Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Adecco 2010

Post by Krølle »

Parelius wrote:Er ikke sikkert C.Berg fortsetter i Glimt. Han har stilt et ultimatum
Berg har kontrakt med Glimt, og er ikke i posisjon til å stille ultimatum om noe som helst.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

J I P wrote:Og sist men ihvertfall ikke minst - Glimt vil tape 550.000 kroner fra nedrykksfondet på at det blir 3 lag som rykker ned og ikke bare 2. De 550.000 kronene behøver vi,
Kan du utdype dette mer. Dette er helt nytt for meg.
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Adecco 2010

Post by -list »

Krølle wrote:Berg har kontrakt med Glimt, og er ikke i posisjon til å stille ultimatum om noe som helst.
- Det føles veldig godt nå som alt er i boks, sier Robert Vikestad og påpeker at han har fått et godt inntrykk av klubben han nå har signert kontrakt med ut 2010.

- Det har alltid vært et nært forhold mellom Rosenborg og Glimt, og jeg har personlig alltid vært glad i Bodø/Glimt.
http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 9,1&lang=1
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Parelius »

Berg er i posisjon til å stille ultimatum da han kan si opp kontrakten sin når han selv vil det, noe både Vikestad og Oduro(?) har gjort før ham. Så hvis Glimt ønsker å beholde Berg må det satses, og da helst i form av en ny spiss ;)
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Adecco 2010

Post by Heltenjohn »

Nå har vel ikke Glimt grått fordi Vikestad og Oduro ville dra!
Da er det noe annet med en spiller som har vært fast på laget, som er en av Glimts stamme for 2010!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

CB har et år igjen av sin kontrakt. Det er riktig at CB kan si opp kontrakten og legge støvlene på hylla. CB kan ikke si opp kontrakten og gå til en annen toppklubb. Her er det en vesentlig forskjell mellom CB og Vikestad. Tror ikke CB vil avslutte fotballkarrieren, så det er helt riktig at CB ikke har noen 'myndighet' til å diktere noe som helst. Men det er jo fint at det dynamikk i Glimt og god dialog mellom spillere, trenere og ledelse.
User avatar
-list
Posts: 1654
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 32 times

Re: Adecco 2010

Post by -list »

hvis en spiller VIL dra, så blir alle planer om å bygge opp et lag rundt ham uansett dårlig fundamentert. Så er spørsmålet om han egentlig vil bort, eller om Glimt kan overbevise ham om at B/G er "god nok".

Til slutt kan man spørre hvor lojalt og lurt det er av alle involverte parter å ta denne diskusjonen i media.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by J I P »

Re Knuta

Fra VG Papir Søndag
Nedrykksfondet til Norsk Toppfotball er i år på 3,25 millioner og deles mellom lagene som rykker ned fra eliteserien.
Bodø/Glimt og Lyn er allerede klare for 1.divisjon. Rykker også FFK ned blir potten delt på tre. Det blir det nesten 1,1 million kroner til hvert av lagene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Enhver kan stille ultimatum til ledelsen i sin bedrift - så gjenstår det å se hvor langt man kommer med det. Om CB velger å si opp kontrakten sin, så sitter fremdeles Glimt på spillerlisensen hans, og om da CB velger å signere for en annen klubb så må de betale penger for å frigjøre lisensen.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Adecco 2010

Post by delfagro »

Hvordan får vi som ikke bor i Bodø fulgt glimt til neste år?
Crazy horse wrote:Har allerede begynt å glede meg til neste år. Håper klubben får inn et par-tre nye ansikter, det hjelper på humøret og trua. Får vi ingen nye blir jeg litt mer i tvil.
Det kan bli en del tv-kamper på tirsdagskveldene om vi holder oss i toppen. Det er jo spennende motstandere vi skal møte, så jeg fortviler ikke og nå har vi jo også grunn til å forvente at Glimt skal kjempe i toppen.
Angående dette: Er dette all TV-dekningen vi kan vente oss neste sesong? Finnes det ingen nettbaserte løsninger (VG, TV etc) med solid dekning av adecco? Jeg bor i Tromsø husker med skrekkblandet fryd da jeg var prisgitt radio 3 sin dekning på bortekampene og Radio Toten da Raufoss gjestet Aspmyra (!) Har jo sin sjarm men håper på god TV-dekning, uansett plattform.
Alltid gul!
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

I tillegg til tirsdagskampene har NRK sendt alle Adecco-kampene direkte i sin nett-tv (dog uten kommentatorlyd og repriser). Det har vært og blir gratis også i 2010. Men det virker ok. I tillegg har også VG-nett sendt noen Adecco-kamper på søndager. Så alle Glimt's kamper blir tilgjengelig på nett gratis.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Adecco 2010

Post by gavharr »

I år har man kunnet se alle kamper i Adecco på NRK's sider, og helt gratis også. Riktignok uten kommentator i de fleste av kampene, men det er da bedre enn ingenting ;)
Mulig dette har vært et slags prøveprosjekt, og at det kuttes ut i 2010, men håper vi får samme mulighetene som man har hatt i år.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Los-Loco
Posts: 7363
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Tatt i betraktning kvaliteten på mange av fotballkommentatorene rundt forbi, så er det nesten en fordel å se kommentatorfrie kamper!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Adecco 2010

Post by gavharr »

Ingen slår han dærre elendige hos tv2.. Magnar Kvalvik eller noe sånt. Utrolig irriterende type, full av selvfølgeligheter. I tillegg så "heiet" han alltid på Glimts motstandere, og kommenterte vel Glimt i 24 av 28 runder...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Adecco 2010

Post by Crazy horse »

Blir det et slikt tilbud neste år er jo det fantastisk. Jeg får se Glimt like mye som i år (og forhåpentligvis vinner de flere kamper) og jeg kan si opp et par abonnementer. :klapp Det klarer seg med kamp på lørdag, søndag kveld og mandag fra tippeligaen, for faen.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

gavharr wrote:I år har man kunnet se alle kamper i Adecco på NRK's sider, og helt gratis også. Riktignok uten kommentator i de fleste av kampene, men det er da bedre enn ingenting ;)
For ikke å si bedre enn TV2. ;)

EDIT: Gah! Var litt for sent ute med den. Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16627
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Sulliken »

Adecco..

Jeg syns egentlig vi hadde det mye morro der. Husker dere denne?
http://www.youtube.com/watch?v=8JDuhI2KMG8

Ser frem til mange Gledesstunder med seire med kallas-sifre, pølse i vaffel, turer til all slags lugubre stadioner.

For meg er det at Stig ikke fikk ny kontrakt tyngre å svelge enn nedrykket..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Adecco 2010

Post by bjornage »

2006-sesongen var på ingen måte morro, Glimt spilte elendig og sløste vekk opprykket det året. At vi klarte å rykke opp året etter skal vi takke øvre makter for, det var ikke akkurat ferdigheter og godt spill som gjorde at klarte å sikre oss kvalikplassen. Kvalikkampene er vel det mest positive jeg klarer å tenke meg fra de to årene der nede, i hovedsak var frustrasjon følelsen jeg hadde som oftest da de sosa vekk poeng mot Løv-Ham, Mandalskameratene og den gjengen der..
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16627
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Sulliken »

Men nå er hevnens tid inne..... Gleder meg sykt til Follo-turen, f.eks.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Sulliken wrote:Men nå er hevnens tid inne..... Gleder meg sykt til Follo-turen, f.eks.
Ja kanskje Mounir blir utvist igjen. Glemmer aldri dette. Ble utvist(filming påstod dommeren), det var en klar felling og straffespark. Nå slipper vi jo å møte Skeid(fryktelig kamp).
Men for oss Oslo-boere blir det jo Lyn, Sarpsborg/FFK/KIL, Strømmen, Follo vi kan se live her nede.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Adecco 2010

Post by Thomas Andersen »

Sansynligvis har vi i Oslo følgende kamper å reise til:

- Lyn
- Sarpsborg
- Moss
- Kongsvinger
- Strømmen
- Follo
- Mjøndalen

7 kamper innen en times rekkevidde. Bedre enn tippeligaen! :) Og kamper vi har bedre sjans å vinne enn VIF, LSK og Stabæk. Downside er de resterende kampene, som man ikke får i hjemmets varme via TV2 sport. (Jada, internett uten kommentatorer er siiiikkert fint for noen;)

Jeg gleder meg uansett på en rar måte. Igjen er vi vinnerlag ;)
Gult er kult!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16627
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Sulliken »

Kom igjen FFK. Jeg VIL IKKE ha dere i adecco neste år.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Dersom de skulle klare å score to mål i kveld, så må de fremdeles gjennom en siste kamp. Tror FFK blir å finne i Adecco sesongen 2010.
Loffen
Posts: 452
Joined: Sun Mar 30, 2008 1:39 pm
Location: Oslofoten
Has thanked: 70 times
Been thanked: 6 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Loffen »

Selv om jeg syns FFK bør holde seg i TL, så elsker jeg måten de blir ydmyket på av Sarpsborg. Herlig!
Her i huse et vi torsketunge!
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Adecco 2010

Post by Stibern »

Nå får vi kanskje litt kamp om førsteplassen neste år. Blir jo artig det :D
L.U*H.G
Post Reply