Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Moderators: Sulliken, Larsen

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by liverglimt »

I gammeldaga var det en haug med billettluker åpne, hva er så vanskelig med å få det til nå? Mangel på utskriftsmuligheter og datamaskiner?

Glimt, skjerp dere og legg forholdene tilrette for deres kunder. Gjør billetter tilgjengelig så tjener dere mer penger. Mer penger gir bedre spillere osv. Rart det der med konsekvensanalyse.
@liverglimt
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by JimL »

Jeg (og mange andre) kjøpte bestandig billetter i glimtshoppen så problemstillingen dukket ikke opp nå før kampen da denne var lukket og låst.

Hvor vanskelig kan det være å merke J-feltet på nett og hos 7-eleven/narvesen med
J-feltet
Supporterfelt
Billetter selges kun på G-sport og i billettluka kampdag

Isteden for at det eneste svaret man får er "aner ikke hvor du får dem hen", som vi fikk både fra 7-eleven og narvesen... ^^
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by BoForPres »

eidurgud wrote:Det er akkurat samme system i år som i fjor, Glimt har ikke forandret på noe. Det eneste som er forskjellig fra i fjor er at G-sport har valgt å kutte ut Glimtshop, og at det dermed er ett billettsalgspunkt mindre på selve Aspmyra.

Her er vel noe av problemet. Kan ikke Glimt åpne denne i regi av klubben og uten eksterne aktører?

Glimt kunne nok ha minnet om dette i forkant av kampen, men ingen trodde det skulle komme så mange tilskuere som det gjorde. Det var 2. påskedag, vi spiller i Adecco og det var Lyn som var motstander.

Å tro at det skal komme lite folk er en forferdelig instilling!

Sålenge de som sitter i billettlukene er frivillige, som stort sett har vært frivillig på Aspmyra siden vi vant vårt første cupgull, så blir det engang slik at det tar litt tid å selge folket billetter. Jeg kan systemet, så jeg bruker ikke mer tid enn absolutt nødvendig - med mindre det skjer noe uforutsett (som at maskinen henger seg, det er noe feil med billettsystemet, betalingsterminalen fusker, eller at folk ikke aner hvor de skal sitte), men de andre bruker dessverre litt mer tid.

Kudos til alle frivillige!
Emne i denne diskusjonen er foruten billettsalg arrogansen fra Glimt mot sine kunder.
Et godt eksempel på Glimts arroganse eller dårlige kundeservice er levering av sesongkort.

4 sesongkort var bestilt til en bedrift. En av Glimts ansatte ringte/eller sendte mail til bedriften for å fortelle at nå kan dere komme å hente billettene.

Den samme bedriften bestilte 4 sesongkort til BHK`s hjemmekamper. Når sesongkortene var klare kom det 2 hyggelige BHK spillere på besøk til bedriften for å overlevere sesongkortene. I samme slengen takket de så hjertelig for at de hadde kjøpt sesongkortene og på den måten støttet BHK.

Resultat: Bedriften har x antall sponsor kroner som skal benyttes pr. år. Hvem ville du sponset om du ikke hadde noen som helst tilknytning til lagene?

Det er fasinerende hvor gode BHK er til å møte kundene. Det er tross alt ikke rare greien å levere noen sesongkort, men for en goodwill det er å levere dem på døren. Det mest opplagte hadde selvsagt vært å sende dem i posten. Glimt presterte ingen av delene. Er man for stolte til å ta lærdom i Glimt? Eller for dumme til å lære?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
mortsto
Posts: 7433
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by mortsto »

http://www.an.no/glimt/article5067053.ece
Vil unngå billettkaos: Glimt åpner to nye billettutsalg utenfor Aspmyra for å unngå en gjentakelse av kaoset som oppsto i serieåpningen.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Novi »

Meget godt eksempel, Bo. Er et utrolig sparefokus i hele klubben, og selv om slikt ikke koster noe, ser det ut til at det ikke maktes å tenke på muligheter til å vokse fremfor muligheter til å kutte. Vil være forsiktig med å nevne personer, men det hadde nok ikke vært til skade om Glimt også hadde hatt en litt mer entusiastisk frontfigur enn de som er å se i hver en artikkel som ikke angår konkrete spillere.
Una mas cerveza.
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Bateman26 »

Nå synes jeg du er urettferdig med de som jobber i glimt Jørgen. Jeg vet at det er snakk om personer som jobber ufattelig mange timer for glimt. De jobber og tenker Glimt beste stort sett hele dagen. En annen ting jeg vet er at selv om det er sparemodus i klubben så gjør de det av en grunn. Er de ikke i sparemodus har vi ikke noen klubb, og når det gjelder Bo sitt forslag vil jeg ikke bli overrasket om neste år er det to spillere som kommer med sesongkortene. Det er nemlig slike tiltak/forslag jeg vet at Glimt har ønske om og få. I fjor var det kvelder innbudt til idemyldring der man kunne komme med innspill på hvordan man kunne få klubben glimt mere atraktiv. det kom vel 5-10 stykk.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Los-Loco »

Var på den idémyldringen, og et av de forslagene som da kom fram var nettopp det å bruke spillerne mer aktivt i markedsarbeidet...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by sjura ;) »

men det hadde nok ikke vært til skade om Glimt også hadde hatt en litt mer entusiastisk frontfigur enn de som er å se i hver en artikkel som ikke angår konkrete spillere.
Hadde tenkt til å holde kjeft men ærlig talt her snakker du om ting du tydelig ikke har peiling på. Alle skjønner hvem du snakker om å vil påstå du tar VELDIG feil i din påstånd om lite entusiasme. Du snakker om den personen som gjør alt han kan 24/7 for å legge alt til rette for supporterne og publikum generellt. Den personen som kan ringe oss klokka 11 om kvelden fordi han sitter og funderer på ting som kan gjøre kampene bedre. Personen som aktivt er med for å forbedre DGH. Som stiller opp uansett hva det er om man ringer han mandag til søndag 08.00-24.00. Å disse er det flere av i administrasjonen til Glimt.
Nå prøver de å løse "problemet" med billettene for å gjøre ting enda lettere for oss, men likevell finner dere noe å syte om.. Kan informere om at det tok 10 minutter etter serieåpninga før det ble snakk om billettsalg ved J-feltet på kommende kamp. Ikke kom med idiotiske personangrep i mangel på noe bedre å klage på.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Det er ikke ofte jeg er 100% enig med sjura, men her er jeg det virkelig. Det er lenge siden vi har hatt innlegg her på forumet som har vært så til de grader feilrettet som det innlegget, Novi!

Og når det gjelder idémøtet bateman snakker om, så var det vel ikke mer enn 3 stk som var der?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Taskeladdn »

eidurgud wrote:Det er lenge siden vi har hatt innlegg her på forumet som har vært så til de grader feilrettet som det innlegget, Novi!
Her har vi kanskje en av di største problemene til klubben/den harde glimt kjerne. Siden jeg vet så tar jeg for gitt at alle vet det mentaliteten.

Det er jo tross alt inntrykket utad som betyr noe, det som når folk flest..
Og det Novi skreiv der er da ikke feilrettet i det hele tatt fordi det er inntrykket til folk flest..

Ellers så kan man jo gjøre som folk flest i dette forumet og avfeie sjura sitt innlegg som fjas og fanterier fordi hu ikke linker til an.no eller ab24.no når hu skriver det hu skriver og da stemmer iallefall innlegget til Novi.
(for folk flest)
K_Duck

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K_Duck »

E vi nu dær... :roll:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Taskis, av og til...
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by liverglimt »

Jeg er imponert over at enkelte i debatten kan ta meninger til inntekt for andre og tolke akkurat som de vil. Åpenbart noen som mener arrangementsansvarlig gjør en bra jobb. Mulig det, men som ansvarlig for arrangementene i glimt (les kampene) så er det der huggene kommer.

Arrogansen mot kundene var der lenge før nåværende arrangementsansvarlig ankom den forblåste by. Den har vært tilstede i Bodø-kulturen så lenge jeg kan huske. Man skal ikke stå opp og aldri tro at man kan få noe til. Entusiasme er det bare noen få som har lov til. I glimt har man ikke lov, da blir man uglesett.

En ting jeg ikke skjønner er hvordan BHK ifølge Boforpress kan bruke spillere/ansatte til å levere billetter når glimt som er sånn cirka 3 ganger så mange ikke kan det. Her trykker skoen på ukulturen og mangel på respekt for sine kunder.

Jeg har sluttet å bry meg om glimt, jeg er lei av arroganse og intoleranse fra klubbens side. Men som en samfunnsengasjert person så bryr jeg meg om mennesker og drifter og betaler for dette forumet slik at alle kan nyte godt av det. Det koster meg lite tid og penger, men gir mye tilbake i glede over det engasjementet som vises her.

Det blir nevnt at det "bare" var så og så mange på idé-møtet. De ideéne som kom fram er uansett veldig viktig. De er signaler fra engasjerte folk som bryr seg.

Jeg gleder meg over at signalet om billettrot er tatt og de åpner ett par nye utsalgspunkt på stadion. Håper for brukernes del at det blir en positiv opplevelse og at klubben viser seg fra en bedre side enn å bare mase om at folk må komme tidligere. Det er tre ting som er viktig for å selge billetter til arrangementer: Tilgjengelighet, tilgjengelighet og tilgjengelighet.

Helt til slutt, de som sitter i klubben eller veldig nært kan godt slutte å kommentere slike ting, dere er uhorvelig inhabile. Kom heller med saklig info. :)
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Hvilket billettrot er det du sikter til?
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Taskeladdn »

eidurgud wrote:Taskis, av og til...
Får jeg deg til å innse at dobbelt moral og inhabilitet er en gjenganger blandt dem som engasjerer seg imot folk som kommer med komentarer basert på et syn utenfra klubben? Håper iallefall det, greit at noen får øyan opp iallefall =)
Tomvern
Posts: 59
Joined: Sat Jul 05, 2008 12:08 pm
Location: bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Tomvern »

Flott at klubben ordner seg etter publikum og ordner flere billettutsalg. Kanskje de nå har sett at det faktisk er deres egen jobb få flere tilskuere på Myra.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by sjura ;) »

Helt til slutt, de som sitter i klubben eller veldig nært kan godt slutte å kommentere slike ting, dere er uhorvelig inhabile. Kom heller med saklig info.
Hvem er det som skal slutte å kommentere og Hva er det du mener er sagt som er veldig inhabilt?
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Han sikter til meg, tipper jeg..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10806
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2318 times
Been thanked: 385 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by liverglimt »

Jeg sikter til alle som har "adgangskort" til glimts kontorer. Det gjelder flere av de som kommenterer. Forsåvidt sjura også, siden du spør. :)

Saklig info som dere besitter er etter mitt syn veldig velkomment. Da får alle som ikke har innsyn i alle papirer offisiellt bedre grunnlag til forståelse og aksept for hvorfor ting er som de er.
@liverglimt
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by sjura ;) »

Så hva er da problemet med infoen som er kommet? At jeg kjenner flere av de som jobber i administrasjonen i Glimt via DGH er da ingen grunn til å holde kjeft. Om jeg mener Glimt gjør noe galt så har jeg ingen problemer med å si ifra til dem om det eller skrive det på forumet forsåvidt. Men jeg gir meg selv tillatelse til å kommentere det jeg mener er en smule krass og til dels urettferdig kritikk av enkeltpersoner. At jeg er engasjert trenger ikke gjøre meg inhabil skjønner du.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

eidurgud wrote:Hvilket billettrot er det du sikter til?
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by tjongs »

Eidurgud: Siden du blant dem som selger billetter på Aspmyra, regner jeg med du kan svare på dette. Før kampen mot Lyn var det slik at folk ikke kunne betale med kort. Skyldes dette at betalingsterminalene sviktet, eller har rett og slett ikke Glimt terminaler i billettbuene?

Rent generelt synes jeg det til tider er en arrogant holdning fra Glimts side. For min del gjelder det kun småting, men det er likevel utrolig irriterende. Å bli medlem i Glimt er ingen enkel affære. Etter å ha fylt ut innmeldingsskjemaet og purret gjentatte ganger pr mail måtte eg til slutt møte opp personlig i administrasjonen for å sørge for at jeg fikk melde meg inn slik at Glimt fikk 500 kr som ikke kostet dem mer enn ca 3,78 kcal.

En tidligere forespørsel som gjaldt noe helt annet ble aldri besvart. Etter å ha ringt og bedt om å få et svar flere dager etter at mailen var sendt, var beskjeden at de skulle se på saken og svare meg iløpet av morgendagen. Det svaret kom aldri. Å få et nei på denne forspørselen var helt uproblematisk, men jeg forventer et svar, nærmest uansett hvor ubetydelig forespørselen måtte være. Har full forståelse for at de har nok å gjøre, men å bruke 15 sekunder på å svare "nei, beklager" hadde vært godt nok for meg.

En tredje gang hadde jeg glemt igjen en jakke etter kamp. Da jeg var innom dagen etterpå fant jeg til slutt en fra admin i kantina hvor det var kaffeslaberas. Jeg forventer ikke at folk skal stå på pinne fordi jeg har glemt en jakke, men når jeg spør om de har funnet noe, går det jo an å virke litt interessert. Forøvrig var svaret jeg fikk at de hadde ryddet tribunen kvelden før, og det var ingenting igjen der, men at jeg kunne gå og se selv om jeg virkelig ønsket. Jeg skjønner at det er mer moro å høre på røverhistorier fra Glimtgutta enn å svare tjongs, men man kan jo vise såpass høflighet at man i det minste ser på den man snakker med. Forøvrig lå jakken min oppå en stol på den tribunen som var ryddet og forlatt tom kvelden før...

Vel, det står ikke akkurat om Glimts eksistens at jeg synes de kunne løst - tross alt - ubetydelige ting på en annen måte. Folk kan ha hatt en dårlig dag, jeg kan ha vært uheldig med timingen. Likefullt gjør det at helhetsinntrykket blir dårlig, og om det er mange som får et dårlig helhetsinntrykk, så vil det naturligvis være negativt for Glimt. Om et slikt inntrykk fester seg hos folk, fester det seg også hos potensielle samarbeidspartnere, sånn er verden.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Glimt hadde feil på to terminaler under kampen mot Lyn, derfor var den ene salgsbua (den lille sorte) uten kortterminaler. Begge salgspunktene i den "vanlige" bua hadde kortautomat.

En kort stund var satt vi bare med én kortterminal der, siden han som satt i den lille bua mente at han måtte ha en terminal. Jeg tok en avgjørelse på å gå å hente den tilbake siden køen var desidert størst i den andre bua. Å sitte med bare én terminal der hadde kommet til å gjøre køen og ventetida ENDA lengre, derfor valgte jeg det slik. Det var noe som skjedde i all hast, kun relativt kort tid før kampen starta, derfor var det beklageligvis ikke skiltet om dette.

De to terminalene som det var feil på tror jeg er reparert eller byttet nå, slik at de fire salgspunktene vil ha hver sin kortterminal til kampen på søndag. Salgspunktet ved inngangen mot Toyota har ikke kortterminal, og hvordan de velger å løse det med salg av billetter utenfor J-feltet vet jeg ikke, det kan kanskje sjura ;) svare på?


Det du har opplevd er selvfølgelig beklagelig, jeg vet ikke hva det gjelder eller hvem du har tatt kontakt med - men er helt enig med deg i at slike hendvendelser bør kunne være mulig å svare på.

Når det er sagt, og dette er ingen unnskyldning (jeg jobber tross alt ikke i klubben), så vet jeg at det renner inn mange mail fra folk over det ganske land, sannsynligvis til samtlige som jobber i admin. Det være seg alt fra "agenter" som har spillere de vil at Glimt skal se på, til reklame og spam. Kanskje mailen din har havnet i sluket der? Som tidligere nevnt, jeg vet ikke, bare lufter en tanke.
tjongs
Posts: 2583
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 99 times
Been thanked: 184 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by tjongs »

Takker for svar. At kortterminalen kan bli feil på er naturligvis slikt som kan skje, selv om det jo er uheldig at 2 av 4 ikke fungerer.
Siden man først er inne på kortterminaler synes jeg det er fryktelig rart at det ikke er slike i kiosken (det har iallefall ikke vært det), i 2010 er det fryktelig mange som ikke går med kontanter på seg, her er jo et enkelt tiltak som gjør at Glimt kan tjene noen ekstra vekslepenger om ikke annet, det er nok fryktelig mange som ikke gidder å planlegge i en slik grad at de gidder å sørge for å ta ut penger før Glimtkamp for å kunne kjøpe en pølse og kaffe. Ikke minst er det nok mange av de mindre faste gjestene som ikke engang tenker tanken på at de kun kan betale med kontanter.

Når det gjelder mine henvendelser har det som sagt ikke vært noe fryktelig viktige saker, men er det mange nok som opplever å aldri få svar, så kan jo summen av småting bli en stor belastning på sikt.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Aner ikke hvorfor det ikke er kortterminaler i kioskene..
Post Reply