Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Du har virkelig ikke tro på Haukås? Så du kampen mot Harstad?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Nei, jeg gjorde nok ikke det, men jeg har sett Haukås i over et dusin kamper for SIF og han har ikke imponert meg i det hele tatt. Det er selvfølgelig fint hvis han gjorde sakene sine bra mot Harstad, men det er vanskelig å si hvor mye det betyr når motstanden på papiret skal være svært dårlig. Jeg har veldig liten tro på Haukås for Glimt, men har tatt feil flere ganger jeg, så håper jeg også gjør det denne gangen. Uansett så er det klart at vi trengte en spiller inn når Theting skulle ut og med vår økonomi er jo ikke alternativene mange.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

At Theting gikk hadde nok ikke så mye å gjøre med at Haukås kom inn... Forstår det slik at Glimtfan har sett Haukås i en del kamper uten å la seg overbevise, det trenger ikke bety så mye. Nå skal vi vel ikke glemme at de kampene har vært for et Stavangerlag som slet hele forrige sesong, vi får nok se etterhvert hvorfor han er hentet til Glimt og føler meg trygg på at potensialet er tilstede.
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Det er mulig at Theting ikke har noe med Haukås å gjøre, men jeg mistenker at det har vært jobbet med avgangen til Theting en stund og det faktum at han dro, frigjør også lønnsmidler til spiller (Haukås). Rekkefølgen på overgangene behøver ikke å bety så mye.

Jeg har i tidlgiere innlegg om Haukås sagt at jeg er åpen for at han kan blomstre i Glimt, f.eks hvis hans spillestil passer inn i vårt system e.l, men i utgangspunktet ser jeg på Haukås som en spiller som neppe vil forsvare en plass i 11eren. Gode spillere vil som regel vise frem kvaliteter også for dårlige lag, men selvfølgelig kan SIFs svake sesong ha påvirket Haukås sine prestasjoner. Men spør du en SIF tilhenger om å nevne de fem beste på laget i fjor, så tror jeg du skal lete lenge etter noen som nevner Haukås først.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2010

Post by MhepA »

Leder i SIF, Jone Kleppa:
- Ja, det er selvsagt synd at vi mister våre beste spillere. Samtidig er det greit å ta med seg at han forsvinner til en klubb høyere enn oss i divisjonssystemet, sier han.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
duracellkanin
Posts: 10
Joined: Tue Jun 16, 2009 5:44 pm

Re: Adecco 2010

Post by duracellkanin »

Sesongen 2010 blir en sesong hvor man ikke kan vite hvem rykker opp og ned osv osv,- for å si det slik. Jeg vet at Lyn blir nødt til å konsentrere seg om å overleve i adeccoligaen og kjempe for ikke å rykke ned, dem har et ellendig lag, så det at FFK slo Lyn i en treningskamp 5-0 var ikke overrasskende, tvert imot. Nybergsund kan også rykke opp, dem er gode, og har en rik onkel. Sogndal kan rykke opp, Glimt kan rykke opp, FFK kan rykke opp, Alta kan rykke opp ( virker sterkere i år enn ifjor ), så det er mange lag som kan rykke opp,- derfor har skippet en lang masj i å tippe tabellen iår, håpløst og helt sikkert bortkastede kroner. :)
Men som Altasupporter og Steinberget medlem og ikke minst som guttespiller for Glimt i 1977 / 1978 samtidig Ø.Berg, så håper jeg dere tar turen oppover iår på borte kampen mot Alta, jeg skal ihvertfall til Bodø 04.07 :)
Altasupporter & Steinbergetmedlem
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

SIF har fra fjorårets sesong mistet over 10 spillere før Haukås ble solgt, det skulle bare mangle at Haukås ble trukket frem som en av de bedre da han ble solgt. SIF har hatt store problemer med å få klar en fullverdig stall til årets sesong og det meste av 11ern fra i fjor er borte inklusive spillere som Bo Andersen, Kenneth Sola, Lenux Kanu og det ser også ut som Motland er på vei bort.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Glimtfan du har nok helt sikkert rett i at Stians avgang er for å frigjøre lønnsmidler, men føler meg rimelig overbevist om at spilleren som det skulle frigis midler for enda ikke er signert, om jeg har rett finner vi nok ut om ikke så alt for lenge...
Tippeliga 2015
duracellkanin
Posts: 10
Joined: Tue Jun 16, 2009 5:44 pm

Re: Adecco 2010

Post by duracellkanin »

NÅ ble jeg enda mer usikker på tabellen foran åretssesong, tenker da hvor Alta havner på tabellen, nå som dem stiller med enda en ny spiller mot Glimt, som dem trolig vil signere etter kampen, xMolde og Bryne spiller ;) :D :lol:
Altasupporter & Steinbergetmedlem
G-s-enz
Posts: 5432
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Adecco 2010

Post by G-s-enz »

Er stallen på hjemmesida til Alta fullstendig oppdatert? :)

Var ikke mange navn jeg hadde hørt om av de nye men av de som er igjen fra i fjor er det stortsett kvalitet :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
duracellkanin
Posts: 10
Joined: Tue Jun 16, 2009 5:44 pm

Re: Adecco 2010

Post by duracellkanin »

Nei, langt ifra oppdatert, men blir det nok etterhvert :D :klapp
Altasupporter & Steinbergetmedlem
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

duracellkanin wrote:NÅ ble jeg enda mer usikker på tabellen foran åretssesong, tenker da hvor Alta havner på tabellen, nå som dem stiller med enda en ny spiller mot Glimt, som dem trolig vil signere etter kampen, xMolde og Bryne spiller ;) :D :lol:
Tror det var noen her for noen dager siden som sa at halve Adeccoligaen ser ut som bunnlag. Er veldig enig i det utsagnet.
På papiret er det absolutt ingen soleklare til topp 3.

Men sesongen vil vel neppe blir slik.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Soleklar topp 3?

Fredrikstad, Glimt og Sogndal. Rimelig lave odds på at det er disse lagene som utgjør topp 3 i år, med en mulig utfordrer i Lyn!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Adecco 2010

Post by Krølle »

Los-Loco wrote:Soleklar topp 3?

Fredrikstad, Glimt og Sogndal. Rimelig lave odds på at det er disse lagene som utgjør topp 3 i år, med en mulig utfordrer i Lyn!
Hva i all verden er det som indikerer at fjorårets juniorlag i Lyn er sterkere enn Sarpsborg?
Knuta
Posts: 10049
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Adecco 2010

Post by Knuta »

Krølle wrote:Hva i all verden er det som indikerer at fjorårets juniorlag i Lyn er sterkere enn Sarpsborg?
I følge Lyn så er målsettingen i år å overleve Adecco, med et langsiktig mål med eliteseriespill i 2013.
Sarpsborg blir farlig, vær også obs på Ranheim. Strømmen har fått mange spillere fra Ham-Kam og fra Wang's fotballgymnas hvor Petter Myhre er lærer. Kan overraske og blir antakelig farlige på høsten.
Ellers så tror jeg Alta blir topp 4 og vil spille kvalifisering. Bjørkan er en glimrende trener og får hemningsløs skryt i Alta.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Lyn er forsiktig med målsetningen, de har mistet mange spillere, men stallen ser slett ikke så verst ut på papiret. De har slitt mye i oppkjøringen, men det er ikke overraskende med et "nytt" lag, jeg tipper de kommer kraftig utover i sesongen, men de kan fort få en treg start.

Jeg er ikke like positiv til Alta som mange er, men tror de kan kjempe på midten med litt hell. FFK, Sogndal og Sparta er de lagene jeg i utgangspunktet ser på som sterkest. Glimt følger etter sammen med 5-6 andre lag som med hell kan kjempe i toppen. I utgangspunktet virker vi alt for svake fremover på banen til å være noen klar opprykkskandidat, men samtidig har jeg en mistanke om at adeccoligaen er jevnere enn på lenge. Dvs at topplagene er svakere enn tidligere, mens bunnlagene har blitt vesentlig bedre. Forskjellen mellom toppen i 2.div og addeco er ikke veldig stor, mens forskjellen mellom tippeligaen og adecco har nok blitt større etter at det ble 16 lag. Det siste virker forøvrig tydelig etter den tøffe starten KIL, Haugesund og Hønefoss har fått.
Gvandreassen

Re: Adecco 2010

Post by Gvandreassen »

Enig med Glimtfan, det er veldig jevnt. Det som dog er bra, er at Glimt sikkert stiller med et av de beste forsvarene i hele ligaen, og midtbanen er virkelig lovende! Jeg mener at folk har vært for raske når det gjelder å skjelle ut Thiago, da han har hatt lite å jobbe med. Når man har et så godt forsvar, og en, som sagt, lovende midtbane, ja så tror jeg at målene kommer!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2010

Post by brutus »

Synes det er litt rart at Glimt ikke får leie lovende spillere fra Rosenborg. Eller er det bare Ranheim som får det heretter?

Siste: Lyn får leie et talent fra Lillestøm. http://fotball.adressa.no/eliteserien/article165148.ece
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Adecco 2010

Post by mortsto »

brutus wrote:Synes det er litt rart at Glimt ikke får leie lovende spillere fra Rosenborg. Eller er det bare Ranheim som får det heretter?

Siste: Lyn får leie et talent fra Lillestøm. http://fotball.adressa.no/eliteserien/article165148.ece
Er det noen som har sagt at Glimt ikke "får leie"? Eller er det bare du som febrilsk prøver å piske opp stemninga? Trondheimsfotballen har i mange år prøvd å få opp et Adeccoligalag. Nå når Ranheim er der, og helt klart trenger forsterkninger, så er det vel ikke så rart at de får spillere fra Rosenborg. Spillerne trenger ikke flytte på seg for å utvikle seg, og Rosenborg kan også følge dem tettere opp. Synes ikke det er rart at Ranheim er førstepri.
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Adecco 2010

Post by tjongs »

brutus wrote:Synes det er litt rart at Glimt ikke får leie lovende spillere fra Rosenborg. Eller er det bare Ranheim som får det heretter?

Siste: Lyn får leie et talent fra Lillestøm. http://fotball.adressa.no/eliteserien/article165148.ece
Synes det er litt rart at ikke Tromsø får leie lovende spillere fra Brann. Eller er det bare Løv/Ham som får det heretter?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2010

Post by brutus »

Jeg synes egentlig Glimt burde kontakte TIL for å høre om vi har noen lovende juniorer som kan leies ut. Nå har vi riktignok et utmerket samarbeid med Tromsdalen og Alta, som får låne lovende spillere fra oss som trenger spilletid, men Glimt er jo også et nordnorsk lag - så det går jo an å spørre.
Tomvern
Posts: 59
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:08 pm
Location: bodø

Re: Adecco 2010

Post by Tomvern »

Herrgud for noen elendige provokasjonsforsøk Brutus :lol:
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Adecco 2010

Post by brutus »

Provokasjon? Langtifra, det er godt ment!! :wink:
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Adecco 2010

Post by Neko »

Basert på intet annet enn magefølelse og ren spekulasjon, ser jeg for meg Glimt på 4.-/5.plass bak Fredrikstad og minst to av Sarpsborg 08, Sogndal og Bryne. Dette er selvsagt også litt taktisk i forhold til å ikke ha for høye forventninger og bli skuffet, men kvalik burde i alle fall være innen rekkevidde.

Det er litt artig at Arne Scheie tipper Glimt på topp hos NRK, men jeg lurer litt på hvem han mener skal score målene som får oss dit.

Uansett, det var bare hodet. Hjertet vil og håper selvfølgelig at jeg er altfor pessimistisk og at mine antakelser blir gjort til skamme. :)
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Adecco 2010

Post by Glimtfan »

Pdd ser vi ikke ut som noe topplag, 4-6 virker mest sannsynlig, men forskjellen er ikke verre enn at vi setter sjansene. Det kan fort løsne foran mål når man får spilt inn et lag og unguttene får spilt på seg litt selvtillit.
Men samtidig ser lag som FFK, Sparta og Sogndal vassere ut enn Glimt. Bak dem er det igjen 6-7 lag inkl Glimt som fint kan blande seg inn i toppen. Toppnivået i adeccoligaen virker å være lavere enn på flere sesonger, samtidig som bunnivået virker å være betydelig høyere enn før. Adeccoligaen tror jeg vil bli minst like jevn som i fjor og hvis noen tror at Glimt vinner enkelt hjemme mot lag som Strømmen, Mjøndalen og TUIL, så tror jeg de får seg en overraskelse. Det skal kjempes om poeng i hver eneste kamp og hvis laget ikke er skjerpet, så kan smellene like gjerne komme på Aspmyra som på bortebane. Ting har endret seg kraftig siden sist Glimt var i adeccoligaen....
Post Reply