Lav aktivitet!

Moderators: Sulliken, Larsen

RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Buster wrote:
Dersom noen forsøker seg på en ny tråd får vedkommende ofte beskjed om å holde seg til en eksisterende diskusjon. Dersom denne diskusjonen har 50 sider med innlegg er det vanskelig å sette seg inn i hva som har vært diskutert tidligere. Å joda, på den måten syns jeg også at forumet er for internt. Nye brukere eller brukere som en sjelden gang er innom ønsker vel ikke å lese gjennom hundrevis av sider med innlegg. Da blir forumet et sted for de som har tid til å lese gjennom alle innleggene hver dag, og følge de 20 trådene som er tillatte.
Dette er et særdeles godt argument, som definitivt bør taes til etteretning. Selv jeg, som leser trådene aktivt, føler det kan være slitsomt å engasjere seg i lange tråder. Nye overskirfter/tråder skaper nye meninger og engasjement. Så kan heller moderatorer være flinke til å tipse dersom det er særdeles likt en tidligere diskusjon, men ting endrer seg jo fort i fotball - så de gamle argumentene blir for utdaterte.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Knuta »

Nå ser det jo ut som aktivitetet har øket med 100% siste uke. Antall innlegg i kamptråd Glimt - Vif var 92 og hittil i kamptråd Godset - Glimt er antallet 200.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Lav aktivitet!

Post by BoForPres »

Trodde aldri jeg ville bli savnet på forumet, eller hva sier du Eidurgud :?: :lol:

For egen del har mitt engasjement for Glimt som helhet blitt noe avslappet eller likegyldig. Klubbens uendelige negative økonomiske situasjon gjør det vanskelig, om ikke bortimot umulig å se lyset i enden av tunnelen. Jeg har ikke lenger noe tro på at klubben vil utvikle seg til det bedre de nærmeste årene.
Hva er visjonen/drømmen til FK Bodø/Glimt? Hvilke mål strekker man seg etter?
Ny stadion, økt positivt engasjement, mer liv på kampene og ikke minst flere tilskuere på kamp virker helt urealistisk pr.d.d. Hvorfor kan ikke vi få det Ålesund eller BHK har? Hvis Ivar Morten Normark er svaret skal jeg mer enn gjerne sørge for gratis hårpleie og krølltang resten av livet!
Poenget mitt er at Glimt mangler en person som Ivar Morten Normark, Ingebrigt Steen Jensen, Eric Hamren osv.
En positiv person med drømmer og visjoner ut over det realistiske og som gjør alt for å strekke seg etter drømmen! Hvem hadde trodd at Stabæk skulle spille Champions League mot Valencia for 6-7 år siden? Ingen!
Men Steen Jensens smittende positive drømmende personlighet gjorde det umulige mulig med en klubb langt ned i divisjonssystemet. Vi hadde Benn Eidissen og Ernst Pedersen. Hvem har vi nå? Bjørn Tore Hansen er ikke akkurat noen fargeklatt. Mulig han er god til mye av det han gjør og jeg ønsker han all hell og lykke i å snu klubbens skakk kjørte økonomi, men noe entusiastisk annsikt utad er han definitivt ikke!
Dette er litt av årsaken til at jeg personlig finner det uinteressant å diskutere/synse om Glimt.

DGH`s problem er kanskje at de mangler et sprudlende ansikt utad? Ikke vet jeg. Når jeg tenker DGH, tenker jeg på Ole Marius Røsten! En type med likhetstrekk ala Steen Jensen. Hvorfor ikke bruke han bevist som en slags talsmann? Man må som regel bruke penger for å tjene penger. Noe av det samme kan sies om entusiasme.

Dette er ikke et personlig comeback, men en mening om en klubb og supporterklubb jeg er glad i og ønsker alt godt!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Er mye enig i det Runar sier over her. Har forsøkt meg som en seriøs debattant på forumet nå i et par uker, med velbegrunnede og lange innlegg. Også kommer det er tre-linjers innlegg med et oppgulp som bare er en repetisjon fremfor å faktisk diskutere hva som er riktig og galt, eller ha en meningsutveksling. Jeg kjenner energien avtar.

Og dersom jeg skal komme med en litt "stygg" mening; jeg får veldig ofte følelsen av å diskutere med "fjortisser". Kanskje ikke så vondt ment som det høres ut, men jeg er 29 år, og da merker man det når det diskuteres med mennesker fra 20 og nedover med uraffinerte meninger. Det bare gjør det. Kanskje tar jeg feil, og dem ikke er i den aldersklassen. Men da lurer jeg i så fall veldig på hva som er forsvaret deres.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Lav aktivitet!

Post by eidurgud »

BoForPres wrote:Trodde aldri jeg ville bli savnet på forumet, eller hva sier du Eidurgud :?: :lol:
:lol:
Vi hadde Benn Eidissen og Ernst Pedersen. Hvem har vi nå? Bjørn Tore Hansen er ikke akkurat noen fargeklatt. Mulig han er god til mye av det han gjør og jeg ønsker han all hell og lykke i å snu klubbens skakk kjørte økonomi, men noe entusiastisk annsikt utad er han definitivt ikke!
Ja, vi hadde Pedersen og Eidissen - og vi vet alle hvor det bar. BTH var riktignok med på nedrykket i 2005, men så langt har han gjort en kjempejobb med å rydde opp etter de to førstnevnte. La andre klubber ha klovner i manesjen, så kan vi ha profesjonelle folk i vår administrasjon, for gudene vet at vi trenger det nå!
RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Enig, men uenig. Vi må få orden på økonomien. Men ikke på bekostning av å bli det Odd har vært i mange år. Stabil økonomi, men knapt en eneste supporter. Skjønt det har snudd seg i det siste med at klubben har fått en bedre sportslig profil.

Så; det er godt med god øknomi i bunnen. Så må pengene disponeres riktig, og f.eks heller kjøpe en Jim Johansen fremfor en Sakariassen (selv om jeg var veldig for at han skulle komme til klubben).
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by Los-Loco »

RS2-Gti wrote:Er mye enig i det Runar sier over her. Har forsøkt meg som en seriøs debattant på forumet nå i et par uker, med velbegrunnede og lange innlegg. Også kommer det er tre-linjers innlegg med et oppgulp som bare er en repetisjon fremfor å faktisk diskutere hva som er riktig og galt, eller ha en meningsutveksling. Jeg kjenner energien avtar.

Og dersom jeg skal komme med en litt "stygg" mening; jeg får veldig ofte følelsen av å diskutere med "fjortisser". Kanskje ikke så vondt ment som det høres ut, men jeg er 29 år, og da merker man det når det diskuteres med mennesker fra 20 og nedover med uraffinerte meninger. Det bare gjør det. Kanskje tar jeg feil, og dem ikke er i den aldersklassen. Men da lurer jeg i så fall veldig på hva som er forsvaret deres.
Jeg har tilgode å finne noe nettforum noe sted hvor det ikke er en viss spredning i innleggenes kvalitet. At det finnes mennesker der ute som du vil oppleve som mindre artikulerte og opplyste enn deg selv er en del av livets realiteter. Mulig at Mensa har et forum hvor du kan finne gjennomgående høykvalitetsinnlegg hva angår lengde og seriøsitet, men kjenner jeg Mensa-gjengen rett, er det neppe så mye fotball det går i.

En av de tingene som jeg har opplevd som svært bra med Glimtforum, er nettopp det at vi har hatt en temmelig god spredning blant de som er her og diskuterer. Det har definitivt vært det du kaller "fjortisser" her, både i bokstavlig og i overført betydning, og vi har folk med universitetsutdannelse i retorikk. Spennet er enormt, og det gjør det etter min mening spennende. Det er jo ikke slik at man MÅ svare på innlegg som man selv mener er malplasserte eller bare fordummer debatten.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 193 times
Contact:

Re: Lav aktivitet!

Post by ingen87 »

Jeg skjønner helt utmerket hva RS2-GTI mener. Bare å se på "Gule visjoner"-tråden. Her starter han opp en større diskusjon om engasjementet til Glimt. Bruker god tid på å skrive et veldefinert innlegg, og så får han svar som "Krølle" kommer med. Et kort innlegg uten noen form for argumentasjon.

Man forstår at man mister lysten til å skrive slike innlegg i fremtiden. Det må jo kunne gå an å se annerledes på ting, og prøve å skape en diskusjon ut av det, enn at ting er på stedet hvil; selge de beste spillerne for å unngå konkurs...

Hvis det er slik, så kan man vel strengt talt ikke forvente annet enn lavere aktivitet på forum og mindre engasjement. Tror veldig mange har blitt lei av den "Vi må selge for å unngå konkurs" strofa, som blir brukt i mot HVER gang man prøver å se annerledes på ting. Selv forstår jeg jo at det har blitt sånn, men man må jo kunne prøve å komme ut av den syklusen EN GANG.. Slik jeg ser det, så er det ikke med å sitte hjemme å si; jaja, vi får selge noen spillere, så berger vi oss denne gangen og.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Kesseboy »

Føler meg truffet, i anledning mitt tilsvar til omtalte innlegg. Men likevel lurer jeg på: Er det virkelig nødvendig at det kommer et tresiders motsvar når budskapet like greit leveres på seks linjer?

Jeg ønsker veldig gjerne at man ikke er i en mental "selge spillere for å unngå konkurs"-modus, men når det argumenteres for at det var en tabbe å selge Trond Olsen, blir det vanskelig å diskutere videre. Det er (omtrent) på det rene at uten Olsen-salget ville det ikke ha vært noen sesong å komme på femteplass i, med unntak av 4. divisjon Salten, da. Og da blir det vanskelig å argumentere videre i den sammenhengen med et premiss som er åpenbart ugyldig.

For den aktuelle trådens del er sammenlikninga med Aalesund både berettiga og en hemsko. Det skal jeg se om jeg får tid til å komme tilbake til seinere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Knuta »

Kesseboy wrote:
Jeg ønsker veldig gjerne at man ikke er i en mental "selge spillere for å unngå konkurs"-modus, men når det argumenteres for at det var en tabbe å selge Trond Olsen, blir det vanskelig å diskutere videre.
Enig. Nå går vel antakelig Glimt med et underskudd på 4-5 mill i 2009, uten salg av Trond ville klubben vært kokurs i mars/april 2009, og det som er riktig her ville vært spill i 4.div Salten med et nytt lag og nytt navn på laget.

Men så vil jeg gjerne påpeke at situasjonen i Norsk fotball har forverret seg kraftig i 2009, og for de som fortsatt går rundt og tror at salg av Glimt-spillere enda en gang kan redde klubben, så tror jeg ikke på dette. Enkelt og greit fordi det som vil skje framover er egenutvikling av spillere og ikke fornyelse av spillekontrakter med høyt betalte spillere og middelmådige utelnlandsproffer. Dette er også krav som NFF indirekte vil kontrollere utover i 2010.
Sånn sett blir en spillestall mindre og mindre vært i forhold til tidligere.
Jeg sendte ut et varsko allerede i fjor høst i forbindelse med overgangshysteriet i Norsk fotball og de fullstendige urealistiske salgssummene som ikke hadde noen grobunn i virkeligheten. Dette har først og fremst Lyn, FFK og TIL fått merke.
RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Det er faktisk smått utrolig, at i det innlegget jeg brukte langt tid på å formulere bra, så er spillersalget av Trond Olsen (en diskusjon som har vært kjørt flere ganger) det som sitter igjen som mest aktuellt. Helt utrolig er det vel i grunn. Jeg er rett og slett skuffet. Spesiellt av kesserboy som mener dette ene elementet i diskusjonen gjør det umulig å diskutere videre. Hva i f*** ...??

Trond Olsen var en generallisert og en kulminering - og et eksempel av politikken som har rådet i Bodø/Glimt snart i to tiår. Mennesker blir jo oppgitte når muligheten gang på gang er der for å etablere et storlag, men spillere selges unna pga økonomi.

Så nå syntes jeg Kesserboy skal ta seg en bolle - og en cola for den saks skyld, og skli litt ned i godstolen og fundere litt på hvordan han møter slike innlegg i fremtiden. Du behøver jo ikke å fokusere på den ene tingen, men se det som en helhet. Mulig jeg kan ta kritikk for formuleringen, men fremdeles ...

Ok. Andre eksempler? Roy Miller ble solgt til RBK. Si hva du vil om Håvard Sakariassen, men det var vel unison enighet om at klubben solgte opprykket med han. Må jeg virkelig fortsette her, er deltagerene på dette forumet så forbanna sandblåste at alt må inn med en fuckings teskje for at noe skal sitte fast? *frustrert*

Jan-Derek Sørensen. Stig Johansen. Ludde. Harald Brattbakk. Bengt Seternes. Tom-Kåre Staurvik. Ørjan Berg. MÅÅÅÅ jeg virkelig fortsette for at dere skal forstå hva den røde tråden er for årsaken til manglende engasjement.

Dem sier fall down seven times, stand up eight. Men det blir unkeltelig en kjedelig prosess å SE på i lengden.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Knuta »

Forstår veldig godt din frustasjon RS2-Gti. Det er vel ofte når man forsøker å utdype ting og komme med reflekterte innlegg at en ikke får de svar man forventer. Jeg skrev et innlegg for en stund siden om norsk fotball og litt om Lyn osv, og svar tilbake ble hvorfor jeg skrev Lyn med store bokstaver.
Det er bare noe man må regne med i et debattforum som dette. Noen henger seg opp i bagateller for den måten å drepe diskusjonen.
Det med salg av spillere kontra det å overleve er vel som høna og egget.
Mye skyldes nok at Glimt aldri har klart å få et næringsliv i ryggen som mange andre regionslag har klart, og jeg må innrømme at TIL har vært flinkere med ledelse av klubben enn Glimt. Med det mener jeg de har vært beintøffe i salgsprossessene side og fått priser for spillerne som Glimt bare kan drømme om.
Men omrykkskampene mot Odd viste at engasjementet rundt Glimt var tilstede, og mitt ankepunkt mot Bodø's befolkning er at det må noe ekstraordinært til for å se på Glimt's sine kamper.
Man forstår ikke at den daglige oppfølging og pleie av klubben må være tilstede for at Bodø skal ha mulighet for å ha en stabil toppklubb.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Thomas Andersen »

Interessant debatt ovenfor. Slik er det med forum, som med demokratiet. Alle kan bli hørt, og noen ganger liker man ikke det man hører.

Noen sier "LYN" og andre sier "høne".

Problemet er hvis det bare kommer "høne" tilbake. Her inne snakker man ikke til et utvalgt gruppe (selv om man vil debattere med de man ser på som mest "oppegående"), så er det slik at man kan få svar fra han kisen man ikke ventet å høre noe fra.

Get over it, ta en bolle og fortsett å holde debatten i live :D Husk at maaange leser her inne, uten å kommentere tilbake. Den som tier samtykker, så manglende respons kan jo bety at man er brilliant ;)

Nok om dette - og over til noe jeg finner frustrerende med dette (og andre) forum: Om man mister sin login (reinstallert OS, browserissues, whatever), så må man huske både hvilken epost man registrerte seg med, samt eksakt hva brukernavnet var. Dette skjedde meg nettopp, og jeg husket bare ikke brukernavnet (for jeg legger ikke sjela i det, akkurat, jeg tar bare noe). Og da sitter man der og prøver kombinasjoner av eposter og brukernavn. Feilmelding etter feilmelding kommer, og man vet ikke hva som er feil. Store bokstaver? Var det mellomrom i brukernavnet? Eller er brukernavnet riktig, og feil epost?

Med andre ord: Terskelen for å komme inn igjen kan være høy. Kanskje derfor faller noen ifra? (systemadministrator vil typisk ikke være enig:)

Og generelt kan man si at terkselen for aktivitet blir høyere med krav om brukerkonto/innlogging overhodet. Om høyere aktivitet på dette forumet - fra "anybody" - er et mål, så burde det kanskje åpnes mer? (jeg vet ikke, dette er ment som en betraktning og "fakta".)

Heia Glimt :twisted:
Gult er kult!
K_Duck

Re: Lav aktivitet!

Post by K_Duck »

Thomas Andersen wrote:Og generelt kan man si at terkselen for aktivitet blir høyere med krav om brukerkonto/innlogging overhodet.
Erfaringsmessig er terskelen for tilbud om potensfremmende piller og tilsvarende omvendt proposjonal med terskel for innlogging/brukernavn/passord og sjekk&oppretting av disse (typisk disse bildene av tall og bokstaver man får lov til å dekryptere). :wink: Just sayin'. ^-^
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Re: Lav aktivitet!

Post by liverglimt »

Forumet er mer lukke for å ikke få spam og hacking. Alt er gjort i henhold til leverandørens strategi.
@liverglimt
RS2-Gti

Re: Lav aktivitet!

Post by RS2-Gti »

Knuta, dette hører forsåvidt inne i min andre tråd, men det får så være.

Du har rett, det blir litt som med høna og egget. Eller kanskje mere som med høna og hanen i grunn. For at det skal bli et egg må noen av de to ta initsiativ. Det er som oftest mange høner og en hane, likevell er det hanen som fikser biffen. Vel en avsporing, men det jeg prøver å komme frem til, det er langt enkelere for Bodø/Glimt som organisasjon å ta de riktige grepene, enn hva det er å forandre 45.000 mennesker, en etter en.

Det fungerer aldri slik at noen sier "jeg har lyst til å bli veldig god i fremtiden, derfor vil jeg ha norges beste sponsoravtale nå, slik at jeg kan bli det". Det er jo en viss forskjell for hva Petter Solberg tjener i sponsorinntekter, og hva en gjennomsnittlig fører i norge tjener. Det er fordi Petter har noe å tilby i bytte mot de sponsorpengene. Slik fungerer det, det vet vi jo alle. Så da syntes jeg det er helt urealistisk av Bodø/Glimt å forvente så sterk støtte.

Slik bruker det å fungere, etter rekkefølge;
- Sportslig suksess / grunn til sterkt håp
- Bred støtte i folket, mange tilskuere
- Større mediedekning
- Mer interessant for sponsorer og investorer

Så kommer eventuellt det å holde dette stabilt på topp med gode inntekter igjennom de punktene over. Da må det sportslige finpoleres for hver sesong, og økonomien vil dermed ha et relativt stabilt nivå og inntektene fra år til år blir langt mer forutsigbare.

Bare en what if; dersom Bodø/Glimt hadde vunnet alle kampene før ferien, så hadde nok aspmyra vært tilnærmet full hver hjemmekamp etter ferien. Det skal jo noe til da, men bare for å understreke at det følger mye i kjølvannet av sports suksess.

Sponsorer og rike onkler har aldri gitt penger til noen, dersom noen er så naive og tror det. De pengene går til klubbene fordi det å støtte klubbene gir en goodwill blandt folket. Dersom f.eks Rema 1000 støtter Bodø/Glimt er det fordi dem får reklameplass og mediedekning/omtale, samt at dem som støtter Bodø/Glimt automatisk får en god relasjon til merkenavnet. Det er kun for oss og det sportslige i klubben det handler om fotball. For alle andre er det kroner og øre.
User avatar
maud
Posts: 332
Joined: Sat Apr 23, 2005 5:19 pm
Location: Valnesfjord

Re: Lav aktivitet!

Post by maud »

Jeg kan svare litt for meg selv og hvordan jeg trodde det skulle bli her inne; Jeg så for meg et forum av likesinnede gule som forsvarte sine helter, gråt i motgang og strålte i medgang. FØRR EVIG. Men det er det ikke. Det hersker en sånn negativ holdning inne blandt så mange av de som skriver her inne at jeg så vidt har turt å si HEIA GLIMT. Det er en ENORM fokusering på det negative, i stedet for å fokusere på det positive (som såvidt blir nevnt...) Kanskje ville brukerne bli mer aktive, som igjen vil smitte over på tribunen om det ble fiksert mer på det som faktisk er bra og den generelle "heia-faktoren" i stedet for at de samme gamlefarene sitter og øser utav seg sin negativitet om laget, som de sikkert elsker, men som de kun er i stand til å snakke negativt om.

Bare mine tanker om hvorfor det er liten aktivitet og min personlige grunn til at jeg er lite her inne og skriver enda mindre.
FØRR EVIG
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Wendigo »

Vel hvis man ber om takhøyde og positiv innstilling og fortolkning så hjelper det sikkert å kalle folk sandblåste...

Jeg er helt enig med Kesseboy, dette er så grunnleggende at det ikke kan ignoreres.

Og etter å ha lest den setningen (tabbe å selge) så orker jeg ikke svare engang, for da begynner jeg bare å kalle folk sandblåste og det hjelper ikke :lol:
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Kesseboy »

RS2-Gti wrote:Det er faktisk smått utrolig, at i det innlegget jeg brukte langt tid på å formulere bra, så er spillersalget av Trond Olsen (en diskusjon som har vært kjørt flere ganger) det som sitter igjen som mest aktuellt. Helt utrolig er det vel i grunn. Jeg er rett og slett skuffet. Spesiellt av kesserboy som mener dette ene elementet i diskusjonen gjør det umulig å diskutere videre. Hva i f*** ...??

Trond Olsen var en generallisert og en kulminering - og et eksempel av politikken som har rådet i Bodø/Glimt snart i to tiår. Mennesker blir jo oppgitte når muligheten gang på gang er der for å etablere et storlag, men spillere selges unna pga økonomi.

Så nå syntes jeg Kesserboy skal ta seg en bolle - og en cola for den saks skyld, og skli litt ned i godstolen og fundere litt på hvordan han møter slike innlegg i fremtiden. Du behøver jo ikke å fokusere på den ene tingen, men se det som en helhet. Mulig jeg kan ta kritikk for formuleringen, men fremdeles ...
Jeg fokuserer på den ene tingen -- det er ikke dermed et tilsvar til hele innlegget ditt! Det jeg gjorde var å be om ei utdyping av ett moment i et innlegg som ellers inneholder interessante ting å diskutere. Jeg kan ikke forstå at jeg skal være nødt til å i alle sammenhenger gi ei helhetlig behandling av hele innlegg, og ikke ha anledning til å plukke ut enkeltelementer av det for grundigere diskusjon. Det er også dette jeg kommenterer her, siden jeg bare kommenterte Olsen-punktet i det innlegget. Det er ikke hele innlegget som er umulig å diskutere, men akkurat det punktet (selv om det ene punktet blir stående som et viktig punkt i innlegget). Du kan jo gjerne tolke med litt goodwill, eller eventuelt bare lese det spørsmålet jeg stiller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Lav aktivitet!

Post by Snorreth »

Kesseboy wrote:Føler meg truffet, i anledning mitt tilsvar til omtalte innlegg. Men likevel lurer jeg på: Er det virkelig nødvendig at det kommer et tresiders motsvar når budskapet like greit leveres på seks linjer?
Absolutt ikke. Når vi vet hvordan endingen i Olsen-salget ble er det ikke mye nytt å diskutere med mindre kan farer med informasjon andre ikke vet. Å gjenta seg selv er ganske kjedelig.

Jeg kan gjerne sette meg ned å skrive lange innlegg for å dele mine synspunkter i en mer aktuell sak. Ønsker også informativ debatt.
Om man jeg viser mitt klare standpunkt får bli en annen sak.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Lav aktivitet!

Post by Taskeladdn »

maud wrote:Jeg kan svare litt for meg selv og hvordan jeg trodde det skulle bli her inne; Jeg så for meg et forum av likesinnede gule som forsvarte sine helter, gråt i motgang og strålte i medgang. FØRR EVIG. Men det er det ikke. Det hersker en sånn negativ holdning inne blandt så mange av de som skriver her inne at jeg så vidt har turt å si HEIA GLIMT. Det er en ENORM fokusering på det negative, i stedet for å fokusere på det positive (som såvidt blir nevnt...) Kanskje ville brukerne bli mer aktive, som igjen vil smitte over på tribunen om det ble fiksert mer på det som faktisk er bra og den generelle "heia-faktoren" i stedet for at de samme gamlefarene sitter og øser utav seg sin negativitet om laget, som de sikkert elsker, men som de kun er i stand til å snakke negativt om.

Bare mine tanker om hvorfor det er liten aktivitet og min personlige grunn til at jeg er lite her inne og skriver enda mindre.
Er svært mange som har det akkurat som deg..
Men prøver man å være positive blir det fort avvist med at man er urealistisk og prøver man å si noe om dem som altid skal være negative og svartemale alt så er man selv negativ og svartemaler.. Så forumet er nok fortapt det..

Min mening er faktisk at det ville være det beste for glimt om forumet ble lagt ned, det gagner iallefall ikke klubben at det er et nettforum hvor man kan lese konstant klaging og trakkasering rundt både jobbplassen og egen jobb...
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Knuta »

Taskeladdn wrote:
Min mening er faktisk at det ville være det beste for glimt om forumet ble lagt ned, det gagner iallefall ikke klubben at det er et nettforum hvor man kan lese konstant klaging og trakkasering rundt både jobbplassen og egen jobb...
Det var da voldsomt. Jeg kom inn på forumet i 2004, da var det stortsett 'SMS-meldinger' mellom 3-4 personer hvor enhver diskusjon nesten ble drept av tull og tøys. Synes forumet hadde sin glanstid i 2006-2008 og aktiviteten dalte litt i 2009, men har tatt seg opp igjen i det siste. Prosentfordelingen mellom negativitet og positivitet er vanskelig å få en statistikk over. Mange mener tydelig at diskusjon om laguttak osv som ikke er i tråd med Kåre's uttak også er negativitet.
Jeg personlig er veldig positiv til Glimt men negativ til den labre interessen i Bodø. Så kan sikkert enkelte diskutere om det er negativt eller positivt.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Lav aktivitet!

Post by tjongs »

Når det gjelder det med negativitet, så mener jeg helt klart at det må være mulig å stille seg kritisk til ting som blir gjort, det være signeringer, laguttak, taktiske disposisjoner, økonomiske spm og hva det måtte være.

Hadde det kun vært tillatt med positive og hyllende innlegg, så hadde jo iallefall forumet vært bortkastet, og da hadde det vært utrolig kjedelig å være her inne. Med uenighet får man et levende forum, hvis alle er enige blir det dødt.

Folk er positive når det går bra, negative når det går dårlig. Høyst naturlig.

Videre synes jeg det kan være greit å diskutere, å argumentere, framfor å bare påpeke at folk er negative. Det kveler bare debatten.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Lav aktivitet!

Post by eidurgud »

Legge ned forumet?!? :shock:





:lol:
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Lav aktivitet!

Post by Wendigo »

Ett diskusjonforum uten diskusjon hadde blitt møkk kjedelig! :evil:

I min verden realisme en positiv egenskap, jeg skjønner at noen opplever det negativt innimellom, men det betyr ikke at vi gir opp klubben. Vi er ikke sinte bare veldig veldig skuffet. :wink:

Vi som tenderer mot den infallsvinkelen mener også FØRR EVIG!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Post Reply