Talenter!

Moderator: Larsen

Brukeravatar
Glimt-fan
Sted: Bodø

Re: Talenter!

Legg inn av Glimt-fan » ons jul 14, 2010 2:24 pm

brutus skrev:Ellers leser jeg på rbkweb at Rosenborg har hentet Roholla Iqbalzadeh fra Mosjøen på permanent basis.
Link? Finner det ingen plass at han er hentet permanent, han er foreløpig bare hospitant
2OLEGEND

Medlem nr 244 i DGH!

Brukeravatar
brutus

Legg inn av brutus » tor jul 15, 2010 7:51 am

Har ingen link, men det ble påstått av flere debattanter. Kan selvfølgelig være feil likevel.
DIXI

Brukeravatar
J I P
Sted: Oslo
Has thanked: 19 times
Been thanked: 26 times
Kontakt:

Legg inn av J I P » tor jul 15, 2010 8:55 am

JET Cup: Glimt videre til kvartfinalen

0-0 mot Viking og Glimt videre som beste toer.

Kvartfinalen spilles fredag klokken 16 og motstander er Stabæk.
Kjemp, Kjemp, Kjemp for poeng
Kjemp, kjemp, kjemp for poeng
Kjemp, kjemp, kjemp for poeng
Seiern skal vi ha med hjem

Brukeravatar
Crazy horse
Sted: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Legg inn av Crazy horse » fre jul 16, 2010 8:39 am

Gleder meg at det går så bra, men liker ikke at Høgmo sitter og ser på, som ei siklende bikkje.
Fotball er nesten alltid morsomt

Brukeravatar
brutus

Legg inn av brutus » fre jul 16, 2010 11:16 am

Voff! :twisted:
Sist redigert av liverglimt den fre jul 16, 2010 1:30 pm, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Sitering
DIXI

Brukeravatar
Kesseboy
Has thanked: 59 times
Been thanked: 98 times

Legg inn av Kesseboy » fre jul 16, 2010 11:22 am

Nå skal vi vel ikke overdrive betydninga av at Høgmo var i Sarpsborg, all den tid han vel bor i Moss ...?
"Du skal vinne bra mange cupfinaler for å trumfe gleden du følte ved fotball som syvåring."

Brukeravatar
Crazy horse

Legg inn av Crazy horse » fre jul 16, 2010 12:16 pm

Liker det likevel ikke.

Brukeravatar
Kesseboy
Has thanked: 59 times
Been thanked: 98 times

Legg inn av Kesseboy » lør jul 17, 2010 9:48 am

"Du skal vinne bra mange cupfinaler for å trumfe gleden du følte ved fotball som syvåring."

Brukeravatar
G-s-enz
Sted: Målselv
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Legg inn av G-s-enz » lør jul 17, 2010 9:55 am

Det forklare jo en del men himmel å hav for en latterlig regel, nok en grunn til at Norge ikke er spesielt god på talentutvikling? :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevner at vi bør skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!

Snorreth
Sted: Sagene, Oslo

Legg inn av Snorreth » lør jul 17, 2010 10:06 am

En grunn og en latterlig regel kan det være, men er man god nok, er det verdt pengene.
Det vet Bodø/Glimt selv.

Dessuten går vel en liten slump av pengene til videreutvikling, ballbinger, talentpotten, osv.
Korrekt meg hvis jeg tar feil.
Det vil si, det spres ut over landet.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør jul 17, 2010 1:39 pm

Snorreth skrev:En grunn og en latterlig regel kan det være, men er man god nok, er det verdt pengene.
Det vet Bodø/Glimt selv.

Dessuten går vel en liten slump av pengene til videreutvikling, ballbinger, talentpotten, osv.
Korrekt meg hvis jeg tar feil.
Det vil si, det spres ut over landet.
Har man ikke pengene så har man ikke pengene. 150000 kroner er fortsatt en del penger!
Morgendagens motstander har slitt med disse reglene i flere kamper, pga ekstremt mye skader har de ved 2 anledninger har de gjort bytte på første mulighet for å bruke junioren. Helt håpløst.

Glimtfan

Legg inn av Glimtfan » lør jul 17, 2010 3:17 pm

Jeg synes regelen er håpløse og 150 000 kroner er mye penger for en klubb som Glimt og enda mer for en klubb som TUIL. Talentutviklingen fordrer tidlig matching og det må være enkelt å bruke spillere før de er etablert uten at en klubb må ta store sjanser på spilleren.

Johnny

Legg inn av Johnny » lør jul 17, 2010 3:34 pm

Ja, det er uten tvil et paradoks at NFF som maser om talentutvikling skal sette hindringer som dette for talentene. Mange klubber vil nok heller satse på en omskolering av en annen spiller fremfor å gjøre et så tidlig bytte.

Brukeravatar
gavharr
Has thanked: 71 times
Been thanked: 36 times

Legg inn av gavharr » man jul 19, 2010 2:18 pm

Om det skulle bli slik at vi mister Stefan og Anders osv. Og at vi må bygge en ny glimt-stamme. Hvem er spillerene på b-laget som er "klare" til å ta steget.

Vet jeg har spurt om dette tidligere, men tror aldri det har tikket inn noe svar.

Har hørt godord om både Daniel Berntsen, Erlend Robertsen og Viljar Nordberg. Dessuten har jeg registrert at disse Willassen-brødrene scorer en del mål.

Noen som har sett noen fra b-laget i aksjon og kan si litt om et utvalg av spillerne, styrker svakheter?

Ellers skulle jeg virkelig ønske at Glimt kunne hente Fredrik Haugen fra Løv-Ham.
Har spilt mot ham, og han er den desidert beste jeg har spilt mot... Og jeg har til og med spilt mot Trond Olsen :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."

Glimtfan

Legg inn av Glimtfan » man jul 19, 2010 2:45 pm

Mister vi Anders og Stefan, så blir det tøft. Men da er det viktig at vi tør å satse ungt og at de unge faktisk får slippe til på et tidlig tidspunkt. Men satsning på unge spillere er heller ikke gratis, vi er nok uansett avhengig av å få en skikkelig opprydning, samtidig som trenerne må tørre å slippe 17-18 åringer til.

Knuta
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Legg inn av Knuta » man jul 19, 2010 2:54 pm

Anders har kontrakt i 2011 så vi mister ikke han. Problemet jeg ser for Glimt at de ikke er flinke nok til å sikre talentene med lange kontrakter. Det var jo fint at Glimt hadde en langstidskontrakt med Trond Olsen som gjorde at RBK's 9 mill reddet Glimt fra konkurs i 2009. Katastrofe at Stefan kun fikk et års kontrakt i fjor. Lange kontrakter er med på å holde andre lag av banen. Jeg mener fortsatt at det kun er RBK i dagens marked som har råd til å kjøpe spillere.

Glimtfan

Legg inn av Glimtfan » man jul 19, 2010 3:06 pm

Lange kontrakter er særdeles viktig og det er vel ingen her inne som synes 1 år for Stefan var fornuftig.

Det er nok noen klubber som er mulighet til å kjøpe spillere for 1-2 millioner og TIL er nok muligens en av dem. Men å kjøpe spillere for summer som 5-10 mill, det er det bare RBK som kan og selv de har begrensninger med mindre de kvalifiserer seg til CL (det tror jeg de klarer). Spørsmålet er vel hvor desperate Glimt faktisk er, Bjørdal er vel først i køen i forhold til salg, men er vi desperate nok, så er det fort slik at vi får et "ryddesalg" for å redde klubben fra konkurs.

Pirlo

Legg inn av Pirlo » man jul 19, 2010 8:21 pm

Det betyr jo nesten ikke noe hvor gode spillerne på gutte- og juniorlaget til Glimt er per dags dato, selv om Konradsen, Johansen og fler skulle forsvinne. Glimt kommer aldri til å matche dem uansett kvaliteten. Slikt vet vi jo fra før. Vi har trossalt ikke LSK eller Strømsgodset mentaliteten. Kjedelig...

Men Ruben Want bør også nevnes, var i hvertfall veldig god som småguttespiller i Grand, og har gjort det godt også etter overgangen til Glimt. (3 og 4 div?)

Har dog ikke sett noe av han siste året, men følger med i AN at han scorer poeng og putter litt her og der. Ellers er jo Daniel Berntsen en vi kanskje bør bane vei for.

Brukeravatar
Crazy horse

Legg inn av Crazy horse » man jul 19, 2010 9:34 pm

SEr ut til at Ruben Want scorer mange for Glimt 2. Daniel Berntsen ser ut til å være en skikkelig tilrettelegger. ER ikke han venstrekant? Det mangler jo a-laget.

Gvandreassen

Legg inn av Gvandreassen » ons jul 21, 2010 11:31 pm

Har flere ganger nevnt Helskog Want, uten svar. Hvordan er han som spillertype? Kunne han utfordra Martins/Sakk?

Brukeravatar
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Sted: Da Nang, Vietnam
Has thanked: 152 times
Been thanked: 9 times

Legg inn av liverglimt » ons jul 21, 2010 11:43 pm

Du får ta deg en tur på kamp med unggutta så får du se. Åpenbart ingen som har sett han spille, eller latt seg imponere...
@liverglimt

Brukeravatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times

Legg inn av Boombadila » tor jul 22, 2010 1:43 am

Tja, for de som har lest an så stod det for en stund siden at flere av juniorene skulle trene fast med a-laget i sommer ettersom de nå var ferdige med skolen. Om de derimot skal spille for alaget i kamp, trenger de proffkontrakt, og slik det ser ut nå, må det eksterne midler til for at dette kan skje(dette burde jo være mat for en sponsor)!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum

Brukeravatar
youron
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Legg inn av youron » tor jul 22, 2010 4:27 am

500 til 1000 xtra tilskuere på myra hadde ordna det :tenk
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!

Brukeravatar
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Sted: Da Nang, Vietnam
Has thanked: 152 times
Been thanked: 9 times

Legg inn av liverglimt » fre jul 23, 2010 12:33 am

Hva trekker ekstra tilskuere til myra? Hemmeligholdelse av alt som ligner på nyheter? :lol:
@liverglimt

Brukeravatar
youron
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Legg inn av youron » fre jul 23, 2010 12:53 am

Nei. Men en seier over Ranheim hadde hjulpet :rock
Sist redigert av liverglimt den fre jul 23, 2010 9:13 am, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Sitering
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!

Svar