Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Sulliken »

Jeg ignorerer glatt ordkløyveriet mellom Ostespriten vår (æsj, btw) og Tromsianeren vår =) Find a room already :P

Billettproblemer:
Jeg er i det store og det hele med Eidur her.
RS2-Gti wrote: De fleste kjøper en opplevelse, og dem aller aller fleste har ingen større problemer med å la være med å dra på Glimtkamp - og i stede dra i badeland eller lignende på en Søndag. De ser glimt fordi dem har lyst, og har dem ikke lengre lyst så lar dem være.
Helt riktig. Over 90% av bodøværingene GJØR nettopp det. Alt annet enn å gå på Glimtkamp. Og det er fair enough - forskjellige interesser. Men vi snakker ikke om de noenognitti prosent som ikke går på kamp, men de få prosentene som faktisk gjør det. De burde vite bedre enn å komme et kvarter før kampstart, spør du meg. Dette på et generelt grunnlag. Akkurat denne gangen vil jeg imidlertid la tvilen komme "tiltalte" (de 600) til gode. Det var tross alt serieåpning, og det er nok en mulighet for at det var såpass mange som dukket opp på ren impuls... (og at folk er fotballsugne etter å ha sett TL på TV i 3 uker). Men blir dette et tilbakevendende problem, så burde ting revurderes.
RS2-Gti wrote: Men det er jo harde fakta. Og spesiellt når folk kan se kampen på nett gratis attpåtil - varmt og godt i stua. Da bør Glimt virkelig være ydmyk - som de jo også var i dette tilfellet.

Jepp. Man kan se kampene gratis på nett, i en hakkete enkameraproduksjon uten kommentatorer med temmelig grove bilder, slik at man ikke så draktnr-ene engang. Hvem vil på Myra når man har et så fantastisk alternativ for å se kampene?
(Det ikke meningen å virke snurt på NRK for at det er "bare" er WebTV. Det er Milevis bedre enn sist opphold i adecco, så jeg syns det er genialt. Og kommentator savnes faktisk ikke. Likevel: hvis jeg skal velge mellom a)Kamp på myra, eller b)Webtv, er ikke det valget vanskelig).
RS2-Gti wrote: For å sette det på spissen; dersom Nordlandsbuss sa du måtte komme 30 min før til bussholderplassen for å være sikker på å catche bussen - hvor mange hadde da tatt buss? Eller tog (NSB), hehe.
Kun holdbar sammenligning hvis det er buss som man VET blir full, gjerne med bagasje, etc, og man er på startholdeplassen. Det blir litt som å skal ta hurtigruta over fjorden, og spør om å få bilen med 2 min før de kaster loss.[/quote]

RS2-Gti wrote: "Kunden har alltid rett" - spesiell i tilfellet hvor kunden betaler for en opplevelse og ikke et produkt.

Dette er en klisjè som faktisk veldig ofte rett og slett ikke stemmer. Uten å gå i detalj rundt akkurat det. ALT for mange eksempler. (Jeg har jobbet med support). Kunden hadde fått en utmerket opplevelse på Aspmyra hadde hun kommet 15 min tidligere.
RS2-Gti wrote: Og; dersom Glimt ser på betalende tilskuere som et problem, da bør dem virkelig sjekke sin besøkelsestid. Og ja jeg vet, jeg har jobbet i servicebransjen, hvor vi har stått å diskutert for noen jævla idioter folk kan være, fordi dem stresser oss og det gir oss en bedriten dag. Men fakta er at når man møter kunden, så er dem verdens beste kunde - fordi dem gir penger til deg.

HER, derimot, er vi helt enig =)



Når kuttet Shell ut Glimtbillettene, forresten? det syns jeg var særdeles merkelig. Og det kan nok være medvirkende årsak til at ikke alle var inne til kampstart. Markedsavdelingen i Glimt burde skaffe seg flere utsalgssteder enn 7/11 og Gsport.

Hva med Olaskiosken på Mørkved? Kiosken i Bankgata (er ikke det og Ola?) Esso ved Bodøelv, Statoil på Humør, Esso på Tverlandet? Bensinstasjonen i Rønvikleira (Esso?) for eksempel? Glimt har stort forbedringspotensialet på dette området, for å bruke et fancy ord. Hvis da ikke Gsport og 7/11 er überego på bilettsalget. Kan i såfall skjønne 7/11, men ikke Gsport.

Los-Loco er inne på noe. Jeg er 100% sikker på at det gikk ann å kjøpe enkelbilletter på Bilettluka.no før i allefall. Husker ikke dere i 2008 til 16maikampen mot TIL? Man trykte F5 temmelig ofte på bilettluka.no for å se hvor mange flere biletter som var solgt sist gang man trykket F5, og kom med oppdatering på forumet... Hvorfor er det slutt på det?

Eidur: Før om årene har billettene til om ikke alle, så de aller fleste kampene ligget ute for salg ved sesongstart.

EDIT. Rettet leifer.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by -list »

1) Dersom man må stå 40 minutter i kø for å gjøre nær sagt hva som helst, så er det veldig mange som ikke gidder. Ville du stått i 40 minutter i kø foran et utested, for å få kinobillett, for å få spist på BigHorn? Her er det snakk om å selge en opplevelse, og opplevelsen av å stå 40 minutter i kø veier veldig tungt. Glimt må regne med frafall - av de som venta 40 minutter sist gang, vil en broderlig andel IKKE kjøpe billett i god tid neste gang, og heller ikke i billettluka.

2) Dersom det ikke skal gå an å bestemme seg på kampdagen for om man vil gå på kamp, kan man heller ikke regne med at det kommer flere enn kjernesupporterene. I alle fall ikke mer enn et par ganger. Dette ville vært krise for Glimt.

Eidur, jeg betviler ikke at du gjør en god jobb, men det er ikke mange nok av deg og systemene er ikke raske nok. Dette er faktum. Helhetsopplevelsen av å gå på kamp har mange ganger for meg blitt trukket ned av opplevelsen av at det går veldig treigt i boksen. Dette er en del av årsaken til at jeg på søndager vurderer det slik at jeg ikke synes det er verd å dra på Aspmyra.

Slik var det ikke da jeg var guttunge, da kunne man kjøpe billett på en rekke steder rundt banen og det tok noen sekunder for hver passerende. Nå tar det minutter. Når datasystemene gjør dere mindre effektive, kan man stille spørsmål ved om det i det hele tatt er fornuftig å bruke datasystemer.

Før var det sånn at noen kunne si "har dere lyst å bli med på kamp?" og en halvtime senere jublet vi. Nå forventes det at man skal være til stede på kampen førti minutter før kampstart. For å stå i russisk brødkø.

Det er et ork å dra på kamp uten å kjøpe billetter på forhånd.

Mener dere seriøst at dere ønsker at det i all framtid fortsatt skal være et ork å dra på kamp uten å kjøpe billetter på forhånd?

Vi kan jo snu spørsmålet helt på hodet. Hvor lenge mener folk flest at er akseptabel tid å stå i kø for å gå på en totimers event som de har middels lyst til å gå på? 40 minutter er i alle fall for høyt. Kanskje 15 minutter er et greit svar for mange.

Det er ikke DGH som Bodø/Glimt er avhengig av for å få økonomien til å gå rundt. Det er de siste 1500 som kan la seg friste til å gå på kamp, fra gang til gang.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Jeg vil nå si at hele problemet ligger i urealistiske forventinger hos kunden. Verden har blitt mer kompleks, og det bærer billettsysteme preg av. Og det er få datasystemer som klarer at det kommer 600 mennesker det siste kvateret før showet begynner, sad but true.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by -list »

Disse datasystemene er treige som lim. Men det er egentlig bare et spørsmål som er interessant:

Ønsker Glimt å levere sitt produkt NÅR det finnes etterspørsel, eller ønsker de kun å levere produktet FØR det finnes etterspørsel? Hvis datasystemet er flaskehalsen, må man angripe problemet og ikke kundene.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Boombadila »

Vel, Glimt kan ikke ta ansvaret for at folk er dårlige til å planlegge, ei heller for at folk er utålmodige. All den tid Glimt har alle salgspunkter åpner, og kjører med godkjent systemt så synes jeg at folk bare har godt av å vente. Klart, jeg vet at det er kjedelig, men nå er det engang slik at folk klager over det meste, og det uten å vite hva de klager over(som folk som klaget på at NSB ikke gikk når jernbaneverket hadde slått av telefonnettet). Glimt kan sikkert oppdatere datasystemene, men er det verdt det for skarve 600 brukere en gang i året? Det er jo stort sett første hjemmekamp som er problemet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by RS2-Gti »

Beklager så mye moderatorer, men de av dere som mener det er opp til kundene å løse bedriftens problemer må jeg rett og slett kalle idioter. Dere må for guds skyld få fingeren i jorda. Dere må da for faen meg kunne forstå at det ikke er alle som har den enorme interessen for Glimt, og at det er ikke den harde kjerne som er målet å få på kamp - de kommer uansett - men alle som har en middels interesse - for de utgjør en SINNSYKT mye større anndel enn dem som synger Bodø/Glimt førr evi!!

Visst dere ikke skjønner det, kan dere ikke være særlig lur. Eventuellt dere er veldig unge og ikke har tilstrekkelig med livserfaring. Denne tilskuerdebatten kan vi gjøre så bred og høy vi bare vil, men når alt kommer til alt så er det resultatet som teller.

Så selv om 3300 er veldig bra i Adecco, så står fremdeles over halvparten av stolene tomme! Og dersom man kunne fyllt opp 500 ekstra stoler ved å spikre opp et par buer, kjøpe et par Mac'er og få inn noen frivillige til - så må det for faen meg kunne være mulig!

Håper ikke Glimt organisasjonen er fyllt med Eid'er, som tror at Glimt er noen form for relligion som vi er så heldige at vi kanskje kan få lov å tilbe. Er det mulig? Navlebeskuelse på høyt nivå.

Noen sover på gata for å kjøpe Harry Potter bok også. Men det gjør ikke jeg. Det gjør sikkert ikke noen andre av dere heller. Og jeg sover ikke utenfor Aspmyra fordi Glimt ikke møter kundene. Og ikke møter jeg opp 40 min før heller. Jeg er nok istapp etter 2 timer på myra i 3+ og stiv kuling og regn!

I fjor var det flere av dem som jeg vanligvis er på Myra sammen med, som ble hjemme hele sesongen fordi de hadde kjøpt fotballpakken på TV. Trenger vi gi dem fler grunner?

Se på fakta. Kan det bli mere folk? Javisst! Kan det bli mindre? Helt klart! Så bestemmer jo innsatsen til Glimt hvilken vei den pila skal peke. Så kan jo dere på forumet som er Glimt-troende går til nærmeste Shaman og be han fikse problemet.

Nå overreagerer jeg. Men denne holdningen må tas med roten!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K1M »

Må nok gi en god del støtte til RS2 her. Selv om jeg skjønner tankegangen til de andre også. :)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Lyn 5 april

Post by Mendi »

Nå er det slik at skal man inn på en stor arena for å se kamp - det være seg klubbkamp eller landskamp, i Norge som i andre land, så tar det litt tid å få inn flere tusen mennesker. Dette gjelder på alle arenaer. Om det går noe senere i Bodø enn andre steder, så ja, da kan det være grunnlag for kritikk.

Men å sammenligne fotballkamp med busstur eller kinobesøk blir jo bare dumt, det er klart at det går fortere å ta inn noen busspassasjerer eller kinogjester enn det gjør å ta inn 3 300 mennesker på en arena. Hvis alle kommer samtidig, så sier det seg selv at prosessen vil ta lang tid. Hver enkelt tilskuer skal stikke billetten sin i denne maskinen som leser den, slik er det på alle arenaer. Hvis dette tar 5 sek per pers, så er det bare å begynne å regne. Skal folk i tillegg kjøpe billett kl 17.45 kan man plusse på minst 30 sek per pers i tillegg. Det vil ta tid.

Jeg utfordrer folk til å besøke en hvilken som helst tippeliga-arena kl 17.40 en søndag uten billett. Lykke til med å komme inn på stadion før kampstart.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

Jeg tror enkelte her ville ha likt seg på Brann stadion, der har de bare to billettluker.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Snorreth »

Én datamaskin til i billettluka ville halvert køen i Glimtsjappa, kanskje.

Jeg er alltid treig på kamp og møter oftest lange køer foran meg. Ofte er det klaging på det ene eller det andre. I verste fall er det folk som kommer helt fremst i køen og opplever problemer.
Heldigvis er jeg forberedt på dette og ganske rolig når jeg står i køen. Kanskje fordi jeg ikke har en kompis jeg kan smitte negative ord med.

Folk er vel happy så lenge de har billett sikret. Har hvert fall ikke hørt klaging når det er kø til J-feltets inngang.
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Men våkne opp for faen da. Argumenter rundt situasjonen som er i Bodø - ikke all mulig annen dritt. Og når jeg kommenterte buss og NSB var det for å sette på spissen, og man SKULLE VEL TRO at et smilefjes og et "hehe" understreket dette? Men nei! Men for noen er det vel så jævlig vanskelig å innrømme feil, at de er nødt til å "grinde" videre å finne på noen argumenter for å holde diskusjonen i livet, alt for å underbygge at dere synspunkt kan umulig være feil. Tørk dere bak ørene!

Og argumentet med Brann? Hva i helvete har det som skjer i Bergen å gjøre med hva som skjer i Bodø? Eller for såvidt andre tippeligaarenaer. Og jeg har enda ikke hørt noen klage på tiden det tar å komme inn på stadion heller, det er billettsalget. Nå flyttet jeg i høst ut av Bodø, men jeg husker i fjor - var titt og ofte et billettsalg tok mellom ett og to minutter. Det er jo helt skrekkelig lang tid! Altså 5 kunder på 10 minutter i ekstremtilfellene?

Nå snakker vi ikke om Bergen og Brann. Men for at du skal forstå at det er en helt uviktig sak når det gjelder Bodø/Glimt så;

Brann - tilskuergjennomsnitt 2009 sesongen var 15 932.
Stadion har en kapasitet på 17 317.

Og da skjuler det seg garantert noen mørketall rundt medlemmer som kommer gratis inn etc, så i praksis er stadion full hver kamp. Kanskje ikke dem har utfordringen? Forresten, møbelringen i Bodø skal åpne et varehus på titusenvis av kvadrat - OG dem skal starte restaurant. Why the hell not? IKEA i TRONDHEIM har det jo.

Nei, det er sikkert noen som ikke tar den heller. Får la det stå som en IQ test. Wake up.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by sjura ;) »

Bare informerer her også om at DGH vil selge supporterbilletter ved Diadora fremover for å minske trykket i billettlukene.
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

VI har våknet opp, og vi diskuterer prinsippene rundt billettsalg. Om ikke du evner det, anbefaler jeg at du tar Exphil på nytt igjen. Selve salget kan alltids gå raskere, men når alle kommer samtidig, vil det bli kø. Det er enkel og grei Kø-teori det. Om vi skulle ha unngått det måtte glimt ha hatt 3000 pcer samt 3000 innganger, og det tror jeg ikke at vi har råd til.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Så du ser med andre ord ikke NOEN som helst forskjell på det å utvide med 2 eller 2890 pcer?
Gi deg!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Boombadila »

All den tid disse pcene må kommunisere med en sentralserver(hvilket jeg antar at de gjør). er det ikke pcene i seg selv som er problemet, men linjekapasitet, hastighet, software osv. Ergo, det er lett å skylde på pcene, men vet du om det er de som skaper problemet?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by J I P »

Det er ganske rart dette her:
Når et arrangement ser ut til å bli utsolgt, da er folk tidlig ute med å kjøpe seg billetter.
Når de ikke tror at arrangementet blir utsolgt, da venter folk lengst mulig med å kjøpe seg billett.

I Kongsvinger så ble også mange sluppet inn gratis og en del av de som kom gratis inn har i ettertid kontaktet klubben for å høre hvordan de kunne betale billetten sin i ettertid.

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article165819.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Sulliken »

RS2-Gti: Vi HAR skjønt poenget ditt for flere lysår siden. Men er det ikke rart at dette kun er et problem første serierunde?

så "men de av dere som mener det er opp til kundene å løse bedriftens problemer" Hvem i alle dager har sagt det?

I prinsippet er jeg ikke i mot flere billettluker på Aspmyra. Men det burde ikke være nødvendig. Andre salgssteder, nettsalg, osv.

Og ikke forvent deg at folk tar argumentene dine seriøst når det oser nyervervet hersketeknikk-kurs av deg:

...må jeg rett og slett kalle idioter

...Visst dere ikke skjønner det, kan dere ikke være særlig lur. Eventuellt dere er veldig unge og ikke har tilstrekkelig med livserfaring. Hva f**n er det å bryte ut av seg?

...Håper ikke Glimt organisasjonen er fyllt med Eid'er, som tror at Glimt er noen form for relligion som vi er så heldige at vi kanskje kan få lov å tilbe. Er det mulig? Navlebeskuelse på høyt nivå. Forumtrollretorikk. Bare svada. Og et lite personangrep.


...Og argumentet med Brann? Hva i helvete har det som skjer i Bergen å gjøre?

MYE!!!!! Sammenligning. og på andre arenaer og. Dette er ikke bare et Bodøfenomen, men foregår en haug med stadioner. Bilettsystemet er basically likt.

Med free seatingplassene (toyota og stå) kunne man trykt opp billetter på forhånd. Kunne kanskje hjulpet litt på.

RS2-Gti: Et tips. Ikke skriv innlegg i huy og hast når du er sint/forbanna/frustrert, eller hvordan sinnstemningen din var da du liret av deg denne rantingen. Vil du bli tatt seriøst, hold et saklig nivå.. Bare et tips.

Men da stikker man på Vors - Skål, Kosmonauter =)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Los-Loco »

Må vel si at jeg er grunnleggende enig i RS2-GTi sine poenger i denne saken, selv om debatteknikken står under enhver kritikk!

Definisjon av problem: For mange kunder møter opp til kamp uten billett, og rekker ikke inn til kampstart.

Mulige løsninger:

1. Vi kan konstatere at kundene er dumme, og de kan bare ha det så godt!
2. Vi kan oppfordre til vi blir blå om at folk må komme tidligere.
3. Vi kan doble antall salgsboder på stadion, og redusere ventetida fra 20 min etter kampstart til 10 minutter etter kampstart.
4. Vi kan gjøre billetter bedre tilgjengelig for publikum ved flere utsalgssteder strategisk på veien til stadion, enkeltbilletter på nett og billettutsalg på steder hvor mange folk faktisk er innom i løpet av uka; type Rema 1000, Mega og bensinstasjoner.

Pick your choice!

Flere poengterer at folk burde lære, siden dette gjentar seg som fenomen hvert år til første seriekamp. Vel, de som har størst forutsetning for å lære av et årvisst fenomen er strengt tatt Glimt, ikke en udefinerbar, sammensatt gruppe av tilfeldige mennesker.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K1M »

At det er mulig å diskutere det så mye.
Kan dere ikke legge ballen død og bli enige om at B/G og billettsalget har et forbedringspotensiale?

Svisj! Og vi har en konklusjon...
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Los-Loco »

"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
RS2-Gti

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by RS2-Gti »

Los-Loco, ja æ hadde skjønt det om du hadde reagert. Men sånn e nu æ. Æ kan snakk jævlig fint, å argumenter jævlig godt - men om æ sku ha prata med nån om d hær ansikt til ansikt - så ville æ nok hatt samme ton'. Vi e da tross alt nordlæninga, uten at d unnskylda nåkka.

Men det e bærre så jævlig godt å kall en spade førr en spade, innimellom. No hard feelings.
K_Duck

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by K_Duck »

Hurk, dialekt. -_-, Nesten så jeg foretrekker sintRS2-Gti - han skriver iallfall så man forstår.
JimL
Posts: 97
Joined: Mon Sep 28, 2009 2:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by JimL »

Ser det nevnes at det kun var problemer siste kvarteret, og ville bare skyte inn at dette ikke stemmer overhodet. Vi gikk på kamp ca ti over fem, og om vi anslår varigheten på turen fra kongens gate v sykehuset til aspmyra til ti minutter så sto vi nesten tre kvarter i kø for å få billetter.

Jeg ble mildt sagt irritert da det viste seg å være fantastisk knotete å få tak i billetter til J-feltet. Nå er det nå i det minste annonsert på nettsidene, men før denne kampen sto det ingen steder hvor i allverden man fikk tak i disse billettene. Både nettside og speaker annonserte med billettsalg på nett, 7-eleven, gsport, narvesen,etc, men det hjalp jo lite når J-feltet var kryssa ut der vi var og så.. :\

Sjekket først nettet (selv om jeg visste fra året før det ikke fungerte der)
Gikk så innom 7-eleven på søndag (siden det ikke sto noe på nettsidene gikk jeg ut fra 7-eleven, gsport og narvesen hadde samme systemet)
Gikk så innom glimtshoppen på mandag før kampen, men der var det tydeligvis lite glimtshop igjen...

Så da ble det kø :P
Jeg anslår ikke meg selv som å være noen stor-fan av Glimt, så det kan godt hende det er informasjon jeg har gått glipp av. Men det tilsier også at det var noe mangelfullt på info-fronten før sesongstart i år.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by Los-Loco »

Det tøvet med at J-feltet ikke selges på de vanlige utsalgsstedene er selvsagt nok en NFF-bestemmelse som passer for lag sørpå men ikke for oss.

Tanken er naturligvis at f.eks. Kjernen-supportere ikke skal kjøpe seg kampbilletter på Narvesen i Trondheim, og komme på Ullevål bare for å oppdage at de står på feltet til Klanen. Kan fort bli uheldige opplevelser av slikt.

Anyway, dette er ting som aldri vil være et problem i Bodø. Antall tilreisende suportere er svært sjelden mer enn 50. For et absolutt worst case scenario i Bodø hvor en hel hurtigbåt med isbiter, eller en haug kanarifans, skulle ha fått seg billet til J-feltet, så ville vi alle fått oss en god latter før vaktene hadde guidet dem til borte-feltet. Billettsalgsregelen gir lite og ingen mening i Bodø, er bare til bry, og bør følgelig boikottes. Legg J-feltet ut for salg, sier nå jeg!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Billettsalg og arrogansen fra Glimt mot sine kunder

Post by eidurgud »

Det er akkurat samme system i år som i fjor, Glimt har ikke forandret på noe. Det eneste som er forskjellig fra i fjor er at G-sport har valgt å kutte ut Glimtshop, og at det dermed er ett billettsalgspunkt mindre på selve Aspmyra.

Det gikk ikke å kjøpe billetter på J-feltet på internett i fjor, som du sier - det gikk heller ikke å kjøpe de på 7-eleven eller Narvesen. KUN på G-sport og på Aspmyra, akkurat som i år. Dette får neppe Glimt gjort noe med, all den tid det er NFF som regulerer dette, ikke klubben selv. Tviler på at man får dispensasjon, for å si det slik, selv om jeg er enig i at det er fryktelig tungvint!

Glimt kunne nok ha minnet om dette i forkant av kampen, men ingen trodde det skulle komme så mange tilskuere som det gjorde. Det var 2. påskedag, vi spiller i Adecco og det var Lyn som var motstander.

Sålenge de som sitter i billettlukene er frivillige, som stort sett har vært frivillig på Aspmyra siden vi vant vårt første cupgull, så blir det engang slik at det tar litt tid å selge folket billetter. Jeg kan systemet, så jeg bruker ikke mer tid enn absolutt nødvendig - med mindre det skjer noe uforutsett (som at maskinen henger seg, det er noe feil med billettsystemet, betalingsterminalen fusker, eller at folk ikke aner hvor de skal sitte), men de andre bruker dessverre litt mer tid.

Jeg ser virkelig ikke at Glimt gjorde noe feil under kampen på mandag. De kunne nok informert bedre i forkant av kampen, ja - men (og dette er poengtert mange ganger før) når det kommer 600 stk kvart på seks, så BLIR det kø uansett! De fleste tok det med et smil - ihvertfall i den luka jeg satt i - men det er alltid noen som er sure, og det er noe man bare må takle. Jeg tar glatt kritikk etter jeg har gjort noe feil, men føler definitivt at kritikken denne gangen er feil.

Hvorfor, og når, Shell slutta å selge billetter vet jeg ikke. Er såklart enig i at det aller beste hadde vært om samtlige bensinstasjoner og butikker inn mot Aspmyra hadde solgt billetter, men jeg er samtidig ikke sikker på om det hadde blitt noe mindre klaging da. De som jobber på utsalgene må opplæres de også, og jeg husker flere ganger at det var lang kø på Shell Stormyra fordi de som sto bak disken enten ikke kunne systemet eller var usedvanlig treige. Dog, dét skal ikke være et argument for at det ikke skal fungere om man prøvde på ny.
Post Reply