Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by eidurgud »

Når Shell solgte billetter så hadde de samme system som i salgspunktene på Aspmyra - der kunne man velge sete selv. På 7-eleven får man tildelt det datamaskinen tror er det best tilgjengelige sete..
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Eid: Nei, selv om det ikke blir feil, blir det ikke rett heller.

Husk at det er relativt få som ser på Glimt som et behov på lik linje med sex, mat og vann :wink:
De fleste kjøper en opplevelse, og dem aller aller fleste har ingen større problemer med å la være med å dra på Glimtkamp - og i stede dra i badeland eller lignende på en Søndag. De ser glimt fordi dem har lyst, og har dem ikke lengre lyst så lar dem være.

La oss ikke ta den diskusjonen på nytt om Bodøværinger vs Bodø/Glimt.

Men det er jo harde fakta. Og spesiellt når folk kan se kampen på nett gratis attpåtil - varmt og godt i stua. Da bør Glimt virkelig være ydmyk - som de jo også var i dette tilfellet. Og jeg er 1000% sikker på at Glimt har muligheter til å øke kapasiteten sin, sikkert til det dobbelte. Og er det relaiteten dem må tilpasse seg, så er det jo slik det er.

For å sette det på spissen; dersom Nordlandsbuss sa du måtte komme 30 min før til bussholderplassen for å være sikker på å catche bussen - hvor mange hadde da tatt buss? Eller tog (NSB), hehe.

"Kunden har alltid rett" - spesiell i tilfellet hvor kunden betaler for en opplevelse og ikke et produkt.

Og; dersom Glimt ser på betalende tilskuere som et problem, da bør dem virkelig sjekke sin besøkelsestid. Og ja jeg vet, jeg har jobbet i servicebransjen, hvor vi har stått å diskutert for noen jævla idioter folk kan være, fordi dem stresser oss og det gir oss en bedriten dag. Men fakta er at når man møter kunden, så er dem verdens beste kunde - fordi dem gir penger til deg.

Har forresten en egen opplevelse fra Glimt den siste uka. Fikk problemer med en drakt jeg hadde kjøpt, og sendte en henvendelse til kontaktsiden til Glimt. Fikk en kort mail tilbake med en annen epostadresse jeg måtte kontakte. Da kjente jeg at jeg ble passe irritert. Faen er det slags kundebehandling? I et slikt tilfelle skal man jo i det minste selv formidle brevet videre til rett adresse, gjerne med en kopi til kunden og et memo til ny mottar med "Hei, denne kunden har bla bla bla, videresender saken til deg, så kontakter du kunden. Takk blablabla." Elendig.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 912 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Los-Loco »

Helt enig i at billettsalg på Shell var en mye bedre løsning enn dagens! Svært mange ser an været før de drar på kamp, og i Bodø betyr det at de ikke endelig har bestemt seg for om de skal på kamp før klokka 15-16.00 på søndag. G-sport er da stengt, og 7-eleven er en elendig løsning da de faktisk ligger direkte usentralt plassert i forhold til hvor de fleste bor. Alle som bor fra Grønåsen og innover, (hvilket i tall vel er 25-30.000?), samt de som bor i Rønvika og på nordsia, må ta en omvei for å skaffe seg billett. Det er i tillegg krøkkete med parkering utenfor 7-eleven. Og hvis man sykler eller går, av hensyn til parkeringsmulighetene utenfor Aspmyra, så gidder man hvertfall ikke å dra innom byen først. Shell derimot, ligger genialt til for alle de nevnte. Hadde man hatt billettsalg der, og kanskje også på Esso ved miljøtorget, så tror jeg det hadde løst veldig mye av billettproblematikken.

Selv jeg, som er en relativt engasjert Glimt-tilhenger, vegrer meg for å ta en bytur til 7-eleven, ens ærend for å skaffe billett. Jeg har definitivt annet å gjøre!

Man skulle vel tro at de fleste butikker var interessert i å selge Glimt-billetter, ettersom det drar en god del folk til butikken på et tidspunkt hvor det ikke er alt for mange der fra før? Var det Shell som ikke ville selge lenger, eller Glimt som sa opp den avtalen?
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by eidurgud »

RS2-Gti wrote:Og jeg er 1000% sikker på at Glimt har muligheter til å øke kapasiteten sin, sikkert til det dobbelte.
Kapasiteten på hva? Alle de fire salgspunktene som er på stadion var åpne.

Hadde det vært trøbbel med salget, så hadde jeg fattet at folk reagerte mot Glimt - men vi hadde ingen problemer, annet enn at det kom 600 stk et kvarter før kampstart.

Du kan ikke sammenligne en Glimtkamp med buss eller tog, RS2. Man kan sammenligne det med konserter. Vil man på konsert, så kjøper man billett på forhånd. Gjør man ikke det, så skjønner man at man må stå i kø for å kjøpe i luka (dersom det selges i luka, såklart). Og man forventer ikke at alle slipper inn samtidig. Under Kentkonserten nå nettopp, f.eks, så var det lange køer inn før konserten, men ingen sure miner.


Ang. Shell så tror jeg, uten at jeg skal si noe sikkert, at det var Shell som ikke ville fornye avtalen med Glimt.

Los-Loco, du trenger da ikke dra på 7-eleven for å kjøpe billetter, de selger ikke upporterbilletter der :wink:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 912 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Los-Loco »

eidurgud wrote: Los-Loco, du trenger da ikke dra på 7-eleven for å kjøpe billetter, de selger ikke supporterbilletter der :wink:
Hvilket heller ikke er helt bra; alle utsalgsstedene bør ha alle typer billetter til salgs. Helt seriøst, så tror jeg faktisk mye av kø-problematikken kan løses ved å skaffe bedre utsalgssteder. Selges forresten ikke enkeltkamper på billetluka.no? Finner bare sesongkort og medlemsskap der.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by eidurgud »

Det er reglene til NFF som regulerer dette. Narvesen og 7-eleven selger billetter over hele landet, men de kan ikke regulere geografisk. NFF krever at supporterbilletter kun i den byen kampen spilles - derfor selges det kun billetter til J-feltet på G-sport og på Aspmyra.

Mener det skal selges billetter til enkeltkamper på nett også, det kan være at de ikke har lagt den ut for salg enda, siden det er "så lenge" til neste hjemmekamp.
ingen87
Posts: 7105
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by ingen87 »

Det er reglene til NFF som regulerer dette. Narvesen og 7-eleven selger billetter over hele landet, men de kan ikke regulere geografisk. NFF krever at supporterbilletter kun i den byen kampen spilles - derfor selges det kun billetter til J-feltet på G-sport og på Aspmyra.
Jess og det er akkurat derfor jeg syns det er rart at man selger billetter på steder hvor det IKKE er søndagsåpent. Det er mange som kommer fra Fauske/Saltdal for å se kamp, men de kommer ikke inn til byen på lørdag for å kjøpe billetter. Dermed har de kun en løsning når de kjører inn på kampdag; billettluka på stadion (eventuelt kunne dem kjøpt billetter på forhånd, men virker som folk vegrer seg litt for det?? eller?)..
Førr Evig!
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mr.North »

eidurgud wrote:
Mr.North wrote:Så Glimt klarte altså ikke nå heller å få folk inn på stadion til kampstart.
Spenstig, den der - det må jeg si. Glimt hadde ingen feil i systemene sine på mandag som skulle tilsi at det ble kø.
(*Klipp*)
Det er ihvertfall ikke Glimt's skyld. Det kan høres brutalt og arrogant ut.
:lol: Ingen evne til selvkritikk altså. Joda, du hadde helt rett i en ting, at det var ett arrogant svar.
Hvorfor slapp Glimt folk inn gratis da, og tapte 20 000 kroner, eller deromkring, om alt gikk som smurt? Det var jo folks egen feil og ingen andres. Hvorfor skal de da belønnes med å få sett gratis kamp, mens andre måtte betale.

Ikke tåler du humor heller, noe dette skulle bevitne:

BoForPres wrote:
Los-Loco wrote:Nedenfor NB-tribuna? :shock: Hva gjorde du der? :shock:
Snylta sæ til en gratis kamp :wink: http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 1,1&lang=1
eidurgud wrote:Jeg satt i billettbua fra kvart på fire til de åpna portene, Los-Loco. Sto deretter sammen med en kompis som var vakt, og "observerte DGH fra utsiden".

Og Bo, i fjor satt jeg i billettluka i 14 av 15 kamper. Det var kun mot FFK i serieåpninga jeg ikke var på Aspmyra. I år så har jeg vært der på den kampen som har vært spilt. Hva gjorde du for Glimt i disse kampene?
[/size]

Greit nok at du er arrogant til meg som er TIL-supporter,det er slik det bør være, men det er morsomt å se slike sure svar fra en som bidrar for Glimt og som også skryter av egen innsats til andre Glimt-fans.
Er for øvrig ikke overrasket over mangelen på høflighet fra de i lukene/portene på Aspmyra, da den har vært fraværende alle de 4 gangene jeg har vært der. Senest i fjor da jeg skulle inn der fikk jeg servert en ufin kommentar fra fyren som kontrollerte billetten selv om jeg ikke sa ett kløyva ord når jeg skulle inn der.

Ellers da, så var jo tilskuertallet veldig bra da, det er man vel enige om. Er det noen som vet hva Glimt har budsjettert med av publikum i år? Blir vel neppe 3 600 (inkl de 200 som slapp inn) på kampene når lag som Follo, Strømmen & co kommer på besøk.
Last edited by Mr.North on Fri Apr 09, 2010 12:40 am, edited 1 time in total.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Cheese Smirnoff »

Mr.North wrote:Senest i fjor da jeg skulle inn der fikk jeg servert en ufin kommentar fra fyren som kontrollerte billetten selv om jeg ikke sa ett kløyva ord når jeg skulle inn.
Tromsø-auraen som slo inn, tenker jeg. Den merkes også gjennom billettluker. Heldigvis.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mr.North »

[quote="Cheese "Jeg er teit" Smirnoff"]

Tromsø-auraen som slo inn, tenker jeg. Den merkes også gjennom billettluker. Heldigvis.[/quote]

Flott å se at du mener det er slik gjester skal behandles. :klapp
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by K1M »

På tide å stenge tråden?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Cheese Smirnoff »

Mrs.North wrote:
Cheese Smirnoff wrote:
Tromsø-auraen som slo inn, tenker jeg. Den merkes også gjennom billettluker. Heldigvis.
Flott å se at du mener det er slik gjester skal behandles. :klapp
Det finnes gjester, og det finnes tromsianere.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mr.North »

Beklager min lille ordfeide mot eidur da, men den ba han om selv ;) Men jeg har lagt den ballen død nå.
Denne Cheese er så lite smart at han skal få holde på for min del :D
Ellers så kunne det faktisk være interessant å vite hva Glimt har budsjettert med av publikum. Her i Tromsø har tallene vært skuffende i alle fall, og da har vel været en god del å si. Regner med det var rimelig kjølig også i Bodø i første kampen, men der kom det altså bra med folk mtp at det er 1.divisjon.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by FSHelgeland »

Hvis jeg ikke husker feil så har Glimt budsjettert med 3000 tilskuere. Første kamp mot Lyn var således positiv i så henseende.
Tippeliga 2015
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by mortsto »

Glimt har budsjettert med 3300 tilskuere og 2000 solgte sesongkort. 3400 i første kamp, og 1600 sesongkort solgt.
Mr.North
Posts: 417
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:16 pm
Location: TROMSØ, selvfølgelig!

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mr.North »

Skal bli interessant å se om Glimt klarer å dra 3 300 i snitt i år. Det forutsetter nok definitivt toppkamp gjennom hele sesongen for å klare det vil jeg tro. Men som sagt så spår jeg at Glimt blir å finne i kampen om direkte opprykk, i alle fall om Martins er skadefri.
Tromsø IL: Flaggskipet i Nord
Post Reply