Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by J I P »

Jeg er fremdeles enig med Los Loco og Eidurgud at en av de 4 bankterminalene som står i billettbodene uvirksomme når billettsalget er avsluttet - burde kunne flyttes inn i kiosken.

Og da slipper man investeringskostnaden ved å anskaffe nye.

Og hvis det er forskjellige som får inntektene fra BIllettsalg versus kiosksalg, så burde det likevel være mulig å få splittet dette i regnskapet slik at rette vedkommende får pengene sine.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Skriket »

J I P wrote:Og hvis det er forskjellige som får inntektene fra BIllettsalg versus kiosksalg, så burde det likevel være mulig å få splittet dette i regnskapet slik at rette vedkommende får pengene sine.
Det er vel i såfall bare å ta ut en rapport på terminalen etter endt salg på begge stedene, og så vet man hvor pengene "skal plasseres" :)
Ækte nordnorsk stolthet!
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

http://www.an.no/glimt/article5067053.ece
Aller helst ser vi jo at folk kommer litt tidligere på kamp, men vi velger likevel å gjøre dette for å unnga at det samme skal skje igjen, sier Fredric Persson i Glimt.
En flott nyhet, fulgt opp av "Glimtsk" sure oppstøt. Det skinner liksom igjennom at Glimt må bite i det sure eple når han kommenterer det slik, i stede for å vinkle det slik at -selvfølgelig- fikser vi dette når det er et problem, med en smil om munnen.

Skulle tro uttalelsen kom fra en egoistisk 12 åring, som overhodet ikke kan markedsføring - hvor man bør veie sine ord på gullvekt.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

hva galt gjorde Glimt under Lyn-kampen? Hva er det som er galt med at Glimt åpner to luker til slik at treige bodøværinger får flere å kjefte på?
Last edited by liverglimt on Fri Apr 16, 2010 2:18 pm, edited 1 time in total.
Reason: Redigering pga meget upassende kallenavn.
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

En ting, er jo at en som går ut å sier han jobber frivillig for Glimt (og dermed er et ansikt utad), fremstiller Bodøværinger som treige og sutrete. Et annet problem er jo at markedssjefen bruker en strålende mulighet til positiv omtale, til å bare måtte ha "siste ordet".

Et annet problem er at R(etar-d2) blir Retardto, som igjen betyr at du hverken kan forstå, lese eller skrive. Ikke minst det største problemet er tonen du velger å ta. Skulle tro vi pratet om barnet ditt.

Og alvorlig talt, så understreker dette bare hvorfor bukken ikke skal vokte havresekken. I.O.M. du er en del av problemet, så burde vel du strengt tatt holde deg unna diskusjonen siden du er innhabil.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

Om du vil ha sirkelargumentasjon, så er vel strengt tatt publikum også en del av problemet, så de burde også holde seg borte da de er innhabile. Skjerpings folkens, prøv nå å holde det saklig.

Dere kan jo for eksempel lese bloggen som glimt opprettet i dag, hvor Erlend Willumsen skriver om sine tanker, og hva glimt tenker å gjøre.


Og som i alle debatter, folk leser vel dette som fanden leser bibelen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Markedssjefen har ikke vært i media på mange, mange mnd - før han startet en blogg i dag. Jeg har ikke fremstilt bodøværinger som verken treige eller sutrete, jeg bemerket at de er treige - ja, men det er et velkjent faktum, ikke en antakelse.

Hvis jeg verken kan lese eller skrive, hvordan kan jeg da lese det du skriver? Og hvordan skulle du kunne lese det jeg skriver? Du sier man skulle tro det var snakk om mitt barn..?

Når det er sagt, så anbefaler jeg deg å lese det markedssjefen skriver i sin blogg på glimt.no. Hvis du klarer å se på bildet samtidig, så ser du hvem markedssjefen er, slik at du slipper å forveksle de som jobber i klubben flere ganger.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Novi »

Hehey, flotters! Synd bloggen ikke gir noen RSS-feed, men får prøve og holde meg oppdatert :)

Forøvrig, når det kommer til kommentarer fra folk her på forumet, så føler jeg ikke at det er så veldig anonymt selv om man ikke signerer med navn :P
Una mas cerveza.
K_Duck

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K_Duck »

RS2-Gti wrote:en som går ut [og] sier han jobber frivillig for Glimt (...) fremstiller Bodøværinger som treige
FWIW - Bodøværinger er treige jævler. Det er hevet over enhver rimelig tvil, og det kommer til å bli bekreftet (igjen) i løpet av natten og helgen.

(Og før noen(tm) spør - nei, jeg jobber ikke for Glimt. :wink: )
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K1M »

At folk i Bodø er treige er ikke noe nytt faktum. Og man kan vel ikke benekte sutrete heller.... man kan jo bare gå inn på glimtforum.net for å se det. Blandt annet i denne tråden.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Novi »

Forskjell på sutrete og kritiske.

Men Glimt kan ikke velge hvem de skal selge til, og om det er en velkjent sak at Bodø-folk er treige og kritiske/sutrete, så bør det vel ikke komme som en bombe at de a) kommer sent på stadion uten å ha billett, og b) klager etterpå?
Una mas cerveza.
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K1M »

At det er forskjell på kritisk og sutrete vet jeg da... det var tross alt en grunn til at jeg ikke skrev kritisk :wink:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by GULTeKULT »

Det er jo fantastisk at man bare konkluderer med at bodøfolk er det ene og det andre og på den måten legger alt ansvar over på dem. Det er jo som å skyte seg selv i foten.
Hvis, jeg sier hvis Glimt ønsker å generere inntekter på hjemmekampene burde jo energien bli brukt på å legge til rette for at "sene", "sutrete" og "arrogante" bodøværinger får et produkt som de liker og som de vil anbefale til sine nærmeste. Slik jeg ser det er det ikke akkurat stappfullt på kampene på Aspmyra. Hva med å slutte å fortelle hvor idiotisk Glimts kunder er og prøve å få til et produkt som flere vil komme på?
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K1M »

Tror du finner flere som er enige med deg GULTeKULT, hvis du har lest hele tråden... (?)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Kesseboy »

Synes da ikke det er verken arrogant, surt eller vanskelig å påpeke at det blir mye enklere for alle sammen dersom folk kommer litt tidligere. Er da en langt bedre måte å si det på enn hva Ernst P. gjorde ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by JimL »

Har ingen tro på at hele svaret ligger i "publikum på komme tidligere", jeg (og sannsynligvis alle andre som ikke er medlemmer av DGH) har da vel ingen interesse av å sitte på stadion en time før kampstart..? Ei heller å stå i kø i over en halvtime for å få kjøpt noen billetter.

Det burde vært sånne festivalgjerder som kunne dras ut for å holde køen samlet.

Det burde stått to-tre frivillge som informerte om at det ser ut som det blir mye kø, og at det oppfordres til at grupper med folk sender EN person for å kjøpe billettene.

Det burde gått to-tre frivillige og spurt folkene i køen om de visste hvor de skulle sitte, evnt om noen trengte å spørre om noe før de kom til luka.

Billettlukene burde hatt utskrevet billetter til alle feltene så de bare kunne plukke x antall billetter, ta i mot x antall kroner og legge i riktig kasse.

sånn, for å få ting til å gå litt..
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by J I P »

Glimt går nå ut i pressen og spør om hvorfor Publikum svikter.

http://www.an.no/sport/article5112072.ece

Samtidig så gir de også deg som publikummer anledning til å få 15% rabatt på billetten ved å forhåndskjøpe den på Glimt.no i Mai.

Image

Så - hvis du skal på en storkamp senere i år så kan du jo kjøpe billetten allerede nå. Og ikke minst hvis du skal på 16.Mai-kampen mot Follo. Håper folket møter opp på Søndag, først i teltet hvor grunnlaget for stemning kan lages- og deretter på kampen. Så kan vi synge oss hese for et fortsatt ubeseiret hjemmelag.

Værmeldinga for 16 Mai er jo nesten sommerlig. SOL og 16 grader
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Glimtfan »

Jeg vil berømme Glimt for dette initativet med å gå så direkte ut i media. Mener at det er en voksen måte å ta denne utfordringen på. Dette kan gi gode svar, samtidig som det faktisk kan være med på å involvere publikum, med andre ord være med på å skape et engasjement. Har tidligere kritisert markedsavdelingen i Glimt, men dette støtter jeg 100%
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Snorreth »

Bra intiativ, men det som kommer etter dette, er at Glimt må svare kritikerne. Svare med handling, og ikke bare med ord.
Det er litt dumt å bare synse.

Så jeg er spent på fortsettelsen av saken. Frykter det verste, men Glimt kan overraske positivt.
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Litt skeptisk til den spørreundersøkelsen, den virket ikke mye proff. Skjeldent har jeg opplevd (kanskje aldri) med i nærheten så mange tekstfelt. Kan ikke allverden om spørreundersøkelser, men får en følelse av at fritekst gjør det en del vanskeligere å sette fingeren på problemet?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by gavharr »

Synes det er bra med fritekst-felt. Da er det lettere å gjøre seg forstått, og å poengtere.
Synes undersøkelsen var god jeg :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

RS2-Gti wrote:men får en følelse av at fritekst gjør det en del vanskeligere å sette fingeren på problemet?

Det er vel tvert imot enklere å sette fingeren på problemet når du får anledning til å skrive akkurat det du mener er problemet?
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Glimtfan »

Spørsmålet er vel om fokuset er på kvalitet eller kvantitet, fritekst tyder på det første, noe jeg stusser litt på.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Kesseboy »

Jeg kan jo for øvrig berette at min tur på City Nord i dag, fredag, var av det mislykkede slaget da målet var å kjøpe seg billett til Follo-kampen, men det ikke lot seg gjøre på grunn av at billettsystemet var nede. Hurra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Jeg vil nå tro at risikoen med fritekst er at 100 personer skisserer 80 forskjellige problemer. Dermed blir det mere en sånn "fem i gata" enn noen spørreundersøkelse. Høres bare vanskelig ut å få data som er enkle å definere med masse fritekst.

Har aldri skrevet noe særlig fritekst på undersøkelser fra MMI, SSB etc. Vil tro det er enklere da å peke på en problemløsning som må adresseres. Friteksten kan gi meg følelsen av en slags konkurranse hvor du sender inn ditt forslag til hvordan du får tilskuere på kampene.

Nei, det høres bare litt søkt ut.
Post Reply