Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Moderators: Sulliken, Larsen

Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Ville Lehtinen »

For meg høres det mer konstruktivt ut med fritekst enn med spørsmål av typen "hvor fornøyd er du med parkeringen på Glimts arrangementer på en skala fra 1-10?".
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Nja, normalt ville det vel vært 1-5 score på feks;
salgsboder
ventetid
før kamp

Osv.

Dersom du sier for få folk på diadora, noen andre sier betongen på NB er for kald, andre sier tak over Toyota, andre sier pølsa er ikke varm nok, andre sier horden lager for lite liv, etc - få får ikke man pinpointa problemet orntlig, og da blir ingen ting gjort, for man kan ikke gjøre noe med alt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15810
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1101 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Kesseboy »

Det er greit å bruke fritekst i en forundersøkelse, og så følge opp med en mer detaljert undersøkelse etterhvert. Greit om forundersøkelsen er av en type som gjør en mer oppmerksom på hva slags utfordringer man har og hva slags problemområder som bør berøres. Kan være at Glimt har begrensa med muligheter til en oppfølgingsundersøkelse, så da kan det være greit med fritekstsvar, selv om det gir vagere og dårligere svar. Alternativet er å definere alle sine problemområder først, og begrense sin egen nytte av undersøkelsen sånn sett.

Nå har ikke jeg sett undersøkelsen, men det beste er jo alltids ei blanding. Kategorisvar på de utfordringene man vet at man har, og så komplettere med fritekstsvar.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Novi »

Litt mye fritekst, og kan tenke meg at det blir vanskelig å kategorisere svarene. Normalt sett kvantifiserer man fritekst-svar, for så og se om noe er signifikant eller ikke. En del veldig åpne spørsmål vil bare gi mange lange og forskjellige svar, og eneste nytten kan være å lese enkelte svar hver for seg - og det blir da feil å basere seg på hva enkelte sier.

Mest positive med undersøkelsen er at Glimt åpner for mer feedback, og dermed viser at de vil være mer åpne. Det i seg selv kan trekke en del folk. Utover er jeg usikker på hvor mye innsikt den undersøkelsen vil gi.
Una mas cerveza.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Crazy horse »

Da har jeg også svart på undersøkelsen og syntes den var grei. Fint med friteksten.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by J I P »

På tide med å åpne for salg av billetter til cupkampen mot Ranheim?

Vel og merke hvis man ønsker forhåndskjøp av billetter og ikke så altfor lang kø i billettkiosken da.

http://www.billettluka.no/glimt#
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Pirlo »

Bør være fri adgang på Aspmyra mot Ranheim. Vi møter et langt sterkere lag, særlig på trenersiden blir det grisebank. Hvis klubben skal ha noen forhåpninger om over 1000 tilskuere resten av sesongen bør de ha gratis inngang.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Krølle »

Publikumsinntektene i cupen går rett til NFF. Glimt har dermed ikke anledning til å redusere prisene/ha gratis adgang i cupen. Forøvrig er "ideen" din idiotisk dårlig.
Last edited by liverglimt on Mon May 31, 2010 6:50 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Er ikke så sikker på at det Krølle skriver er korrekt, jeg mener å huske at billettinntektene i cupen deles likt mellom klubbene.
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Christoph »

Det kom en endring for et par år siden når det gjelder fordeling av billettinntekter.

Til og med tredje runde er det arrangørklubben som beholder billettinntektene.

4-6 runde får gjestende lag 15 prosent av billettinntektene.
Post Reply