Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Re: Adecco 2010

Post by Pudde »

Litt enig med Frodo Baggins, men så lenge nyhetene ikke går på salg av Bjørdal, Mounir, Per Verner osv.... er jeg fornøyd.

Hva har TIL å skrive om?

:arrow: Salg av Moldskred og Reginiussen
:arrow: Økonomisk kaos
:arrow: Niso som advarer spillere om å signere for TIL

Jaja. Så lenge som det er stille om Glimt er vel ikke det så negativt i forhold til hovedoverskriftene fra TIL :klapp
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
mortsto
Posts: 7419
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

Dette er første og siste gang jeg er enig med en polkagris, men jeg har tenkt akkurat de samme tankene. De eneste nyhetene jeg har lest om Glimt siden nyttår har jo vært at Runar er skada, samt at Bjørdal ikke blir solgt. Greit nok at TIL har mistet to av de beste spillerne sine, og det har vært mye negative oppslag om økonomien, men det har også vært signeringer av nye spillere, samt en god del folk på prøvespill. Kåre har jo sagt at det ikke kommer inn folk uten at noen blir solgt. Jeg har allikevel tenkt at det må være noen med penger i byen som ihvertfall kan bla opp litt for utdanningskompensasjonen for noen offensive talenter. Men ingenting skjer. Tyst som i føkkings graven. Mens konkursbedriften fra ishølbyen sikrer seg nordnorske talenter og har afrikanere på besøk. Jeg håper virkelig Kåre jobber med noen i det skjulte. Så håper jeg også togene slutter å kjøre ihjel rein, sånn at AN får sendt reporteren sin til Nordlandshallen. Hvis det ikke er noen nyheter rundt Glimt, så lag noen ikke-nyheter. Det er jo ei uke siden de skreiv at Åssa scora for Alta, for pokker!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Masinga »

Synes Frodo Baggins, den lille hobbiten fra Tromsø, har et meget godt poeng! Det er dørgende stille. For en som bor i Nord-Norges største by Oslo, er det omtrent ingenting å hente av informasjon rundt Glimt og dens liv og virke. Dersom en knappenål falt i gulvet nå, ville vel alle skvette i taket på Aspmyra.

Bjørn Lund i AN kan alltids klage på manglende nyheter fra klubben, men jeg stusser på hvorfor ikke AN tar et ansvar selv og lager reportasjer med positiv vinkling. Det går an å gjøre dybdeintervjuer med spillere og trenere!

Så får det som er igjen av markedsavdelingen i Glimt prøve å våkne opp av vinterdvalen og blåse inn i glørne før bålet helt slokner.
Masinga
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Masinga wrote:Bjørn Lund i AN kan alltids klage på manglende nyheter fra klubben, men jeg stusser på hvorfor ikke AN tar et ansvar selv og lager reportasjer med positiv vinkling. Det går an å gjøre dybdeintervjuer med spillere og trenere!
Ja det er vel bare for AN å møte opp på en av de mange treningene i Nordlandshallen og ta noen intervjuer både med spillere og trenere. Så enkelt er det, men sportsjournalisten hverken AN eller AB24 har vel aldri vært noen utpregete kreative journalister, men har havnet inn i et fastgrodd og lite nytenkende mønster. Men det er aldri for seint.
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 463
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 46 times
Been thanked: 25 times

Re: Adecco 2010

Post by Thomas Andersen »

ENig med polka og de siste posterne her. Glimt som klubb bør benytte media til å skape positiv interesse blandt publikum, eksisterende og potensielle sponsorer. AN bør drive normal sportsjournalistikk, og dekke Glimt, på godt og vondt. Ikke klassisk sportsjournalistikk hvor man snakker klubben etter munnen.
Gult er kult!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2010

Post by brutus »

At det skjer lite omkring Glimt fører også til at debatten omkring klubben her på forumet nesten er fraværende, det var for eksempel ingen innlegg mellom sist fredag og søndag. Det er blitt slik at en polkagris som meg av mitt hjertes godhet må poste et litt provoserende innlegg av og til for at dere skal få noe å skrive om! :wink:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Dette er sikkert en del av den nye taktikken til Glimt. Sultefore folket på fotball slik at når det forhåpentligvis begynner å svinge av spillet i løpet av adeccos første runder så eksploderer interessen og folket strømmer til kamp.
Tippeliga 2015
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2010

Post by Frodo Baggins »

Trodde det var viktig for Glimt å selge flest mulig sesongkort jeg.. men fullt mulig det er en helt feil tanke...
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Nei fysj, sesongkort er sterkt rabbaterte. Tjener mindre penger da selv om det er forutsigbart. Da er det bedre å selge ut stadion med enkeltbilletter.
Tippeliga 2015
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2010

Post by Frodo Baggins »

Tror ikke økonomiansvarlig i Glimt er enig med deg, tradisjonelt er sesongkort noe som bedrer likviditeten i klubben i måneder uten inntekter..

Og jeg vedder rimelig mye på at Aspmyra ikke kommer til å bli utsolgt i år i seriekamper.. Faktisk så tror jeg ikke det er noen kamper som kommet til å trekke mere enn 4500 tilskuere..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

hmm tror jeg må begynne med ironitegn... men fakta er vel at Glimt har solgt ok med sesongkort etter at de la opp til flere måter å betale disse på, i avdrag etc.
Tippeliga 2015
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Adecco 2010

Post by Glimt1916 »

Endelig litt gode nyheta fra Aspmyra :

http://www.an.no/glimt/article4876172.ece

Veldig veldig gode nyheta vil æ påstå.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

Frodo Baggins wrote:Faktisk så tror jeg ikke det er noen kamper som kommet til å trekke mere enn 4500 tilskuere..
Tja. Du har kanskje noe rett. Vi hadde vel bare en seriekamp i 2007 med over 4500 og en rett under 4500.
Jeg er optimist og tror vi får bedre tilskuersnitt enn 2007-sesongen hvert fall, og da kan vi godt bekke over 4500+ på to kamper.
Alt må selvsagt ligge til rette for Glimt da. Positiv instilling, positivt spill, positivt på det meste.

Vi skal se oss fornøyd med alt over 3708. Alt over er bonus. :mrgreen:
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Glimt1916 wrote:Endelig litt gode nyheta fra Aspmyra :

http://www.an.no/glimt/article4876172.ece

Veldig veldig gode nyheta vil æ påstå.
Kjempenyheter.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

FFK raste etter "kontroversiell" LSK-scoring

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor FKK reagerer i det hele tatt! De spiller jo selv videre etter at en av deres spillere bare legger seg ned i midtsirkelen, men når de etterhvert mister ballen så forventer de at LSK skal spille ballen ut?! Hallo?

At Piroja faktisk får lov til å spille videre etter at han angriper spissen som scorer, men blir værende på banen, er helt ubegripelig for meg! Rett etter avspark går LSK i angrep på nytt, og da tar han ut spissen lenge etter at ballen er spilt vekk. Likevel må han snakke på seg gult kort! Han håner dommeren med tommelen opp, men får fortsette! Først etter at han tar en "gary neville" og jubler som den idioten han er foran LSKfansen når FFK utligner, får han sitt andre gule kort.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Sulliken »

Jeg er faktisk helt enig med deg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Adecco 2010

Post by Novi »

Minst tre FFK-spillere hadde selv muligheten til å spille ut ballen, så det der blir for teit. Ville skjemtes om det var en Glimt-spiller med Piroja's oppførsel der.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Absolutt ingen tegn til at Glimt kvitter seg med spillere(eller klarer å kvitte seg med spillere). Tenker da på ALO f.eks. Andre Hansen er jo uten kontrakt men har store problemer å finne seg ny klubb. ALO vil bort og Glimt ønsker å fjerne han fra lønningslista, men ingen vil ha han, selv om han har prøvd en masse klubber.
Kampen mot KIL viste at Glimt for all verden ikke må kvitte seg med noen forsvarspillere. Klubben trenger antakelig en spiller til i angrepet. That's all.
Ludde og Runar er klar til LaManga.
Ellers har jeg aldri registrert mindre overganger i de to øverste divisjonene i løpet av de siste 20 årene som i år. Det er et godt tegn og betyr at klubbene må bruke interne lovende unggutter. Unntaket er vel TIL som antakelig vil få en stor økonomisk smell på høstparten. De har jo øket lønnsbudsjettet betraktelig i motsetning til alle andre.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Adecco 2010

Post by Frodo Baggins »

Knuta wrote:Unntaket er vel TIL som antakelig vil få en stor økonomisk smell på høstparten. De har jo øket lønnsbudsjettet betraktelig i motsetning til alle andre.
Greit nok at du har lyst å legge inn noen stikk om TIL, men samtidig er det greit å prøve å finne fakta.

Siden sommeren i fjor har TIL kvittet seg med følgende spillere som var meget godt betalt:
- Yngvar Håkonsen
- Martin Knudsen
- Keijo Huusko
- Douglas Sequeira
- Joel Lindepere
- Morten Moldskred
- Tore Reginiussen

Inn er hentet spillere som Thomas Drage, Vegard Braathen, Mo etc som er betydelig rimeligere i drift enn de nevnte.. Nå skal det nevnes at Ruben Yttergaard og Tom Høgli har fått nye og bedre kontrakter.
Rushfeldt har signert ny kontrakt, og gikk kraftig ned i lønn kontra 2009.

P.t har TIL kun 20 spillere i troppen, og ut fra det som er endret i troppen, så har lønnsutgiftene nok sunket betraktelig fra 2009 til 2010.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Tomvern
Posts: 59
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:08 pm
Location: bodø

Re: Adecco 2010

Post by Tomvern »

Så TIL kvittet seg med Reginiussen p.g.a høy lønn :lol:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2010

Post by brutus »

Det kan da ikke være nødvendig å diskutere på fjortisnivå? Sju høytlønte TIL-spillere er borte, og erstattet med unge spillere med langt lavere lønn. Når en innsender påstår at TIL i motsetning til alle andre har økt sine lønnsbudsjetter, og Frodo Baggins dokumenterer at påstanden er tøvete, er den eneste vettige responsen å ta det Baggins sier til etterretning.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Adecco 2010

Post by Mendi »

Det er interessant at TIL diskuteres under Adecco-tråden... Måtte det være et forvarsel... :lol:
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Nå nevnte jeg TIL bare i en liten bisetning, men Brutus og Frodo henger seg på. Alle spillerne som har sluttet i TIL hadde lav lønn. TIL har skaffet seg en haug med nye spillere også inkludert to dyre afrikanere, samt at flere i stallen har fått lønnsøkning. Det er ikke et forvarsel om at TIL havner i Adecco men antakelig ikke klarer lisenskravene neste år og havner i 2.div.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Hvilke av spillerne som til har kvittet seg med mener du hadde lav lønn? Reginiussen? Moldskred? Lindpere? Sequeira? Knudsen? Huusko?

Tviler igrunn litt på at Håkonsen var den største utgiftsposten, men de andre tjente nok en betydelig sum.
Tomvern
Posts: 59
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:08 pm
Location: bodø

Re: Adecco 2010

Post by Tomvern »

brutus wrote:Det kan da ikke være nødvendig å diskutere på fjortisnivå? Sju høytlønte TIL-spillere er borte, og erstattet med unge spillere med langt lavere lønn. Når en innsender påstår at TIL i motsetning til alle andre har økt sine lønnsbudsjetter, og Frodo Baggins dokumenterer at påstanden er tøvete, er den eneste vettige responsen å ta det Baggins sier til etterretning.
tipper du og Baggings sitter på de rette tallene :lol:
Post Reply