Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Wow, det føles så godt å ha det siste on topic-innlegget i en tråd!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Takk sulliken, tenkte slkrive noen ord om det her tidligere. Bestemte meg for å se om noen av brukerne viste ansvar nok til å pense tråden tilbake. Oppfordringen nå blir at dere holder dere til tema, hvis ikke så blir alle innlegg som er off topic flyttet over i egen krangletråd.
Tippeliga 2015
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Adecco 2010

Post by poteten »

Altså, jeg er glad Glimt er i Adecco. Endelig kan vi konkurrere på lik linje med flere andre klubber. Tippeligaen er en plass Glimt kan komme til nå og da.

Men livets rett har dessverre ikke i Glimt i vår øverste divisjon.
Kritisk
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Sulliken wrote:

Da vil Adecco 2010 se slik ut:
Bodø/Glimt
Lyn
Sogndal
Kongsvinger
Alta
Moss
Bryne
Mjøndalen
Nybergsund IL-Trysil
Løv-Ham
Tromsdalen
Sarpsborg08
Strømmen
Follo
Sandnes Ulf
Ranheim
Jeg satte opp en nesten lik lagliste i starten av denne tråden. Ting har endret seg. Jeg tror at Lyn ikke klarer lisenskravene og går ned i 2.div, Ham-Kam får plassen tilbake. Så slår KIL Sogndal og møter FFK i siste kvalrunde. KIL vinner denne og FFK havner i Adecco. Dette er bare min mavefølelse. Lyn må forresten få inn 10-15 mil i løpet av 3 uker og denne gangen klarer de ikke det. Så 2010 blir et spennede år med masse gode kamper.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Ville Lehtinen »

Jeg vet ikke om du husker det, men vi var 12 strake år i tippeligaen fra 1993 til 2005. Selv om vi i år har fremstått som mindre enn et tippeligalag i år er det vel ingen grunn til å avskrive Glimt som toppserielag for all fremtid.
RS2-Gti

Re: Adecco 2010

Post by RS2-Gti »

Lisensnemnda er og blir en vits. Så Lyn går nok ikke ned i 2. divisjon nei.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Nei, lyn rykker nok lengre ned en som så. Da jeg tror de blir slått konkurs.
Tippeliga 2015
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Ville Lehtinen »

En ting som kan bli viktig til neste år blir kapteinsvalget. Jan Derek Sørensen har for meg fremstått som det absolutt verste kapteinsemne som vi kunne hatt, han har ikke den tilstedeværelsen som trenges av en ledertype, og har utvist dårlig moral til tider (som i den kampen hvor han går og setter seg på benken uten at en ny spiller er oppvarmet og klar til å komme på). Når han attpåtil har vært skadet og ute av laget, har vi variert mellom andre spillere uten å få en kaptein som er den første på lagoppstillingen. Christian Berg har erfaringen og arbeidsinnsatsen, men jeg ønsker meg en kaptein som er tydeligere i lederstilen.

Nå som jeg ser at Johan Lædre Bjørdal har lyst å bli, håper jeg at han blir et klart førstevalg som kaptein i 2010. Han har en voldsom fighterevne som kan oppildne andre spillere, og han er ikke redd for å bruke stemme og kroppsspråk på banen. Om han holder seg skadefri skal han være et soleklart førstevalg både som stopper og som fast kaptein gjennom hele sesongen.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Adecco 2010

Post by poteten »

Ville Lehtinen wrote:Jeg vet ikke om du husker det, men vi var 12 strake år i tippeligaen fra 1993 til 2005. Selv om vi i år har fremstått som mindre enn et tippeligalag i år er det vel ingen grunn til å avskrive Glimt som toppserielag for all fremtid.
Jo.
Kritisk
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Ville Lehtinen »

Nei!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5661
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 361 times

Re: Adecco 2010

Post by poteten »

Slutt å drøm. Det irriterer meg at supporterene i Bodø ikke kan ha beina på jorda.

Realistisk sett er Glimt et topplag i Adecco, med noen visitter der oppe. Så lenge penga rår og publikum i Bodø nekter å gå på kamp, så blir det slik.

En av grunnene til at få mennesker møter opp på Myra, er at bodøværinger forventer seier og gull hver jævla kamp.

Kravet for å bli akseptert i Bodø som spiller og lag er så skyhøyt at selv Brann blir en liten og fin barnehage ellers.
Kritisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 479 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

RS2-Gti wrote:Lisensnemnda er og blir en vits.
Hvilket har kommet Bodø/Glimt tilgode hvert eneste år siden 2004, så vi skal vel ikke klage...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

Bare for Tippeligalag lisensnemnda er en vits.

Raufoss og Sarpsborg er to klubber NFF har straffet.
Sarpsborg har blitt straffet 2 ganger med poengtrekk pga spillertillatelser(Rett meg hvis jeg tar feil, takk).
Raufoss, som dere vet degradert pga dårlige fasiliteter.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

poteten wrote:Kravet for å bli akseptert i Bodø som spiller og lag er så skyhøyt at selv Brann blir en liten og fin barnehage ellers.
Øh. Vet ikke om du har hørt pipinga på Brann Stadion når Brann ikke lever opp til forventningene. Jeg har bodd der i et par år og var på noen kamper. Noe sånt har jeg heldigvis aldri opplevd på Myra de gangene jeg har vært der.

Når det er sagt må framtida bygges på et solid fundament. Generasjonsskiftet i stallen må gjennomføres, økonomien må i orden slik at ikke halvparten av pengene går med til å betale gammel gjeld. Når så skjer, kan vi bygge nytt og komme tilbake med entusiasme både på banen og tribunen.

Min drøm er å se Glimt vinne seriegull en dag. Men jeg kommer aldri til å pipe dem av banen dersom hvis de ikke får det til. Jeg er født i Trondheim, så hadde jeg villet være medgangssupporter for et lag som jeg visste ville komme til å vinne mye ville det vært enkelt. Men jeg foretrekker håpet om en seier mot alle odds fremfor en forventning til gull som bare er som bestilt i år også. Uten nedturer er oppturene uten mening. Og uten håp, realistiske eller ei, forsvinner mye av moroa.

Det folk i Bergen ikke skjønner, men som jeg tror en det Glimt-supportere vet veldig godt, er at det er forskjell på håp og forventning/krav, og på hvordan disse påvirker atmosfæren rundt laget. At man håper på gull betyr ikke nødvendigvis at alt annet er nederlag, spesielt ikke for en mindre klubb.

Et fravær av entusiasme er aldri en bra ting, men det går an å snu gjennom fornyelse og sportslig fremgang. Derimot er presset de spiller under i Bergen antakelig den viktigste årsaken til at de ikke tok et eneste gull på over 40 år.
poteten wrote:Slutt å drøm. Det irriterer meg at supporterene i Bodø ikke kan ha beina på jorda.
Jeg foreslår heller at vi gjør begge deler på en gang.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

http://www.an.no/glimt/article4669824.ece
Det blir spesielt, spår Johansen, som ikke kom på banen mot Stabæk på grunn av en skade bak i låret.
Beklager at jeg ikke fikk avisene til å dokumentere fakta før nå, håper dere nå forstår hvorfor han ikke kunne spille imot Stabæk og hvorfor Kåre gjorde en så latterlig avgjørelse som å faktisk la han sitte på benken hele kampen.
K_Duck

Re: Adecco 2010

Post by K_Duck »

Nok! Geez! :guns
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Oppfør dg kdøck..

Når e får dokumentasjon på det e skriv så må e få legg det ved her..
Klaging på Kåres valg som gjør at vi nå må spille i adecco 2010 er relevant til tråden, jeg vil bare prøve å få frem at det er en grunn til at han har måttet gjort mange av di valgene..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Adecco 2010

Post by liverglimt »

Dette forumet skal ha forståelige innlegg. Det betyr enten norsk eller nynorsk.

Vi holder oss også til temaet, som er Adecco 2010. Hvis ikke stenges denne tråden. :)
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Skjønner godt at Taskeladden sier fra her nå, han har da fått nok pes fordi at han ikke kunne oppgi sine kilder. Nå er sannheten kommet for en dag og skeptikerne ser at han hadde rett også denne gang. Når det er sagt så handler denne tråden om neste sesongs adecco, slik at hvis snakket om kilder osv osv skal fortsette så tar vi det i egen tråd.

Så til neste sesong, Kåre har uttalt i Media at han ønsker rundt 18 utespillere og 3 keepere neste sesong. I dag har han 26 utespillere å rutte over og 4 keepere. Det betyr at en del må gå. I dag har Oduro forlatt oss og Stig er ferdig når kontrakten går ut. Hvem andre forsvinner? For meg synes det klart at vi neppe blir å signere noen ny kontrakt med Andre. Vi har rett og slett ikke råd.

Så hvem ligger det an til at vi beholder, er jo mange som må gå.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

Ifølge Glimt.no er det 24 utespillere listet opp:
Forsvar:
Rønning, Bjørdal, Alo, Hamoud, Imingen, Iversen, Forko, Eek, Bjørneskau J
Midtbane:
C Berg, (feilplassert?) Derek, Runar, Hanssen, Theting, Karlsen, Konradsen, Rønning, (feilplassert?) Stensland
Angrep:
Stig, Sak, Ludde, Martins, Oduro, Stefan Johansen

Siden Iversen, Derek, og Oduro er ute er vi nede på 21. Hvis det dessverre også er sånn at Stig og André må gå er vi nede på 19. Hvis Bjørneskau kan leies ut en sesong til, er vi nede på de 18 vi visstnok som visstnok skal holde. Om nå bare Sak kunne innsett at han burde trappe ned til Innstranden, så hadde vi kunnet hentet ihvertfall ett talent fra Harstad eller Rana. :?

En stall med bare 18 betyr jo at vi må ha spillere som kan bekle flere roller. Hva med T Rønning som kan være backup både på indreløper og høyreback? Hvordan er egentlig farta til Ruben? Han kan skyte bra. Kan han omskoleres og også brukes som en ving, evt kant i 4-4-2?
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by ingen87 »

Jeg syns 18 spillere høres vel snaut ut! Men men, mulig at det er dette vi må ned til for å få sånn høvelig styring på økonomien..
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Jan Derek, Oduro og Stig forlater klubben i år. Da har vi igjen Ludde, Sakk og Thiago (samt Konradsen og Stefan Johansen som kan spille ving) av angripere.

Det er innlysende at vi må ha inn ny(e) spiss(er). Spørsmålet mitt er; har Glimt lov til å hente inn nye spillere så lenge de har ansatte som er permitterte?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Stensland da?

Regner med tanken er en stall på 18 a-spillere, og så kunne supplere med juniorspillere når nødvendig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Glemte han i farta :wink:


Spørsmålet mitt står uansett ubesvart.. Los-Loco, har du peiling?
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Christoph »

Vet at Glimt følger Øyvind Hoås (25) om dagen, en spiller Glimt har vært ute etter tidligere.
Han har etter det jeg kan se putta 10 ganger på 27 kamper i årets 1. divisjon.

Sarpsborg skal ut i kvalik, men med mindre lynet slår ned 16 ganger etter hverandre, så spiller de vel i Adecco også neste sesong.
Det kan åpne for at Hoås er interessert i en overgang til Glimt.
Post Reply