Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by bjornage »

Hørte Horden ganske godt på stadion i andre omgang, forståelig nok var det ikke så voldsomt mye lyd fra dem under første (Det var en litt kjedelig kamp akkurat da).

Men ja, dette var ganske trivelig å se på. Ting klaffet og vi ser med en gang hvor stor forskjell det blir med litt hurtighet på kanten, Mounir var en konstant trussel. Skuddfoten hans var like lite kalibrert som alltid, men han var involvert i mange av Glimts angrep i dag. Har savnet slikt vingspill siden en viss Olsen forsvant sørover.

Konradsen var meget god, han hadde fortjent å få ett mål til utifra den innsatsen han la ned. Honnør til han for det. Haukås gjorde seg ikke bort heller, han var ingen åpenbaring i første omgang men fikk det bedre til etterhvert. Kriget godt, vant ballen ofte og var et uromoment for Lyn. Anders Karlsen var også veldig positiv mens han var på, men på det tidspunktet hadde Lyn mer eller mindre kapitulert. Thiago gjorde det jeg ikke trodde han kom til å gjøre: Nemlig å legge ned mye innsats, 3 mål var helt fortjent. Fortsetter han med innsatsen han fra i dag scorer han minst 20 mål i år. Han kan når han vil..

Likevel ble jeg mest imponert av Stefan Johansen, han har vist tidligere for oss at han er en knakende god spiller og nå fikk han en hel kamp å gjøre det på. Veldig, veldig god. Tør å utfordre, spiller smarte pasninger og er svært farlig hele tiden. Herlig å se på!

Med Stefan, Mounir og en fresk Thiago på topp fikk vi noe vi savnet i hele fjor: Nemlig trøkk og vinnervilje. Der Ludvigsen var uinspirerende og slapp sprudlet Stefan, mens Mounir kan spille på strenger som Derek ikke hadde. Igjennom hele kampen så vi at de og resten av laget jaget ballen konstant, gikk tøft inn i taklinger og var ekstremt på hugget. Det er sånn jeg vil se Glimt spille. Nå håper jeg bare de klarer å holde trøkket oppe, det er en lang sesong men det er knapt noen bedre måte å starte den på. Det er godt å være i gang!

Hvilket lag var dette? Det er ihvertfall ikke det samme laget jeg har sett på i treningskampene i vinter..
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by PEMA »

Er Ludde skadet eller bare tilsidesatt uten form?
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Ludde virker å være, sammen med mange av Kåres kjøp - et bomkjøp! Han må nok innse at han må øke treningsdosen betraktelig for å være det han var for noen år siden.

Jeg sa det på forhånd - forskjellen på seier og tap ligger i om Mounir spiller back eller ving. Som det blir sagt, man har en ekstra strenge å spille på med gode vinger. Var på Lerkendal i dag og fikk med meg RBK - Godset. Det er vondt å se lag som ikke spiller 4-3-3 når man er vant til å se det. Det er så store muligheter med rom på kantene ofte som ikke blir brukt. Men nok om det. For øvrig er styrken til Ciljan å føre ball siden det ble nevnt.

Lurer som så mange andre på om Lyn er noen målestokk i det hele og store. Men uansett skal vi slå alle, og det er viktig med en god start. Jeg tror enda mannskapet er noe mangelfullt, men jeg er litt beroliget på spissplassen nå som Thiago putter.

Nå er kanskje fokus mer på midtbane. Når jeg så tempoet til FFK de få gangene de brukte det, så blir jeg litt redd. Jeg uroer meg for om Glimt kan holdet det tempoet.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Må si at vi faktisk spiller utmerket uten gamlingene, og fortsetter det slik så kan dette bli en morsom sesong! :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by MhepA »

Glimt startet nervøs i 1. omgang, men 2. omgang var mye bedre.
Prøver meg på årets første spillerbørs fra meg.

Londak - 6
T.Rønning - 6
Bjørdal - 6
PV.Rønning - 6
Forko - 6
Haukås - 4
C.Berg - 6
Konradsen - 7
Hamoud - 7
Martins - 8
Johansen - 7

Sum: 69
Snittet: 6,27
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mr.North »

Ja, dere kom pikade bra igang med årets sesong nedi Bodø. 4-1 lar seg så absolutt høre, men hører jo også at flere og flere tror Lyn kan komme til å slite veldig i år. De har vel mistet ett helt lag (neppe langt unna...). Hvilket inntrykk sitter Glimt-fansen (som så kampen) med av Lyn? Var de elendige? Så scoringene til Glimt på tv2s fotballsending, og det virka ikke direkte tett bak hos Lyn.

Ellers så tror jeg nok at Glimt fort kan klare å rykke opp igjen. Jeg regner FFK som en klar favoritt til 1.plassen. Så er vel trolig B/G en kandidat til den andre opprykksplassen. Kanskje kan Sogndal eller Sarpsborg stikke kjepper i hjulene, kanskje Moss og Bryne kan blande seg inn, men jeg tviler vel på det. Holder Martins seg skadefri så tror jeg dere får ett bra år, for å banke inn mål etter mål i adecco er han god til, og adeccoligaen i år virker svakere enn på lenge. Det lukter 16.maikamp B/G vs TIL på myra(eller Alfheim siden TIL er borte i år) om ett års tid ;)
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Kesseboy »

Lyn var rimelig elendige, spesielt i andre omgang, ja. Det kan bli en lang sesong for dem ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Glimtfan »

Re MrNorth

Lyn virker temmelig svake, de har noen enkeltspillere som kan gjøre ting på egenhånd, men samspillet er totalt fraværende. Det blir nok bedre utover sesongen, men jeg tror Lyn skal ha mer enn nok med å holde plassen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by bjornage »

Lyn gjorde det greit i første omgang, men det var full kollaps da vi fikk 2-1 tidlig i 2. omgang. Det er nok plenty av bedre lag enn dem i Adeccoligaen denne sesongen.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by dagobert »

har aldri sett Glimtspillerne med sånn innsats som mot Lyn. agressive i presset og turte å presse høyt på banen. de gjorde det vannskelig for Lyn å prestere noe som helst. Lyn kom til Aspmyra for å spille fotball, er kansje mer bekymret for de lagene som kommer nordover for å forsvare seg til ett poeng, eller stjele alle 3 på ei kontring. men om innsatsen er som i går og TM forsetter å finne målet blir dette en morro sesong!!!!!!!

Hilsen fra Harstad :D

slenger med noen linker:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7065130

http://www.tv2.no/play/sport/fotball/c2 ... gId=409120
Glimt selvfølgelig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by ingen87 »

Jeg tror Lyn skal få slite. Greit nok at Glimt spilte med en aggrisivitet vi ikke så furten av i løpet av 2009. Men jeg tror ikke Lyn gjorde det veldig vanskelig for Glimt å spille med høyt tyrkk og høy aggrisivtet. Må si at tempoet til angrepsspillet til Glimt var til tider helt outstanding igår, så om forsvaret var elendig, er ikke greit å si. Jeg tipper Lyn på den nedre halvdel av Adecco, mye pga en meeeget svak keeper, Han kunne avverget minst to av målene, dersom han hadde vært litt mer aggresiv i feltet!
Førr Evig!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Glimt1916 »

Lacey va veldig svak og æ ser at de e rimelig frustrert over innsatsen hans på forumet til Bastionen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by bjornage »

Ser også på forumet til Bastionen at de hørte rastiske rop og apelyder fra Glimtfansen. Tviler veldig på at det er sant, men så satt jeg et godt stykke unna J-feltet også.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by sjura ;) »

DET er i allefall bullshit. Er vell den berømte Mounir-sangen som blir missoppfatta som bjeffing eller noe.. Skal ikke nekte på at det høres slik ut til tider =p
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Synes det er vanskelig å sette en børs, fordi at kvaliteten på sendinga var ikke all verden, og jeg trenger i hvert fall nummer på spillerene.

Men uansett, før utligninga til lyn så er det vel en av våre midtstoppere som snubler?

Og midtbanen vår ser jo faktisk ut til å ville noe i år, kanskje vi har fått inn en Birkirtype igjen!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Christoph »

De som utmerket seg mest, var Thiago, Stefan og Konradsen. Hamoud var også aktiv.

Ser for øvrig at Stefan Johansen får 4 (FIRE) på ANs spillerbørs. Spesielt, med tanke på at han (med litt godvilje) var nest sist på tre av Glimts fire mål.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mr.North »

Ser at Mounir Hamoud og "bjeffing" nevnes. Det fikk meg til å tenke på noe...Var jo nylig en sak med en Mohammedtegning i Bodø som AN hadde omtalt, og som fikk Hamoud til å bli så gallsur på AN at han ville boikotte avisa. Det fikk igjen en del folk til å skrive at de skulle møte opp på Aspmyra med Mohammedtegninger og plakater for å provosere Hamoud :? Så da skjønner dere spørsmålet? Var det noen tegninger i luften i går? :tenk
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Har hørt med folk som var på Myra, og de fleste har en oppfatning at han ikke gjorde noen god kamp. Stefan altså.

Så det er mulig noen har utviklet Stefan-briller allerede.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by G-s-enz »

Tvile jeg sterkt på,det er neppe noen som er såpass idiot når det er så mange tilstede,men man vet jo aldri :roll:

Så forøvrig noe som jeg ikke så i hele fjoråret, når Glimt klarerte corneran så var spesielt Stefan og Haukås raskt ute å pressa Lyn spilleran som plukka opp klareringa. Håpe det fortsett sånn,i går gjorde det hvertfall at Glimt ikke ble liggende langt inni eget felt i flere minutt fordi bølge to-tre og fire ble avberga. I fjor ble vi jo trykka bakover i mange kampa fordi vi aldri klarte å komme oss ut av eget felt skikkelig. Nokka som medførte i mange baklengs :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
BodoGlimt
Posts: 4
Joined: Mon Apr 05, 2010 10:17 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by BodoGlimt »

Når det er snakk om rasisme, så leste jeg på bastionen at det var en som hørte apelyder mot deres fargede spillere på nrksendingen. Dette må være total bullshit. Ser at den kommer rett etter en skoring, så d jeg da regner med han hørte, er lydene i forkant av "fler-mål, fler-mål", da dette kan høres slik ut.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by eidurgud »

Det er én person som mener han har hørt apelyder mot Ihugba. Er det lyd på websendinga? Kan ikke huske å ha sett noen mikrofoner..
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by FSHelgeland »

ja det er lyd på websendinga, og nei var ingen apelyder. Enkelte hører dog det de vil høre...
Tippeliga 2015
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Glimtfan »

Hørte ingenting via websendingen i alle fall, men det har dessverre vært "apelyder" på aspmyra før, så synes ikke vi skal være så raske til å avfeie at det har vært en tulling eller 2 på ferde i går. Samtidig kan det like gjerne vært som du sier FSHelgeland.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by eidurgud »

Skumma gjennom bastionens kamptråd på deres forum, og det var bare den ene personen som mente han hadde hørt apelyder. Ingen som bet nevneverdig på det, dog..

Jeg sto nedenfor NB-tribuna hele kampen, og jeg hørte ikke noe, ihvertfall.
Post Reply