Talenter!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Glimt-fan
Posts: 2309
Joined: Fri Mar 26, 2004 8:36 pm
Location: Bodø

Re: Talenter!

Post by Glimt-fan »

brutus wrote:Ellers leser jeg på rbkweb at Rosenborg har hentet Roholla Iqbalzadeh fra Mosjøen på permanent basis.
Link? Finner det ingen plass at han er hentet permanent, han er foreløpig bare hospitant
Han får en ball...
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Talenter!

Post by brutus »

Har ingen link, men det ble påstått av flere debattanter. Kan selvfølgelig være feil likevel.
DIXI
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by J I P »

JET Cup: Glimt videre til kvartfinalen

0-0 mot Viking og Glimt videre som beste toer.

Kvartfinalen spilles fredag klokken 16 og motstander er Stabæk.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Talenter!

Post by Crazy horse »

Gleder meg at det går så bra, men liker ikke at Høgmo sitter og ser på, som ei siklende bikkje.
Fotball er nesten alltid morsomt
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Talenter!

Post by brutus »

Voff! :twisted:
Last edited by liverglimt on Fri Jul 16, 2010 1:30 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Talenter!

Post by Kesseboy »

Nå skal vi vel ikke overdrive betydninga av at Høgmo var i Sarpsborg, all den tid han vel bor i Moss ...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Talenter!

Post by Crazy horse »

Liker det likevel ikke.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Talenter!

Post by Kesseboy »

Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Talenter!

Post by G-s-enz »

Det forklare jo en del men himmel å hav for en latterlig regel, nok en grunn til at Norge ikke er spesielt god på talentutvikling? :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Talenter!

Post by Snorreth »

En grunn og en latterlig regel kan det være, men er man god nok, er det verdt pengene.
Det vet Bodø/Glimt selv.

Dessuten går vel en liten slump av pengene til videreutvikling, ballbinger, talentpotten, osv.
Korrekt meg hvis jeg tar feil.
Det vil si, det spres ut over landet.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Talenter!

Post by Johnny »

Snorreth wrote:En grunn og en latterlig regel kan det være, men er man god nok, er det verdt pengene.
Det vet Bodø/Glimt selv.

Dessuten går vel en liten slump av pengene til videreutvikling, ballbinger, talentpotten, osv.
Korrekt meg hvis jeg tar feil.
Det vil si, det spres ut over landet.
Har man ikke pengene så har man ikke pengene. 150000 kroner er fortsatt en del penger!
Morgendagens motstander har slitt med disse reglene i flere kamper, pga ekstremt mye skader har de ved 2 anledninger har de gjort bytte på første mulighet for å bruke junioren. Helt håpløst.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Talenter!

Post by Glimtfan »

Jeg synes regelen er håpløse og 150 000 kroner er mye penger for en klubb som Glimt og enda mer for en klubb som TUIL. Talentutviklingen fordrer tidlig matching og det må være enkelt å bruke spillere før de er etablert uten at en klubb må ta store sjanser på spilleren.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Talenter!

Post by Johnny »

Ja, det er uten tvil et paradoks at NFF som maser om talentutvikling skal sette hindringer som dette for talentene. Mange klubber vil nok heller satse på en omskolering av en annen spiller fremfor å gjøre et så tidlig bytte.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Talenter!

Post by gavharr »

Om det skulle bli slik at vi mister Stefan og Anders osv. Og at vi må bygge en ny glimt-stamme. Hvem er spillerene på b-laget som er "klare" til å ta steget.

Vet jeg har spurt om dette tidligere, men tror aldri det har tikket inn noe svar.

Har hørt godord om både Daniel Berntsen, Erlend Robertsen og Viljar Nordberg. Dessuten har jeg registrert at disse Willassen-brødrene scorer en del mål.

Noen som har sett noen fra b-laget i aksjon og kan si litt om et utvalg av spillerne, styrker svakheter?

Ellers skulle jeg virkelig ønske at Glimt kunne hente Fredrik Haugen fra Løv-Ham.
Har spilt mot ham, og han er den desidert beste jeg har spilt mot... Og jeg har til og med spilt mot Trond Olsen :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Talenter!

Post by Glimtfan »

Mister vi Anders og Stefan, så blir det tøft. Men da er det viktig at vi tør å satse ungt og at de unge faktisk får slippe til på et tidlig tidspunkt. Men satsning på unge spillere er heller ikke gratis, vi er nok uansett avhengig av å få en skikkelig opprydning, samtidig som trenerne må tørre å slippe 17-18 åringer til.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Talenter!

Post by Knuta »

Anders har kontrakt i 2011 så vi mister ikke han. Problemet jeg ser for Glimt at de ikke er flinke nok til å sikre talentene med lange kontrakter. Det var jo fint at Glimt hadde en langstidskontrakt med Trond Olsen som gjorde at RBK's 9 mill reddet Glimt fra konkurs i 2009. Katastrofe at Stefan kun fikk et års kontrakt i fjor. Lange kontrakter er med på å holde andre lag av banen. Jeg mener fortsatt at det kun er RBK i dagens marked som har råd til å kjøpe spillere.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Talenter!

Post by Glimtfan »

Lange kontrakter er særdeles viktig og det er vel ingen her inne som synes 1 år for Stefan var fornuftig.

Det er nok noen klubber som er mulighet til å kjøpe spillere for 1-2 millioner og TIL er nok muligens en av dem. Men å kjøpe spillere for summer som 5-10 mill, det er det bare RBK som kan og selv de har begrensninger med mindre de kvalifiserer seg til CL (det tror jeg de klarer). Spørsmålet er vel hvor desperate Glimt faktisk er, Bjørdal er vel først i køen i forhold til salg, men er vi desperate nok, så er det fort slik at vi får et "ryddesalg" for å redde klubben fra konkurs.
Pirlo
Posts: 99
Joined: Wed Apr 15, 2009 12:12 pm

Re: Talenter!

Post by Pirlo »

Det betyr jo nesten ikke noe hvor gode spillerne på gutte- og juniorlaget til Glimt er per dags dato, selv om Konradsen, Johansen og fler skulle forsvinne. Glimt kommer aldri til å matche dem uansett kvaliteten. Slikt vet vi jo fra før. Vi har trossalt ikke LSK eller Strømsgodset mentaliteten. Kjedelig...

Men Ruben Want bør også nevnes, var i hvertfall veldig god som småguttespiller i Grand, og har gjort det godt også etter overgangen til Glimt. (3 og 4 div?)

Har dog ikke sett noe av han siste året, men følger med i AN at han scorer poeng og putter litt her og der. Ellers er jo Daniel Berntsen en vi kanskje bør bane vei for.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Talenter!

Post by Crazy horse »

SEr ut til at Ruben Want scorer mange for Glimt 2. Daniel Berntsen ser ut til å være en skikkelig tilrettelegger. ER ikke han venstrekant? Det mangler jo a-laget.
Fotball er nesten alltid morsomt
Gvandreassen

Re: Talenter!

Post by Gvandreassen »

Har flere ganger nevnt Helskog Want, uten svar. Hvordan er han som spillertype? Kunne han utfordra Martins/Sakk?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Talenter!

Post by liverglimt »

Du får ta deg en tur på kamp med unggutta så får du se. Åpenbart ingen som har sett han spille, eller latt seg imponere...
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Talenter!

Post by Boombadila »

Tja, for de som har lest an så stod det for en stund siden at flere av juniorene skulle trene fast med a-laget i sommer ettersom de nå var ferdige med skolen. Om de derimot skal spille for alaget i kamp, trenger de proffkontrakt, og slik det ser ut nå, må det eksterne midler til for at dette kan skje(dette burde jo være mat for en sponsor)!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by youron »

500 til 1000 xtra tilskuere på myra hadde ordna det :tenk
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Talenter!

Post by liverglimt »

Hva trekker ekstra tilskuere til myra? Hemmeligholdelse av alt som ligner på nyheter? :lol:
@liverglimt
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Talenter!

Post by youron »

Nei. Men en seier over Ranheim hadde hjulpet :rock
Last edited by liverglimt on Fri Jul 23, 2010 9:13 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Post Reply