Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Glimtisør
Posts: 372
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:19 pm
Location: Hele Østlandet
Contact:

Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Glimtisør »

--- http://www.facebook.com/Glimtisor -------
På Østlandet? Bli med oss på tur til Glimts bortekamper
------ http://www.glimtsupporter.com --------
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Knuta »

Hvordan skal Glimt få poeng i denne kampen?. Glimt har i år hatt en totalt forvirret forsvar, de behøver ikke press på seg en gang for å ha horrible avklaringer. Regner med at LYN setter inn en voldsomt press fra start, og jeg gruer meg og har ikke nerver til å se kampen. Poeng til Glimt i denne kampen er for meg en enorm bonus.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Novi »

Per nå er vel oddsen rimelig høy på Glimt. I Lyn ser vi en trener som skjønner alvoret (ikke det at han vet hvordan han skal takle det, men han har hvertfall skjønt det), og spillere som VIL hjelpe Lyn. Irriterer meg at Bent Inge sier at kampen ikke er veldig viktig, og at det viktigste er å holde kontakt med lagene over oss. Vel, newsflash, den kontakten blir aldri bedre av å gå på tap. Og høyst sannsynlig vil vi etter neste runde være på bunn, 1 poeng bak Lyn og muligens 6 poeng opp til kvalik. Lyn var bedre enn oss her, og vi har vel ikke akkurat kjempegod erfaring med å møte dem på Ullevål heller.

Novi,
som venter på nok et tap pga dårlige dommeravgjørelser...
Una mas cerveza.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Johansen »

Kjetil Sælen som dømmer faktisk
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Mendi »

Hva i all verden hjelper det å skjønne alvoret...?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Novi »

Fordi det er en motivasjonsfaktor for spillerne? For meg, som ikke følger Lyn spesielt, virker det som om laget er veldig innstilt på å komme seg ut av knipa, og vet at det må begynne med seier i neste runde. Jeg vet selvsagt ikke hva Kåre foretar seg på treningsfeltet, men å komme med en klisje om at alle kamper er viktige på dette tidspunktet tyder vel ikke på at det er en fandenivoldsk innstilling vi får se hos de gulkledde. Har selvsagt håpet, men ikke mye som tyder på det p.t.
Una mas cerveza.
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by BBM08BG »

Enig. At Glimt taper og kan rykke ned er så sin sak, men den likegyldigheten som prger laget og spesielt stjerno, den er skremmende.
Last edited by liverglimt on Tue Jul 07, 2009 7:35 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av OVENSTÅENDE innlegg!
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
User avatar
BBM08BG
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:09 am

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by BBM08BG »

Mendi wrote:Hva i all verden hjelper det å skjønne alvoret...?
Fordi hvis du ikke innser at du har et problem så grier du som oftest heller ikke å løse det. En alkoholiker kan ikke hjlpes dersom ikke han selv satertr med å innse/innrømme at han har et problem.

Så dersom ikke Glimt skjønner alvoret, gjør de heller ikke de riktige tingene rundt det heller.

Tror dessverre din holdning er gjengs for mesterparten av laget også.
Glimt - Nord Norges første og eneste stolthet.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Sven-Rune »

På en annen side kan Kentas uttalelse også bety at når Lyn har tapt for Glimt på søndag faller all motivasjon både hos spillere og trener. Da er det i allefall på tide for Kenta å ta sin hatt og gå...

At Glimt og Lyn er ille ute er sikkert, men det hviler nå fortsatt ikke på denne ene kampen....-dog må poengene komme snart hvis man skal overleve i tippeligaen.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Mendi »

Jeg har til gode å se at krisemaksimering noen gang har fått mennesker til å prestere bedre. Da har jeg mer tro på en positiv innstilling med fokus på bedring i prestasjoner, slik Glimt sine trenere gjør for tiden. Jeg foreslår at vi innser at arbeidsforholdene er mildt sagt dårlige og heller fortsetter å dra i samme retning. Jeg håper vi slipper å se Glimtsupportere som driter seg ut på samme måte som Lyn sine såkalte supportere, selv om jeg er enig i at Kenta neppe er rett mann. Kenta sitt utspill foran kampen mot Glimt er en desperat handling som neppe fører til annet enn at spillerne skjelver i buksa, noe som sjelden er bra for prestasjonen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Tja...."kniven på strupen"-følelsen kan gi uante mobiliseringevner. Husker Glimt dro fram det beste i seg når de måtte vinne mot Moss hjemme og Start borte i 2002. Da hadde man ett poeng på de fem foregående kampene. Glimt vant begge kampene med totalt 5-0 i målscore.
Det er jo selvsagt ikke siste mulighet enda, men utrolig negativt å starte ferien med å ligge på desidert sisteplass og at på til vite at man har tapt for bunnlaget, som den første for sesongen på deres hjemmebane.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Kesseboy »

Kvaliken mot Kongsvinger? Kvaliken mot Odd? Glimt har i sin stall en del eldre spillere som har vist før at de presterer veldig godt under press. Men jeg skjønner jo at det kan oppleves som "kvitt eller dobbelt" å utsette spillerne for noe sånt formidabelt stress.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Mendi »

Jeg er med på tankegangen, men jeg vil hevde at ingen av de nevnte eksemplene var effekter av krisemaksimering. Den hadde kommet lenge før de nevnte kampene, og effekten var tap etter tap. Man var forbi stadiet for krisemaksimering og i en situasjon der alle krefter ble fokusert på å dra i samme retning, man tok seg sammen og løftet seg fra krisemaksimeringen. Thiagos berømte utfall mot en journalist i forkant av kvalik-kampene var en reaksjon mot krisemaksimeringen som da pågikk, spillerne var i en helt annen modus enn omgivelsene. Sterkt gjort av trenerne og øvrige i apparatet rundt laget å stenge ute det hylekoret som pågikk, jeg håper Kåre og Stjerno klarer det samme.

Jeg minner om at trenernes hode ble krevd på et fat i forkant av kvaliken mot Odd. Det er et eksempel på alt det irrasjonelle som foregår blant eksponentene for hylekoret.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Vegard »

Sven-Rune wrote:På en annen side kan Kentas uttalelse også bety at når Lyn har tapt for Glimt på søndag faller all motivasjon både hos spillere og trener. Da er det i allefall på tide for Kenta å ta sin hatt og gå...
Enig. Dette er høyt spill av Kenta. Vinner Lyn, vil Kentas "ultimatum" sikkert gi motivasjon. Taper de, har de en trener som har erklært at slaget er tapt, 12 kamper før slutt.

Taper Glimt, mener jeg slaget ABSOLUTT IKKE ER TAPT, da bør laget kjempe for kvalikplassen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Novi »

Er jo ikke snakk om å kapitulere etter et eventuelt tap. Ingen er så tette i pappen at de ikke skjønner at det er mer enn teoretisk mulig å ta igjen lagene over etter et eventuelt tap.

Men det jeg etterlyser er en innstilling om at det nå faktisk er et press på laget, og at man nå står samlet i å dra oss opp av sumpa.

Hvordan kan Glimt forvente at folk skal komme på Aspmyra når de selv ikke viser at de innser det som har vært klinkende klart for hele Bodø i en måned?
Una mas cerveza.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Mendi »

Novi wrote:Hvordan kan Glimt forvente at folk skal komme på Aspmyra når de selv ikke viser at de innser det som har vært klinkende klart for hele Bodø i en måned?
Jeg synes nå de viser det ganske tydelig. Etter de katastrofale kampene med 0-4 og tapet mot Alta har de reist seg. Mot Molde var innsatsen bra, men vi møtte et svært godt lag og ble hardt straffet.

Det kan jo ikke være slik at ledelsen i klubben skal måtte gå ut i lokalmedia og minne Bodø-folket om hvor viktig kampene er. Jeg tror ikke vi trenger å være i tvil om at de som er innvolvert i Glimt skjønner dette best av alle.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by J I P »

Lyn fokuserer stadig på søndagens kamp som en skjebnekamp - noe jeg ganske sikker på er for Kentas trenerjobb.
Lyn er en magisk klubb

Og Per Verner sier fornuftig nok at denne kampen alene er ikke avgjørende - noe som stemmer godt det da - da plassen blir ikke berget bare med seier over Lyn.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Larsen »

Supersøndag!

Søndag 12. ligger det an til en skikkelig supersøndag på Aspmyra Stadion. Klokken 15:30 møter Glimt 2 Lillehammer til dyst i 2. divisjon. Klokken 18:00 viser vi Tippeligakampen mellom FC Lyn Oslo og Bodø/Glimt i vår pub på Aspmyra. Gratis inngang!

Vet ikke med det dere, men det frister å få med seg Glimt 2 :)
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Vegard »

Bergersen får karantene. Tabelljumboen mister også Theodor Elmar Bjarnason som fikk rødt kort i gårdagens cupkamp.

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 144579.ece
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Larsen »

Vg skriver:
Glimt må sannsynligvis klare seg uten Thiago Martins, Willis Forko, Daniel Stensland og Thomas Rønning.
Hva skjer? Dette har ikke jeg fått med meg.....
User avatar
Crazy horse
Posts: 8283
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Crazy horse »

Tolket det slik at noen av dem skulle testes i løpet av fredag og at det var usikkert om de kunne spille.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by MhepA »

Aiaiai... Uten Martins og Stensland blir det tap.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Boombadila »

Troppen som er med på tur.


ut fra dette så ville jeg ha satt opp følgende:

Londak
Mounir-PVR-JLB/ALO-Forko
Konradsen-CB-TR
Ludde-Stig-Oduro.

men det blir vel dette antar jeg:

Londak
Mounir-PVR-JLB-Forko
RB-CB-Konradsen
JDS-Stig-Ludde
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by Larsen »

Kjedelig at Stensland og Thiago ikke er med, kan ikke tro at Oduro vrakes for da er det ingen fart fremme i det hele tatt.

Konradsen -CB-TR er forøvrig en midtbane jeg kan støtte opp om.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Lyn-Bodø/Glimt Søndag 12 Juli klokken 18.00

Post by G-s-enz »

Hurra Jan-Derek fra start,prestere han ikke i dag miste jeg all trua på han :)

Godt å se at Konradsen får ny tillit:) Håpe han er bankers som bare juling resten av sesongen :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply