Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Josse »

Image

(Klokkeslettet på denne kampen kan forandres, siden det ikke er valgt TV-kamper ut for denne serierunden enda.)


Kampfakta og statistikk kommer senere.

Diskuter kampen her!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by FSHelgeland »

Da er denne åpnet igjen.
Tippeliga 2015
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by tobben »

Ja knappe to uker igjen til nok et "slag" om Nord-Norge.

Kan jo komme med litt oppdatering på situasjonen i TIL om dagen.
TIL har i grunnen ingenting å spille for lenger. Blir spennende å se hvordan det slår ut når man møter et Glimt-lag med kniven på strupen.
Så vidt jeg er det ingen TIL-spillere som er ute med karantene til denne kampen. Rushfeldt og Reginiussen har vært skadet i det siste, men regner med at begge to er klar til kampen i Bodø.

Ser vi historikken mellom Glimt og TIL på Aspmyra, står Glimt nå med 4 strake seiere mot TIL.
I fjor vant Glimt 2-0. Så vant Glimt i cupen i 07, mens begge seriekampene i Bodø i 04 og 05 endte med 2-1 seier til Glimt.
I årene før det hadde derimot TIL et bra tak på Glimt i Bodø.
Vant seriekamper i Bodø i 99,00,03 og cupkamp i 02.

I fjor var det bra med TIL-supportere på kampen i Bodø. Blant annet dro Isberget nedover med hurtigbåt med rett under 100 supportere. Isberget satser på busstur til Bodø i år, men nekter å tro at interessen er den størst. Blir nok langt færre TIL-supportere på Aspmyra i år enn i fjor. Vil heller ikke sjokkere meg om interessen er så liten for turen at Isberget må gjøre som den gule horde gjorde i vår, og avlyse turen til oppgjøret.

Selv om Glimt sliter i serien, nekter jeg å se på TIL som favoritt i dette oppgjøret. Til det har vi vært alt for dårlig i det siste. Borte mot Lyn forrige helg hadde vi flaks som vant. I bortekampen før det fikk vi bank av Sandefjord.
Tipper på en jevn kamp i Bodø som kan bikke begge veier, men som TIL-supporter håper jeg selvsagt på at 3.poeng blir med Gutan hjem til Tromsø.

God kamp.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by eidurgud »

Morsomt at du legger favorittstempelet på Glimt! :lol:
I fjor var det bra med TIL-supportere på kampen i Bodø. Blant annet dro Isberget nedover med hurtigbåt med rett under 100 supportere
I fjor var det 16.mai-kamp. Tipper det kommer rundt 30 stk med polkaklær til denne kampen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote:Morsomt at du legger favorittstempelet på Glimt! :lol:
Som storebror i Nord-Norsk fotball er det vel naturlig at vi til en hver tid får favorittstempelet i disse oppgjørene, selv om tabellsituasjonen i øyeblikket dessverre tilsier noe annet.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Mendi »

En ting må vi ikke glemme. TIL har ikke slått Glimt i en obligatorisk kamp på over 5 år....

I samme periode har Glimt vunnet alle hjemmekampene mot TIL.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by ingen87 »

Dersom vi rykker ned, la oss rykke ned med flagget til topps! Og en fortsatt ubeseiret rekke mot TIL! Har man ihvertfall noe lyspunkt med å spille adecco; det vil gå enda ei god stund før TIL slår oss i en oblig. kamp! 8)
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Knuta »

ingen87 wrote:Dersom vi rykker ned, la oss rykke ned med flagget til topps!
Ja siste vi rykket ned tapte vi 5-0 for Lyn i siste seriekamp. En flau historie som ikke må gjentas.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Mendi »

Ja, til og med 6-0.

Men jeg vil nå si at om nedrykket er et faktum, så kan jeg tilgi at man faller sammen etterpå. Når det man har jobbet hardt mot lenge viser seg å mislykkes er det ikke bare-bare å holde trykket oppe. Men vi skal ikke ned!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by ingen87 »

Nei enig! Mot Tromsø kan alt skje! Det blir en jevn og nervepirrende affære.. Vinner vi den så er alt mulig! Bortsett fra 3 poeng i Bærum da 8) Odd slår vi, i god gammeldags: Vinne for å spille i tippeligaen stil! :blå
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Boombadila »

Bare jeg får se maks innsats i denne kampen, så skal jeg i samme tradisjon som de anglosaksiske fotballsupportere, overleve ethvert resultat!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Chris »

Hei

Håper Glimt stiller med følgende lag mot TIL:

Londak
Imingen - Bjørdal - Theting/Alo - Forko
R. Berg - C. Berg - A. Hansen
Hamoud - Martins/Johansen - Stensland/Konradsen

T.o. Navnet bak / er alternativet - mulig innbytter

Dette er et lag med OFFENSIV slagkraft, fart, struktur og spisskompetanse. Det vil senke PolkaGrisene. Det er jeg helt sikker på.

Hva venter du på Kåre?

:glimt
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Heltenjohn »

Mot tromsø er det ikke lengre snakk om tabell, men om ære!
Slik sett kan denne kampen komme på et ypperlig tidspunkt, om vi vinner. Da har vi fortsatt heng på kvalik, faktisk sikker plass også! Og vi vil gå inn med massiv selvtillit og ære i de to siste kampene!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by FSHelgeland »

Det beste laget vi kan stille får vi jo ikke se på banen grunnet noen unødige kort. Samtidig så er jeg uenig med mange her angående Oduro og hans potensiale. Oduro hadde noe på gang, før han ble skadet og forsvant ut av laget. Da begynte vi å se konturene av en venstreside som fungerte, den bestod da av Forko-Konradsen.Oduro. Nå er Andre tilbake i laget og han blir bedre og bedre for hver kamp han får spille, samtidig er CB klar til denne kampen. Stoler på at Kåre tar ut det beste laget til denne kampen, men det blir neppe det samme laget som jeg ønsker meg.

Jeg ser gjerne dette laget (med forbehold at ikke noen av de må stå over, har ikke sjekket):

Pavel

Mounir----Johan---Alo----Willis

-----Andre---Christian----Anders---

Daniel----------Thiago------Akwasi

Så får Runar komme inn og lage furore de siste 30.

Dette vil være et lag med den nødvendige farten, den nødvendige løpskraft og duellstyrke på midten. Så får vi håpe de evner å fore Thiago med innlegg etter innlegg, noe det bør trenes på i den tiden som gjenstår før kampen.
Tippeliga 2015
tobben
Posts: 187
Joined: Fri May 20, 2005 4:13 pm

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by tobben »

eidurgud wrote:Morsomt at du legger favorittstempelet på Glimt! :lol:
I fjor var det 16.mai-kamp. Tipper det kommer rundt 30 stk med polkaklær til denne kampen.
Ser du på TILs prestasjoner på bortebane i det siste, vil det overraske meg om noen holder TIL som favoritt i oppgjøret, selv om Glimt ligger på nedrykksplass for øyeblikket.
På de siste 8 bortekampene i serien(fra mai mnd og fram til nå) står TIL med 1-3-4 og 5-13 i mål. Eneste seieren var siste bortakamp mot Lyn som vi var heldige som vant.

Når det gjelder oppmøte av TIL-supportere på Aspmyra blir det selvsagt færre enn i fjor. Men nå er det vel klart at Isberget drar nedover med buss. Så drar noen på egen hånd, pluss at det bor en god del TIL-supportere i Nordland som vil dukke opp på kampen.
Tipper det blir en gjeng på 150-200 stykker totalt som står på bortefeltet på Aspmyra neste søndag.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by eidurgud »

Ser man på Glimts prestasjoner så langt i år, så er det for mg merkelig at noen som helst klarer å se på Glimt som favoritter, spesielt i en kamp mot tromsø! Det er en helt åpen kamp, hvor tidligere form, statistikk og forhåndstips har null betydning for kamputfallet (ikke at forhåndstips har noe å si uansett, men..).
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by mangkhut »

Mendi wrote:En ting må vi ikke glemme. TIL har ikke slått Glimt i en obligatorisk kamp på over 5 år....

I samme periode har Glimt vunnet alle hjemmekampene mot TIL.
Glimt hadde jo glimrende statistikk mot Godset også....inntil forrige lørdag..... :?

Men som nevt tidligere i tråden, TIL har lite og ingenting å spille for, men det har Glimt.
Så her burde det være muligheter. Vinner ikke Glimt her begynner det å se ordentlig mørkt ut :guns
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by brutus »

Merkelig at en kamp mot Glimt kunne bli så uinteressant for en TIL-supporter som denne kampen er. TIL har ingenting å spille for, og jeg tipper Høgmo vil bruke mange unge spillere.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by FSHelgeland »

Ja Brutus det er jo bare å håpe på at vi kan få lit hjelp av TIL slik at vi berger 16 mai oppgjøret også neste sesong.
Tippeliga 2015
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by stormp »

Ville jo være en passende "tilbakebetaling" for at Stabæk mer eller mindre ga f*** i siste serierunde mot TIL sist sesong og sørget for at vi ikke fikk europacup...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by brutus »

Det skal bli artig å se en kamp mot Glimt hvor dere for en gangs skyld må fram i angrep. Høgmo er sikkert lur nok til å bruke de defensive formasjonene fra årets kamper i Europa, så Glimt skal få slite. :rock
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Neko »

Et øyeblikk så jeg ikke at det var tomler på den smileyen der... det så ut som noe helt annet. Image

Er det noen spesiell grunn til at du tror Glimt kommer til å spille som Bilbao? ;)
Last edited by liverglimt on Mon Oct 12, 2009 3:18 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Knuta »

brutus wrote:Det skal bli artig å se en kamp mot Glimt hvor dere for en gangs skyld må fram i angrep. Høgmo er sikkert lur nok til å bruke de defensive formasjonene fra årets kamper i Europa, så Glimt skal få slite. :rock
Nå er jo Høgmo kjent for å være 'en taktiker av høyt format'. TIL har jo som alle vet avgjort mange kamper i sluttminuttene p.g.a smartness fra Høgmo.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by Boombadila »

Vi får nå bare håpe at Høgmo ikke trenger en middagslur nede ved trenerbenken... :roll:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Glimt - TIL 18.Oktober 18:00

Post by eidurgud »

Post Reply