Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by brutus »

Hadde det ikke vært enda bedre og hatt en tent og formsterk HARALD Berg på banen? :wink:
Last edited by brutus on Mon Apr 05, 2010 12:27 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Men det spørsmålet jeg da stiller er følgende, legger vi ikke alt for mye vekt på en mann da? Og med fjoråret friskt i minne, hvor stor er sjansen for at vi vil få se en slik Runar Berg?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Kesseboy »

brutus wrote:Hadde det ikke vært enda bedre og hatt en tent og formsterk HARALD Berg på banen? :wink:
Jo, du har helt rett. Jeg foreslår følgende oppstilling:
Jon Abrahamsen
Ola Haldorsen - Petter Solli - Håvard Sakkariassen - Thor Mikalsen
Tommy Hansen - Harald Berg - Ørjan Berg
Kyrre Nilsen - Børre Lekang - Jakob Klette
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Gvandreassen »

Sakka i forsvar!?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Taskeladdn »

Tommy Hansen i form hadde vært noe =) Han er den eneste spilleren som har fått meg til å få ifra å rive meg i håret av ergelse til å juble hemningsløst pga et spark på ballen :P
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by mortsto »

Hvis Kåre ikke starter med Runar i dag, så synes jeg det er helt ok. Som stor Runar-fan, syntes jeg det var kjipt å se hvor middelmådig han var sist sesong. Og uttalelser som antydet at det hadde blitt for mange "seine kvelder" grunnet den fine sommeren, i en sesong hvor Glimt sleit såpass, fikk meg til å respektere at Kåre benka ham. Det er på tide med nye koster. Jeg synes også jeg så motivasjonsproblemer sist gang Glimt var i Adecco. Runar har vært med på mange store stunder, og er den enkeltspilleren som alene har gitt meg suverent flest wow-opplevelser. Men nå er det på tide at neste generasjon slipper til. Unge og sultne spillere som vil opp og frem. Når det er sagt håper jeg at det er Runar som slår stikkpasningen eller scorer målet som sender oss opp.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Glimtfan »

Re gavharr

Det stemmer at jeg ikke har latt meg imponere av Haukås. Samtidig har jeg også sagt at det kan være at det kan være at Haukås vil passe godt inn i Glimt systemet, men jeg stiller meg likevel tvilende til overgangen.
Men min hovedinnvending mot overgangen er at vi i en økonomisk vanskelig situasjon henter en spiller i en posisjon hvor vi ikke har nevneverdige problemer. Når vi samtidig ser at vi fremstår relativt svake på topp, så stusser jeg litt på at man henter en Haukås som ikke fremsto nevneverdig bedre enn f.eks Karlsen for et bunnlag i adeccoligaen, kontra å satse de få ressursene man har, på en backup for Martins.

Når det er sagt, så tror jeg vi skal kunne rykke opp om man klarer å få angrepspillet til å fungere skikkelig. Bakover ser det lovende ut
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Gvandreassen »

Tror at Haukås kan bli en god signering! Gleder meg stort til å SE Glimt-Lyn på nrk.no :)
Tipper på lag:

Londak
Hamoud-Rønning-Bjørdal-Forko
Konradsen/R.Berg-C.Berg-Haukås
Johansen-Martins-Imingen

Bare 3 t og 39 min til kamp :)
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Chris »

Kesseboy wrote:Har også sett småsinte reaksjoner fra Viking-fans over at Haukås forsvant nordover. "Lædre Bjørdal om igjen" osv. Lurer på hvorfor det skal være negativt avslørende for Karlsen og Haukås at de rykka ned med SIF i fjor, da burde vel igrunn hele Glimt-stallen vært moden for utskifting så fort som mulig.

Jeg så imidlertid ingen SIF-kamper i fjor, så skal være forskjellig med å uttale meg skråsikkert andre vegen. Men jeg så Anders Karlsen snurre rundt med RBK i Abrahallen for tre år sia, og med det in mente ser jeg ikke for meg at han skal være noe dårlig valg på Glimts midtbane. Det eneste er at han kanskje kan bli litt lik Christian Berg i valg og plassering?

Har ikke fått sett alt for mange av Glimts treningskamper heller, jeg har sett kampene mot Steigen og Ranheim. De kampene ga ikke så store muligheter for å spå om Lyn-kampen. Mulig Alta-kampen føltes mer fortellende?

Og til slutt, jeg tror jeg har stilt spørsmålet før: Er Chris Runar Berg? "Uten Runar tror jeg fort det blir mye mæl og løp, og liten rytme, plan og formasjon" er en påstand jeg føler er tatt vel mye ut av lufta. Lurer også på hvor det kommer fra at Konradsen "løper, løper og løper - ofte uten mening - og spiller sjelden pasninger på mer enn 5-10 meter," hvor mye har han fått spille i sesongoppkjøringa?

Vedrørende Hamouds, Bergs og Rønnings komplementære ferdigheter er jeg slett ikke uenig. Men, det kan utmerket godt bli bra også med Konradsen og Haukås på midtbana også.
Hei

Mye å kommentere her.

1) Haukås og Karlsen spilte i 1. div. i fjor uten å imponere. Det er ganske utrolig at noen her mener at vi skal starte med en midtbane bestående av 2 av 3 fra den midtbanen SIF rykka ned med. De vil heller benke den spilleren som har klart høyest toppnivå, Runar Berg. Spillere som rykker ned fra Eliteserien derimot BØR holde 1. div. nivå. Jeg vil ha, med innbyttere i parantes R. Berg (S. Johansen) - C. Berg (A. Karlsen) og Konradsen (Haukås)

2) A Karlsen bør spilles inn i rollen til C. Berg. Det er i mine øyne der han passer best. Et stort aber er imidlertid mangel på hodestyrke, da det fort blir mange hodedueller i denne posisjonen. C Berg kan fort bli skadet og har rundet de 30. Videre bør det bemerkes at en midtbane bestående av 3 X C. Berg er svært god deffensivt, men lite skapende offensivt. Det blir fort en slik midtbane med C. Berg, Karlsen og Haukås.

3) Problemet til Glimt i fjor og i år er mangel på offensiv samhandling og -spill og en plan og struktur. Det er egentlig treneren som skal skape dette, men det har ikke Brutter'n klart. Slik jeg ser det må en komponere et lag som sammen har gode nok ferdigheter. Det innebærer at man må ha noen som kan løpe riktig, raskt og mye og noen som kan gi de riktige kloke og åpnende pasningene: Det er vanskelig å dyrke begge ektremegenskapene i en spiller, og vel heller ikke nødvendig. En høyreside med Mounir - R. Berg - Imingen/T.Rønning vil være godt balansert offenstiv og deffensivt. I fjor hadde gjerne Runar Ludde eller Stensland foran seg. De bidro lite deffensivt og de bidro ikke nok til å demme opp for Runars litt manglende evne til å komme raskt opp i deffensivt press. Mounir og Imingen/Rønning vil bidra til å kompensere for dette. I tillegg vil samspillet mellom Runar og Mounir og Imingen/Rønning "blomstre" offensivt. Tror noen at Haukås/Karlsen kan spille Mounir og Imingen/Rønning like gode som Runar?

4) Runar snakker andre opp, og er beskjeden på egne vegne. Jeg er ikke Runar. Jeg er kun en som liker offensiv underholdende glad-fotball: Det Runar står for. Jeg har liten sans for å se 10 X Lehonhardsen mot 10 X Lehonhardsen. Jeg er også mest glad i å se fotball der og da: Fotball er for meg kunst, Runar en kunstner. De som er kun opptatt av resultatet kan se tekst-TV. De som er kun opptatt av løping kan se maraton.

5) Jeg uttrykte en bekymring for at Konradsen skal bli som Skjelbred. Skjelbred er i mine øyne er oppskrytt løpsmaskin som løper, løper og løper - ofte uten mening - og spiller sjelden pasninger på mer enn 5-10 meter. Gode fotballspillere gjør mye, mye mer... Runar er en slik en. Jeg håpet at S. Johansen skulle bringe av noe av Runars spill videre. Jeg konstaterer imidlertid at Kåre synes å ønske løpskraft, løpskraft og atter løpskraft. Det ser ut til at han ønsker spillere som seg selv. Spør dere meg så er slike spillere viktige i lag, MEN noen må kunne spille gode baller til løperne. 10 X Lehonhardsen blir middelmådig, grått og kjedelig. Setter du inn en Runar, noen gode vinger og stoppere m.m. blir det fyrverkeri.

God match
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

"Nu jer æ mæ åver"

Nå begynner jeg å bli overgitt over Runar Berg argumentene. Hva er det som foregår? Først vil jeg si at jeg risikerer å felle noen tårer for første gang på i allefall 10 år den dagen Runar Berg går av banen for siste gang. Hans ekstremkompetanse i 4-3-3, pasningsvalg, utførelse og generelle fotballbetraktninger er nok blandt de 20-30 beste i verden. Og samtidig har han lojalt bidratt til klubben, år etter år. Det er -nesten- sånn at Runar Burde få lov til å være en del av førsteelveren selv om han satt i rullestol - men bare nesten.

Kan de som mener det stå frem å si det; "jeg mener Runar Berg ikke skal spille dersom han er i form". Da får vi vite hvem som virkelig er idioter! For det er 10 andre plasser på laget som også kan huse unge spillere, og da tar man ikke ut en spiller av kaliberet til Runar Berg, kun for at de KANSKJE skal bli noe.

Man kan si hva faen man vil om Bjørn Lund, men han er en mann som har mye peiling på fotball - OG han har fulgt Glimt igjennom mange mange år. For dem som ikke er tørr nok bare ørene, bruk gjerne litt tid på å lete opp Bjørn Lunds kommentarer igjennom fjorårssesongen.

Min oppfatning er at det er mange supportere her inne som er i samme aldersklasse som Stefan Johansen, Ågnes og Karlsen - og dem kan ikke forstå at dem ikke er gamle nok til alle oppgaver. Nå er jeg i aldersklasse med Christian Berg, og dem fleste skjønner at uansett hvor mye verdi det er i et ungt talent, så har han UTROLIG mye igjen mentalt å hente de neste årene.

Men for å gå tilbake til skillet i diskusjonen; det er mange som antar at Runar Berg er ute av form? Det kan godt hende. Og alle vi som vil se Runar på fotballbanen i år, vil ikke ha en Runar i dårlig form der. Jeg vil ikke ha Pavel, Mounir, Lædre eller Ågnes i dårlig form heller. Alle MINE argumenter er basert på at spillerene ikke spiller seg ut av laget - og det å ta Runar ut av laget på PRINSIPP må faktisk være det mest latterlige jeg noen gang har hørt.

Jeg håper Runar har samlet seg og blitt kvitt bunnivået fra i fjor. For de kampene var han for dårlig i! Er han der, kan vi like godt spille med ungguttene. Men samtidig kan Runar ha en litt dårlig dag, og alikevell være til stede i de nødvendige øyeblikkene til å stikke igjennom spissene slik at målene kommer. Og det er virkelig ingen andre som har bevist at de har et talent til dette som en gang er 30% av Runar Berg sitt.

Jeg er ikke interessert i at vi skal ha et ekstra år i Adecco av den enkle grunn at vi satte utviklingen av 1-2 talenter forann klubbens interesser. INGEN enkeltspillere er så viktige. Heller ikke Runar. Men er man god nok - så spiller alder INGEN trille.

Peace out!
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Chris wrote:Jeg er også mest glad i å se fotball der og da: Fotball er for meg kunst, Runar en kunstner. De som er kun opptatt av resultatet kan se tekst-TV. De som er kun opptatt av løping kan se maraton.
:glimt :glimt :glimt :glimt :glimt :glimt :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp

Og PS:
Mange prater om at Thiago mangler spillere rundet seg for å utnytte egenskapene sine. Selv så sindig Runar bruke å være mot egne spillere, så husker jeg flere ganger i fjor han klikket på blandt annet Stensland for å ikke ha startet i riktig rom.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Vel, jeg vil heller være en idiot enn en religiøs runarfundamentalist. Og når det gjelder Bjørn Lund virker han til tider som en gammel grinebitter der han skriver om at alt var så mye bedre på 70-tallet. Han om det, vi andre her i verden registerer at siden den gang har verden gått fremover, også mentalt sett. Jeg tørr faktisk våge påstanden om at unge fotballspillere i dag(dvs spillere under 21 år) er mer modne enn tilsvarernde spillere for 10 år siden. Dette vil si at de er helt klart i stand til å takle presset med å spille nå.

Men et annet spørsmål er jo faktisk om vi vil rykke opp, for spørsmålet gjelder enda, er det bedre å bygge seg lag i addecco for å rykke opp slik at man holder seg der, eller vil man rykke opp og kjøpe gamle spillere, pisse i buksa og så rykke ned igjen. Jeg frykter at vi gjør det sistnevnte om vi ikke tar oss tid til å bygge lag.

Det er ikke snakk om å benke RB spesielt pga prinsippet om at Runar skal benkes, det er mer et generelt prinsipp om at vi må la de unge spillerene få spilletid, og det i alle roller. Da må selv Runar vike, slik som også CB, PVR, og Forko må etterhvert. Jeg vil ha et ungt og sultent lag, ikke ett gamlet og mett av dage lag!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Gvandreassen »

RS2-Gti wrote:
Chris wrote:Jeg er også mest glad i å se fotball der og da: Fotball er for meg kunst, Runar en kunstner. De som er kun opptatt av resultatet kan se tekst-TV. De som er kun opptatt av løping kan se maraton.
:glimt :glimt :glimt :glimt :glimt :glimt :klapp :klapp :klapp :klapp :klapp

Og PS:
Mange prater om at Thiago mangler spillere rundet seg for å utnytte egenskapene sine. Selv så sindig Runar bruke å være mot egne spillere, så husker jeg flere ganger i fjor han klikket på blandt annet Stensland for å ikke ha startet i riktig rom.
Det stemmer! Husket en del frustrasjon fra Runar i fjor. Runar er enda god nok, særlig nå som vi er i 1.div. Håper bare at vi satser på en erstatter og, kontrakten hans går jo ut etter sesongen.
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Boombadila wrote:Vel, jeg vil heller være en idiot enn en religiøs runarfundamentalist.
OK, du har talt.

Og ærlig talt - dersom vi ikke vil rykke opp - ALTSÅ VINNE FOTBALLKAMPER - så kan vi selvfølgelig starte med hvilken som helst førsteelver. Å hærregud æ vil spy.

Jeg er ikke alltid enig med Bjørn Lund, men å tro at mannen er det du beskriver han som, sier ikke noe om Bjørn Lund, det sier noe om deg selv.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Hele mitt poeng, som du jo sindig unngår, er jo det faktum at vi trenger ikke Runar for å vinne. Det vi trenger er gode spillere som er i form, og hvis runar klarer å være det, så la han for all del spille, men han skal få overbevise meg først med 10 mål og 20 assist på at han er i form og den guden du hevder at han er.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

2% ....
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Crazy horse »

Jøss for en diskusjon når det er 2t 48min til kamp. Her gleder vi oss. :roll:
Fotball er nesten alltid morsomt
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Gvandreassen »

Neinei, vi må ikke krangle nå! Dette blir bra! :)
mortsto
Posts: 7429
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by mortsto »

3854 billetter igjen. Tipper det er mange som kjøper like før i dag. Satser på over 4000, som jo forøvrig er bedre enn begge kampene oppe i ishølbyen. :glimt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8312
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 155 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Crazy horse »

Har gått en god del sesongkort også idag. Det er flott.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by FSHelgeland »

Hmmm tråden utarter seg jo til å bli en krangletråd om Runar... La oss tenke kamp nå, så kan vi ta denne diskusjonen i en annen passende tråd. Jeg er sikker på at Kåre prøver å komponere det laget han synes er mest skikket til å dra dette i land.
Tippeliga 2015
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Chris »

Boombadila wrote:Hele mitt poeng, som du jo sindig unngår, er jo det faktum at vi trenger ikke Runar for å vinne. Det vi trenger er gode spillere som er i form, og hvis runar klarer å være det, så la han for all del spille, men han skal få overbevise meg først med 10 mål og 20 assist på at han er i form og den guden du hevder at han er.
Du mener som mange andre at Runar skal måles opp mot sitt eget beste: Det er ikke rettferdig, og heller ikke det riktige for laget.

Jeg mener at Runar må måles opp mot alternativene, og han er langt bedre enn dem. I tillegg mener jeg at Kåre må legge til rette for at alle spillerne kan få ut sitt beste, dvs. dyrke de gode ferdighetene i laget og kompensere for de svake. For Runars del innebærer det at han må ha spillere rundt seg som kan ta i litt ekstra deffensivt. En høyreside bestådene av Mounir - Runar - Imingen/Rønning har både gode offensive og deffensive ferdigheter.

I fjor bidro Kåre til å gjøre Runar dårlig ved å bruke Ludde/Stensland på samme side. Når Theting var på banen, ble resultatet at Glimt altfor sjelden kom raskt opp i det deffensive presset. Verken Ludde eller Stensland jobber noe særlig og godt bakover. Mounir vil klare både det offensive og deffensive. Sammen med Imigen/Rønning og Runar vil de gi hver eneste venstreside i 1. div og også deler av Eliteserien store problemer.

Jeg mener også ikke det er noe problem å bruke nye talenter som innbyttere for eldre spillere, OG det MÅ byttes mens det enda er igjen 20 min.

Jeg foreslår i år følgende midtbane med deres respektive unge lovende innbyttere: Runar Berg (Stefan Johansen) - C. Berg (Karlsen) - Konradsen (Haukås)

Hvordan skal Runar få mål og assists om han ikke får spille?
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Chris »

FSHelgeland wrote:Hmmm tråden utarter seg jo til å bli en krangletråd om Runar... La oss tenke kamp nå, så kan vi ta denne diskusjonen i en annen passende tråd. Jeg er sikker på at Kåre prøver å komponere det laget han synes er mest skikket til å dra dette i land.
Det er bra du har troa på Kåre, min er i ferd med å svikte. Jeg håper imidlertid å se bedring i dag, og kommer til å se om følgende fortsatt gjelder:

* I store deler av i fjor og hele i år har problemet vært offensiv samhandling og struktur og plan. Nå har Glimt hatt en hel vinter på å terpe på dette, men i treningskampene har vi sett få/ingen resultater. I løpet av en hel vinter bør en kunne spille inn et lag.
* Liten utnyttelse av ekstremferdigheter og komplementære ferdigheter og også dekke over mangler offensivt og deffensivt.
* Det er for mye fokus på løping og for lite på å spille ball. Glimt trenger gode løpere som løper riktig, hurtig og nok, MEN i tillegg må man ha pasningsspillere som kan gjøre at ballen spilles riktig og tilpasset løpene (gjerne i rom)
* Byttene var dårlige og kom for sent
* Oppstilling på dødball, offensivt og deffensivt
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Bra oppsummering, Chris :)

FFK - Alta på NRK1 nå. Støtter Åsså jeg :)
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Gvandreassen »

God oppsummering ja Chris, vi får bare se. Jeg har enda troa på Kåre som har hatt en vanskelig jobb! Satser på Glimt idag :)
Post Reply