret spiller bedre enn i treningskampene.

6. Brann -Noen spennende forsterkninger, ikke mer enn et middels lag.

7. Lyn - Også hentet inn noen merkelige forsterkninger, men det gjorde de i fjor også...

8. Viking -Ikke stabil nok til å hevde seg, kan overasske hvis Nevland og Hangeland klarer å motivere resten av laget.

9. VIF -For lite effektiv, enkelt å greit.

10. Molde -For mange svensker...

11. Sogndal -Berger seg akkurat, solgte Ystaas til brann som kanskje var deres mest spennende talent. Veldig avhengig av at Bolseth og Stadheim presterer.

12. Odd -Virker som de er på en nedtur, Holtan holder ikke mål, og er for dårlige frempå. Van Ankeren var en stabil joker som var relativt viktig i Skien, nå ligger det offensive ansvaret på talentet Hoff, som er meget variabel i prestasjonene

13. Ham-Kam -For dårlig stall, er liksom det laget som skal ligge å vippe mellom TL og 1.div.

14. Tromsø -Når spillerne ikke orker å prøve engang så bærer det rett ned. Alt for god selvtillitt i forhold til prestasjoner, kom dere vekk fra tippeligaen :)
-<@Arte Et Labore@>-
Post Reply