Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Glimt-fan »

Veldig imponert over Ludde i dag!
Han får en ball...
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Glimtfan »

Fikk dessverre ikke sett 2.omgang, men fint at vi vinner. Var en meget svak førsteomgang hvor vi styrte mye uten å skape noe særlig. Ludde viste lovende takter i den omgangen jeg så. Vinner vi hengekampen, så har vi tabelltoppen før den tøffe bortekampen mot FFK neste søndag.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Boombadila »

Fem minutters sammendrag fra alt om fotball. Er det kun jeg her som irriterer meg over at man ikke kan se hele kampen i reprise?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Bateman26 »

kan nevne at samtlige spillere ble jaget ut for og løpe etter kampen. De som hadde spillt måtte springe i 5 min i rolig tempo og de som hadde kommet inn på slutten samt ubenyttede resever fikk springe en del mere. Så ble det også lagt vekt på spising.

Dagens sitat: Runar berg når han kommer ut av garderoben for og springe "her er takka for at man skåre, man blir jaget ut på straffetrening." så flira han og begynte og springe
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Gvandreassen

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Gvandreassen »

Hadde Kåre faktisk brukt byttene før 85 min, så hadde de hatt et friskere lag, og sluppet å piske de i gang etterpå...God moral fra herr Berg :)
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 622 times
Been thanked: 824 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Novi »

Hadde vært flott og kunne se hele kampen i reprise ja.


Utifra det sammendraget så virket det jo som om vi hadde en del meget gode sjanser! Og Ludde var jo utrolig frisk - synd han ikke fikk et mål. Nå skal jeg ikke dømme ut fra tekstoppdateringer og et 5-min sammendrag, men det kan fort bli en del målrike kamper om det løsner fremover. Eventuelt øves avslutninger :)
Una mas cerveza.
dagobert
Posts: 1019
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 3 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by dagobert »

Boombadila wrote:Fem minutters sammendrag fra alt om fotball. Er det kun jeg her som irriterer meg over at man ikke kan se hele kampen i reprise?
har sendt mail med ønske om at kampene kan sees i noen dager på nrk.no
Glimt selvfølgelig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Boombadila »

Flott dagobert. Gi deg ikke før du har fått en ordentlig begrunnelse til hvorfor NRK ikke kan legge ut disse programmene i sin helthet(all den tid de er produsert av nrk selv så burde det jo ikke være noen hindre).
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Josse
Posts: 373
Joined: Thu Jul 23, 2009 5:24 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Josse »

Deilig og viktig seier :-)

Men! Når jeg hørte speakeren fortelle tilskuertallet på fattige 2604 ble jeg skikkelig irritert. Dette er alt for dårlig! Skru av pc'en og løp til Aspmyra. Det er der det er gøy! :wink:
RS2-Gti

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by RS2-Gti »

Kanskje dem ikke orket å stå 45 min i kø? hehe :lol:
K_Duck

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by K_Duck »

Ka du mein, kø? Gikk rett inn jeg...? :tenk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by gavharr »

Herlig å se feiringen av førstemålet til Glimt!
Omtrentlig alle spillerne gir hverandre klemmer osv.
Virker som en sammensveiset og fin gjeng, og det tror jeg er viktig. :)

Herlig at Runar scorer mål igjen!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Boombadila »

Men for å bringe frem noe negativt fra kampen, har vi ingen dødballleggere igjen i klubben? Jeg savnet i hvert fall gode cornere i går.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Knuta »

Synes egentlig det var veldig mye positivt fra kampen i går. Vi har en god reservemålvakt, forsvaret var godt med offensivt og midtbanen med Runar som stabilisator fungerte utmerket. Glimt fikk 2 mål, i tillegg 4 store målsjanser og en haug med 'nesten målsjanser', med det mener jeg gode løp men litt uheldige sistepasninger. Det var spennende hele veien og jeg koste meg gjennom kampen. Strømmen blir et lag som mange får slite med så dette var bra. Ab24 er som vanlig helt på jordet i sine vurderinger.
Det eneste ankepunktet er hvis Kåre absolutt skal bytte så må disse komme i midten av andre omgang. Å bytte når det gjenstår 2-3 minutter er meningsløst. I går kunne det gått galt fordi Strømmen fikk sjansen til å omorganisering når byttet med Thiago/Sakk ble foretatt. Helt meningsløst å ta ut Thiago da når han ikke var skadet. Heldigvis gikk det bra denne gang.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by gavharr »

Er ikke Stefan dugelig på dødballer da Boomba?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Chris »

Godt med seier og til tider ok spill.

Veldig gledelig godt å se Runar SuperMann Berg på banen igjen. Synes han spilte en stor kamp. Målet var kronen på nok et mesterverk. Nå får DGH begynne å synge hans lovpris:

Runar Berg
SuperMann
Han e den bæste vi har i dag... osv.
:glimt

Ludde var også god i dag. Godt å se ham tilbake.

Skuffende at ikke midtstopperne er bedre offensivt. Mot så deffensive lag som Strømmen bør en stopper kunne gå frem på midten innimellom slik at vi får overtall og pasningsalternativer. Altfor mange upresise langballer.

Mer enn skuffende at ikke Kåre gjør bytter før. Han er ELENDIG på akkurat dette. Husk at det kommer mange kamper på rappen nå, og da er det viktig at ikke spillerne tar ut absolutt alt, da de da trenger mer tid på restitusjon, og kanskje mer enn det er tid til.

Byttene bør kanskje skje slik, når vi leder og spillet er ok: Et bytte når det er igjen 25, et bytte når det er igjen 15 og et bytte når det er igjen 2 min.

Synes også at det er merkelig at ikke Glimt henter frem en fra 2. laget/juniorlaget innimellom til og sitte på benken og gir vedkommende de siste 2 min. DERSOM de har vist veldig gode takter over litt tid. Det vil være en fin belønning, gjøre dem mer vant og gjøre dem klare til å ta steget senere, dvs. også "senke skuldrene" når de en dag stiller på Aspmyra.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8389
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Boombadila »

Nja, gavhar, stefan er kanskje brukbar, men jeg savner litt det at vi er farlige på cornere. Nå virker det alt for lett for motstanderene å stoppe innleggene, og da kan vi få kontringer i mot.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Gvandreassen

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Gvandreassen »

Enig i nesten alt der Chris. Det var ikke en stor kamp fra Runar. Noen horrible feilpasninger, og vi vet han er bedre enn det. Pent mål! Tror vi kan få se stort spill av Runar i år, men da må det være bedre enn i går (litt lyrikk inni her og gitt).
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Chris »

Boombadila wrote:Nja, gavhar, stefan er kanskje brukbar, men jeg savner litt det at vi er farlige på cornere. Nå virker det alt for lett for motstanderene å stoppe innleggene, og da kan vi få kontringer i mot.
Runar bør slå frispark og andre dødballer over midtstreken. INGEN har bedre pasningsfot, skudd og fotballhode på dagens Glimt-lag. Den som kommer nærmest er S. Johansen på skudd og Ludde på innlegg.

Husk også at om cornere er gode også i stor grad avhenger av løpene og innstillingen i duellene. Er dette bra, så blir det bra, om Runar eller S. Johansen/Ludde tar dødballene.

Mht. kontringer i mot, så er det vel bare å legge Hamoud (til å følge løp og markere) og C. Berg (til å plassere seg rett og til å ta duellen) igjen. Få løper fra dem...
Chris
Posts: 427
Joined: Thu May 01, 2008 5:11 pm
Been thanked: 41 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Chris »

Gvandreassen wrote:Enig i nesten alt der Chris. Det var ikke en stor kamp fra Runar. Noen horrible feilpasninger, og vi vet han er bedre enn det. Pent mål! Tror vi kan få se stort spill av Runar i år, men da må det være bedre enn i går (litt lyrikk inni her og gitt).
Mange mener mye. Jeg synes han gjør en god kamp, selv om det må trekkes noe for noen mindre heldige pasninger. Legger merke til at han bl.a. får en 6er på Nettavisen. Kun Ludde er bedre med en 7er. Husk også at det er langt vanskeligere å gjøre noe veldig riktig og kreativt (som kan føre til mål) enn å unngå å gjøre feil og sende en ball til siden eller bakover (som ikke gir mål, forover): En må ta risiko for å få til noe ut over det normale...

Mange måler Runar relativt til hans høyeste potensiale og ikke relativt til andre alternativer. Det er veldig uheldig. Runar er mer enn god nok for Glimt, nesten for god, relativt til medspillere... Med ham på banen, så kan det alltid skje noe. Vi kan få se kunst, fordi han er en kunstner. Det er nettopp derfor jeg ser på fotball, for å se kunst. De som er kun opptatt av resultat, som Semb m.fl., kan se på tekst-tv.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16632
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Sulliken »

Knuta wrote:er det felles oppmøte for oss her i Oslo i kveld??.
Hver eneste kamp med Glimt sendes på Buddha Biljard i storgata, 100 meter fra Gunerius. For mer info, sjekk http://glimtforum.net/viewtopic.php?f=1 ... &start=255 evt www.glimtsupporter.com
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10060
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Knuta »

Takk for info Sulliken.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Kesseboy »

Chris, du får sjølsagt mene at Runar spilte en stor kamp, jeg hadde ikke forventa noe annet, men jeg er uenig. Midtbanens prestasjoner mot Strømmen var av det svake slaget, ingen av de tre hadde stilt inn pasningskvaliteten på noe over lunken, og det var en del rart i løpsmønsteret. Runar prøvde en del, men de (få?) gode løpene han hadde ble stort sett belønna med dårlige langpasninger han ikke hadde nådd som tjueåring heller. Derimot gikk pasningene hans i hytt og pine oftere enn ikke, han sinket rett og slett spillet ved flere anledninger med pasninger bak mottaker. Ukarakteristisk Runar, det kommer seg forhåpentligvis og forventelig med kamptreninga. Fint at han fikk et mål, det hjalp nok på sjøltilliten, og det er ei god avslutning.

Men for å gripe tak med det i midtbanen igjen, Strømmen fikk altså føre opp tre-mot-tre ikke mindre enn tre ganger i første omgang. Det er greit at Glimt satsa offensivt, men dette tyder på at det er mye som slipper gjennom midtbanen. Med en Runar Berg plassert høyt i banen blir det nok litt tregt med Konradsen og Christian Berg til å demme opp, og forsvaret "lekker" en mann opp, som så klart blir spilt over eller utenom. Strømmen var ikke fantastiske, men de visste i hvert fall å sveive igang ei kontring, og der feila Glimt. Mot et bedre lag kan man fort bli brutalt straffa. Christian Berg har hatt tre rimelig svake kamper på rad nå, uvisst hva som er i vegen.

Også framover var det haltende, synes jeg. Kontringene gikk ikke fortere enn at Strømmen i de fleste tilfellene kom seg tilbake med forsvarsfireren, og klarte å demme greit opp for en stasjonær Martins som stort sett måtte svare på dårlige innlegg.

Vanskelig å sammenlikne med den forrige kampen, all den tid kampopplegget i dag var nærmere det som bruker fungere for Glimt. Men jeg synes altså det var en rimelig slett kamp. Det var kanskje ikke nødvendig med mer?

At Kåre fortsetter å bytte etter full tid er en kuriøsitet. At Martins gikk ut hadde kanskje noe med å spare ham så godt det går å gjøre, men da kunne han jo fått gå ut ti minutter tidligere.

PS -- Runar må gjerne slå cornere, kanskje han klarer å løfte dem over første forsvarer i motsetning til Ludde. Men hva angår skuddfot kommer nok Runar et stykke ned på lista mi.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Glimtfan »

Nå så jeg bare 1.omgang, men jeg vil si meg enig i en del av det du sier. Med den midtbanetrioen vi stilte mot Strømmen så blir vi uten tvil sårbare for kontringer. CB er ikke spesielt raskt, mens Konradsen er relativt offensiv og Runar har rett og slett liten løpskraft. Fremover er nok den trioen den beste vi har og jeg la merke til at vi hadde en ro i 1.omgang som vi ikke hadde mot Lyn og Mjøndalen, det tror jeg skyldes Runar og Ludde. Disse har systemet i kroppen og gjør ting "rett" i forhold til plassering og bevegelser, selv om utførelsen ikke var helt på topp.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7366
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 480 times
Been thanked: 914 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt ~ Strømmen 25.April 2010

Post by Los-Loco »

Chris wrote:Runar bør slå frispark og andre dødballer over midtstreken. INGEN har bedre pasningsfot, skudd og fotballhode på dagens Glimt-lag.
Ikke bare på dagens Glimt-lag! Ingen i hele verden faktisk! Den eneste som noen gang har vært bedre enn det Runar er nå, er han selv! :roll:


(Hvis du aner at jeg synes du glorifiserer Runar en smule too much, så har du helt rett i det!)
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
Post Reply