Ønsker å beholde, redd for å miste

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by ingen87 »

RS2-Gti wrote:Å sammenligne Messi og Konradsen er vel ikke heeeeelt fair.
Ja stakkars Konradsen! :wink:
Førr Evig!
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 464
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 48 times
Been thanked: 26 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Thomas Andersen »

Pirlo wrote:Hvis en fattig gutt fra Brasil kan spille i en av europas sterkeste ligaer i en alder av 16-18 år så kan da vel et norsk stortalent spille i Tippeligaen i samme alder. Alt skal vær så forbanna farlig her til lands. Ungene skal forsvares, dulles rundt med og knebles langt inn i voksen alder. Forkastelig. Henning Berg har skjønt det. Wenger har skjønt det.
En STOR forskjell er at unggutter i nevnte land får lov til å spille konkurranserettet og få proff oppfølging mye tidligere enn hva som er tilfellet i Norge, med vårt regelverk. Derfor er de tidligere klare, og mer utviklet som et norsk talent på samme alder.

Forøvrig er jeg enig med deg, Henning Berg og Wenger.
Gult er kult!
RS2-Gti

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by RS2-Gti »

Det er bare ikke sammenlignbart. Klart Konrad kunne kanskje vært klar for en stor europeisk liga dersom han måtte trikse for lunchpenger fra han var 12 år gammel, og ikke ha noe annet å gjøre dersom han ikke ville selge drugs dagen lang, enn å bli god i fotball. Ja jeg setter det på spissen, men du skjønner hva jeg mener (takk til Selvig).

Samtidig snakker du om en god spiller i lille Norge, kontra en god spiller i stoooo-hooore Argentina. Det blir bare feil. Også tror jeg du glemmer alle de spillerene som ikke "made it" i Argentina. Eller Brasil. Vi har jo en på vårt lag. Endte på gata i junaitn.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by FSHelgeland »

Får prøve meg igjen, ut i fra Kåres uttalelser om at han ønsker 18 utespillere og 3 keepere.

Noen har allerede forlatt, eller det er klart at de forlater, hvem kommer vi til å stå igjen med?

Prøver med følgende.

Londak, Kolstad, Nikolaisen. Forn er utleid til Alta og det er ikke umulig at de blir å leie han ut videre. Får vi solgt Londak eller at Kolstad kan gå så kommer Forn tilbake.

I dagens stall har vi pr dags dato 8 forsvarere, det er minst to for mange. Noen kommer til å bli forsøkt solgt. Mulig det blir PVR og Alo, (kan selvfølgelig bli andre som forsvinner f.eks Hamoud. Klubben blir å selge de som selges kan.) da står vi igjen med

Hamoud- Johannesen- Bjørdal- Eek-Imingen-Forko

I stallen er det også 9 midtbanespillere, her forsvinner jo også noen.

Jan Derek vet vi jo blir borte, Hanssen kan vi nok se langt etter, mens jeg ser på Stensland som angrepsspiller, hører også rykter om at Theting skal hjem og spille Sandnessjøen opp i 2.div, da står vi igjen med

Rønning-C.Berg-R.Berg-Karlsen-Konradsen, noe som gir 5 mann så her finnes det kanskje muligheter for å få inn et talent til på midtbanen.

I dagens stall er det 7 angripere hvis vi regner med Stensland. Hvem forsvinner her? Stig vet vi jo blir borte, det samme med Oduro. Vil tro klubben jobber for å bli kvitt en til i dette leddet. Blir Sakkariasen/Martins eller Ludvigsen. la oss si det blir Sakkariassen.

Da står vi igjen med

Stensland,Ludvigsen,Martins,Stefan Johansen. Det gir plass til å få inn en talentfull ungutt også i angrepet, samt at det er rom for å få inn enda en spiller. Det kan vel bli hvor som helst på laget.

For å oppsummere står vi i så tilfelle igjen med følgende stall:

Londak, Kolstad, Nikolaisen
Hamoud- Johannesen- Bjørdal- Eek-Imingen-Forko
Rønning-C.Berg-R.Berg-Karlsen-Konradsen-Ny spiller
Stensland,Ludvigsen,Martins,Stefan Johansen, Ny spiller
pluss en ny spiller til.

Skal vi få dette til så må vi få solgt noen spillere, og det blir dessverre noen av de mest attraktive som forsvinner. Håper likevel de klarer noe i nærheten av dette, da får vi en bra balanse i stallen og en fin blanding av ungt pågangsmot og rutine i alle ledd.
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by G-s-enz »

Kolstads kontrakt går vel ut etter sesongen?

Men ja vi treng å få inn en ung spiss,han Mo karen ville vært flott, og Jim Johansen på venstre vingen.
Bli spennanes å se fremover,tippe det er noen i stallen som ikke vil være med i Adecco av de mest profilerte. Vi kan tillate oss å slippe minst en midtstopper hvertfall. I angrepet er det ganske tynt men likevel er jeg enig med flere her om at Sakk burde gå. Martins blir vi aldri kvitt med den lønna trur jeg så han kan få spille ferdig kontrakten.

Viktigste for oss er å beholde Konradsen,Karlsen,Stensland,Stefan og resten med lokal forankring som ikke drar på årene :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimtfan »

Litt usikker på om Thomas Rønning holder nivå. Tror også det er lurt å bli kvitt Martins p.g.a lønn. Da har vi rom for 4 nye spillere. Tror også vi blir nødt til å selge spillere, situasjonen nå hvor Johansen og Oduro "forsvinner" allerede nå i forhold til neste sesong, vitner om god planlegging og en akutt dårlig økonomisk situasjon.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by gavharr »

Håper vi beholder Hamoud, Bjørdal, Rønning og Imingen i forsvar. Forko er grei, men ser på Imingen som en mer spennende spiller, med mer potensiale. Han er jo dessuten nordlending med offensive kvaliteter og et kvalifisert skuddbein.
Redde for at vi mister en av stopperne, men vi har jo en god Alo i bakhånd.

De unge bak vet jeg lite om, men det er alltid spennende med friskt blod.

På midtbanen ser det mørkt ut mtp. Andrè, men beholder vi Konradsen og samtidig får Karlsen tilbake så ser det bra ut mtp. fremtiden. Håper vi bygger en midtbane basert på de 2 nevnte unge spillerne + C.Berg som defensivt anker. Tror det er viktig at Runar er med videre, men håper samtidig at spilletiden hans tones ned etterhvert, slik at vi ikke blir avhengig av han. Tror også han kan være god som en mentor for de unge. På lang sikt ser jeg også for meg Runar i glimtapparatet som trener.

Daukjøtt som Stian Theting og T.Rønning kan vi godt kvitte oss med.

Fremme må vi for all del bli kvitt Sakk. Dessverre har vel han kontrakt ut 2010, i likhet med Thiago som jeg også kunne klart meg fint uten. Jeg håper å se masse av Stensland og Stefan Johansen neste sesong, og tror også vi beholder begge to.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Sven-Rune
Posts: 3032
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 306 times
Been thanked: 168 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Sven-Rune »

Stian og Thomas vurderes som daukjøtt, mens Andre vil man beholde:
Jeg bare spør: Hva har Andre bidratt med?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Rodriques2 »

Tror dessverre Alo kan finne på å forsvinne.. Har vel ikke den lengste kontraktstiden igjen, og ønsker vel mer fast spilletid enn han har fått i år.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimtfan »

Ser for meg at Alo ikke akkurat har den laveste lønnen i Glimt, så det er neppe krise om han forsvinner. Får vi ut han, Sakk, Martins, Theting og kanskje Thomas Rønning, så tror jeg det er bra. Inn bør vi få unge, billige spillere og sultne spillere.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Christoph »

Det hadde vært kjempekjekt det, men nå er det en gang slik at når spillere har betydelig tid igjen av kontraktene sine, så er det ikke bare å "kvitte seg" med dem.

Det fordrer i så fall at 1) noen er villige til å overta dem, eller 2) at spillerne går med på å avslutte kontrakten frivillig, noe som enhver oppegående arbeidstaker ikke gjør uten noen slags form for kompensasjon, eller med visshet om at en ny arbeidsgiver står klar med åpne armer.

Jeg tviler på at noen klubber i Norge, med den økonomiske situasjonen som råder i de fleste fotballklubber, er villige til å bruke de helt store summene for å hente spillere som Martins, Sakk eller Theting.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Boombadila »

Sven-Rune wrote:Stian og Thomas vurderes som daukjøtt, mens Andre vil man beholde:
Jeg bare spør: Hva har Andre bidratt med?
Her er vi to som er skeptiske til AH, og som jeg spurte i min tidligere post, er han over the hill? Er det nostalgibølgen som tar forumet igjen?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimtfan »

Re Christoph

Når jeg sier "kvitte seg med", så mener jeg mer eller mindre uten overgangssum. I dagens økonomiske situasjon så er det viktigste å bli kvitt lønnen til dyre spillere, Martins er våre dyreste spiller. Han har prestert tidligere, så det vil ikke overraske meg om andre klubber vil være interessert om han selges til en svært rimelig pris. Sakk er det nok litt værre med, Theting tror jeg ikke har allverdens lønn, så han kan nok selges.
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by mortsto »

Thiago tjener vel godt over millionen i Glimt. Jeg kan ikke tenke meg til at noen i dagens fotballnorge er villige til å gi ham en slik lønn om de så får ham gratis, når en tar alder, skadehistorikk og mulige motivasjonsproblemer med i betraktningen. Og for Thiagos del har han nok kun dette siste året igjen hvor han vil tjene gode penger. Han har selv sagt at økonomien er viktig, og kan sikkert takle et år til i med millionlønn i Bodø, selv om han evt mistrives. Med dagens utspill fra Benn i AN, kan man jo allikevel lure på om saken blir såpass betent at han er villig til å avslutte kontrakten for feks halve lønna, og heller vende nesa hjemover. Tror ihvertfall ikke han sier ifra seg alt.
Last edited by liverglimt on Thu Oct 29, 2009 10:28 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av OVENSTÅENDE innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by bjornage »

Jeg tror ikke han vil si fra seg noe som helst, og hvorfor skulle han gjøre det? Han blir ikke styrtrik av noen år med millionlønn og han må smi mens jernet er varmt. Jeg tror ikke noen her ville sagt fra seg halve lønna i sitt siste år med god lønn før man forsvinner ut til ukjente jaktmarker.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by XuliX »

La oss si han drar til en annen klubb hvis Glimt betaler halve/deler av lønna?
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimt1916 »

Håpa han scora 25 mål neste sesong. Da gleda æ mæ til å se reaksjonan her inne når han drar som bosmanspiller :)
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by bjornage »

Scorer han 25 mål neste sesong kan du være sikker på at Glimt gir han en ny 3-årskontrakt, med de samme betingelsene som nå.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by PEMA »

Å der fløy en rosa gris forbi vinduet. Faktisk med en julenisse på ryggen!
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Knuta »

Ingen 'kjøper' hverken Martins eller Sakk eller Theting. Glem det. Eneste mulighet er at de går gratis til en annen klubb og at de får samme lønnsbetingelser som de har i dag. Hvem av dere ville frivillig gått fra en jobb og gått til en annen jobb i samme bransje for deretter å gå ned i lønn?. Så får Benn fortsatt slutte med vaset sitt.
Så får Glimt forholde seg til realitetene og kansje noen her på forumet også.
Glimt1916
Posts: 5649
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 441 times
Been thanked: 443 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by Glimt1916 »

Det va selvfølgelig ikke seriøst meint. Trur nok heller han havna på rundt 35.

Men det e morsomt å se kordan folk snur og kor lite man huska av ting som skjedde for relativt kort tid sida. Da va det katastrofe og krise om Martins forsvant og en elendig jobb av styret som hadde gitt han så kort kontrakt osv. Så fikk han ny kontrakt og alle va fornøyd. To år seinere e det plutselig ei skandale at han fikk så lang og økonomisk god kontrakt. Den samme kontrakten som de aller fleste her inne, inkludert mæ, applauderte når den blei signert. Stikkord e som vanlig skandale, flau, idiotisk, ledelsen e elendig, ledelsen e udugelig osv.

Om han slår til sportslig i 2010 for så å forsvinn regna æ med at det fort kan snu andre veien igjen.

Dette e ikke en forsvarstale for Thiago Martins. Han har vært elendig i år. Han har virka umotivert, utrent og mest av alt veldig veldig ufokusert.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by bjornage »

Grunnen til at mange er misfornøyde er at han spilte glimrende helt til han fikk ny kontrakt, etter han fikk den var han aldri like god som før, og det virket ikke som han har gjort noe forsøk på å være det heller.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by stormp »

Skjønner godt at mange er misfornøyde med det. Men det kan da umulig være ledelsen sin feil...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by tjongs »

Det var selvfølgelig ikke ledelsen sin feil, tror så godt som alle var enige i at på det tidspunktet var det soleklart rett å skrive den nye kontrakten med Thiago. Etter den tid har han dessverre ikke prestert på langt nær så godt som forventet, men akkurat her synes jeg det blir feil å skyte på ledelsen. I etterpåklokskapens navn var det kanskje feil å tilby den nye kontrakten, men uten den hadde vi kanskje vært foruten de to årene i Tippeligaen vi akkurat har hatt. Man må gamble litt iblant, og det er ikke bestandig det går som man tror og håper.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Ønsker å beholde, redd for å miste

Post by eidurgud »

Å skylde på ledelsen i denne saken er et solid bomskudd selv ikke Martins kunne gjort bedre (eller værre..). Poenget er at han har vært elendig siden han fikk ny kontrakt - ikke at det var idiotisk av klubben å gi han den. Hvem kunne vel vite at man ble så grundig lurt..
Post Reply