Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Kesseboy »

gavharr wrote:Hvor er engasjementet til Kåre. Det er tre minutter igjen å spille, og Kåre virker fullstendig resignert. Vi trenger bare 1 mål for ikke å tape fullstendig ansikt.
På tide å rope litt spør du meg. Ikke rart at spillerne ikke gidder...
Hvis engasjementet til spillerne skal avhenge av om treneren står på sidelinja og roper og hopper som et rusa lemen, så er det ikke rart at det går som det går. Da kan vi like gjerne ansette Tom Nordlie med en eneste gang!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Crazy horse »

Dette er helt forferdelig. Bortetrøblet kommer til å sørge for at vi ikke rykker opp.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by gavharr »

()
Last edited by gavharr on Sun Apr 11, 2010 6:53 pm, edited 1 time in total.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Gvandreassen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Gvandreassen »

Kesseboy wrote:
gavharr wrote:Hvor er engasjementet til Kåre. Det er tre minutter igjen å spille, og Kåre virker fullstendig resignert. Vi trenger bare 1 mål for ikke å tape fullstendig ansikt.
På tide å rope litt spør du meg. Ikke rart at spillerne ikke gidder...
Hvis engasjementet til spillerne skal avhenge av om treneren står på sidelinja og roper og hopper som et rusa lemen, så er det ikke rart at det går som det går. Da kan vi like gjerne ansette Tom Nordlie med en eneste gang!
Tror Nordlie iallefall hadde brukt byttene sine før...
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Banii »

Dårlige greier. Kast skiten.
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by FSHelgeland »

Ja dette var en trist kamp å se. Mjøndalen var ikke gode, men hva hjelper det når vi er elendige. 4-4-2 Skal vi bare se til å glemme snarest mulig, ballpoling er vi heller ikke gode til. Vi taper jo det meste av dueller, det gjør meg trist at Kåre ikke ser det. Det må da være mulig å få gitt beskjed til spillerne om å få ballen ned på bakken å begynne å spille fotball. I stedet så kjører Kåre frem Per Verner, sikkert for å prøve å vinne noen dueller. Kunne ikke se at han vant en eneste etter at han ble skjøvet fremover på banen, nei dette var helbom av Glimt. All ære til Mjøndalen som prøver å spille langs bakken og klarer det, de var flere hakk bedre en oss i dag.
Tippeliga 2015
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by K1M »

Heltenjohn wrote:Helt latterlig å bytte ut M.Haukås først i det 89´ende minutt!
Helt latterlig å ta ut Haukås og la C.Berg spille. Haukås ville i hvert fall noe! ÉN spiller på Glimt ville noe idag... og det var Haukås. C.Berg var en vits i dag (på lik linje med flere).

På toppen av det hele så fortsetter Kåre å bruke Hamoud på back, og klamrer seg til 4-4-2? Hvor i den vide verden har åpenlystheten gjemt seg? 4-4-2 funker særdeles dårlig. Noe man burde sett allerede halvveis i 1. omgang. I værste fall til pause...
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Stibern
Posts: 1590
Joined: Wed Mar 24, 2004 11:00 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Stibern »

Er det noen som husker sist Glimt klarte å krige seg til en seier eller snu en kamp...?
L.U*H.G
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Glimtfan »

Er det mulig, denne kampen ble tapt av Kåre Ingebrigtsen. Fokus på banedekke og ELENDIGE taktiske disposisjoner er årsaken til dette tapet. Treneren skal motivere spillere og han skal velge fornuftig taktikk. Motivasjonen ble ødelagt av fokuset på banedekket og taktikken var fraværende fra første stund i dag. Det er lett å være etterpåklok, men dette ble også sagt før kampen. Skal vi rykke opp, så er det greit med tap på bortebane, men det er ikke greit med spill som dette, for da taper vi MANGE kamper. Tapet var fortjent og nå håper jeg Kåre kan få laget til å glemme denne elendige kampen, fokusere på eget spill og stille med et angrepsvillig lag i en vanlig 4-3-3 mot Nybergsund.

Jeg tror dette er den dårligste kampen jeg har sett Glimt spille på 2000-tallet.
Gvandreassen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Gvandreassen »

Det verste var at Mjøndalen ikke var så gode heller. Dette så stygt ut altså...Hadde troa på Ingebritsen, har fortsatt det, men nå ser det stygt ut...Igjen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by gavharr »

Poenget er at det er null tak i Kåre Kesse... Fyren blir kun sinna på dårlige gressmatter.
I tillegg er han som mange har nevnt før, ingen taktiker av rang.
Spillerne springer rundt, og mæler ball uten mål og mening. Vanskelig å se noen spillemønster, eller klare tamker om hvordan vi ønsker å spille.
Dette glimtlaget synes ikke å ha noen som helst anelse om hvordan man spiller 4-4-2

I tillegg er innsatsen idag, med noen hederlige unntak, meget dårlig.
Spillerne ga opp 10 minutter før kampen var ferdig jo...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Glimtfan »

Vi skal ha spillermaterialet til å vinne disse kampene helt greit, men nå trenere legger om formasjonen og gjør stor endringer fordi vi skal spille bortekamp med dårlig gressmatte, da ser man fort at det ikke kan gå bra. Vi hadde en flott opplevelse siste omgang mot LYN, hvorfor i alle dager skal da Hamoud ned på back, Johansen ut, Sakk inn og formasjonen legges om fra 4-4-2 til 4-3-3??? Litt av poenget med fotball er å skape samhandling og bruke positive opplevelse, begge disse faktorene blir fullstendig ødelagt med så drastiske endringer, spesielt når vi har flere unge spillere på laget. Denne kampen tapte vi på grunn av Kåre Ingebrigtsen.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by K1M »

Det går ikke an å legge skylda på Kåre her. Hadde spillerne i det minste PRØVD å gjøre noe, kjempe LITT om andreballene og hatt en eller annen form for press på ballfører hos Mjøndalen hadde det sett helt annerledes ut!

Det er bare å glemme å skylde skylde på treneren! Her må laget som en helhet ta på seg ansvaret for innsatsen. Men det er vel lett å peke ut en syndebukk?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by FSHelgeland »

K1M, jeg er helt enig i at dette tapet må Kåre ta på sin kappe. Disposijonene før og under kamp tilsier det, her har de rett og slett ikke gjort jobben sin godt nok. I det minste så burde spillerne i pausen fått beskjed om å legge ballen ned på bakken å begynne å spille. Det skjedde ikke, å ingenting annet skjedde heller. Ikke før Ludde kommer inn med 1 minutt igjen av ordinør tid. Hva er poenget liksom? Laget klumpet seg sammen, brukte ikke på noe som helst vis bredden og de ballene som ble polt fremover var totalt uten adresse, da er det Kåre sitt ansvar å få gutta til å legge om.
Tippeliga 2015
bjornagain
Posts: 217
Joined: Sat Mar 29, 2008 7:01 pm
Location: Ulsteinvik
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by bjornagain »

Jeg hadde en klar forventning om å se Glimt legge om til 4-3-3 etter pause. Nå er ikke jeg akkurat noen legendarisk fotballanalytiker, men for meg så det ut som de fortsatte å stange i 4-4-2 og lempe lange baller som de ofte mistet i 1. eller 2. trekk etter langpasninga. Når man ser at det ikke funker, så må det jo være mulig å legge om? Eller i hvert fall når man har fortsatt med samme taktikk i 20-25 min. i 2. omgang totalt uten resultat, er det ikke da på tide å tenke: "Hmm, kanskje vi skal prøve noe annet enn det vi gjør akkurat nå?"

Mye av skuffelsen i dag kommer selvsagt av at vi så for oss en kjempegod mulighet for 6 poeng og tabelltopp etter to kamper etter den oppløftende kampen mot Lyn. Nå er det selvsagt for tidlig i sesongen til å si noe om at opprykket glipper, men vi bør ikke ha for mange tap av dette slaget. Vi må vinne de aller fleste kampene mot antatt dårligere lag.

Dutte stiller dessuten et betimelig spørsmål:
Dutte wrote:Er det noen som husker sist Glimt klarte å krige seg til en seier eller snu en kamp...?
Det hadde gjort godt å se mitt kjære, kjære Glimt gjøre noe sånt igjen...
Autumnus sunt flavum!
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by GULTeKULT »

Knoll og Tott (Les:Bruttern og Stjerno) Er det rett og slett det at vi har ett trenerproblem?
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by K1M »

Re
FsHelgeland

Jeg er enig i at disposisjonene både før og under kamp var dårlige. Det må du tro meg på. Men poenget mitt er at selv om laget ikke var optimalt, selv om vi spilte 4-4-2 og selv om Kåre ikke tok den positive opplevelsen fra Aspmyra videre... så har fortsatt spillerne en jobb å gjøre. Og hadde de gjort den hadde vi fint klart å være på høyde.

Det er forresten imponerende å se at du vet hva som ble- og ikke ble sagt i pausen :wink:

Men fra spøk til Nedre Eiker. Ja: Kåre gjorde noen feil. NEI: Det er ikke Kåre sin skyld at vi tapte.
Det var spillernes innsats som ble avgjørende her. Og hvis de selv ikke klarer å innse at høye baller ikke funker... og at Kåre må fortelle dem alt som skal gjøres... ja da kan vi bare glemme Tippeligaen i noen år.
Som min gamle lærer sa: "Det er lov å tenke selv"
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Kesseboy »

Veldig enig med K1M her. Trenerteamet har sin del av skylda, spillerne har også sin del. Å si at trenerteamet tapte kampen aleine synes jeg blir for dumt. Sjøl om spillerne har fått beskjed om å slå pasninger av en viss lengde, og unngå å trille ball, så betyr jo ikke det at man trenger å pole ballen i alle retninger.

Haukås, Rønning og Berg mister ballen i fleng, Sakkariassen klarer aldri å få snudd seg mot mål når han får ballen, Martins kaster bort en GIGANTsjanse med ei dårlig avslutning, dødballene er under pari og man er for treige og ser nesten puslete ut i duellene. Over hele fjøla florerer det med feilpasninger, rare valg og mangel på bevegelse.

Og hvis spillerne er så hjerneløse at de er avhengig av en sinna sprellemann på sidelinja for å fløtte på liket, da kan de like gjerne gå over til vannpolo snarest. Jeg er ikke for den brølegreia, at det er trenerens hånrop og frykten for en hårføner etter kampen som gjør at spillerne yter. Hvis ikke spillerne sjøl skjønner at de må gjøre en innsats, så er det jo ikke rart at det går som det går.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Glimtfan »

Når det vel slik at det er treneren som skal gi beskjed om hvordan det skal spilles. Hvis vi spiller høye baller opp mot spissene, så er det Kåre som har gitt beskjed om det og slik skal det også være. Hvis spillerne gjør noe annet enn det treneren sier, så ville det vært et tegn på manglende autoritet og lojalitet. Det å motivere spillerne er også trenerens oppgave, når fokuset blir på baneforhold før kampen istedenfor spillet og taktikken åpenbart legges opp etter baneforholdene, da er det ikke rart om spillerne er noe demotiverte til kamp.
Så selv om Kåre ikke fysisk er delaktig i spillet, så er han ansvarlig for både taktikken og det å motivere spillerne til innsats. Det er også tydelig at man har lagt opp til et spilleopplegg hvor det skulle spilles høye baller opp mot Sakkariasen,dette fungerte ikke i det hele tatt. Vant Sakk noen baller i dag? Var han på banen?
Når det i tillegg ikke gjøres endringer i forhold til taktikk eller spillere før etter 65 minutter (p.g.a skade), så understreker dette hvor "skyldig" treneren er i tapet. Her har man hatt 2/3 av en kamp tilgjengelig i forhold til å gjøre endringer på et lag som ikke har fungert i det hele tatt. "Never change a winning team" er en klisje, men her er det etter min mening endringene siden forrige kamp som er hovedårsaken til det flaue tapet i dag.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by K1M »

100% enig med Kesse!

Er det sånn at hvis mattelæreren din lærer deg en måte å finne svaret på et regnestykke... så finnes det ikke flere måter å gjøre det på? :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by gavharr »

Hvis en kraftig hårføner etter kamp er det som skal til for å få spillerne til å yte.... Se å finn frem den j...a føneren.
Er helt med på at man ikke trenger en trener som kun kjefter, og smeller, men man trenger ikke en som ikke klarer å si ifra på en måte som forstås.
For min del virker Kåre meget passiv...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Bateman26 »

Noen ganger må man bare lete fram hårføneren. Da må det bare bli slik at vist ikke en ting funker ja da må man prøve noen annet. Er tilhenger av og ikke bruke det stærkeste virkemiddelet med en gang. Men heller eskalere sakte men sikkert. Men da må man eskalere og ikke bare drøvtygge på samme gamle måte. Ting må få en konsekvens.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15801
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1100 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by Kesseboy »

Noen spillere kan nok ha behov for en hårføner nå og da, og en god trener vet nok akkurat hvem som trenger det og når det skal hentes fram. Men å si at trenerens manglende skriking og skråling er årsaken til at et lag ikke vinner blir for meg i overkant lettvint.

Skjønner også hva Glimtfan mener, for spillopplegget i dag ser ut til å være en helbom. Men den dårlige inngangen til kamp rettferdiggjør ikke spillernes dårlige innsats og resultat. Tror det er vanskelig for de fleste av oss å avgjøre om spillerne var "tilstrekkelig" motiverte før kamp eller ikke. At Glimt plutselig gjør en dårlig kamp er da ikke noe fenomen som har oppstått med Ingebrigtsen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by gavharr »

Men Glimt gjorde da heller ingen direkte god kamp mot Lyn. Og dårlige kamper spilte de da hele 2009, uten at Ingebrigtsen klarte å gjøre noe som helst med det. På slutten av sesongen ble det lille som minnet om en hårføner, ikke rettet mot spillerne, men mot dommeren.

Sier heller ikke at det er eneste årsaken til at vi taper kampen, og det er virkelig over tid man har kunnet dannet seg et inntrykk av at Kåre er litt passiv, ikke denne ene kampen på Nedre Eiker.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd Mjøndalen-Bodø/Glimt Søndag 11 April Kl 18

Post by FSHelgeland »

Nei K1M jeg vet ikke hva som blir sagt i pausen, men jeg vet at de ikke har fått beskjed om å la være å slå langt. Det er bare å se på Londak for å skjønne det. Hver gang han har ballen så måker han den så langt han klarer og vi taper alle duellene slik at den kommer nesten like fort tilbake. Hvis det hadde vært sånn at laget hadde fått beskjed om å få ballen ned på bakken så hadde Londak gjort det motsatte av hva trenerne hadde bett han om og da hadde jeg forventet at han hadde blitt byttet ut. Jeg er selvfølgelig enig i at spillerne bestandig har noe å gå på, men dette tapet må nok likevel Kåre ta skylden for. De hadde lagt opp til en taktikk på forhånd og når den ikke fungerte så evnet de ikke å gjøre noe med det. De prøvde, men det ble bare mer av det samme. Blant annet så ble jo Mounir sendt frem, sikkert for å kunne stikke bak duellene, men når vi ikke vinner dueller så hjelper det jo ikke. Det neste de gjorde var å sende frem PVR, heller ikke han ble noe involvert i duellene så det hjalp heller ikke. Siste krampetrekningen var innbyttet av Ludde, hvordan i allverden skal han få gjort noe på 4 minutter når ballen fortsatt pumpes frem mot spillere som fortsatt ikke vinner duellen.
Tippeliga 2015
Post Reply