Adecco 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Adecco 2010

Post by tjongs »

Midt i all elendigheten var det en gladnyhet i AN for et par dager siden om at vi antakeligvis får fornyet lisensen. Forhåpentligvis går vi ikke konkurs.

Dermed blir det sannsynligvis Adecco neste år, kjipt, men alternativene kunne vært mye verre.

Spent på hva vi klarer å beholde av spillere, de beste vil nok forsvinne, men håper vi kan klare å bygge opp et nytt, godt lag.

Håper vi slipper å slite like mye som Kamma har gjort i år.
Last edited by tjongs on Sat Oct 03, 2009 6:40 pm, edited 1 time in total.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Litt usikker på ståa i ungdomsvadelinga til Glimt, men siden vi nå uansett rykker ned kan vi godt ta en liten skogbrann og redde økonomien. Et antall av gruppa bestående av Londak, Hamoud, Rønning, Bjørdal og Bärengrub vil forhåpentligvis kunne selges for å bringe klubben opp til null på pengefronten. Så kan man begynne å satse knallhardt på årets G16-årgang og de som for tida er 23 og yngre. Christian Berg, Stian Theting og Ludde får stå som kontinuitetsbærere mens Stig Johansen og Runar Berg vurderer om de skal fortsette eller ikke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Bytt ut Glimt med Fredrikstad så forstår jeg hva dere snakker om =)
Jeg for min del satser på en topp 5 plassering for Glimt i eliteserien neste år =)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Du må gjerne fortelle oss hvordan du mener at det skal skje.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

Det er så enkelt at vi ikke får det til. :P
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Runar får ha meg unnskyldt, men rykker vi ned håper jeg virkelig at Runar legger opp! Og det er flere grunner til det. For det første er Runar en for stor fotballpersonlighet til å "ende sine dager" nede i divisjonssystemet. For det andre vil han ha betydlige motivasjonsproblemer på det nivået, det husker vi godt fra forrige gang. For det tredje vil han stå i veien for talenter nedenfra som har behov for spilletid. Og sist men ikke minst representerer han en fotballkultur som vi ved et nedrykk må ta et endelig oppgjør med og kvitte oss med for alltid.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Adecco 2010

Post by eidurgud »

Sørensen legger jo opp, så da sparer klubben nok en del penger. Tviler på at brasseprimadonnaen tar en sesong til i Adecco, så da sparer Glimt rundt én mill.

André Hanssen fortsette neppe om det blir nedrykk, så der blir det heller ingen utgifter. Johan har nettopp signert ny kontrakt, så om han selges så blir det greit med penger. Det samme om Londak selges.

Konradsen, Karlsen, Stensland, Imingen er alle unge lovende spillere som er gode nok for nest høyeste nivå.

Utfordringen blir å kvitte seg med Oduro - han må vekk!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

Treårskontrakt på Oduro.
Hvem vil ha denne egoen?

Syntes han virket lovende tidligere i år, men nei. Så feil tok jeg.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Kesseboy wrote:Du må gjerne fortelle oss hvordan du mener at det skal skje.
Enkelt...

Fredrikstad har et tøffere kampprogram (Stabæk, Odd, Molde Lyn), igjen og tar max 3 poeng som da kommer imot Lyn.. Jeg trur faktisk ikke dem tar et eneste poeng på di siste 4 kampene, lyn kommer til å bite hardt ifra seg på slutten..

Og vi slår Tromsø og Odd =)

Topp 5 i tippeligaen neste år fordi en midtbane med Konradsen C.Berg og Hanssen blir å dominere neste år vel =)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Hvordan kan du se for deg at Glimt skal i det hele tatt ta poeng mot TIL og Odd med det spillet som framvises her?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Adecco 2010

Post by FSHelgeland »

Slik som vi spiller nå så blir det nok ikke flere poeng og det blir nok Adecco neste sesong.
Tippeliga 2015
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Kesseboy wrote:Hvordan kan du se for deg at Glimt skal i det hele tatt ta poeng mot TIL og Odd med det spillet som framvises her?
Det gjøres ved at Glimt skårer flere mål enn TIL og ODD i di kampene det gjelder...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Adecco 2010

Post by Los-Loco »

Kampen mot TIL er en helt egen kamp, de kampene er alltid helt åpne uansett. Kan godt vinnes. Er mer skeptisk til å ta poeng mot Odd.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Adecco 2010

Post by Snorreth »

Taskeladdn wrote:
Kesseboy wrote:Hvordan kan du se for deg at Glimt skal i det hele tatt ta poeng mot TIL og Odd med det spillet som framvises her?
Det gjøres ved at Glimt skårer flere mål enn TIL og ODD i di kampene det gjelder...
Venta på den, hehe.
Den er logisk. Synd det ikke er mulig for oss å gjøre to ting på en gang.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

ÅJAMENDASÅ! Hvorfor har ikke Glimt bare gjort det gjennom hele sesongen tro? Det kan jo ikke være SÅÅÅ vanskelig for folka i klubben å skjønne at det bare er å skåre flere mål enn motstanderen? Foreslår at du tar deg en telefon til Kåre umiddelbart, Taskeladden, med denne fantastiske nyvinningen innafor fotballtaktikk!

Vi greide ikke å slå et uhorvelig svakt Start-lag hjemme, vi klarte ikke å utnytte at LSK spilte bortimot årsverste i en dårlig sesong da vi møtte dem borte, vi klarte ikke under noen omstendigheter å utfordre et VIF-lag uten fire-fem sentrale spillere, også det på hjemmebane, og du ser seriøst for deg at vi skal klare å gå seirende ut av kampene mot TIL og Odd? Jeg setter pris på optimismen din, for all del, men i denne stunden synes jeg den virker en "liten" tanke naiv.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adecco 2010

Post by Novi »

For det første, tråden bør hete "Hvordan unngå Adecco 2010?". Vi er ikke der ennå, og 9 poeng på de siste 3 vil rimelig garantert ikke gi direkte nedrykk.

Tror nok TIL blir vanskeligere enn Odd. Alltid helt åpne kamper mot TIL, mens mot Odd er det sannsynlig at vi har ALT å spille for, mens de har ikkeno annet enn ære. Da forventer jeg et Glimt-lag som sparker fra seg på hjemmebane.

Mot Stabæk blir det grusing, dessverre. Kåre's taktikk om å slite ut motstandere i 70 minutter for så å flakse inn et mål er jo helt latterlig, men likevel noe som satses på hver eneste bortekamp.
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2010

Post by MhepA »

Glimt har fått uendelig med muligheter for å holde seg, jeg kan ikke fatte og begripe hvordan man klarer å tape 0-2 hjemme mot VIF og spille uavgjort mot Start. Det er veldig fortjent at klubben nå rykker ned. Det er bare så usannsynlig irriterende at de aldri har tatt tak i mulighetene som har kommet på løpende bånd.

Neste sesong håper jeg følgende ikke er å finne i stallen:
Jan Derek Sørensen
Trond Fredrik Ludvigsen
Qwakeye Oduro
Håvard Sakariassen
Thiago Martins
Også håper jeg de klarer å få inn nytt og ungt i alle ledd.

Hvordan unngå Adecco?
Jo, vinne mot Tromsø, Stabæk og Odd Grenland. Det skjer ikke?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Kesseboy wrote:ÅJAMENDASÅ! Hvorfor har ikke Glimt bare gjort det gjennom hele sesongen tro? Det kan jo ikke være SÅÅÅ vanskelig for folka i klubben å skjønne at det bare er å skåre flere mål enn motstanderen? Foreslår at du tar deg en telefon til Kåre umiddelbart, Taskeladden, med denne fantastiske nyvinningen innafor fotballtaktikk!

Vi greide ikke å slå et uhorvelig svakt Start-lag hjemme, vi klarte ikke å utnytte at LSK spilte bortimot årsverste i en dårlig sesong da vi møtte dem borte, vi klarte ikke under noen omstendigheter å utfordre et VIF-lag uten fire-fem sentrale spillere, også det på hjemmebane, og du ser seriøst for deg at vi skal klare å gå seirende ut av kampene mot TIL og Odd? Jeg setter pris på optimismen din, for all del, men i denne stunden synes jeg den virker en "liten" tanke naiv.
Nei du har nok rett.. Det er 3 kamper igjen og 2 poeng til kvallik...
Er bare å gi opp, hva med å ringe Kåre og si at han kan bare droppe å tenke på disse kampene!
Er jo ingenvits å prøve engang siden man ikke har gjort det så bra tidligere.. Og 2 poeng er jo såppas urealistisk at det MÅ jo bare gå skjit... Japps... Vi gir opp, ingen vits å tenke noe annet en adecco gitt...
Kanskje man bare skal starte å heie på rosenborg heller? Dem klarer i det minste å vinne kamper..
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adecco 2010

Post by Novi »

Nåh, Taske, tror nok du egentlig skjønner at man prøver å mane til en debatt om hva som faktisk må gjøres for å vinne de resterende kampene. Å si at man må score flere mål er litt overfladisk, all den tid det er det store problemet.

Vi spiller greit defensivt til å begynne med, men faller av med en gang vi får mål imot. Om man klarer prestere fremover og få første målet er vi godt på vei.
Una mas cerveza.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Novi wrote:Nåh, Taske, tror nok du egentlig skjønner at man prøver å mane til en debatt om hva som faktisk må gjøres for å vinne de resterende kampene.
Egentlig ikke.. En slik debatt hadde vært mere fornuftig, men tydeligvis så er det bedre å bare gi opp =)
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Hvis du føler for å gi opp, så er det bare å gi uttrykk for det. Det har jeg såvidt meg bekjent ikke gjort. Men jeg kan ikke se hvordan det skal gå bra, likevel.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Adecco 2010

Post by Taskeladdn »

Kesseboy wrote:Hvis du føler for å gi opp, så er det bare å gi uttrykk for det. Det har jeg såvidt meg bekjent ikke gjort. Men jeg kan ikke se hvordan det skal gå bra, likevel.
Kesseboy wrote:Litt usikker på ståa i ungdomsvadelinga til Glimt, men siden vi nå uansett rykker ned kan vi godt ta en liten skogbrann og redde økonomien.
Stabilt...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Adecco 2010

Post by MhepA »

Det er ikke vits i å gi opp når det enda ikke er over. Men håpet fins ikke hos meg. Jeg har blitt for vandt til disse dårlige resultatene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Adecco 2010

Post by Kesseboy »

Uffda, jeg beklager. Det er nok min negativitet som holder Glimt på den plassen de ligger på. Har neppe noe å gjøre med prestasjonene. De kommer nok til å være kjempefine i de tre siste kampene, nå som jeg har sett lyset.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Adecco 2010

Post by Novi »

Og siden vi rykket ned i 2005 så er det langt fra umulig. Før det var det liksom sånn "neee, det går ikke an".
Una mas cerveza.
Post Reply