Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Hoås er en helt ok spiller som kanskje kan være grei å ha i den situasjonen vi er i økonomisk nå, men jeg tror ikke det er lurt å bruke mye ressurser på han (overgang og/eller lønn)
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Adecco 2010

Post by ecke »

Tore Andreas Gundersen, LSK!!
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

Finner ikke noen spillertråd på ham, men nå er også keeper-Kolstad ute av Glimt. Skjønner at han muligens ikke vil bli satset på mht de sportslige kvalitetene han har, men har alltid trodd han bidro mye på den sosiale biten. Og det skal vel sies at han har gjort sakene sine grit når Londak har vært ute. Kommer til å bli mye mer nervøs om Londak må stå over kamper neste år.
T1N av KT
Posts: 142
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:48 pm

Re: Adecco 2010

Post by T1N av KT »

Christoph wrote:Vet at Glimt følger Øyvind Hoås (25) om dagen, en spiller Glimt har vært ute etter tidligere.
Han har etter det jeg kan se putta 10 ganger på 27 kamper i årets 1. divisjon.

Sarpsborg skal ut i kvalik, men med mindre lynet slår ned 16 ganger etter hverandre, så spiller de vel i Adecco også neste sesong.
Det kan åpne for at Hoås er interessert i en overgang til Glimt.
Mangt kan sies om Øyvind Hoås. Han har tidligere vært Moldespiller, men jeg hadde ikke særlig sansen for ham. Han er rundt 190 høy, men bare 180 når han header. Jeg håper tiden nede i divisjonene har fått vekk den hersens skuddvegringen. Trivia: Hans bror har vært med i 71grader nord.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Christoph »

Han er vel over to meter, er han ikke?


2.03 faktisk, ifølge verdensveven.

Går ut fra at han har utviklet seg til det bedre siden han var i MFK. Det er vel en del år siden?

Ser han har putta 7 mål siden august... Det er jo habilt.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

Lyn reddet fra konkurs.
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article154379.ece
Da blir det ingen gratisplass på Kamma. Lyn er vel uansett så tappa at jeg mener Glimt bør havne foran dem neste år. Lyn satser på et budsjett på 20 mill kommende sesong. Noen som vet størrelsen på Glimts budsjett de siste årene? Tenker da både på de siste to tippeligaårene og de i adecco?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

men trenger fortsatt 4 millioner kroner innen nyttår for å unngå konkurs
det er ikke helt avgjort enda, men


YES! :mrgreen:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

mortsto wrote:Lyn satser på et budsjett på 20 mill kommende sesong. Noen som vet størrelsen på Glimts budsjett de siste årene? Tenker da både på de siste to tippeligaårene og de i adecco?
Innbiller meg at budsjettet i forrige adeccosesong var rett i overkant av 30 millioner, har vært mellom 45 og 50 de siste to sesongene, og det siktes inn på rundt 30 igjen neste år. Med forbehold om at jeg kan ha drømt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Det er riktige tall du henviser til. Budsjettet i år er vel på 45 mill, og tenker vel meg et budsjett neste år på 30 mill.
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

Det ser da ut som om Lyn har lagt stormannsgalskapen på hylla og satser fornuftig som et Adeccolag med et publikumsgrunnlag på rundt 2000. Mente de skulle prøve å kjøpe Jo Inge Berget tilbake, men det er vel lite realistisk med et slikt budsjett.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2010

Post by bjornage »

En liten digresjon: Hva skjedde med Jo Inge Bergets overgang til Molde?
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Et lite tankekors. Før 2008-sesongen var Ham-Kam den såkalte vinneren på overgangsmarkedet med Førsund, Guven samt mange andre gode spillere inkludert en landslagsspiller fra Østerrike. VG hadde da tippet Ham-Kam på 4.plass i 2008. I år har altså nesten den samme troppen rykket ned i 2.div. Det forteller mye om å hente inn spillere som passer inn i klubben, samt at 'navn' ikke alltid betyr noe og at man ansetter trenere som passer inn.
Ser at Glimt skal hente inn en del meget lovende 15-16 åringer i høst i noen uker, blant annet en fra Innstranden som opprinnelig kommer fra Kongo. Har sett han i år, et fantastisk talent.
Med så mange gode 18-19-åringer som Glimt nå har tilgjengelig samt flere gode 15-17 års talenter så ser jeg veldig positivt på framtiden.
Så må Glimt bruke unge spillere som er gode nok, og ikke vente til de er 25 år.
Personlig ville jeg også hatt Bjørkan tilbake men det er en umulighet etter forlengelsen med Kåre og Stjerno.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2010

Post by MhepA »

Jeg har troen på at om noen år så er det Aasmund Bjørkan og Stig Johansen som trener Glimt i Tippeligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Adecco 2010

Post by tomath »

Jeg har mer tro på Cato Hansen enn de to egentlig, men det har egentlig mest å gjøre med en fordom jeg har om at det er midtstoppere og sentrale midtbanespillere som blir de beste trenerne.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Adecco 2010

Post by gavharr »

Hmm... Tror f.eks. at Alex Ferguson var spiss i sin tid, så jeg vet ikke om det alltid er slik.
Last edited by liverglimt on Sat Oct 31, 2009 6:36 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2010

Post by MhepA »

I tillegg tror jeg Bjørkan og Johansen er to av de spillerne som har best fotballerfaring/peiling og det ville blitt et sinnsykt bra offensivt spill med de som trenere. Det er ihvertfall det jeg liker. Glimtsystemet kan de bra også, og begge er vinnertyper.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Adecco 2010

Post by Crazy horse »

Har allerede begynt å glede meg til neste år. Håper klubben får inn et par-tre nye ansikter, det hjelper på humøret og trua. Får vi ingen nye blir jeg litt mer i tvil.
Det kan bli en del tv-kamper på tirsdagskveldene om vi holder oss i toppen. Det er jo spennende motstandere vi skal møte, så jeg fortviler ikke og nå har vi jo også grunn til å forvente at Glimt skal kjempe i toppen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Adecco 2010

Post by Glimt1916 »

Det Glimt må klar for å rykk opp neste sesong e å få sving på angrepsspillet. Der har Ingebrigsten nokka å bevis. Som vi så sist vi rykka ned e det ingen grunn til å tru at dette skal gå av sæ sjøl selv om nivået på de andre lagan bli dårligere. Ofte bli mangel på teknikk kompensert med muskla og innsats og det passa ikke nødvendigvis Glimt så godt denne gangen heller.

Samtidig så virka ikke nivået i Adecco avskrekkende. Haugesund ligg på andreplass med 8 tap til nu, og Kongsvinger kan faktisk fortsatt havn på førsteplass med heile 10 tap på 30 kampa. Vil bli rimelig skuffa om Glimt tap meir enn 10 kampa neste sesong....
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Ville Lehtinen »

Hvis Kongsvinger rykker opp, kan Randall Brenes fort bli en hit i tippeligaen. Det vil i såfall bli jævlig surt, jeg synes Brenes er den spilleren innom Glimt de siste årene med størst urealisert potensiale.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Det er liten tvil om at det er angrepsspillet som har vært vårt store problem, ikke bare i år, men også i fjor. Den største forskjellen fra i fjor er egentlig T.olsen, men utover hans til tider gode spill, så presterte vi ikke fremover i fjor.
Etter min mening bør hele angrepstrioen fra i år byttes ut, gjerne med yngre krefter fra benken, kombinert med nye spillere. De offensive kreftene fra midtbanen har heller ikke vært spesielt imponerende de siste 2 sesongene. Bakover har vi klart oss ok med et antall baklengs som er naturlig i forhold til tabellsituasjon,forskjellen på nedrykk og ikke, er rett og slett 5-6 mål for lite.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by J I P »

Det hadde vært morsomt hvis FFK hadde rykket ned men ingen fra Glimt bør håpe på det.
FFK vil i så tilfelle være favoritt til å rykke opp igjen.
Og sist men ihvertfall ikke minst - Glimt vil tape 550.000 kroner fra nedrykksfondet på at det blir 3 lag som rykker ned og ikke bare 2. De 550.000 kronene behøver vi,

Derfor - Heia Fredrikstad !
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Adecco 2010

Post by Heltenjohn »

Ser frem til denne midtane/ angrepsrekke:

Berg-Berg-Karlsen
Stensland-Stefan-Konradsen

:D
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Parelius »

Er ikke sikkert C.Berg fortsetter i Glimt. Han har stilt et ultimatum om at hvis han skal fortsette må det inn friskt blod i form av en spiss som skårer mål. Kåre er ute i media og beroliger C.Berg og sier at det kommer en ung og lovende spiss som skal presse Martins neste sesong. Håper denne spissen er klar før Berg forlater klubben.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Post Reply