Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
-
- Posts: 15506
- Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
- Location: Oslo
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 416 times
- Contact:
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Jeg er fremdeles enig med Los Loco og Eidurgud at en av de 4 bankterminalene som står i billettbodene uvirksomme når billettsalget er avsluttet - burde kunne flyttes inn i kiosken.
Og da slipper man investeringskostnaden ved å anskaffe nye.
Og hvis det er forskjellige som får inntektene fra BIllettsalg versus kiosksalg, så burde det likevel være mulig å få splittet dette i regnskapet slik at rette vedkommende får pengene sine.
Og da slipper man investeringskostnaden ved å anskaffe nye.
Og hvis det er forskjellige som får inntektene fra BIllettsalg versus kiosksalg, så burde det likevel være mulig å få splittet dette i regnskapet slik at rette vedkommende får pengene sine.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Det er vel i såfall bare å ta ut en rapport på terminalen etter endt salg på begge stedene, og så vet man hvor pengene "skal plasseres"J I P wrote:Og hvis det er forskjellige som får inntektene fra BIllettsalg versus kiosksalg, så burde det likevel være mulig å få splittet dette i regnskapet slik at rette vedkommende får pengene sine.
Ækte nordnorsk stolthet!
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
http://www.an.no/glimt/article5067053.ece
Skulle tro uttalelsen kom fra en egoistisk 12 åring, som overhodet ikke kan markedsføring - hvor man bør veie sine ord på gullvekt.
En flott nyhet, fulgt opp av "Glimtsk" sure oppstøt. Det skinner liksom igjennom at Glimt må bite i det sure eple når han kommenterer det slik, i stede for å vinkle det slik at -selvfølgelig- fikser vi dette når det er et problem, med en smil om munnen.Aller helst ser vi jo at folk kommer litt tidligere på kamp, men vi velger likevel å gjøre dette for å unnga at det samme skal skje igjen, sier Fredric Persson i Glimt.
Skulle tro uttalelsen kom fra en egoistisk 12 åring, som overhodet ikke kan markedsføring - hvor man bør veie sine ord på gullvekt.
- eidurgud
- Posts: 9741
- Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
- Location: Bodø
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
hva galt gjorde Glimt under Lyn-kampen? Hva er det som er galt med at Glimt åpner to luker til slik at treige bodøværinger får flere å kjefte på?
Last edited by liverglimt on Fri Apr 16, 2010 2:18 pm, edited 1 time in total.
Reason: Redigering pga meget upassende kallenavn.
Reason: Redigering pga meget upassende kallenavn.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
En ting, er jo at en som går ut å sier han jobber frivillig for Glimt (og dermed er et ansikt utad), fremstiller Bodøværinger som treige og sutrete. Et annet problem er jo at markedssjefen bruker en strålende mulighet til positiv omtale, til å bare måtte ha "siste ordet".
Et annet problem er at R(etar-d2) blir Retardto, som igjen betyr at du hverken kan forstå, lese eller skrive. Ikke minst det største problemet er tonen du velger å ta. Skulle tro vi pratet om barnet ditt.
Og alvorlig talt, så understreker dette bare hvorfor bukken ikke skal vokte havresekken. I.O.M. du er en del av problemet, så burde vel du strengt tatt holde deg unna diskusjonen siden du er innhabil.
Et annet problem er at R(etar-d2) blir Retardto, som igjen betyr at du hverken kan forstå, lese eller skrive. Ikke minst det største problemet er tonen du velger å ta. Skulle tro vi pratet om barnet ditt.
Og alvorlig talt, så understreker dette bare hvorfor bukken ikke skal vokte havresekken. I.O.M. du er en del av problemet, så burde vel du strengt tatt holde deg unna diskusjonen siden du er innhabil.
- Boombadila
- Moderator
- Posts: 8389
- Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 171 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Om du vil ha sirkelargumentasjon, så er vel strengt tatt publikum også en del av problemet, så de burde også holde seg borte da de er innhabile. Skjerpings folkens, prøv nå å holde det saklig.
Dere kan jo for eksempel lese bloggen som glimt opprettet i dag, hvor Erlend Willumsen skriver om sine tanker, og hva glimt tenker å gjøre.
Og som i alle debatter, folk leser vel dette som fanden leser bibelen.
Dere kan jo for eksempel lese bloggen som glimt opprettet i dag, hvor Erlend Willumsen skriver om sine tanker, og hva glimt tenker å gjøre.
Og som i alle debatter, folk leser vel dette som fanden leser bibelen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
- eidurgud
- Posts: 9741
- Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
- Location: Bodø
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Markedssjefen har ikke vært i media på mange, mange mnd - før han startet en blogg i dag. Jeg har ikke fremstilt bodøværinger som verken treige eller sutrete, jeg bemerket at de er treige - ja, men det er et velkjent faktum, ikke en antakelse.
Hvis jeg verken kan lese eller skrive, hvordan kan jeg da lese det du skriver? Og hvordan skulle du kunne lese det jeg skriver? Du sier man skulle tro det var snakk om mitt barn..?
Når det er sagt, så anbefaler jeg deg å lese det markedssjefen skriver i sin blogg på glimt.no. Hvis du klarer å se på bildet samtidig, så ser du hvem markedssjefen er, slik at du slipper å forveksle de som jobber i klubben flere ganger.
Hvis jeg verken kan lese eller skrive, hvordan kan jeg da lese det du skriver? Og hvordan skulle du kunne lese det jeg skriver? Du sier man skulle tro det var snakk om mitt barn..?
Når det er sagt, så anbefaler jeg deg å lese det markedssjefen skriver i sin blogg på glimt.no. Hvis du klarer å se på bildet samtidig, så ser du hvem markedssjefen er, slik at du slipper å forveksle de som jobber i klubben flere ganger.
- Novi
- Posts: 11505
- Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
- Location: Dallas, TX
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 824 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Hehey, flotters! Synd bloggen ikke gir noen RSS-feed, men får prøve og holde meg oppdatert
Forøvrig, når det kommer til kommentarer fra folk her på forumet, så føler jeg ikke at det er så veldig anonymt selv om man ikke signerer med navn :P
Forøvrig, når det kommer til kommentarer fra folk her på forumet, så føler jeg ikke at det er så veldig anonymt selv om man ikke signerer med navn :P
Una mas cerveza.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
FWIW - Bodøværinger er treige jævler. Det er hevet over enhver rimelig tvil, og det kommer til å bli bekreftet (igjen) i løpet av natten og helgen.RS2-Gti wrote:en som går ut [og] sier han jobber frivillig for Glimt (...) fremstiller Bodøværinger som treige
(Og før noen(tm) spør - nei, jeg jobber ikke for Glimt. )
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
At folk i Bodø er treige er ikke noe nytt faktum. Og man kan vel ikke benekte sutrete heller.... man kan jo bare gå inn på glimtforum.net for å se det. Blandt annet i denne tråden.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
- Novi
- Posts: 11505
- Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
- Location: Dallas, TX
- Has thanked: 621 times
- Been thanked: 824 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Forskjell på sutrete og kritiske.
Men Glimt kan ikke velge hvem de skal selge til, og om det er en velkjent sak at Bodø-folk er treige og kritiske/sutrete, så bør det vel ikke komme som en bombe at de a) kommer sent på stadion uten å ha billett, og b) klager etterpå?
Men Glimt kan ikke velge hvem de skal selge til, og om det er en velkjent sak at Bodø-folk er treige og kritiske/sutrete, så bør det vel ikke komme som en bombe at de a) kommer sent på stadion uten å ha billett, og b) klager etterpå?
Una mas cerveza.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
At det er forskjell på kritisk og sutrete vet jeg da... det var tross alt en grunn til at jeg ikke skrev kritisk
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Det er jo fantastisk at man bare konkluderer med at bodøfolk er det ene og det andre og på den måten legger alt ansvar over på dem. Det er jo som å skyte seg selv i foten.
Hvis, jeg sier hvis Glimt ønsker å generere inntekter på hjemmekampene burde jo energien bli brukt på å legge til rette for at "sene", "sutrete" og "arrogante" bodøværinger får et produkt som de liker og som de vil anbefale til sine nærmeste. Slik jeg ser det er det ikke akkurat stappfullt på kampene på Aspmyra. Hva med å slutte å fortelle hvor idiotisk Glimts kunder er og prøve å få til et produkt som flere vil komme på?
Hvis, jeg sier hvis Glimt ønsker å generere inntekter på hjemmekampene burde jo energien bli brukt på å legge til rette for at "sene", "sutrete" og "arrogante" bodøværinger får et produkt som de liker og som de vil anbefale til sine nærmeste. Slik jeg ser det er det ikke akkurat stappfullt på kampene på Aspmyra. Hva med å slutte å fortelle hvor idiotisk Glimts kunder er og prøve å få til et produkt som flere vil komme på?
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Tror du finner flere som er enige med deg GULTeKULT, hvis du har lest hele tråden... (?)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
- Kesseboy
- Posts: 15821
- Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
- Location: Bodø
- Has thanked: 1215 times
- Been thanked: 1103 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Synes da ikke det er verken arrogant, surt eller vanskelig å påpeke at det blir mye enklere for alle sammen dersom folk kommer litt tidligere. Er da en langt bedre måte å si det på enn hva Ernst P. gjorde ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Har ingen tro på at hele svaret ligger i "publikum på komme tidligere", jeg (og sannsynligvis alle andre som ikke er medlemmer av DGH) har da vel ingen interesse av å sitte på stadion en time før kampstart..? Ei heller å stå i kø i over en halvtime for å få kjøpt noen billetter.
Det burde vært sånne festivalgjerder som kunne dras ut for å holde køen samlet.
Det burde stått to-tre frivillge som informerte om at det ser ut som det blir mye kø, og at det oppfordres til at grupper med folk sender EN person for å kjøpe billettene.
Det burde gått to-tre frivillige og spurt folkene i køen om de visste hvor de skulle sitte, evnt om noen trengte å spørre om noe før de kom til luka.
Billettlukene burde hatt utskrevet billetter til alle feltene så de bare kunne plukke x antall billetter, ta i mot x antall kroner og legge i riktig kasse.
sånn, for å få ting til å gå litt..
Det burde vært sånne festivalgjerder som kunne dras ut for å holde køen samlet.
Det burde stått to-tre frivillge som informerte om at det ser ut som det blir mye kø, og at det oppfordres til at grupper med folk sender EN person for å kjøpe billettene.
Det burde gått to-tre frivillige og spurt folkene i køen om de visste hvor de skulle sitte, evnt om noen trengte å spørre om noe før de kom til luka.
Billettlukene burde hatt utskrevet billetter til alle feltene så de bare kunne plukke x antall billetter, ta i mot x antall kroner og legge i riktig kasse.
sånn, for å få ting til å gå litt..
-
- Posts: 15506
- Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
- Location: Oslo
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 416 times
- Contact:
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Glimt går nå ut i pressen og spør om hvorfor Publikum svikter.
http://www.an.no/sport/article5112072.ece
Samtidig så gir de også deg som publikummer anledning til å få 15% rabatt på billetten ved å forhåndskjøpe den på Glimt.no i Mai.
Så - hvis du skal på en storkamp senere i år så kan du jo kjøpe billetten allerede nå. Og ikke minst hvis du skal på 16.Mai-kampen mot Follo. Håper folket møter opp på Søndag, først i teltet hvor grunnlaget for stemning kan lages- og deretter på kampen. Så kan vi synge oss hese for et fortsatt ubeseiret hjemmelag.
Værmeldinga for 16 Mai er jo nesten sommerlig. SOL og 16 grader
http://www.an.no/sport/article5112072.ece
Samtidig så gir de også deg som publikummer anledning til å få 15% rabatt på billetten ved å forhåndskjøpe den på Glimt.no i Mai.
Så - hvis du skal på en storkamp senere i år så kan du jo kjøpe billetten allerede nå. Og ikke minst hvis du skal på 16.Mai-kampen mot Follo. Håper folket møter opp på Søndag, først i teltet hvor grunnlaget for stemning kan lages- og deretter på kampen. Så kan vi synge oss hese for et fortsatt ubeseiret hjemmelag.
Værmeldinga for 16 Mai er jo nesten sommerlig. SOL og 16 grader
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Jeg vil berømme Glimt for dette initativet med å gå så direkte ut i media. Mener at det er en voksen måte å ta denne utfordringen på. Dette kan gi gode svar, samtidig som det faktisk kan være med på å involvere publikum, med andre ord være med på å skape et engasjement. Har tidligere kritisert markedsavdelingen i Glimt, men dette støtter jeg 100%
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Bra intiativ, men det som kommer etter dette, er at Glimt må svare kritikerne. Svare med handling, og ikke bare med ord.
Det er litt dumt å bare synse.
Så jeg er spent på fortsettelsen av saken. Frykter det verste, men Glimt kan overraske positivt.
Det er litt dumt å bare synse.
Så jeg er spent på fortsettelsen av saken. Frykter det verste, men Glimt kan overraske positivt.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Litt skeptisk til den spørreundersøkelsen, den virket ikke mye proff. Skjeldent har jeg opplevd (kanskje aldri) med i nærheten så mange tekstfelt. Kan ikke allverden om spørreundersøkelser, men får en følelse av at fritekst gjør det en del vanskeligere å sette fingeren på problemet?
- gavharr
- Moderator
- Posts: 5714
- Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
- Location: Oslo
- Has thanked: 280 times
- Been thanked: 225 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Synes det er bra med fritekst-felt. Da er det lettere å gjøre seg forstått, og å poengtere.
Synes undersøkelsen var god jeg
Synes undersøkelsen var god jeg
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
- eidurgud
- Posts: 9741
- Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
- Location: Bodø
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 10 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
RS2-Gti wrote:men får en følelse av at fritekst gjør det en del vanskeligere å sette fingeren på problemet?
Det er vel tvert imot enklere å sette fingeren på problemet når du får anledning til å skrive akkurat det du mener er problemet?
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Spørsmålet er vel om fokuset er på kvalitet eller kvantitet, fritekst tyder på det første, noe jeg stusser litt på.
- Kesseboy
- Posts: 15821
- Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
- Location: Bodø
- Has thanked: 1215 times
- Been thanked: 1103 times
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Jeg kan jo for øvrig berette at min tur på City Nord i dag, fredag, var av det mislykkede slaget da målet var å kjøpe seg billett til Follo-kampen, men det ikke lot seg gjøre på grunn av at billettsystemet var nede. Hurra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.
Glimtfølelsen.
Glimtfølelsen.
Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder
Jeg vil nå tro at risikoen med fritekst er at 100 personer skisserer 80 forskjellige problemer. Dermed blir det mere en sånn "fem i gata" enn noen spørreundersøkelse. Høres bare vanskelig ut å få data som er enkle å definere med masse fritekst.
Har aldri skrevet noe særlig fritekst på undersøkelser fra MMI, SSB etc. Vil tro det er enklere da å peke på en problemløsning som må adresseres. Friteksten kan gi meg følelsen av en slags konkurranse hvor du sender inn ditt forslag til hvordan du får tilskuere på kampene.
Nei, det høres bare litt søkt ut.
Har aldri skrevet noe særlig fritekst på undersøkelser fra MMI, SSB etc. Vil tro det er enklere da å peke på en problemløsning som må adresseres. Friteksten kan gi meg følelsen av en slags konkurranse hvor du sender inn ditt forslag til hvordan du får tilskuere på kampene.
Nei, det høres bare litt søkt ut.