Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

Sånn som de presterer på bana, virker det som de bare driver med lett jogging og spiller mot hverandre på halv bane...
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Adecco 2010

Post by gavharr »

Slik de har fremstått i år, så er det like greit at de må nedom en tur. Håper virkelig de tar ordentlig tak i de "mulighetene" nedrykk gir. Her må bygges et nytt lag, og en fast spillestil som beherskes. I tillegg må selvtilliten tilbake. Sånn som jeg ser det, er det helt utrolig at ikke Stefan Johansen har fått spille èn kamp i år. Hva hadde det kostet Glimt å prøve han på kant, eller som spiss, eller som indreløper for den saks skyld.
Når jeg så innhoppet hans i dag, så slo det meg at han fremstår som den eneste i gult med litt selvtillit i behold.

Ellers håper jeg virkelig man får inn en med litt autoritet i trenerteamet. Helst en skikkelig surpeis med glimt i øyet. Jeg hadde mer enn gjerne sett Tom-Kåre i trenerteamet, selv om jeg tviler på at det kommer til å skje. Synes Kåre og Bent-Inge er altfor like. Rolige typer som er altfor ydmyke...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Sulliken »

Skal man sjå. Adecco 2010:

Siste runde i Adecco 09 som betyr noe:
Haugesund - Sarpsborg 08
Kongsvinger - Mjøndalen
Hønefoss - Sogndal

Jeg er ganske sikker på at både Haugesund og Kongsvinger vinner sine kamper. Hønefoss-Sogndal er jeg mer usikker på men trur Hønefoss trekker det lengste strået.

Det betyr at Hønefoss og Haugesund rykker opp, og jeg tar det nesten for gitt at FFK greier seg igjennom kvaliken.

Da vil Adecco 2010 se slik ut:
Bodø/Glimt
Lyn
Sogndal
Kongsvinger
Alta
Moss
Bryne
Mjøndalen
Nybergsund IL-Trysil
Løv-Ham
Tromsdalen
Sarpsborg08
Strømmen
Follo
Sandnes Ulf
Ranheim

Adecco har da endret seg ganske mye siden sist vi var der . Mjøndalen, Nybergsund, Strømmen, Sandnes Ulf og Ranheim er 5 lag som vil være "nytt bekjenskap" for oss. Så er Follo tilbake, så da kan vi ta en grusom hevn på Ski stadion (bortetapet i 2006, anyone?), ellers er det jo de gamle traverne Moss, Bryne, Sognal, KIL, osv.

Og DENNE gangen skal vi GRUSE Løv-Ham borte. Vi har faktisk 2 høner å plukke med dem.

Kjenner nesten at jeg gleder meg allerede =)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Adecco 2010: Kåre skal nok fortsette med Glimt, men til forskjell fra en del andre så er jeg ikke lenger så sikker på trenertalentet hans. Mye av elendigheten må han faktisk bære ansvaret for.

1. Elendig lagmoral. Spillerne har selvsagt et egenansvar, men det er trenerens jobb å få kollektivet til å fungere, og det har det ikke gjort til gangs i år.

2. Mystiske disposisjoner. Jeg er vel neppe noe fotballgeni, men vil vel påberope meg en sånn noenlunde gjennomsnittlig forståelse av spillet. Og jeg sliter maks med å skjønne hva Kåre har tenkt med når det gjelder bytter og taktikk i år. Galskapen krones med at Stig blir sittende på benken hele kampen igjennom i dag. Hvis noen kan forklare det for meg så send meg en PM.

3. Tvilsom utenomsportslig aktivitet i spillergruppa. Nå skal det sies at Kåre faktisk HAR gjort grep, ved å benke Runar etter sommerlig sløvhet, men noen opprøsking i ukulturen er det ikke snakk om. Det har vel forsåvidt ingen Glimt-trener før ham klart heller...

4. Manglende adressering av åpenbare problemer. Manglende aggressivitet, skuddvegring og pasningspill på fot istedet for på løp har vært soleklare svakheter ved laget i år. For oss som følger laget fra tribunen er det helt uforståelig at ikke treneren ser dette, og gir det tungt fokus på treningene.

5. Syt og klaging etter kampene, framfor å si det som det er; "guttene presterer for dårlig, dette skal vi ta tak i allerede på første trening, etter at vi har kjørt en løpestrafferunde rundt Soløyvannet for sløvskapen på banen i dag!"

Summa summarum er det for mye av sesongens fadeser som strengt tatt er et treneransvar til at jeg lar meg overbevise sånn helt uten videre om at Kåre er rett mann for oss!

Tom Kåre som nevnes av noen tror jeg ikke er noen trenermann. Tom Kåre hadde vært en av verdens aller beste fotballspillere dersom han hadde hatt fotballforståelse nok til å høre på trenerne sine i stedet for å opponere, og ellers latt seg inspirere av holdningsforbilder som Solskjær. Jeg tror IKKE han er rett mann for å lede et lag som sårt trenger å bygge opp kollektivt gode holdninger.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Adecco 2010

Post by Pirlo »

http://www.norskefans.com/norge/artikel.asp?id=37989


Tror vi har godt av et år i Adecco, rensket opp litt her og der. Om Kåre bør være med eller ikke synes jeg det er vanskelig å ta stilling til. Han har nok lært mye disse to årene i Glimt og kan fort bli en god mann for Glimt. Dessuten er det myer negativt som ikke har blitt tatt tak i løpet av årets sesong. Kan heller ikke se for meg hvem som skulle ta over Glimt med de midlene som er til rådighet.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

T-K kjørte Harstad ned i grøfta. :D
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Re: Adecco 2010

Post by brawno »

Helvete folkens, jeg GLEDER meg. Vi har en genial trener, en fin ramme rundt kampene, en god supporterklubb, og vi kommer til å ha Adecco-historiens største bortesupporteroppmøte på østlandskampen og på idrettsplassen på Ranheim. Nå må vi kvitte oss med litt tungtlønnet "ræl", selge P.V. Rønning til en finfin pris, og la unggutta slippe til! Husk at unge Konradsen, Stensland og T. Rønning begynner å få såpass rutine at de kan være med på å dra lasset i en divisjon under. I tillegg har vi en av landets beste keeper, vi har en av landets mest lovende midtstoppere, og ikke minst; vi har Hamoud, Chr. Berg og Theting. Dette blir episk!
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Adecco 2010

Post by BoForPres »

Glimt må bruke all sin tid på å finne angrepsspillere :!: :!: Pr.d.d. har vi kun 1 god angripsspiller.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Adecco 2010

Post by Nilzo »

Hvem rykker opp, dersom Lyn blir degradert?
Også har vi jo muligens Anders Karslen neste år... Har ikke sett noen av kampene hans, men han må vell begynne å komme til ett akseptabelt nivå.
Last edited by Nilzo on Sun Oct 25, 2009 10:27 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

brawno wrote: Vi har en genial trener
Skal ikke prøve å dempe gleden din, men med henvisning med det jeg har skrevet om Kåre lenger opp i tråden, skulle jeg gjerne høre deg utdype den der litt mer.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Jeg stiller meg nesten 100% bak det du skriver, Los-Loco. Det eneste jeg ikke klarer å bli enig i, er om han er rett mann til å lede klubben i Adecco eller ikke. Grunnen er innlysende; hvem andre?
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Adecco 2010

Post by Novi »

Kåre er jo en veldig ung trener, og har veldig mye å lære ennå. Jeg har tro på ham som hovedtrener, men både han og Bengt Inge har godt av litt coaching selv, fra bl.a. Bjørn Hansen. Når det er sagt så har jo begge nå erfaring fra både å ha en veldig god sesong, og en veldig dårlig en. Så kan man bygge et lag i Adecco og prøve igjen, klok av skade.
Una mas cerveza.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Vi er nok helt på linje Eidurgud! Som du ser kommer jeg verken med alternative kandidater eller påstår at Kåre må gå, jeg bare poengterer det som for meg framstår som åpenbare svakheter og grunner til bekymring selv foran en Adeccosesong uten alt for mange tydelige opprykkskonkurrenter.

At han har liten erfaring kan nok forklare noe, men dersom man har et visst talent som trener så skulle vel erfaring være noe du opparbeider deg gradvis også gjennom en sesong? At Kåre har gjort merkelige ting i enkeltkamper hadde ikke vært vanskelig å tilgi, men når han gjør tilsvarende bommerter flere ganger på rad så må man jo lure litt på læringsevnen...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Det finnes jo alltid en mulighet for at han er litt tunglært, selv om han har trenertalent :wink:

Det som Novi kommer med virker veldig fornuftig. Mange stilte spørsmålstegn før denne sesongen om hvordan Kåre taklet motgang. Nå vet vi, og han, svaret på det.

Tror det vil være vesentlig viktig at det blir kontinuitet på trenersiden nå, gi han tid på å bygge et lag uten gamlinger som har alt for mye de skulle ha sagt - så får vi summere opp etter neste sesong og se hvordan ståa er da.

Føler meg rimelig trygg på at Kåre blir tilbudt ny kontrakt med Glimt, og at han kommer til å signere for nye år.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Los-Loco wrote:
2. Mystiske disposisjoner. Jeg er vel neppe noe fotballgeni, men vil vel påberope meg en sånn noenlunde gjennomsnittlig forståelse av spillet. Og jeg sliter maks med å skjønne hva Kåre har tenkt med når det gjelder bytter og taktikk i år. Galskapen krones med at Stig blir sittende på benken hele kampen igjennom i dag. Hvis noen kan forklare det for meg så send meg en PM.
Jeg kan nok ikke sende deg noen PM fordi jeg er enig. Synes du har en grei oppsummering og på mange måter er du et større fotballgeni enn de som stadig påberoper seg dette. Av årets 29 kamper er det vel i 3 kamper jeg har vært enig i laguttak, ellers merkelige innbytter. Vi hadde uavgjort mot VIF borte(tap på overtid), ledet mot FFK og LSK borte da det gjenstod 15 min, Rundspilte Start hjemme men vanvittige bytter ødela kampen. Jeg vil påstå at med bedre coaching på slutten av kampene hadde Glimt hatt 10 poeng mer i dag, og det får Kåre ta ansvaret for. Som mange sier det var ikke nødvendig for Glimt å rykke ned, men innsatsen har vært for dårlig.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Synes vel egentlig Kåre avslører seg litt når han, til Glimt.no, uttaler seg om at det er marginene som avgjør. Det er ikke marginene som sender Glimt ned i år. På ingen måte.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Adecco 2010

Post by ecke »

Det er en rekke spørsmålstegn etter årets sesong:

a) en rekke spillere presterer betydelig dårligere enn potensialet og fjoråret (Forko, Hamoud, T Rønning, Thiago, JDS), dvs at treneren ikke har maktet å løfte enkeltspillere, heller det motsatte
b) dårlige spillerrekrutteringer (foran denne sesongen kom Sakariassen, Ludvigsen og Oduru, lønnskostnad ca 1,5 mill inkl sosiale kostnader, dvs det B/G ikke hadde råd til når de måtte la Birkir gå).
c) ingen utvikling når det gjelder spillestil/offensive formasjoner eller defensivt arbeid/duellspill

Det er tydelig at Ingebrigtsen også må løfte seg, ikke minst å skape mer intensitet og kvalitet i det løpende treningsarbeid. Det nytter ikke bare å være "brutter". Dessverre er det lite å hente i klubbledelsen som har vært med på det samme tidligere (a, b, c), og heller ikke har lært.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Los-Loco wrote:Galskapen krones med at Stig blir sittende på benken hele kampen igjennom i dag. Hvis noen kan forklare det for meg så send meg en PM..
Orker ikke å sende PM, man må vel ikke akkurat være noe geni for å forstå at siden han sliter med en strekk som han og slo opp igjen et par dager før kampen så er man kun med som kriseløsning...
RS2-Gti

Re: Adecco 2010

Post by RS2-Gti »

En ting jeg har lagt merke til over tid; Taskeladden har en underlig evne til å presentere "fakta" i innleggene sine, for å understreke eller klarne opp i poenger. F.eks tunpustede spillere og nå strekk. Hvorfor vet ingen andre om slike ting, eller er det kun meninger?
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Adecco 2010

Post by Heltenjohn »

Slik situasjonen er nå, selv om nederlaget enda ikke døyvd, prøver jeg å tenke fremover.
Eliteserie 2011!
Et lag uten Runar Berg og Stig Johansen. Så er spm. hvorvidt er det positivt å ha dem med i stallen til neste år?
På bakgrunn av forrige Adecco opphold og det faktum at de vet at det er siste sesong, må det være lov å stille spm. ved deres motivasjon!
Er de med bare fordi det er gøy å spille fotball, eller fordi de vil avslutte med stil og et opprykk?
Vil dem være et hinder for etablering av et nytt, ungt lag som skal samkjøres og ta steget opp i eliteserien?
Og ikke minst så er dem en økonomisk utgiftpost for Glimt som kanskje kunne vært investert i nye spillere for fremtiden!
Det er ingen tvil om innsatsen disse herremennene har gjort for Glimt.
Men er det på tide at de tar hatten sin og går for å gjøre plass for et nytt regime?

I tilleg kan man nevne spillere som Thiago, Ludde, Andre Hansen, PVR, Sakkariassen. Samt det sportslige støtteapparatet. Der er jo allerede 2 permittert, men kan det bli flere?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

RS2-Gti wrote:En ting jeg har lagt merke til over tid; Taskeladden har en underlig evne til å presentere "fakta" i innleggene sine, for å understreke eller klarne opp i poenger. F.eks tunpustede spillere og nå strekk. Hvorfor vet ingen andre om slike ting, eller er det kun meninger?
Hvis du har fulgt med bedre så vet du og at den faktaen jeg kommer med her inne alltid stemmer..
Blir for dumt å komme med idiotiske meninger som ikke stemmer i hele tatt, da er det greit å legge til fakta iblandt..
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Men når du serverer dine "fakta" som om det skulle være allemannskunnskap, og ingen andre enn du vet noe om dette, så må det jo være lov å lure. Jeg har i alle fall ikke verken sett eller hørt noe om noen strekk ut over det han har vært plaget med tidligere. Informer oss gjerne, så slipper vi spekulasjoner om at han ble benket på grunn av utblåsningen i media, eller at Kåre sliter med elementær fotballforståelse.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Los-Loco wrote:Informer oss gjerne, så slipper vi spekulasjoner om at han ble benket på grunn av utblåsningen i media, eller at Kåre sliter med elementær fotballforståelse.
Var jo det jeg nettopp gjorde... Men nytter ikke spes blandt denne gjengen uansett, her er det mest fokus på å ytre negative meninger og peise på med litt personhets som teller.. Alt får å trykke ned gutta som skal på banen og prestere =) Sånn sett så er det jaggu mange her som fortjener at Glimt rykker ned gitt..
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Taskeladdn wrote:Orker ikke å sende PM, man må vel ikke akkurat være noe geni for å forstå at siden han sliter med en strekk som han og slo opp igjen et par dager før kampen så er man kun med som kriseløsning...
Sorry Taskeladdn, men dette er ikke det man på et nettforum betrakter som pålitelig informasjon, dette kan være alt fra fakta til rent sprøyt. Og det har ingenting med om folk er negative eller ikke å gjøre, det er så enkelt som at siden nettdebattformen tillater at man kan skrive hva som helst, så forlanges det mer enn rene påstander før de framstår som troverdige.

Var du tilstede på trening da det skjedde? Har du snakket med Stig personlig? Hvorfor har ingen i media snappet det opp? Man skulle vel tro at en skade på lagets suverene toppscorer foran den definitive nedrykkskampen var en sak de var interessert i.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Om folk finner det troverdig eller ikke, gir da jeg blaffen i.

Hvis du fex ser i Stig tråden, mitt innlegg den 23. Så ser du at jeg skreiv om skaden til Stig.
Jeg føler på ingen vis at jeg må stå til rette og komme med informasjon om hvor jeg har denne informasjonen ifra, di som har fulgt med her enstund vet at faktan jeg kommer med stemmer.

Men jeg forstår godt at all kvalmen og personuthengingen her inne ikke liker å bli møtt med fakta, så for å la dere leke denne kjøre glimt ned i gjørma leken så skal jeg slutte med det. Er vel ingen vits å prøve å forklare at det meste som skjer i livet faktisk har en god grunn, bedre å sutre å komme med personangrep heller..
Post Reply