Talenter!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Talenter!

Post by brutus »

Du glemmer Steffen Nystrøm, Frodo. Og han har vi faktisk signert f.o.m. 1.1.2011. :wink:

Til Johnny: det er rett og slett ikke mulig å sette sammen en stall med bare nordnorske spillere som vil hevde seg i toppen av Tippeligaen. TIL har p.t. så godt som alle de nordnorske spillerne vi ønsker å ha i vår stall, og har likevel til enhver tid bare 5-7 fra Nord-Norge i startelveren.
Last edited by brutus on Wed Sep 01, 2010 1:57 pm, edited 1 time in total.
DIXI
RS2-Gti

Re: Talenter!

Post by RS2-Gti »

Frodo Baggins wrote: Hovedproblemet er å finne spillere som er gode nok. Og man kan ikke fylle opp troppen med unge talenter, samtidig som man har en ambisjon om å prestere sportslig.
Noe som burde være en selvfølge. Men jeg er glad du presiserte det :hedre

Det er veldig fint med lokale gutter, men de må ha kvaliteter. Kanskje kan man gi dem noe mer tolmodighet, men det er litt tynnt befolket nordpå kontra i sør, så å satse for mye på talenter kan være skadelig det også.

Her har jo Lyn alltid vært en foregangsklubb. Vi så hvordan det gikk til slutt, selv om det ikke var grunnen.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Talenter!

Post by Glimtfan »

Satsning på talenter fordrer et godt grunnarbeid i "speiderarbeidet" samt et godt sportslig og sosialt opplegg i treningsfasen. Glimt kommer nok til svært kort på begge områder.

Når det gjelder Lyn så tror jeg både eierstrukturen og en alt for dårlig og stor administrasjon ødela økonomien. Lyn var en svært liten klubb med et begrenset inntektspotensiale (omtrent som Glimt), men oppførte seg til tider som om de var VIF i forhold til størrelse. Det er ufattelig at de har klart å gå så dårlig med salgene av Mikel og Edu. Samtidig skal det sies at de ikke hadde en veldig helhetlig satsning på unge, det er ikke veldig mange av de unge norske om har slått voldsomt til i dag . Så spørsmålet er om grunnlaget kanskje var meget godt før spillerne kom til Lyn, men at arbeidet videre ikke holdt like høy kvalitet?
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Talenter!

Post by Glimt1916 »

Skarsfjord klaga også på ordninga rundt kontrakta :

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/ ... 991971.ece
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Talenter!

Post by Frodo Baggins »

TIL har talentsamling i helga for gutter f.1996. Der deltar 4 fra Nordland. 2 fra Fauske, 1 fra Ballangen, og 1 fra svolvær
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Talenter!

Post by gavharr »

Dette kan absolutt være positivt mtp. talentsatsningen til Glimt :D

http://www.an.no/indresalten/article5847921.ece
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Talenter!

Post by bjornage »

Absolutt, håper det kan gi Sprint et løft også!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by ingen87 »

Fint om Sprint hadde kommet seg opp i 2. div.. Ikke at det betyr så mye om det er Sprint, bare at vi får et lag fra Salten, evt Nordland opp i 2 div.. Har også hørt rykter om at Stål og Mo muligens topper et lag neste år.. Hardt for å tro, men time will show! Helt utrolig at den byen har to relativt gode 3 div lag, istedefor å ha et middels 2 div lag..
Førr Evig!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Talenter!

Post by FSHelgeland »

Stålkameratene har da tidligere vært flere sesonger i 1.div. Mo i Rana burde ha potensiale til å ha et lag som er innom Adecco av og til... men...
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by Vegard »

Stålkameratene var i 1. divisjon da man opererte med to avdelinger (på 90-tallet) og tilsammen 24 lag.

Men etter at man samlet 1. divisjon til én avdeling med 16 lag i 1997, har det kun vært de vanlige nordnorske lagene der, som Alta, Tromsdalen, TIL og Glimt. Men også Harstad og Lofoten (!) har hatt en sesong i den "nye" 1. divisjonen med 16 lag.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Talenter!

Post by FSHelgeland »

Joda jeg vet det. Likefullt så burde Mo i Rana kunne klare et lag som klarer Adecco innimellom. Mo IL var jo i sin tid i semifinalen i cupen også Tap 0-2 for Vålerenga etter omkamp i Oslo.... var selv tilstede på Sagbakken med nærmere 15000 (Jeg mener det var nærmere 10, VIF opererer med 8500 på sin side) tilskuere på Sagbakken Stadion... fullt ja, det kan jeg skrive under på. Var 8 år den gangen og minnet sitter spikret.
Vålerenga vant finalen med 4-1 over Lillestrøm. På veien så slo Mo IL blant annet Rosenborg 4-3
Klart det er en svær jobb som må gjøres hvis Rana skal klare det, men umulig er det ikke.

http://www.stadionsiden.com/index.asp?stadium_id=561
http://www.vif-fotball.no/article1150701.ece
http://rbkmedia.no/statistikk/liste_lag ... mp_id=1456
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by Vegard »

Var også på den kampen. Tror det gikk tre fotballbusser fra Bodø til Mo den dagen. Det var godt med folk, og mener tallet var over 10.000.

Mo i Rana (samt Narvik og Harstad) burde absolutt kunne ha et lag i 1. divisjon innimellom.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Talenter!

Post by MhepA »

Sønnen til Tom Erik Lund, Joakim Lund, spiller nå for Fauske/Sprint og er vistnok et stort talent.

I tillegg til Emil Hansen, som jeg har nevnt tidligere. Han har vel vært og trent med Glimt, men har ikke hørt noe mer utover det?

http://www.youtube.com/watch?v=K0LEaXJBCC4
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by ingen87 »

Poenget mitt jfr dette med 2. div klubber, er at Glimt skulle hatt en arena hvor vi kan leie ut spillere for at de skal få prøve seg på et høyere nivå. Så lenge alle lagene i Salten og Helgeland vaser nede i 3. div er det jo ikke mer attraktivt enn å spille på B-laget til Glimt. Bodø/Glimt trenger noe ala "Ranheim". Hvis dere skjønner hvor jeg vil..

Å leie 16 åringer ut til Trøndelagsklubber ser jeg på som et relativt stort tapsprosjekt, og tviler på at fredrene ville gått god for at sønn på 16 skulle hadd et år i feks. Steinkjer! Skal Glimt bli enda bedre enn det vi er idag på talentsiden, tror jeg det er helt nødvendig at vi har en "farmerklubb" i 2 divisjon.
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Talenter!

Post by MhepA »

En gang Glimt, alltid GLIMT!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Talenter!

Post by bjornage »

Julian Madsen har twitret igjen:
Da var #Glimt invitert til VIFs turnering, Atea Elite Tournament, i mai. Der møtes det ypperste av 16åringer fra Skandinavia.

Får vi det økonomiske på plass så deltar vi selvfølgelig. Selv om guttelaget vårt stort sett består av 15 åringer!

Skal vi ta steget videre i #Glimt så er pri 1 å delta der de beste deltar og det har vært min viktigste oppgave så langt og vi nærmer oss!

Andre klubber som deltar er VIF,Brommapojkarna,IFK,Viking,Molde,Skeid, Stabæk, GAIS,Godset,Brann,FFK,LSK og RBK.2 utenlandske til skal delta
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Talenter!

Post by FSHelgeland »

Nice!
Tippeliga 2015
Parelius
Posts: 1027
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:01 am
Location: Oslo
Contact:

Re: Talenter!

Post by Parelius »

Jeg har gjennom hele barndommen min alltid vunnet over Brommapojkarna. *slår seg selv på brystet*.

EDIT; Og det er ikke noe kvalitetsstempel for Brommapojkarna, men mye kan ha skjedd på de fire årsklassene.
Ingenting er mer irriterende enn folk som bare fortsetter å snakke når du avbryter.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

brutus wrote:
TIL har også hentet en Nesna-spiller, Vegard Rabliås, til JET Cup. I tillegg til Rabliås har vi med to andre spillere fra Nordland: Jonatan Barlow, Sortland og Markus Israelsen, Mjølner. TIL har vunnet sine to første kamper i turneringen, og spiller gruppefinale mot Halmstad i dag.
Barlow nå til Senja:
http://www.blv.no/sport/article5857080.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Talenter!

Post by gavharr »

Hva skjer med Ruben Want?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Talenter!

Post by ecke »

Jeg hører Ruben Want er/skal vise seg fram i Levanger.
Last edited by ecke on Thu Feb 16, 2012 8:37 am, edited 1 time in total.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Talenter!

Post by Mjh »

Den artikkelen er fra desember i fjor.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Talenter!

Post by Crazy horse »

To spennende artikler.
Viking som lykkes med sin talentsatsing og får 10 mill fra banken for det.
http://fotball.aftenposten.no/sport/article225106.ece

Og Brann som har få lokale gutter. Skarsfjord er ikke bekymret, men andre er det.
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 225124.ece

Hvor mange lokale gutter har Glimt? Jeg kommer til ca 8, om man holder seg nokså lokalt (ikke Helgeland). Vi har jo veldig mange nord-norske spillere i stallen nå.
Fotball er nesten alltid morsomt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Talenter!

Post by MhepA »

Mener fortsatt Emil Hansen er mer enn god nok for å ta steget opp i Adeccoligaen!

http://nardofk.no/n496/4-0-MOT-STEINKJER

En spiller med mye vett i hodet og har god teknikk!

På talentsamlig med flere kjente navn

3:30 og utover på denne videon (# 6)
http://www.youtube.com/watch?v=dgh5q9Dp0bE
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply