Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Josse »

Image

(Klokkeslettet på denne kampen kan forandres, siden det ikke er valgt TV-kamper ut for denne serierunden enda.)


Kampfakta og statistikk kommer senere.

Diskuter kampen her!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by FSHelgeland »

Denne er da åpnet
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Knuta »

D-dagen for Glimt. Nå får vi se om Glimt har det som skal til for i det minste å klare uavgjort. Hvis ikke er det nedrykk og laget er ikke godt nok til tippeligaspill. Så enkelt og brutalt er det.
mnorm
Posts: 37
Joined: Sun Jan 04, 2009 11:56 pm
Location: Holmestrand

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by mnorm »

Noen som har den nåverende tabellen uten Lyn så vi vet hvordan vil ligger ann?
RS2-Gti

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by RS2-Gti »

Kampen må spilles med verst tenkelige scenario. Det å redde plassen, for så å miste poengene i en konkurs, for så å rykke det. Det blir for dumt.
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Knuta »

RS2-Gti wrote:Kampen må spilles med verst tenkelige scenario. Det å redde plassen, for så å miste poengene i en konkurs, for så å rykke det. Det blir for dumt.
Nå forstår jeg ikke hva du mener?. Kampen dreier seg om 3 poeng. Med seier eller uavgjort her har Glimt styrket seg veldig i kampen for å overleve. Glimt går ikke konkurs i 2009, men kan teoretisk ikke få lisens i 2010. Går vi konkurs så opphører Glimt som toppklubb, så derfor er det med å miste poeng helt irrelevant.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by FSHelgeland »

Hvis Lyn går overende så vil vi tape stort på det, riktignok mister Aalesund 6 poeng og vi er litt nærmere de(1 poeng bak). Godset har vel bare spilt 1 kamp mot Lyn? Hvertfall så mister de bare 1 poeng og vi er plutselig bak Godset med 2 poeng. Av de andre i bunnen så mister de fleste like mange poeng som oss. VIF og Sandefjord vil miste 4 og 6 poeng men vil likevel være henholdsvis 6 og 7 poeng foran oss. Det positive vil være at vi da vil ha en kamp mindre spilt en Aalesund og Fredrikstad, men vi vinner jo ikke kamper for tiden så vet ikke om det er noen fordel akkurat.Så slik som jeg ser det nå så er det ingen fordel at Lyn går konkurs, med mindre FFK blir trukket poeng for å ha brukt Kasey Werhman ulovlig.

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 150801.ece
Tippeliga 2015
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Mendi »

Hvis ikke vi vinner fotballkamper så rykker vi ned uansett, så det argumentet ser jeg ikke helt relevansen for...

Det er jo en fordel for oss at konkurrentene våre plutselig har bare tre kamper igjen, det kan det vel ikke være noen tvil om.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by J I P »

Image
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by J I P »

Godset med SMS-aksjon for å trekke folk

Hva kan du og jeg og andre gjøre for å få Glimtsupportere ut av sofaen og bortover til Drammen?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by dalers »

Tipper venner av Glimt kjenner sin besøkstid. Kommer de ikke på disse siste 4 kampene så er simpelt hen ikke interessen der. Som i kvalik-kampen i 2004. Rundt 2700 tilskuere i siste og avgjørende kamp hjemme mot KIL. For 5 år siden var det der tallet lå på. Nå ville det nok vært litt større. Kanskje dobbelt så mye. Og DET er et steg i riktig retning.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Knuta »

Litt om lagutak osv. Hvorfor vrakes Konradsen som var Glimt's bestemann mot LSK?. Hvorfor endrer Kåre formasjonen igjen når den fungerte så bra mot LSK?. Hvorfor foretar han så 4 bytter i forhold til den kampen?.
Hvorfor spiller Stensland i en kamp hvor VIF ligger lavt?.
For meg synes det som om Kåre i år skal være så ekstrem taktisk og finurlig at jeg har falt av lasset for lenge siden.
Håper at for en gangs skyld at riktig lag blir tatt ut mot Godset. I en slik kamp er overgangshurtighet ekstrem viktig og Stensland vil her passe perfekt.
Men da tar han vel med Derek som ikke vil passe inn i en slik kamp, nettopp fordi han sinker overgangsspillet.

Mitt forslag til lag ut fra skadesituasjonen i Glimt:
Londak
Mounir - PVR - ALO - Forko
Konradsen - Runar - AH - CB/Theting
Stensland - Martins
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Novi »

Knuta stiller mange spørsmål, og alle har blitt stilt flere ganger tidligere denne sesongen. Ser ut til at flere er uenige med det Kåre foretar seg i spillerdisponeringer, og selv om det ikke er like ille som under Haldorsen (kanskje fordi Kåre prøver nye ting og ikke tviholder på noe som ikke funker?), så er det blitt gjort mye rart.

Veldig mye fungerte mot LSK - ingen stor kamp, men en solid bortekamp som burde gitt 3 poeng. Man vet at Godset er like hyppe på å vinne som LSK var (antakelig mer), og det er ikke utenkelig at en liknende taktikk vil funke. Jeg likte det jeg så av kombinasjonen Martins/Stig, så synd at Stig er ute. Med begge de to på topp har man to å spille på, og begge er god til og holde ballen. Med bare et oppspillspunkt + lette kanter er det relativt enkelt å ta ut oppspillspunktet, samt stoppe kantene (all den tid kantene våre ikke er kjappere og bedre enn det de er).

Jeg syns Knuta's oppstilling er interessant. Det viktigste i disse kommende kampene blir nok å finne de beste relasjonene på midtbanene, og mindre fokus på hvem som er best i akkurat den posisjonen. Om f.eks. Rønning/Ludde funker bedre enn Theting/Ludde, ja så bør Rønning spille.
Una mas cerveza.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Glimtfan »

Denne kampen kan vi ikke tape, da vil vi ha halve kroppen i adeccoligaen. Uavgjort kan vært et godt resultat, så lenger vi vinner hjemmekampene. Godset er habile hjemme, så dette blir tøft.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by MhepA »

En seier ville smakt så utrolig godt
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Masinga »

Strømsgodset er kjempefavoritter i dette oppgjøret. Statistikken på hjemmebane er imponerende og Glimts bortestatistikk desto verre.

Men selvsagt kan vi jo håpe. Håpe at Martins snart leverer varene, håpe at Bjørdal er tilbake i midtforsvaret, håpe at kontringsfotballen snart fungerer, håpe at Glimt ikke går seg fast i sirupen når man ser motstandermålet nærme seg, håpe at SIF får nerver, håpe at Glimt ikke har nerver etc.

Håpe, håpe. Det har skjedd før at Glimt har stått opp som en fugl Føniks av asken.
Masinga
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Vegard »

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by J I P »

Det er faktisk lenge siden jeg har hatt en så god følelse foran en kamp som denne.
Kampen går på kunstgress, vi har statistikken i Drammen på vår side.
De siste utrolige viktige kampene vi hadde på bortebane - kvaliken mot Odd og kampen mot RBK ifjor og kampen mot Lyn i Juli - bevisste at vi kan prestere under press også.

Hvis dokker ikke har tenkt dokker til Marienlyst grunnet tribuneforholdene - så frykt ikke - Godset har satt opp nye ståtribuner i klokkesvingen. Se i GLIS-tråden i supporterforumet for bilder av denne. Og det er fremdeles ledige plasser på Glimtbussen fra Oslo til Drammen i morgen.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Kesseboy »

Glem ikke at Glimt har en egen evne til å skuffe når forholdene ligger til rette for suksess ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Vegard »

Kesseboy wrote:Glem ikke at Glimt har en egen evne til å skuffe når forholdene ligger til rette for suksess ...
Det var forrige helg. Nå gjelder det virkelig, og da bretter de opp ermene og trår til!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Vegard »

Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Snorreth »

ARGH!
Johan er ute mot Godset.
http://www.an.no/glimt/article4620975.ece

Er usikker på om jeg tør å se kampen i morgen. Er kvalm allerede.
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by G-s-enz »

Det bekymre meg faktisk ikke sååå mye,eneste plassen vi kan miste en spiller uten at det må rokeringa til :)

Anyways ligg vi såpass lavt at Alo ikke bli såå avslørt på farta kommer han til å være en killer i lufta og på dødball :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Josse »

er så redd og nervøs før denne kampen at jeg nesten må gå å kaste opp snart :oops:

vær så snill Bodø/Glimt, SLÅ TIL OG TA POENG!
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd Godset-Glimt 3 okt kl 16.00

Post by Ville Lehtinen »

Selvfølgelig skal vi slå TIL, men det er jo ikke før i neste runde :)
Post Reply