Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund 28 april kl. 18

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund 28 april kl. 18

Post by mortsto »

Føkkit. På tide å legge elendigheta bak seg fortest mulig. Skal vi tro vi får se samme laget som slo Lyn? Kanskje det er verdt å prøve Imingen på høyre back? Er det forresten noen som vet hvorfor Runar ikke var med til Mjøndalen?
Last edited by Kesseboy on Sat Apr 24, 2010 10:18 am, edited 3 times in total.
Reason: Endra på tittelen
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Krølle »

Imingen på høyre back?? Unnskyld meg, men hvorfor i all verden skal en spiller med en totalt død høyrefot spille høyre back?
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by K1M »

Jeg forventer ganske mye av Glimt i denne kampen. Ny formasjon (eller gammel, kanskje?), mer offansiv holdning, vilje, lagmoral og guts!

Hvis vi kan stille noe som ligner på kampen mot Lyn ville jeg bli veldig glad.
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Novi »

Jeg forventer ikke bare 4-3-3, men jeg vil ila uken se trenerteamet ta sin del av skylden og si at det var en taktisk bommert. Man kan ikke sitte og si i eningen at det andre laget ville mer - om man ikke klarer vise vilje i årets første bortekamp mot en av dumpekandidatene, ja da kan man bare gå og spise pølse istedet. Det faktum at det i hele tatt er en gjeng som drar seg bort til Nedre Eiker åker for å se Glimt spille mot et bedriftslag bør være motivasjon nok i seg selv.
Una mas cerveza.
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Gvandreassen »

Enig med Novi. Ellers håper jeg på 4-3-3

Londak
Rønning-Bjørdal-P.V.Rønning-Forko
R.Berg(Haukås)-Karlsen(C.Berg)-Konradsen
Hamoud(Stensland)-Martins-Johansen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by mortsto »

Krølle wrote:Imingen på høyre back?? Unnskyld meg, men hvorfor i all verden skal en spiller med en totalt død høyrefot spille høyre back?
Tja. Det er vel flere som har foreslått å prøve Imingen på høyre back til tross for manglende høyrefot. Jeg tenker ihvertfall at hvis Mounir pluss den høyre indreløperen gjør jobben fremover på banen så kan Imingen gjøre en grei jobb som back. Problemene kommer naturligvis når han evt skal fremover på banen og legge inn. Men samtidig er den andre løsningen en Rønning som ikke ser ut til å fungere uansett hvor han puttes. Jeg sier ikke at en slik løsning er optimal. Det blir som å ha en høyrebeining på venstre ving som vi hadde mesteparten av fjoråret, men det kan vurderes hvis ikke Rønning hever seg et par hakk.

EDIT: Ingen som vet noe om hvorfor Runar ikke var i kamptroppen sist? Er han aktuell nå?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by bjornage »

Denne vinner vi. Spiller vi slik vi gjorde i de beste periodene mot Lyn kan vi rulle over de aller fleste lag på myra.
RS2-Gti

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by RS2-Gti »

Ikke forvent noe mot andre lag fordi vi presterte mot Lyn. Jeg tror det var en mindre målestokk en samtlige treningskamper, desverre. Og ja, hvorfor er Runar så langt i fra laget? Er han så til de grader ute av form, noen som kan komme med innspill på dette? Eller er det prinsipp som råder for å få nye spillere inn?

Jeg vil også prøve Imingen på høyre back. Eventuellt Forko, også Imingen på venstre. Thomas Rønning er et feilslått prosjekt, og det virker som om Kåre bare nekter å innse det. Visst har han gjort en og annen brukbar kamp, men han har spillt så mange kamper at han burde ha tatt steg. Det paradoksale er at vi plasserer (?) Runar ut av laget for å gi ungguttene spillertid.

Ellers er jeg enig i at vi kan tørre å benke C.B. dersom han er ute av form, og vi har Haukås som er i bedre form?
Gvandreassen

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Gvandreassen »

For ikke å snakke om Karlsen.
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by sjura ;) »

Minner om salg av billetter til j-feltet utenfor Diadora en time før kampstart på søndag.
PS: bare kontanter!
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Knuta »

Sats på samme lag som mot Lyn, med unntak at Imingen tar plassen til TR. Så enkelt er det. Så bør Anders Karlsen komme inn tidligere for slitne midtbanespillere. Virker som Runar er ute av slag desverre.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by bjornage »

Blir det noe av denne kampen da? Hvis de blir tvunget til å kjøre opp til Bodø må jo utvilsomt det være til fordel for oss... 8)
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Knuta »

bjornage wrote:Blir det noe av denne kampen da? Hvis de blir tvunget til å kjøre opp til Bodø må jo utvilsomt det være til fordel for oss... 8)
Siste fra meterologisk institutt sier at aske-skyen bevege seg i mer sørlig retning, og jeg regner med at fly-trafikken er i gang senest lørdag.
User avatar
Skriket
Posts: 3428
Joined: Fri May 06, 2005 12:27 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Skriket »

Norges Fotballforbund har i dag oppfordret alle klubber med lange reiser i forbindelse med helgens serierunde til å tenke alternativt til fly. Og ingen i eliteserien skal reise lenger enn Sandefjord.

Ifølge Gule Sider er det drøyt 1700 kilometer fra Sandefjord til Tromsø. Laget fra hvalfangerbyen spiller dessuten kamp i kveld, hjemme mot Vålerenga.

VG Live:Sandefjord - Vålerenga kl. 20!

Sportslig leder Arne Dokken sier til VG Nett at klubbens reiseselskap er satt i sving for å finne alternativer, og at de avventer flyforholdene til i morgen fredag før de tar en avgjørelse.

- Men må vi ta buss, så må vi ta buss. Vi er forpliktet til å stille på kamp i Tromsø, sier han
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... d=10000758

Vil anta at dette gjelder for lag i Adecco også..
Ækte nordnorsk stolthet!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Novi »

Vel, buss til Tromsø kan jeg gå med på at er ille. Fra Trysil snakker vi ikke lange bussturen (?) før man kan sette seg på tog, så VELDIG stressende er det da vel ikke?
Una mas cerveza.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Krølle »

Dersom Nybergsund bestiller tog i dag, så er det neppe annet enn ståplasser å oppdrive. Tror det kan bli en tøff tur....
Last edited by liverglimt on Fri Apr 16, 2010 11:36 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Chris »

Hei

Jeg håper på følgende lag mot NIL:

Londak
Imingen (Bjørnskau, Ludde)-Bjørdal-P.V.Rønning-Forko
R.Berg (S. Johansen)-C.Berg (A. Karlsen) -Konradsen (Haukås)
Hamoud-Martins-S. Johansen (Stensland/Ludde)

Jeg mener at:
- T. Rønning er for usikker på backen. Prøv Imingen. Er litt spent på Bjørnskau. RBK tør å prøve de unge, men om Bjørnskau skal spille avhenger av hva man ser på trening. Veldig spekulativt er det å prøve Ludde på back OM HAN KLARER Å VÆRE VANSKELIG Å KOMME FORBI: Det ser man på trening. Ludde er imidlertid en for god ballspiller til å bare bli borte... Kanskje backen er en siste mulighet, til å spille seg i form. Husk at Hamoud har evnet å spille kant og back. Stig spiss og back. Det er en mulighet for at Ludde kan gjøre det samme.
- Inn med Runar. Det er absurd å ha Glimts beste spiller på benken. Jeg mener at S. Johansen er den som er nærmest å ta opp arven. S. Johansen kan ev. flyttes ned om Runar går tom underveis.
- Haukås har ikke vist nok
- Er S. Johansen opptatt med landskamp, så bør Stensland eller Ludde komme inn.

Vi får se...
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Crazy horse »

Ja, RBK har jo hatt suksess med dem som har fått slippe til også. Om det bare blir med de kampene (Henriksen og Sellin blant annet) har hatt suksess i så langt, vet man jo ikke, men det er nokså imponerende at laget som så ofte har kjøpt opp andre sine beste spillere smeller til med slikt. (De har jo også hatt Tettey og Skjelbred, da). Kanskje Glimt skulle bruke flere av sine unge spillere, for eks denne Berntsen. Han likte jeg i finalen på Norway cup.
Fotball er nesten alltid morsomt
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Mendi »

Er det sagt noe konkret i forhold til eventuell utsettelse av denne kampen? Jeg har registrert at NFF sier at reiser til nord for Bodø ikke vil bli påtvinget, jeg regner med Bodø er ok pga tog. Men så er det vel ikke bare å få inn et fotballag på toget heller.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Knuta »

Nettopp første ledig plass på tog til Bodø er mandag. Så dersom ikke flyene går får nok Nybersund ta buss til Bodø. Total reisetid med buss ca 14 timer.
Last edited by liverglimt on Fri Apr 16, 2010 11:35 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Boombadila »

Men om det når blir kamp ser jeg gjerne at vi kjører den oppstillingen vi gjorde første kamp mot lyn, siden vi faktisk har vunnet en kamp med den. Vet ikke hvor begeistra jeg er for tanken med ludde på back, han var faktisk en av de mest offensive spillerene vi hadde mot mjøndalen. Men vi får se hva Kåre kommer opp med.

Ædit: Glimt har faktisk laget en sak om dette, http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=15966.
Hva er status akkurat nå?
Nybergsund har fått beskjed at om flyet de har booket billett på fra Gardermoen lørdag klokken 12 ikke skulle gå, blir det ikke kamp. Men om luftrommet blir åpnet lørdags ettermiddag eller søndags morgen skal de gjøre alt i sin makt for å komme seg til Bodø slik at kampen skal spilles.
Det vil si at Bodø/Glimts arrengementsstab må forberede seg til kamp som vanlig inntil vi får en endelig beskjed fra NFF., forteller Falch
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Knuta »

http://www.glimt.no//index.php?page=news&id=15966

Ja da blir det vel ikke kamp. Men hvorfor kan ikke Nybergsund ta buss til Trondheim og fly derfra når det ser ut som luftrommet fra Trondheim til Bodø åpnes?.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Boombadila »

Det er ikke snakk om en komplett åpning, ref www.avinor.no

Åpnet for begrenset flytrafikk mellom Værnes og Stokmarknes

Avinor har sammen med Luftfartstilsynet og aktuelle flyselskap besluttet å åpne for begrenset flytrafikk i mellom Trondheim lufthavn, Værnes, og Stokmarknes, av en begrenset varighet fra klokken 09:00 i dag, fredag 16. april. Besluting er tatt på grunnlag i de siste meteorologiske data og er internasjonalt forankret.

Restriksjonene ved kontrollområdet til Bodø kontrollsentral bli midlertidig opphevet og det åpnes for trafikk mellom Trondheim og og Stokmarknes. Dette gjelder flyplassene: Trondheim (Værnes), Ørland, Namsos, Rørvik (Ryum), Brønnøysund (Brønnøy), Mosjøen (Kjærstad), Sandnessjøen (Stokka), Mo i Rana (Røssvold), Bodø, Røst, Værøy, Leknes, Svolvær (Helle), Stokmarknes (Skagen), Andøya (Andenes), Harstad-Narvik (Evenes) samt helikoptertrafikk til/fra Heidrun.. Situasjonen vurderes fortløpende. Det ligger forløpig an til at luftrommmet i området Bodø, Lofoten, Helgeland kan holdes åponet i 12 timer, mens luftrommet over Værnes kan holdes åpent i ca 6 timer.

Det kommer til å være en streng prioritering av hva slags trafikk som skal avvikles, men det er på det rene at ambulanseflygninger vil bli prioritert og enkelte passasjerflygninger. Det er med andre ord ikke åpnet for avvikling av alle ruter og gjeninnføring av ordinær trafikkavvikling. Passasjerer må fortsatt forholde seg til flyselskap og reisebyrå for nærmere informasjon om den enkelte flight.

Over andre områder av landet, inklusive store lufthavner som Oslo Lufthavn Gardermoen, Stavanger lufthavn, Sola, og Bergen lufthavn, Flesland, er luftrommet forsatt stengt.

Luftrommet over hele Norge ble stengt fra klokken 10:00 torsdag 15. april på grunn av askeskyen fra vulkanutbruddet på Island..

Spørsmål om ambulansetransport i luften håndteres av helsemyndigheter og Luftfartstilsynet.

Sist oppdatert 16. april kl 11:05.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt-Nybergsund Søndag 18 April Kl 18

Post by Sulliken »

The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply